Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Cannes (Fr): Festival d'Art de Pyrotechnique 2018

    Cannes (Fr): Festival d'Art de Pyrotechnique 2018


    Programma 2018:

    14-7 Surex (Polen)

    21-7 Arte Ventia (Frankrijk)

    29-7 Jupiter (Argentinië)

    07-8 Alpha Pyro (Frankrijk)

    15-8 Joho Pyro (Finland)

    24-8 Dragon Fireworks (Philipijnen)



  2. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Sinds 1998 komt ieder jaar de wereldtop op gebied van vuurwerkkunst naar het Vuurwerkfestival van Cannes (Festival d'Art Pyrotechnique de Cannes), op 14,21,29 juli en 7,15,24 augustus. De show speelt zich af op een kuststrook van 400 meter, en trekt iedere avond 200 000 enthousiaste toeschouwers, die zich verdringen langs de Croisette. De stad wordt opgelicht door deze duizend jaar oude kunst, waarvoor de vuurwerkkunstenaars met creativiteit, technologie en precisie de allerlaatste innovaties van onze tijd de lucht in schieten. De weerspiegeling van het vuurwerk op het water, en de geluidseffecten nemen het publiek mee voor een betoverende reis door de verschillende vuurwerkcomposities.

    Het vuurwerkfestival van Cannes is ook een kleurrijke en muzikale wedstrijd waar de 6 genodigde landen deelnemen aan een van de bekendste wedstrijden op dit gebied, het winnen van een Vestaalse Zilveren, om te kunnen meedingen naar de beroemde Vestaalse Gouden, dat om de vier jaar plaatsvindt.

    Volgende editie Van 14 juli tot 24 augustus 2018

    Officiële website www.festival-pyrotechnique-cannes.com

    Locatie Cannes
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  4. #3
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.087 waarderingen in 1.485 posts
    En via die website kun je ook meekijken op de livestream zag ik. Top!

  5. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik zo stilletjes aan kind aan huis ben bij het Filipijnse Dragon Fireworks. Dus was het dan ook niet meer dan logisch dat we dit jaar een paar dagen gingen vertoeven in het (snik hete) Cannes. Vorig jaar hadden we al deze plannen, maar omwille van urgente privé omstandigheden moest ik dit op het laatste moment afzeggen. Dit jaar niet, en dus togen we van uit Knokke-Heist (waar we die avond de show van Panzera zagen) richting Cannes.

    Daar kwamen we de andere dag rond 16hr aan. En wat we meteen voelde was de intens drukkende warmte.. Niet gek met een temperatuur van 32 graden met een vochtigheidspercentage van 60% oplopend in de avond naar dik over de 80% wat dan voelt als 40-45 graden. Het zal je niet verbazen dat ik al snel doorweekt was.. naja boeie.. De Filipinos zijn dit gewend, dus voor hun was het als thuis hahaha.



    We zijn er al met al 3 dagen geweest en in Cannes doen ze in de nacht werken aan de show. Dit is omwille van die hoge temperaturen, de veiligheid, en een helipad dichtbij die overdag veel gebruikt wordt. Toen de avond eenmaal viel zo tegen 20hr werd er dan ook begonnen met de werkzaamheden aan de show. De eerste 3 avonden werd er gewerkt aan de shells op 4 grote pontons, en de kalibers gingen van 75mm tot en met 250mm. En de laatste avond was gereserveerd om de kleinere pontons te vullen met de reeds opgestelde singleshot racks. Er werd iedere nacht door gewerkt tot 7-8 uur in de ochtend.

    En dit was maar goed ook. Want door de hoge temperaturen gecombineerd met de hoge vochtigheidspercentages was het niet te doen buiten.. Lekker in het Hotel bivakkeren met de Airco op stand vriesvak! Na een aantal dagen in de nacht met het team van Dragon op pad te zijn geweest was het dus tijd afgelopen vrijdag voor de show. De show was dus opgebouwd rondom 4 grote pontons voor de shells, en 15 kleinere voor de singleshots, candles en andere kleinere effecten.

    Het was een show die bestond uit 90% Europees materiaal van top fabrikanten zoals Italiaanse Panzera, Guiliani, Santa Chiara en het Spaanse Ricasa en Zaragozana. Het was een show ( vond ik thans) die hoog in de emotie zat, goed opgebouwd was met een mooi design, prachtige producten en een enorme mega finale. Een van de allergrootste en hardste finales die ze ooit gezien hebben daar in Cannes. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de nodige vreugde kreetjes heb geslaakt tijdens deze show en dat er een traantje van emotie is gevloeid.

    Om niet nog meer woorden er aan te spenderen wil ik nu wat fotos delen, en natuurlijk helemaal onderaan de 4K video van deze geweldige show!

    Setup Fotos:



























    Show fotos:




























































    Heel veel meer show fotos kan je *hier* vinden, en nog meer setup fotos kan je *hier* vinden.

    De 4K Video:



    Mocht je nog eens een show van Dragon willen zien relatief dichtbij, dat kán! Volgend jaar oktober keren ze terug naar Europa om mee te doen aan de winners of winners editie van Pyronale, in Berlijn!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  6. Deze 4 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  7. #5
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ik heb recent nog een leuke setup video gemaakt, veel kijk plezier!

    Natuurlijk in 4K!

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •