Banner GBV-WECO - EvolutionVuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    [Verslag] Bezoek GBV-WECO Vuurwerk - 30-3-2018

    Het was 30 maart een Goede Vrijdag, want we waren op weg naar GBV-WECO voor weer een gezellig gesprek met Jasper en Gert. De showroom was dit keer wat beter gevuld, van de meeste items stond er nu een dummie in de vitrine dus we hebben ook weer wat foto's geschoten van het geheel.



    Terugblik naar 2017
    Voor GBV-WECO was 2017 een goed jaar, er is weer veel vuurwerk over de toonbank gegaan en met name de diverse boxen waren weer niet aan te slepen, de jubileumactie met de President 2.0 sloeg ook goed aan. Door de uitbreiding in winkels was het in totaal nog een goed jaar. Ook hier werd duidelijk dat veel mensen dachten dat ze zondag nog terecht konden, diverse winkeliers gaven aan dat er toch heel wat mensen helaas niet meer geholpen konden worden.

    De webshops waren weer live tot de laatste verkoopdag en hier werd ook zeker gebruik van gemaakt. Mensen bestelden veelal nog online om het de volgende dag in de winkel af te halen.



    Nieuw in 2018
    Concrete informatie hebben we niet gekregen, maar binnen alle concepten komen er nieuwe items, vooral losse cakes en cakeboxen. De informatie volgt later pas, de selectie zal nog wat bijgestuurd worden, want we hebben te horen gekregen dat meerdere items tijdens Fireval 2018 geschoten zullen gaan worden om te zien hoe de reacties zijn.


    Fireval - 5 forumleden gaan mee!
    Het terugkerende event van GBV-WECO gaat weer plaatsvinden aanstaande 4 juni, inmiddels het 3e jaar op rij dat GBV-WECO dealers, personeel en fora uitnodigt om de samples te komen bekijken en te beoordelen. Een leuk event op een prachtige locatie waarbij je als winkelier wat interessante bedrijven kunt spreken m.b.t. keuringen, marketing en nog meer. Ook wordt er goed voor de innerlijke mens gezorgd met eten en drinken, alles net zo lekker. Voorgaande jaren hadden ze prachtig weer, hopelijk zal ook dit jaar de demo perfect weer hebben, dat maakt het wel af natuurlijk.

    Met een scoringsformulier in de hand kijk je naar alle samples van die avond, je beoordeelt op alle factoren, alleen de prijs is niet altijd concreet vastgesteld. Die formulieren nemen ze aan het einde van de avond in en verwerken ze naar gemiddelden, hierdoor weten ze wat de aanwezigen de toppers vonden, en wat juist niet.
    GBV-WECO doet zeker iets met de waarderingen, opmerkingen, kritieken en lovende woorden bij producten. Diverse items worden opgenomen in het assortiment, is het niet direct, dan kan het altijd nog de jaren erop komen, de toppers worden 'op de plank gelegd' als er op het moment geen ruimte meer voor is binnen de collectie. Hierbij geeft Jasper ook duidelijk aan dat de reacties op het forum meetellen in het beslissingsproces, diverse items, zeker ook de Splitting Red, is hierdoor op de markt gekomen.








    Vragen van leden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk bericht
    Is het mogelijk om de Turbo Salut Rakete naar Nederland te halen, mogelijk met wat sterren bij de eindknal om door de keuring te komen?
    Dit is men niet van plan. Er is een prima gilpijl welke voldoet, de Tolle lola.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Ik heb een paar jaar geleden gevraagd of de spinning cake uit de asian select 2.0 ook los verkocht kan worden. Nu is de Twisted op de markt gekomen maar daar betaal je 42 euro voor. Hoe kan het dat de budget select met dezelfde kwaliteit spinners per cake slechts 22,50 kost en de Twisted 19,50 meer kost?
    De kosten voor het produceren van een cakebox t.o.v. losse cakes zijn in de verhouding per cake lager, dit komt mede door kosten voor CE, verpakking en transport. Daarnaast is er ook nog de marge die moet kloppen voor de winkelier en dat maakt een cake zichtbaar duurder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Is het mogelijk om Duits vuurwerk (weco feuerwerk) ook in meerdere gbv dealers te verkopen. Want nu zijn er,volgens mij, een paar in NL die dat verkopen.
    Er komen elk jaar meerdere dealers bij die de Export Feuerwerk lijn verkopen. De echte Duitse Weco lijn blijft in Duitsland.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Aanvullend op een eerdere opmkering; in Duitsland zijn de Tolle Lola te koop in dozen van 10 stuks voor een leuke prijs. Ik snap dat o.a. soepelere regelgeving dit mogelijk maakt. Maar is het mogelijk in Nederland ook dozen van 10 stuks aan te bieden met een kleine korting?

    Is makkelijker vervoeren als consument en scheelt aan beide kanten een paar centen wellicht.
    Korting is dealer afhankelijk, de prijs per pijl is marktconform, een dealer kan daar uiteraard van afwijken.
    Wanneer je er 10 koopt, krijg je ze hier overigens ook in een doos.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IridiuM Bekijk bericht
    Wat is GBV-WECO van plan met de Firefal-serie? Wordt deze ingevoerd? En kan elke dealer dit in het assortiment opnemen?
    Fireval is geen serie/lijn van GBV-WECO, maar een evenement waar samples geschoten worden waarbij de dealers keuzes kunnen maken welke nieuwe prodcuten er opgenomen kunnen gaan worden in de collectie. Aangezien er op het moment van het schieten op Fireval nog niet bekend is in welke lijn de producten terug zullen komen, noemen wij ze op het forum "Fireval nummer X".

    Wij bedanken Jasper en Gert van GBV-WECO voor een leuk gesprek en de uitnodiging voor Fireval inclusief 5 forumleden! Wij kijken uit naar de avond!





    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 11 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Wow best teleurstellende antwoorden. Ik heb geen zin om er dieper op in te gaan, ik ben bang dat GBV niet meer het aanzien van weleer zal behalen bij mij. Ik geloof dat gbv heel veel geluk heeft dat ze nog zoveel vaste klanten hebben.


    Bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in hebben gestoken. Maar het is een erg kort verslagje maargoed zonder nieuwtjes houd het al snel op natuurlijk.

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Fireworksfamily123 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Wow best teleurstellende antwoorden. Ik heb geen zin om er dieper op in te gaan, ik ben bang dat GBV niet meer het aanzien van weleer zal behalen bij mij. Ik geloof dat gbv heel veel geluk heeft dat ze nog zoveel vaste klanten hebben.


    Bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in hebben gestoken. Maar het is een erg kort verslagje maargoed zonder nieuwtjes houd het al snel op natuurlijk.
    Ik begrijp je reactie, maar ik denk dat het bezoek achteraf gezien misschien te vroeg is geweest (vraagteken?). Vanavond tijdens Fireval zal er vast e.e.a. worden gedeeld met de aanwezigen, en ik kan me voorstellen dat ze hierop hebben willen wachten. Ook in de 'nasleep' van Fireval zal steeds meer duidelijk worden over de nieuwe collectie, zoals je hierboven hebt kunnen lezen.

  6. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Jammer dat de Turbo Salute rakette niet naar Die Niederlande komt.
    Even lief vragen vanavond.

    Kom zei de vis in de vissenkom.

  8. Deze 5 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Dank voor het verslag mannen! Vergt toch wel weer wat tijd, al bezoeken! Maar het is voor een goede bezigheid!

    @Anihalas

    Zoals al vaker gezegd, het is een absolute gunst als een importeur of winkelier of wat dan ook iets aan freakacties etc. doet. Van freaks hoeven ze het in principe helemaal niet hebben aangezien wij maar een minimaal percentage van de klantenkring zijn.

    De normale consument koopt elk jaar voor een paar tientjes wat standaard vuurwerk en is snel tevreden.

  10. #6
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Weer een leuk verslag Mike met lekker wat sfeerfoto's. Begrijpelijk dat er over het seizoen 2018-2019 nog niet heel veel verteld kan worden. Fireval is op dit moment aan de gang en ik kijk alweer uit naar alle films en Fireval topics die de komende tijd op het forum gaan verschijnen. Ik vind het een mooi gebaar dat een importeur, winkeliers maar ook de liefhebbers van dit forum in de gelegenheid stelt om aanwezig te zijn bij Fireval en dat de feedback mee wordt genomen in de samenstelling van het assortiment.

    Jammer dat de Duitse Weco lijn alleen verkrijgbaar is bij de zuiderburen, maar wel begrijpelijk. Moet zeggen dat ik in de oud en nieuw compilaties van wat Duitse kanalen steeds meer toppers van Weco tegenkom, met soms leuke en unieke effecten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Dank voor het verslag mannen! Vergt toch wel weer wat tijd, al bezoeken! Maar het is voor een goede bezigheid!

    @Anihalas

    Zoals al vaker gezegd, het is een absolute gunst als een importeur of winkelier of wat dan ook iets aan freakacties etc. doet. Van freaks hoeven ze het in principe helemaal niet hebben aangezien wij maar een minimaal percentage van de klantenkring zijn.

    De normale consument koopt elk jaar voor een paar tientjes wat standaard vuurwerk en is snel tevreden.
    Ik heb het niet over freakprijzen. Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat mijn vraag helemaal los staat van kortingen. Nergens noem ik kortingen of freakprijzen.
    Ik wilde met mijn vraag eigenlijk een exact antwoord op een prijsverschil van 20 euro in de adviesprijs. Maar ze hebben het lekker vakkundig vaag gehouden en dat stelt mij teleur.
    Ik ben ook gewoon benieuwd hoe gbv het kan blijven rechtvaardigen om matigere producten dan de concurrentie voor hogere prijzen te blijven verkopen. Natuurlijk zijn er ook andere dure importeurs of importeurs met uitschieters in producten. Maar vaak is de kwaliteit wel stukken beter. Als ik met mijn vraag wat inzicht had kunnen krijgen met een inhoudelijk antwoord had ik misschien wat meer begrip. Ik had hiervoor bewust een product uit hun eigen assortiment en met vergelijkbare eigenschappen uitgekozen omdat ik bij vergelijking met vuurwerk van een andere importeur eerlijk gezegd al een slecht antwoord had verwacht.

    Ik vind het ook teleurstellend dat ze niks met de echte weco uit Duitsland gaan doen.
    De premiumdiamantsonne zou hier echt heel goed verkopen denk ik. En ze hebben in Duitland toch gave producten.

    Kijk deze bijvoorbeeld!

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Fireworksfamily123 voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Wow best teleurstellende antwoorden. Ik heb geen zin om er dieper op in te gaan, ik ben bang dat GBV niet meer het aanzien van weleer zal behalen bij mij. Ik geloof dat gbv heel veel geluk heeft dat ze nog zoveel vaste klanten hebben.


    Bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in hebben gestoken. Maar het is een erg kort verslagje maargoed zonder nieuwtjes houd het al snel op natuurlijk.
    Ik snap precies wat je bedoeld, heb persoonlijk een hekel aan die 'correcte' antwoorden. Want een losse cake die 20 euro duurder is dan dezelfde cake in een box kan gewoon niet. Dan is "ja het is een los product" en slap excuus. Hooguit 5 euro duurder zou nog kunnen.

    En kijk maar ééns naar de de 6e(?) cake van de CT en de Cruelty, die verschillen ook verhoudinsgewijs weinig van prijs en toch zijn het dezelfde producten.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  14. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    564
    Thanks
    0
    128 waarderingen in 97 posts
    De echte weco in Duitsland is leuk en goed spul. maar hier in Nederland is het dikke rotzooi veel zelfde en slappe kleine rommelige boekketen .Niks vergeleken met rubro/wolff/leslie vuurwerktotaal enz alleen klein spul zoals knalles fontijnen is nog wel leuk Beter stoppen met de naam Weco verkopen is niet zoals gedacht het duitse vuurwerk ook hier

  16. #10
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.977
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Jammer dat er bij mijn vraag weer die Export feuerwerk zooi er bij moest komen. Ik bedoelde vooral de echte Weco feuerwerk uit Duitsland. Helaas zijn ze dus niet van plan om dit in de gbv dealers te gaan verkopen. Toch als je goed zoekt zal je het vinden ;). Neem bijvoorbeeld Jaco vuurwerk te Ede. Deze heeft veel Duits vuurwerk (echt uit Duitsland) voor best lage prijzen.

  17. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •