Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Tarragona 2018

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Tarragona 2018

    Programma Tarragona 2018:

    Stad/dorp: Tarragona
    Land: Spanje
    Locatie: ...
    Datum: 4 t/m 7 juli 2018
    Tijdstip: 22:30 uur
    Schietbedrijf:
    - 4 juli 2018 Pirotecnia Tomás S.L.
    - 5 juli 2018 Pirotecnia Xaraiva
    - 6 juli 2018 Pirotecnia Poleggi (Italië)
    - 7 juli 2018 Pirotecnia del Mediterraneo

    Max. kaliber: Professioneel vuurwerk
    Bijzonderheden: 28e editie Internationaal vuurwerkfestival Tarragona 2018


    https://www.facebook.com/InterviuTar...s2z1bc&fref=nf
    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 9 mei 2018 om 23:33

  2. Deze 3 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  3. #2
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Ik heb even wat meer info opgezocht over dit festival. Jammer dat het festival niet 5 weken later van start gaat, want dan had ik daar waarschijnlijk 1 of meerdere avonden bij kunnen zijn. Maar als alles volgens planning verloopt zie ik als het goed is tijdens mijn vakantie weer een show van Pirotecnia Tomás S.L.



    Op 4 juli schiet Pirotecnia Tomás S.L. en dat zal de tweede keer zijn dat Tomás deelneemt aan het internationale vuurwerkfestival in Tarragona. Tomás is ook wel bekend van festivals in Castelló, Burgos, Blanes, Tarragona, San Sebastián, Pamplona en niet te vergeten Las Fallas in Valencia, waar ze al meerdere malen een mascletŕ op het plein hebben geschoten. De hoeveelheid pyrotechnische massa van de show bedraagt 863,5 kg.

    Op 5 juli is het de beurt aan Pirotecnia Xaraiva en dit wordt alweer de 4e deelname van het bedrijf. De hoeveelheid pyrotechnische massa van de show komt neer op 420kg.

    Op 6 juli maakt Pirotecnia Poleggi uit Italië zijn debuut bij het festival in Tarragona. Pirotecnia Poleggi is de laatste jaren steeds meer aanwezig bij internationale wedstrijden en festivals, waaronder in San Sebastián, Malta en Bilbao. De hoeveelheid pyrotechnische massa van de show bedraagt 418 kg.

    Op 7 juli sluit Pirotecnia del Mediterraneo uit Valencia het festival af. Ook Pirotecnia del Mediterraneo debuteert schiet dit jaar voor het eerst in show in Tarragona. De hoeveelheid pyrotechnische massa van de show bedraagt 553 kg.

    Bron:
    https://www.tarragona.cat/cultura/fe...t-de-tarragona
    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 9 mei 2018 om 23:27
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze 3 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Dank je voor de update Jordi. Puik werk!!

  6. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Berichten
    671
    Thanks
    78
    389 waarderingen in 188 posts
    Ik ben hier al een paar keer geweest.

    Het aardige is dat je voor weinig geld een hotelletje kunt boeken aan de boulevard, op 5 minuten lopen van het schietveld.
    Bovendien is er voor de toerist voldoende te doen in de buurt zoals bij iedere korte zonvakantie.
    Het is hier (gelukkig) nog een vooral spaanse aangelegenheid, waarbij hele families neerstrijken op het strand, met complete feestmaaltijden in de tassen.

    De lokatie heeft echter één heel groot nadeel: als er geen wind staat zie je na 2 minuten al helemaal niets meer van de show, waar je ook staat. En ook met weinig wind gaat er altijd een deel van de show verloren. Met een beetje pech heb je dus 4 dagen lang alleen knal- en rook....

    Voor degenen die denken dat ik overdrijf: dat is niet zo, want het is voor mij de reden om hier niet meer heen te gaan. Maar als je toch in de buurt bent is het meestal wel de moeite waard om even te gaan kijken.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen cass voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •