Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 614151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 240 van 244
  1. #226
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 april 2006
    Locatie
    Prov. Valencia
    Berichten
    432
    Thanks
    87
    640 waarderingen in 268 posts
    Klopt allemaal.... na mijn inzien klopte deze editie wel erg vaak de tijden niet. Mascletas die al jaren om 14u gaan, gingen nu al om 13/13.30u of ze hingen er helemaal niet. Het blijft toch altijd weer een gok. Maar de leer die je hieruit moet trekken is gewoon dat je vroeg op pad gaat en vast wat voor onderzoek doet.

    Wat betreft de macro mascleta in benicalab. Ik vond deze zeker een goede vervanger voor het plein. Laat ik het zo zeggen: ik als 'ervaren' fallas ganger heb het plein en de drukte inmiddels wel gezien. Als deze macro mascleta een blijvertje is, dan is voor mij de keus al gemaakt. Ga de 19e dan lekker naar benicalab. Het was wel ontzettend druk, maar wat wil je met een mascleta die van 7 verenigingen is. Het was veel groter dan de gemiddelde straat mascletas. Evengoed hingen er in de wijk nog vele mascletas. Heb de 19e toch nog 3 gezien.

    Filmpje zal vast online worden gezet door iemand. Anders wil ik het in de toekomst nog wel een keer op youtube zetten

  2. Deze gebruiker waardeert firewall voor het bericht:


  3. #227
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewall Bekijk bericht
    Kloot allemaal.... na mijn inzien klopte deze editie wel erg vaak de tijden niet. Mascletas die al jaren om 14u gaan, gingen nu al om 13/13.30u of ze hingen er helemaal niet. Het blijft toch altijd weer een gok. Maar de leer die je hieruit moet trekken is gewoon dat je vroeg op pad gaat en vast wat voor onderzoek doet.

    Wat betreft de macro mascleta in benicalab. Ik vond deze zeker een goede vervanger voor het plein. Laat ik het zo zeggen: ik als 'ervaren' fallas ganger heb get plein en de drukte inmiddels wel gezien. Als deze macro mascleta een blijvertje is, dan is voor mij de keus al gemaakt. Ga de 19e dan lekker naar benicalab. Het wad wel ontzettend druk, maar wat wil je met een mascleta die van 7 verenigingen is. Het was veel grooter dan de gemiddelde straat mascletas. Evengoed hingen er in de wijk nog vele mascletas. Heb de 19e toch nog 3 gezien.

    Filmpje zal vast online worden gezet door iemand. Anders wil ik het in de toekomst nog wel een keer op youtube zetten
    Ben het niet helemaal met je eens, ik heb de video bekeken van Benicalp en dat was vooral ongeinspireerd vooral veel van hetzelfde. Ricasa maakte dik 2,5e minuut een ritme wat ik nog nooit meegemaakt had. Bij een andere schieter zou benicalp wellicht een waardig alternatief zijn
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  4. #228
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 april 2006
    Locatie
    Prov. Valencia
    Berichten
    432
    Thanks
    87
    640 waarderingen in 268 posts
    Tja je hebt ergens wel gelijk. Ricasa is moeilijk te overtreffen dat klopt. Bedenk daarbij goed dat het stadhuis plein inprincipe een groter budget heeft dan een straat mascleta. Waar het mij vooral om gaat is het ellendig lange wachten op het plein. Zeker met het weer van deze editie zit ik dan toch liever rustig een biertje te drinken dan in die mensen massa

  5. Deze gebruiker waardeert firewall voor het bericht:


  6. #229
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works Bekijk bericht
    Ben het niet helemaal met je eens, ik heb de video bekeken van Benicalp en dat was vooral ongeinspireerd vooral veel van hetzelfde. Ricasa maakte dik 2,5e minuut een ritme wat ik nog nooit meegemaakt had. Bij een andere schieter zou benicalp wellicht een waardig alternatief zijn
    andere schieter... moet eerlijk bekennen dat ik technisch helemaal geen kennis heb van mascleta's maar denk toch dat hermanos 1 van de betere bedrijven is !
    http://www.stefandrukker.nl

  7. #230
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    dit jaar redelijk rustagh aan gedaan maar veel moois gezien !




    http://www.stefandrukker.nl

  8. Deze 5 gebruikers waarderen stefantvs voor het bericht:


  9. #231
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik heb dit jaar ook mijn Fallas 'ontmaagding' gehad. Redelijk last-minute hebben we geboekt (vijf weken voor vertrek), maar ik heb er geen moment spijt van gehad! Wat een prachtig feest is dit zeg! Volgens mij heb ik meteen één van de beste edities in jaren meegemaakt, met Ricasa die de Nit de Foc schoot.

    Ik heb wel eerder mascleta's gehoord, zoals tijdens de Zena Trophy en in Elche. Maar op het plein in Valencia is tóch effe anders. Het gaat hier gewoon onbeschoft hard. Het lange wachten hoort erbij, maar met het zonnetje en een krukje is het echt wel vol te houden.
    De mascleta van Valenciana was (zoals misschien wel te verwachten viel) het hardste van alle mascleta's op het plein. Maar ook de kleine straat-mascleta's kunnen echt indrukwekkend zijn.

    De castillo's waren echt moddervet. Voor mij persoonlijk nog toffer dan de mascleta's! Vulcano, Caballer en uiteraard Ricasa heb ik aan het werk gezien. De wind was alle drie de keren op het randje zo weinig. Maar het ging twee keer precies goed, en één keer redelijk. Wat Ricasa neer wist te zetten ging echt alle perken te buiten. Ik heb toch best wat vette shows gezien in mijn leven, maar deze castillo ging echt overal overheen! Uitsluitend A-klasse vuurwerk, een creativiteit waar zelfs Albert Einstein nog jaloers op zou zijn, een foutmarge die verwaarloosbaar was, en een professionaliteit zoals geen enkel andere pyrotechnisch bedrijf dat heeft! Echt fenomenaal!

    Het lastigste aan Fallas vind ik nog wel het feit dat er zo weinig centraal geregeld is. Er is uiteraard een officieel pyrotechnisch programma waar je op kunt vertrouwen. Maar de straat mascleta's zijn minstens zo leuk, en daar kun je je vooraf heel moeilijk in verdiepen. Ze beginnen te vroeg, te laat, zijn er opeens helemaal niet, etc. Je staat bij de ene crema te wachten omdat je dacht dat de pop bijna de hens in zou gaan. En ondertussen mis je twee andere crema's 100 meter verderop die eigenlijk pas over een half uur moesten beginnen. Je gaat rustig een hapje eten omdat je in het straat programma alleen een mascleta om 22 uur kon vinden. Terwijl je je eten naar binnen werkt, hoor je een mascleta nocturna in de wijk erachter de lucht in gaan. Zo zonde allemaal, maar toch onvermijdelijk. Ik heb me veel op sleeptouw laten nemen door wat meer ervaren Fallas-gangers. Als je dan contact houdt met verschillende groepjes liefhebbers, kun je veel info uitwisselen. Zo weet je welke mascleta's wél de moeite waard zijn, of welke een uur later pas wordt afgestoken. Maar nog steeds heb ik het gevoel dat ik slechts 1% van alle straat mascleta's gezien heb

    Ik heb mijn Fallas bucketlist desondanks aardig af kunnen strepen. Uren in de zon wachten op het plein, check. Gruwelijke castillo's zien, check. Vele kilometers door de straatjes slenteren, ook check. Je haasten naar de volgende straatmascleta volgens de vaste looproute, present. Zelf vuurwerkjes kopen en afsteken in Palau, ook afgevinkt. De hele stad is in één groot feest gehuld, zonder dat ik ook maar één opstootje of probleempje heb gezien. Het was echt een hele gave editie! Vier dagen lang oud en nieuw vieren zónder winterjas! Ik kan het iedereen aanraden.
    had het niet beter kunnen omschrijven.
    voor mij, zoals hier boven te lezen, was het ook de eerste keer Fallas.
    Na de Mascleta van Valenciana, wat voor mij de enige was die ik kon zien, omdat ik er maar vrij kort was, hoor de ik mensen inderdaad zegge dat dit wel een van de hardste mascleta's van 2019 was.

    zelfde geldt voor de Nit Del Foc show, wat een staaltje vakwerk zeg!

    op FPM is een redelijk up te date lijst met straat mascleta's te vinden, maar wat je zelf al zegt, bijna geen een is om de juiste tijd begonnen
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  10. Deze 5 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  11. #232
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Wij hebben eerst plein gepakt en daarna op de fiets naar Benicalap. Toen we aankwamen begon er een kleine mascleta om de hoek, daarna de grote. Was prima te doen zo

  12. #233
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Voor de liefhebbers mijn film van Benicalap :

    Part 1


    Part 2
    Laatst gewijzigd door Bizzle; 22 maart 2019 om 21:42

  13. Deze 4 gebruikers waarderen Bizzle voor het bericht:


  14. #234
    VWC-Lid Grand Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2018
    Berichten
    352
    Thanks
    183
    75 waarderingen in 54 posts
    Het is jammer dat er geen volledig programma is van de straat mascleta's.
    Heb er velen af horen gaan die niet ergens terug te lezen waren.
    Zijn er uberhaupt sites die net zoals Fallasfestival een completer programma hebben?

  15. #235
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Het is jammer dat er geen volledig programma is van de straat mascleta's.
    Heb er velen af horen gaan die niet ergens terug te lezen waren.
    Zijn er uberhaupt sites die net zoals Fallasfestival een completer programma hebben?
    Ik had op FPM een 5 kantjes tellende lijst gevonden met straat mascletas.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  17. #236
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 februari 2017
    Berichten
    29
    Thanks
    14
    62 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Het is jammer dat er geen volledig programma is van de straat mascleta's.
    Heb er velen af horen gaan die niet ergens terug te lezen waren.
    Zijn er uberhaupt sites die net zoals Fallasfestival een completer programma hebben?
    Nee, niet echt. De verenigingen doen dit soort evenementen eigenlijk voor de vereniging zelf. FPM en wij moeten het doen met informatie die daarover naar buiten komt, op wat voor manier dan ook. Het programma zoals wij die maken is echt maar een klein deel van wat er daadwerkelijk is: De 14:00 mascleta's houden we er bewust uit (Als we die erin hadden gelaten hadden we een programma van meer dan 200 stuks gehad, dat is onoverzichtelijk en de meesten zijn toch op het plein). We proberen ons te concentreren op zaken die zich s'avonds, of na de grote mascletà afspelen. Uiteindelijk denk ik dat zowel FPM als wij in totaal nog niet de helft hebben van er zich echt afspeelt. Aan de andere kant, je kan niet overal tegelijk zijn

  18. Deze 10 gebruikers waarderen ChrisN voor het bericht:


  19. #237
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Geweldige overzichtelijke site heb(ben) jij(/jullie) gebouwd, dank!

  20. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  21. #238
    VWC-Lid Grand Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2018
    Berichten
    352
    Thanks
    183
    75 waarderingen in 54 posts
    Inderdaad een fantastische site met veel informatie wat een goed beeld geeft van de stad Valencia.

  22. Deze gebruiker waardeert Grand Pyro voor het bericht:


  23. #239
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    638
    Thanks
    128
    1.271 waarderingen in 323 posts
    De informatie op de site is erg prettig ja, ik zou zo snel niet weten waar ik anders terecht moet en zonder de site zou ik nooit op plekken komen waar ik ook dit jaar weer ben geweest.

    jullie vroegen op Facebook of er tips/verbeterpunten waren..

    -Is het wellicht een idee om te kunnen inloggen en shows te kunnen selecteren die vervolgens in een favorieten lijstje komen zodat je niet continu de hele site hoeft door te scrollen.

    -maak er een app van waarin gebruikers ook shows kunnen melden met een locatie erbij.
    die na goedkeuring van jullie of doormiddel van een foto als betrouwbaar gezien kunnen worden.

    -vraag een bijdrage om dit soort ontwikkelingen te bekostigen, Liefhebbers maken er gebruik van wij geven enkele honderden/duizenden euro's uit aan vuurwerk en dit soort tripjes dan kan een bedrag van €5/€15 er echt wel af. zonder deze site/informatie zijn wij immers nergens.

  24. Deze 2 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  25. #240
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Het is jammer dat er geen volledig programma is van de straat mascleta's.
    Heb er velen af horen gaan die niet ergens terug te lezen waren.
    Zijn er uberhaupt sites die net zoals Fallasfestival een completer programma hebben?
    Vroeger (misschien nu ook nog wel) bracht Valencia zelf een krantje uit waar e.e.a. in stond.
    Maarja, ook daarvan klopte heel veel niet qua tijden..

    Je zal het toch van mond-op-mond moeten hebben + de live bijgewerkte website(s) en socials.

  26. Deze gebruiker waardeert leo303 voor het bericht:


Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 614151617 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •