Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 51314151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 225 van 244
  1. #211
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Fijne foto's.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #212
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Eerste beelden van Falla Malvarrosa Ponz-Cavite.



    Film is van Life In Valencia
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. Deze 3 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  4. #213
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Helaas weer thuis, maar wat een geweldige editie hebben we weer gehad zeg. Veel mensen gesproken en wat nieuwe gezichten leren kennen, dat blijft top.

    Het weer was fantastisch, al was het voor mij persoonlijk net wat te warm. We hebben echt geweldig mooie shows gezien. De NIT DE L'ALBÀ was echt een topper, vond hem beter dan afgelopen jaar. Wat een heerlijke beuk show was dit. Nit del foc was de beste die ik ooit heb gezien, bizar goed geschoten met prachtige producten.

    De lichtstraten viel wel erg tegen helaas, daar is niet veel meer van over gebleven.

    Was goed te merken dat de economie weer behoorlijk aantrekt.We kwam in de avond van de 15de aan en hebben in totaal 29 shows gezien, een dikke prima score. Nu op naar volgend jaar.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  6. #214
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Ik ben benieuwd wanneer iedereen weer gaat boeken voor volgend jaar. Ik kan niet wachten om alles al weer vast te stellen! Door omstandigheden kon ik dit jaar alleen van de 16e t/m de 20e, maar dit jaar ga ik liever wat langer. Wij zaten in een leuke Spaanse wijk waar veel verenigingen zaten en volop werd afgestoken van 08.00 tot 02.00 . De dag begon elke keer met optochten, El Niños die klein vuurwerk afsteken en de vaders strooien met Trueno no4 en Tracas 10M. Dit was traditioneel iedere ochtend om 08.00 , ik ken geen betere manier om wakker te worden!

    Ik heb echt puur geproefd van de sfeer en de traditionele dingen, dus ik heh eigenlijk puur de straatmascletas gepakt en geen enkele keer het plein. Ook qua appartement keuze is een 'buitenwijk' veel leuker, je maakt echt dingen mee die ik verder nog nooit had gelezen op fora en had gezien op filmpjes. Vuurwerk afsteken zit bij de Spanjaarden echt in het bloed, dit is gewoon een groot onderdeel van de viering. Ook al die muziekverenigingen zijn geweldig, met op iedere hoek van de straat een feest tent. Wat ook opmerkelijk was, dat alle volwassenen en ouderen al vanaf s'ochtends aan de cervesas zitten.

    Ja, echt een geweldige ervaring. Oud en nieuw is hier echt niks bij. Dit wordt een jaarlijkse trip voor mij!

    Naam: 20190319_203957.jpg
Bekeken: 279
Grootte: 274,7 KB


    Ik zal vanavond even de tijd nemen om een tripreportje te schrijven!

  7. Deze 5 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  8. #215
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Dit jaar ook voor het eerst geweest samen met broer en neef en voor mij onvergetelijke ervaring waren er van 15 tot 18 Maart en zaten in hotel vlakbij het park waar men lekker los ging en vlakbij de brug waar s avonds die prachtige shows geschoten werden om 12u was geweldig stekkie, volgend jaar zeker weer van de partij dan paar dagen langer/eerder. Heeft mij een andere kijk op oud en nieuw gegeven deze ervaring kan gewoon niet beter wat een super Mascletas en shows werden er geschoten zeg, in mijn ogen niet te overtreffen. Zal met oud en nieuw zeker vuurwerk afsteken maar meer investeren in Fallas qua budget dit is toch supermooi voor de freaks om mee te maken! Vooral de sfeer in het park waar heel wat afgestoken werd s avonds 4 dagen lang was voor mij het ultieme oud en nieuw gevoel man man wat ging daar toch heel wat moois de lucht in. Ff On topic dit Fallas is voor mij een blijvertje kan niet wachten om weer opnieuw te boeken.....

  9. Deze 4 gebruikers waarderen elburgersc voor het bericht:


  10. #216
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Zo, we zijn weer terug van Fallas 2019. Mijn eerste editie en zeker niet de laatste! Wat een ervaring is het feest gebleken voor mij. Schitterend.

    Aangekomen op de 14e en gistermorgen weer vertrokken richting huis, een kleine week verbleven in Valencia dus. Elke middag de mascleta op het plein gepakt, waarbij de show van de 18e de aller-aller-allerhardste was, hulde aan Valenciana. Mijn allereerste mascleta, de 14e geschoten door Turis, zal ik ook nooit meer vergeten. De allereerste keer kippenvel aan het plein, maar dat werd iedere dag weer overtroffen. Volgend jaar hoop ik dat het weer wordt overtroffen, want dat ik bij Fallas 2020 ben, is een ding dat zeker is!

    Verder ontzettend genoten van de Nit 'L Alba, wat een schitterende show met singleshots, thema's en vooral een erg fijn tempo. De salutes klonken ook echt prima zo op het plein. De Nit Del Foc van de 18e was simpelweg geniaal. Vooraf was mij wel bekend dat Ricasa dé pyrotechnicus was, maar dat heeft hij ook wel echt bewezen. De tempowisselingen, de singleshots, de combinaties met het 360 graden rad, de originele combinaties met tails, de overgangen met kleuren, de thema's, superlatieven komen tekort. Wát een show!

    Als laatste wil ik nog graag vermelden dat ik de sfeer in en rondom de stad Valencia deze week echt geweldig vond. Feest op straat, gezellige muziek, optochten, straatbarretjes, de ontspannen politie, geweldige gastvrijheid, het was super. Geen gekke en nare dingen meegemaakt, alles is netjes verlopen. Aan eenieder bedankt hoe er is gehandeld. Het was leuk om weer wat nieuwe mensen te leren kennen, wat gezichten te zien en ook hoe zij zich hebben gedragen.

    Valencia, bedankt! Tot volgend jaar!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. Deze 6 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  12. #217
    VWC-Lid Serpico's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2016
    Berichten
    84
    Thanks
    53
    113 waarderingen in 36 posts
    Zojuist thuis gekomen van 6 dagen Valencia..ook voor mij was het de eerste maar zeker niet de laatste keer! Spijt dat ik niet eerder naar dit geweldige feest ben gegaan

    Prachtige shows gezien en gezellige mensen ontmoet. Kan niets anders zeggen dan, tot volgend jaar!

    Edit: Zojuist een appartement geboekt voor 15-03-2020 t/m 20-03-2020. Nu heb je nog "genoeg" betaalbare keus, ik heb iets kunnen vinden in de straat Carrer de Ribera.

    Hierbij nog wat foto's van twee mascletà.

    Falla Zapadores-Vicente Lleó
    Naam: IMG_20190318_203023.jpg
Bekeken: 234
Grootte: 157,5 KB

    Naam: IMG_20190318_203036.jpg
Bekeken: 242
Grootte: 167,3 KB

    Naam: IMG_20190318_203143.jpg
Bekeken: 243
Grootte: 149,8 KB

    Naam: IMG_20190318_203218.jpg
Bekeken: 236
Grootte: 184,1 KB

    Falla Mercat de Russafa
    Naam: IMG_20190319_102157.jpg
Bekeken: 241
Grootte: 187,0 KB

    Naam: IMG_20190319_102200.jpg
Bekeken: 239
Grootte: 181,8 KB

    Naam: IMG_20190319_102213.jpg
Bekeken: 235
Grootte: 191,9 KB
    Laatst gewijzigd door Serpico; 22 maart 2019 om 08:42

  13. Deze 4 gebruikers waarderen Serpico voor het bericht:


  14. #218
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Prachtige verhalen om te lezen. Vorig jaar voor het eerst geweest, dit jaar niet helaas, maar volgend jaar zeker weer aanwezig !!!

  15. #219
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts
    Gister avond thuis gekomen na een week Valencia en wat mij betreft kan de vakantie beginnen... man wat ben ik moe haha, vandaag op het werk niet vooruit te branden haha.

    Op naar 2020 wat mij betreft!

  16. #220
    VWC-Lid Grand Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2018
    Berichten
    352
    Thanks
    183
    75 waarderingen in 54 posts
    Iemand nog naar de macro mascleta in benicalap geweest? Heb wel beelden op Fallas facebook gezien maar vraag mij af hoe het in het echt overkwam.

  17. #221
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Iemand nog naar de macro mascleta in benicalap geweest? Heb wel beelden op Fallas facebook gezien maar vraag mij af hoe het in het echt overkwam.
    Yesss en die was erg cool.

  18. Deze gebruiker waardeert Bizzle voor het bericht:


  19. #222
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Iemand nog naar de macro mascleta in benicalap geweest? Heb wel beelden op Fallas facebook gezien maar vraag mij af hoe het in het echt overkwam.
    Qua show zat het echt strak in elkaar! Alleen qua spreiding en locatie vond ik het wat minder in vergelijking met de straatmascletas. Als je bij de finale stond dan voelde je de truenos niet goed en als je bij de truenos stond voelde je de finale ( salutes ) niet goed. Maar dat is natuurlijk puur gewenning door de andere mascletas. Wij stonden bij de salutes. Hij is denk wel qua grootte en ervaring te vergelijken met de mascleta van de Zena Trophy.

  20. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  21. #223
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.045
    Thanks
    1.729
    2.628 waarderingen in 723 posts
    Hij was erg dik. Blij een keertje een andere keuze gemaakt te hebben.stond heel veel vuurwerk. Was top.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  22. Deze gebruiker waardeert vuurvent voor het bericht:


  23. #224
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Was voor mij ook de eerste keer, en wat een geweldig spektakel!!
    Binnenkort meteen weer boeken voor 2020!

    in onderstaand topic een klein verslag van mij beleving van Fallas 2019:

    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...allas-Valencia
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  24. #225
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik heb dit jaar ook mijn Fallas 'ontmaagding' gehad. Redelijk last-minute hebben we geboekt (vijf weken voor vertrek), maar ik heb er geen moment spijt van gehad! Wat een prachtig feest is dit zeg! Volgens mij heb ik meteen één van de beste edities in jaren meegemaakt, met Ricasa die de Nit de Foc schoot.

    Ik heb wel eerder mascleta's gehoord, zoals tijdens de Zena Trophy en in Elche. Maar op het plein in Valencia is tóch effe anders. Het gaat hier gewoon onbeschoft hard. Het lange wachten hoort erbij, maar met het zonnetje en een krukje is het echt wel vol te houden.
    De mascleta van Valenciana was (zoals misschien wel te verwachten viel) het hardste van alle mascleta's op het plein. Maar ook de kleine straat-mascleta's kunnen echt indrukwekkend zijn.

    De castillo's waren echt moddervet. Voor mij persoonlijk nog toffer dan de mascleta's! Vulcano, Caballer en uiteraard Ricasa heb ik aan het werk gezien. De wind was alle drie de keren op het randje zo weinig. Maar het ging twee keer precies goed, en één keer redelijk. Wat Ricasa neer wist te zetten ging echt alle perken te buiten. Ik heb toch best wat vette shows gezien in mijn leven, maar deze castillo ging echt overal overheen! Uitsluitend A-klasse vuurwerk, een creativiteit waar zelfs Albert Einstein nog jaloers op zou zijn, een foutmarge die verwaarloosbaar was, en een professionaliteit zoals geen enkel andere pyrotechnisch bedrijf dat heeft! Echt fenomenaal!

    Het lastigste aan Fallas vind ik nog wel het feit dat er zo weinig centraal geregeld is. Er is uiteraard een officieel pyrotechnisch programma waar je op kunt vertrouwen. Maar de straat mascleta's zijn minstens zo leuk, en daar kun je je vooraf heel moeilijk in verdiepen. Ze beginnen te vroeg, te laat, zijn er opeens helemaal niet, etc. Je staat bij de ene crema te wachten omdat je dacht dat de pop bijna de hens in zou gaan. En ondertussen mis je twee andere crema's 100 meter verderop die eigenlijk pas over een half uur moesten beginnen. Je gaat rustig een hapje eten omdat je in het straat programma alleen een mascleta om 22 uur kon vinden. Terwijl je je eten naar binnen werkt, hoor je een mascleta nocturna in de wijk erachter de lucht in gaan. Zo zonde allemaal, maar toch onvermijdelijk. Ik heb me veel op sleeptouw laten nemen door wat meer ervaren Fallas-gangers. Als je dan contact houdt met verschillende groepjes liefhebbers, kun je veel info uitwisselen. Zo weet je welke mascleta's wél de moeite waard zijn, of welke een uur later pas wordt afgestoken. Maar nog steeds heb ik het gevoel dat ik slechts 1% van alle straat mascleta's gezien heb

    Ik heb mijn Fallas bucketlist desondanks aardig af kunnen strepen. Uren in de zon wachten op het plein, check. Gruwelijke castillo's zien, check. Vele kilometers door de straatjes slenteren, ook check. Je haasten naar de volgende straatmascleta volgens de vaste looproute, present. Zelf vuurwerkjes kopen en afsteken in Palau, ook afgevinkt. De hele stad is in één groot feest gehuld, zonder dat ik ook maar één opstootje of probleempje heb gezien. Het was echt een hele gave editie! Vier dagen lang oud en nieuw vieren zónder winterjas! Ik kan het iedereen aanraden.
    Laten we lekker link gaan doen!

  25. Deze 7 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 51314151617 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •