Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Threaded View

  1. #1
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts

    [WINKELBEZOEK] Rowy Vuurwerk Almere

    De eerste maanden van het jaar zijn alweer voorbij en de kruitdampen lijken te zijn opgetrokken. Importeurs zijn druk bezig met de plannen voor de komende jaarwisseling en de winkeliers maken de balans op. De echte liefhebbers zijn een eind op weg met lijstjes, projecten en het bestellen bij de freakwinkels. En bij die freakwinkels zitten ze niet stil.

    Vanuit de crew willen wij deze winkels zoveel mogelijk bezoeken in de komende periode om eens achter de schermen te kijken. Hoe is de decembermaand verlopen? Wat zijn de plannen voor het komende jaar? Komt er een demo? Genoeg te bespreken dus! We zullen proberen tijdens deze bezoeken de winkeliers het vuur aan de schenen te leggen. Daarnaast geven we graag een sfeerimpressie van een vuurwerkwinkel buiten het seizoen. En het eerste bezoek heeft reeds plaatsgevonden; Rowy Vuurwerk Almere.

    Naam: 20180306_131236.jpg
Bekeken: 1282
Grootte: 315,9 KB

    Bij het oprijden van het industrieterrein aan de Neonweg kun je er niet omheen; de banieren van Rowy. Waar deze in andere jaren nog wel eens van de gevel verdwenen blijven ze er dit jaar hangen. Het hele jaar door zal de website dan ook bereikbaar zijn voor de liefhebbers. En dat begon dit jaar al op 2 januari. Online geopend dus, maar de glazen pui van het pand zit verscholen achter een rolluik.

    Gelukkig tref ik Rob buiten als ik aan kom rijden en we lopen samen het pand in. De showroom is inmiddels zo goed als verdwenen. Het enige dat er nog staat is de toonbank. Alle dummy’s zijn het magazijn in gegaan en van de kassasystemen staan alleen de schermen en scanners er nog.

    Naam: 20180306_141756.jpg
Bekeken: 1193
Grootte: 212,6 KB

    Eenmaal in het kantoor aangekomen krijg ik een colaatje in de hand gedrukt en gaat het gesprek al snel over vuurwerk. Het is duidelijk dat Rob een echte liefhebber is die al een aantal jaren meedraait in de vuurwerkwereld. Ik had - zoals dat een zeer matige journalist betaamt - wat vragen op papier gezet om aan Rob voor te leggen.

    Hoe zijn de afgelopen verkoopdagen verlopen?

    “Goed. Het waren weliswaar lange dagen, zeker door de late leveringen op de eerste dag. Her en der moest er geschoven worden en werd er tot in de kleine uurtjes doorgewerkt. Maar we hebben geen ‘nee’ hoeven verkopen. We hebben een hoop bekende gezichten teruggezien, zowel uit Almere als van verder weg. Daarnaast hebben we veel nieuwe klanten mogen verwelkomen. We mogen niet klagen”

    Heb je iets gemerkt van de sluiting op oudejaarsdag?

    “Oké, dan valt er misschien toch een beetje te klagen. Op 31 december is de telefoon de hele dag gegaan. De eerste tien telefoontjes neem je nog vriendelijk aan, maar dit was niet meer te doen. We konden alleen maar teleurstellen. Dus in de loop van de dag hebben we besloten om de telefoon op stil te zetten. Met ruim 200 gemiste oproepen kun je wel stellen dat we er last van hebben gehad. Gelukkig valt het komend jaar een stuk gunstiger.”

    Na de verkoopdagen was de website van Rowy al weer snel online. Beetje bij beetje zijn er items toegevoegd na de tellingen in de bunkers. Is alles dat op de website staat dan ook daadwerkelijk op voorraad?

    “Ja, 100%. Alles ligt fysiek in de bunkers. Dat kan in Almere zijn, of in de externe opslag net over de grens. Wij bieden in de freakactie geen artikelen aan die slechts in bestelling staan. Daarom kan het ook voorkomen dat een artikel al vrij snel in het jaar is uitverkocht. Als deze later weer online komt is dat alleen mogelijk door een annulering, hertelling of een daadwerkelijke (fysieke) levering.”

    Welke merken zullen er het komende seizoen worden verkocht?

    “Het is nog vroeg in het jaar, dus niets is helemaal zeker. We zijn in gesprek met alle importeurs die we de afgelopen jaren ook hebben vertegenwoordigd. Dit zijn: Evolution, Wolff, Zena, Eurostar en Vuurwerktotaal (ook voor de Rowy producten).”

    Verwacht je nog uitbreiding van die eigen productlijn?

    “Dat willen we heel graag. We zijn druk bezig met het maken van diverse keuzes. Zoals bekend zijn het producten die we samen met Vuurwerktotaal importeren. Het lijkt dan heel makkelijk, toch er zitten nogal wat haken en ogen aan. Maar als alles volgens plan verloopt zullen we onze lijn zeker uitbreiden. En áls het lukt zitten daar mooie verrassingen bij...”

    Door het jaar heen heeft Rowy vaak tijdelijke aanbiedingen zoals ‘Early bird’ of ‘Chinees Nieuwjaar’. Kunnen we nog meer van dit soort acties verwachten?

    “We bestaan dit jaar 10 jaar en daar willen we zeker niet aan voorbij gaan. Dus ja, die komen er zeker. Ik wil niet alles verklappen, maar de demo in december zal in elk geval worden uitgebreid. Zo zullen we overdag met Cat.1 vuurwerk aan de slag gaan. Kinderen kunnen dan leren hoe ze met vuurwerk om horen te gaan. Aan het einde van de 'korte cursus' ontvangt elke deelnemer een mooi pakket met veiligheidsartikelen en natuurlijk een diploma.”

    Waarom is dit zo belangrijk?

    “Wat voorop staat is dat het vooral leuk moet zijn. We willen de jeugd enthousiast maken voor het afsteken van vuurwerk, maar dan wel op de juiste manier. We doen dit ook al een aantal jaren op scholen in de omgeving, en dat wordt positief ontvangen. Daarnaast komt er steeds meer druk te staan op het consumentenvuurwerk en dan is dit de manier om bij te dragen.”

    Want je verwacht een verbod op pijlen en knalvuurwerk?

    “Nee, vooralsnog niet. Ik denk in elk geval dat het geen goede zet zou zijn. Het probleem ligt bij de gebruikers, en niet bij het vuurwerk. Ik hoop dat ze dat wel begrijpen in Den Haag.”

    De cola is op, en ik vraag Rob of we de bunkers in kunnen. Ik wil met eigen ogen wel eens zien of alles inderdaad op voorraad ligt. Maar nog meer is het een heerlijke plek voor elke liefhebber. En ja hoor; alle producten waar je dagelijks over leest, schrijft, waar je video’s van bekijkt en welke je besteld, liggen hier binnen handbereik.

    Naam: 20180306_142028.jpg
Bekeken: 887
Grootte: 324,3 KB

    Naam: 20180306_142048.jpg
Bekeken: 845
Grootte: 301,4 KB

    Naam: 20180306_141913.jpg
Bekeken: 849
Grootte: 322,5 KB

    Naast deze opslag ligt er nog een hoop voorraad in de bunker in Duitsland. Vooral grote boxen zoals de Voltfather liggen daar in redelijke aantallen opgeslagen. Rob:

    “…en ook hierom houden wij dus een freak actie. Komend seizoen verwacht ik weer een hoop nieuwe producten. Compound zal alleen nog maar meer worden, en dus hebben we straks de ruimte in de bunkers hard nodig.”

    Naam: 20180306_142116.jpg
Bekeken: 994
Grootte: 268,7 KB

    Naam: 20180306_141924.jpg
Bekeken: 858
Grootte: 308,2 KB

    Naam: 20180306_141902.jpg
Bekeken: 874
Grootte: 332,4 KB

    Heb je daarom ook een afhaalblok apart voor de freaks gemaakt, voorafgaand aan de reguliere tijden?

    “Ja, we gaan in de nacht naar 28 december om 00:00 uur open voor de freakbestellingen. Uiteraard is het mogelijk om in overleg andere afhaaltijden af te spreken, dat is nooit een probleem. Iedereen weet mij te vinden per PM op het forum. Dat geldt natuurlijk ook voor speciale wensen. Maar inderdaad is het fijn dat het vroeg in die week weg is. Dat ruimt lekker op.”

    Tenslotte; wanneer begint het reguliere seizoen voor Rowy weer?

    “De website zal op 1 november weer regulier beschikbaar zijn. Dan komen de volledige collecties met de definitieve prijzen weer online. De showroom openen we - zoals ieder jaar - op 1 december.”

    Ik schud Rob de hand en bedank hem voor de gastvrijheid. Ik stap in de auto en besef me wat een heerlijke hobby het ook is. Voor mij dan. Voor de winkeliers is het vooral hard werken, en niet alleen in december. Maar door het enthousiasme van Rob en zijn trotse kop (waarmee hij niet in dit verslag wil) als hij met zijn eigen box in zijn handen staat, weet ik dat het ook voor hem gewoon een hobby is. Nou ja, gewoon....

    Naam: 20180306_142521.jpg
Bekeken: 897
Grootte: 315,0 KB

    Rowy Vuurwerk Almere
    Neonweg 186,
    1362 AE ALMERE

    Winkeltopic: Klik Hier.
    Website: Klik Hier.

    Bezoek & Verslag: Avalanche.
    Met dank aan: Rob - Rowy Vuurwerk.

  2. Deze 27 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •