Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minister: snel besluit over vuurwerk.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Minister: snel besluit over vuurwerk.

    Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil in het begin van het voorjaar besluiten over een mogelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat heeft de minister gezegd kort voor de wekelijkse vergadering van het kabinet.

    ,,Er moeten zeker een aantal dingen veranderen”, aldus Grapperhaus. Hij laat weten dat hij niet alleen kijkt naar maatregelen op vuurwerkgebied maar ook met een voorstel komt dat het lastigvallen van hulpverleners zwaarder bestraft. ,,Daar willen we echt één goed pakket van maken”.

    De vier grote steden drongen er vrijdag op aan dat het kabinet ,,op korte termijn” een besluit neemt, in een brief van burgemeester Pauline Krikke van Den Haag.

    De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) heeft eerder geadviseerd vuurpijlen en knalvuurwerk voor consumenten te verbieden, om letsel te voorkomen. Burgemeesters hebben zich hierbij aangesloten.

    DEN HAAG (ANP) - Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil in het begin van het voorjaar besluiten over een mogelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat heeft de minister gezegd kort voor de wekelijkse vergadering van het kabinet.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Laat maar komen dan kunnen ze gelijk zien wat het resultaat wordt van deze onzinnige drooglegging

    Comment


      #3
      Ik zal er persoonlijk niet wakker van liggen, maar ben ook maar een siervuurwerk stoker.

      Comment


        #4
        Ach ieder voor zich(niet bedoeld als aanval ofzo)maar langzaam maar zeker wordt onze hobby verkocht.

        Comment


          #5
          Ze komen er vanzelf achter dat dit niet de oplossing is van het probleem. Ik zelf zal me niet aan het verbod houden.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
            Ik zelf zal me niet aan het verbod houden.
            Volgens het I en O-onderzoek van eind vorig jaar kijkt een miljoen landgenoten er ook zo tegenaan. Samen sterk :-)

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
              Ze komen er vanzelf achter dat dit niet de oplossing is van het probleem. Ik zelf zal me niet aan het verbod houden.
              Natuurlijk, dat hebben wij destijds ook gezegd toen het verbod van roken in de trein etc er kwam. Uiteindelijk ga je er toch aan houden, want de verrader slaapt namelijk nooit en de groep die vuurwerk gaat afsteken wordt steeds kleiner en dus makkelijker te traceren.
              Vuurwerk doet de duivels dansen

              Comment


                #8
                Bij een verbod houdt 80% zich er het eerste jaar al aan en dat wordt alleen maar meer. Nederland is geen land waar men op de barricades klimt. Hier laat men alles gedwee door de strot duwen.

                Comment


                  #9
                  Mee eens hier roepen sommige ik blijf stoken bla bla maar als de overheid flinke voorbeelden stelt dan is het protest zo gesmoord.

                  Comment


                    #10
                    Mwa, der is altijd wel een mouw aan te passen. Stukje visco eraan en een flinke sprint trekken.

                    Laat ze het maar verbieden dan wil ik t nog wel is zien.
                    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                    Comment


                      #11
                      Kijk eens hoe de verschillende media met dit nieuws omgaan: je zou ze toch!!

                      Comment


                        #12
                        Inderdaad laat een deel van het bedicht weg en je krijgt een veel krachtiger stuk tekst wat goed gelezen wordt en zorgt voor discussie.

                        Pff

                        Comment


                          #13
                          "met een voorstel komt dat het lastigvallen van hulpverleners zwaarder bestraft."


                          Misschien hadden ze dit 10 jaar geleden al eens moeten doen!!!

                          Comment


                            #14
                            Geen probleem mee, ik ben toch liefhebber van siervuurwerk.
                            Vuurpijlen zijn mooi als er geen wind is en als je vrij woont.
                            Maar hier in de straat gaat het meestal altijd over het dak en zie je er niks van jammer genoeg.
                            Voor diegene die het vuurwerk voor andere doeleinden gebruikt moeten de straffen hoger en zwaarder worden.
                            En ook voor die lui met het illegale vuurwerk.
                            Want als dat door blijft gaan is vuurwerk op den duur verleden tijd voor ons allemaal.
                            Gelukkig heb ik er jaren van genoten en hopelijk worden het er nog meer.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door bertensandra Bekijk bericht
                              Geen probleem mee, ik ben toch liefhebber van siervuurwerk.
                              Dat zou je eigenlijk wel moeten hebben, want dit is uiteraard een opmaat naar meer. Faber heeft vorige week nog letterlijk gezegd dat een verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk een goed begin was, maar zei vervolgens dat dit niet genoeg was: "ik wil een totaalverbod". En zo staat GL er ook in.

                              Kortom; vuurpijlen en knalvuurwerk gehad, op naar het volgende.

                              Hoe meer we kwijt raken, hoe dichter we bij dat verbod komen.
                              https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                              Comment

                              Working...
                              X