Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
  1. #16
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Ik ben er eind oktober geweest, met huurauto.
    Er zijn huurauto's genoeg op het vliegveld en van te voren lukt alleen met creditcard. Ik kan Avis aanbevelen maar er zitten meerdere verhuurders naast elkaar op het vliegveld.
    Je betaald een borg, met credit card is dat geen probleem, zorg dat je een credit card hebt.
    Maak foto's van de auto (staat op een grote parkeerplaats voor het vliegveld) en check de auto met de mensen die buiten met je de auto nalopen. Dit wordt meteen op een formulier aangegeven.
    Je rijdt links ofwel op de engelse manier, dit kan even wennen zijn. Als je geen navigatie in de auto hebt, is een smartphone houder makkelijk om mee te nemen. Ik had die niet en navigeerde met de phone in de hand en rijden aan de "verkeerde kant" wat ook erg wennen was.
    Als je een kleine auto huurt, is dat prima te doen en parkeren is makkelijker. Parkeren kan een ramp zijn en er zijn veel autos en weinig parkeerplaatsen. Soms zeer steile en smalle wegen, ook om te parkeren. Wel gratis pareren voor zover ik weet en vaak "do not park here".
    Veel tankstations en pinautomaten zijn er niet, zorg dat je contanten bij je hebt en daarnaast je creditcard mee.
    Het verkeer zelf is rommelig en druk, zeker als het geregend heeft, dan is het eea file rijden met veel water op de lagere wegen. Tijdens de spits is het zeer druk rond de grote steden. De wegen over het eiland zijn prima, alleen in de steden soms waardeloos. Je bent zo van A naar B over soms superglad asfalt en alles is goed bewegwijzerd. Het is dan ook een relatief klein eiland.
    Bij het inleveren van de auto moet hij afgetanked zijn, pal naast het vliegveld zit een tankstation.
    Zelf ook in Sliema gezeten, (115 the strand hotel), de hoofdstraat een soort Volendam qua souvenirs en genoeg eettenten. Kijk ook eens een paar straten buiten de hoofdstraat voor leuke winkels.
    Laatst gewijzigd door davidh; 10 februari 2018 om 20:28

  2. Deze 4 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Zoals beloofd zojuist mijn Malta verslag gepost, hopelijk heb je daar ook wat aan.

    Wij hebben alles met OV gedaan, maar als je niet bang bent aangelegd zou ik lekker een autootje huren

  4. Deze 4 gebruikers waarderen TryMike voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2009
    Berichten
    3
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Hallo, ook ik ga dit jaar voor het eerst naar malta tijdens st. Marys. Alleen kan ik in dit topic niet echt vinden op welke plek ik welke dag het beste kan zijn voor het vuurwerk. Iemand tips? Kan het op internet ook niet echt gemakkelijk ergens anders vinden en ons airbnb contact wist er zelf ook niet veel van..

    Mvg

  6. #19
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
    Hallo, ook ik ga dit jaar voor het eerst naar malta tijdens st. Marys. Alleen kan ik in dit topic niet echt vinden op welke plek ik welke dag het beste kan zijn voor het vuurwerk. Iemand tips? Kan het op internet ook niet echt gemakkelijk ergens anders vinden en ons airbnb contact wist er zelf ook niet veel van..

    Mvg
    Als je video's van shows kijkt, zie je door de jaren heen telkens dezelfde data en locaties voorbij komen. Daar kun je een hoop uit afleiden.

    Verder kan ik inmiddels mededelen dat ik de trip niet meer alleen ga maken. Een maat van me heeft bijgeboekt, en gaat dus gezellig mee!

    Ik kan zelf inmiddels ook een tip delen: ik heb ergens voorbij zien komen dat parkeren op Malta nogal wat voeten in de aarde kan hebben, dus ik heb bij het hotel geïnformeerd of zij ons van parkeergelegenheid konden voorzien, en dat was mogelijk. Wellicht dat anderen hier ook wat aan hebben.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Ben vandaag terug gekomen van deze ongelooflijke ervaring....DE TERING WAT HEB IK GENOTEN!!!!!!!
    De basis is gelegd voor volgend jaar, ben met m'n gezin naar Malta gegaan waardoor ik nog lang niet alles heb kunnen zien maar de "Tower of Light" is 2 uur lang kippenvel.
    Heb ook de andere Nederlandse liefhebbers ontmoed waaronder Hendtje Contentje wat het extra gezellig maakte.
    Als je van vuurwerk houd dan is Malta en met name Mqabba echt GEWELDIG.

    Ik dank m'n Nederlandse mede liefhebbers voor de gezelligheid en de uitleg en tips ook bedank ik Vuurvent voor z'n uitleg en tips en vooral zijn films die mij hebben getriggerd deze trip te maken.
    Van de week gelijk weer boeken voor volgend jaar iig.

    Mvg Knift

  9. Deze 6 gebruikers waarderen knift voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Ik ben zelf nu ook bijna een week terug, en wat knift al zegt, het is een ongelooflijke ervaring! Ik zal een grondig en gedetailleerd tripverslag posten, maar dat kan wel ong. Een maandje duren.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  11. Deze 4 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendtje Contentje Bekijk bericht
    Ik ben zelf nu ook bijna een week terug, en wat knift al zegt, het is een ongelooflijke ervaring! Ik zal een grondig en gedetailleerd tripverslag posten, maar dat kan wel ong. Een maandje duren.
    benieuwd naar je verslag, ik ga volgende maand boeken voor aankomend jaar ;)

  13. #23
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendtje Contentje Bekijk bericht
    Ik ben zelf nu ook bijna een week terug, en wat knift al zegt, het is een ongelooflijke ervaring! Ik zal een grondig en gedetailleerd tripverslag posten, maar dat kan wel ong. Een maandje duren.
    Ik ben erg benieuwd naar je verslag!

  14. #24
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Voor degenen die in afwachting zitten, excuses voor de vertraging! Het verslag zelf is al getypt, maar ik wil dit niet zonder bijgevoegd foto en video materiaal online knallen. Ik moet nog ff een YouTube kanaal opzetten, en de films die ik wil tonen daarop zetten.
    Ik zit nu echter in een hele drukke periode met een verhuizing, en de 9e komt Adelfia er ook weer aan..
    Ik weet dat het al lang duurt, maar graag nog even geduld
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  16. #25
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    als het geduld maar wordt beloond wehehehe

  17. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  18. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Vandaag geboekt, nog meer mensen van vwc aanwezig? Vanaf 07-08-19 t/m 16-08-19 op malta

  19. Deze 2 gebruikers waarderen fexZy voor het bericht:


  20. #27
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Hoppa!
    Sinds gisteren is de kogel door kerk en zijn we dit jaar aanwezig bij het Santa Marija festival. We zitten in een appartement (Airbnb) midden in Mqabba van de 9e tot de 16e dus we krijgen het complete feest mee.

    Ik vraag me nu vooral af of ik in die week een auto nodig heb om alles te kunnen zien. Heeft een van de veteranen toevallig een kaartje/google maps locaties van de schiet locaties?
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  21. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Vandaag weer geboekt, dit jaar weer aanwezignog meer mensen aanwezig?

    07 augustus t/m 17 augustus aanwezig.

  22. Deze gebruiker waardeert fexZy voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •