Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 37
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Inderdaad ik bedoelde parallel, niet in serie, ik had het fout gelezen maar in parallel heb je dus voldoende power nodig en dan werk je best met een professioneel systeem. Wanneer het systeem voldoende power heeft gloeit de draad ook harder waardoor kans op falen (visco brandt niet) erg klein is

  2. Deze gebruiker waardeert cakeboxfreak voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
    Inderdaad ik bedoelde parallel, niet in serie, ik had het fout gelezen maar in parallel heb je dus voldoende power nodig en dan werk je best met een professioneel systeem. Wanneer het systeem voldoende power heeft gloeit de draad ook harder waardoor kans op falen (visco brandt niet) erg klein is
    Het hangt vooral af van de accu die je gebruikt. Die china systemen gebruiken aa batterijen, 4 in serie, dan heb je dus een voltage van 6V. Een cobra systeem gebruikt 9V, of meer als je een externe accu gebruikt. In die zin heb je dus gelijk.
    Keep it legal!

  4. #18
    VWC-Lid Freaky Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2016
    Berichten
    201
    Thanks
    127
    296 waarderingen in 97 posts
    Als ik even in mag haken... zoals ik het zie zijn bijna alle China systemen alleen “single shot” cue’s. Bestaat er ook een betaalbaar systeem die wel meerdere cue’s tegelijk kan ontsteken voor bijvoorbeeld een finale?
    www.youtube.com/channel/UC0651L-qJ1np9CkfwloveRw

  5. #19
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Maar mag je met de juiste papieren wel openbaar schieten. Zonder vergunning ??

  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freaky Pyro Bekijk bericht
    Als ik even in mag haken... zoals ik het zie zijn bijna alle China systemen alleen “single shot” cue’s. Bestaat er ook een betaalbaar systeem die wel meerdere cue’s tegelijk kan ontsteken voor bijvoorbeeld een finale?
    Jazeker. Je moet even verder zoeken. Want veel systemen hebben een fireall. Volgens mij de 10 kanaals stepper module van kingdom. Daarnaast kan je prof ontstekers gebruiken en die in serie schakelen. Dan kan je met een simpele module alsnog 5 ontstekers af laten gaan op 1 kanaal.
    greetzzzz
    Eer was was was, was was is!

  7. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
    Vonk vrij gereedschap heb je daar voor
    Gewoon bij je moeder uit de kast een breinaald pakken en lekker priemen.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  9. Deze gebruiker waardeert Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Ook de goedkope systemen zijn te programmeren voor een finale, als je 3 recievers x4 kanalen hebt (1 t/m 12) kun je bijvoorbeeld op de remote op 1 drukken en dan gaan de ontstekers in kanaal 1, 5 en 9 af. Vaak heb je dan wel wat meer recievers nodig.

    Wat betreft de ontstekers gebruik ik altijd prof direct in de tube. Gewoon buiten priemen met innd een breinaald werkt prima. Niet boven de cake hangen en alles komt goed. bedenk je daarnaast ook dat inbrengen van ontstekers (of vastklemmen op lont) altijd risico met zich mee brengt en doe dit altijd buiten. Ook is het verstandig om de koperen draadjes te kruisen tot en met het moment van aansluiting. Deze kortsluiting zorgt er namelijk voor dat de ontsteker niet werkt.

    Nog een tip van flip: Let op dat je bij het aansluiten op je recievers niet per ongeluk de draadjes elkaar laat raken. Soms valt dit echt niet op maar zal resulteren in, zoals hierboven beschreven, het falen van de ontsteker (ook al geeft je reciever continuïteit aan)

    En de laatste tip van flip: ik zie het op demo's vaker nog mis gaan... priem het gat niet te groot, en plak het gat samen met de ontsteker altijd goed af. Door dit 'gat' zal de stijglading druk verliezen en komt het eerste shot niet zo hoog als de bedoeling is... sta je lekker op met je demo... publiek direct aannemen dat jou vuurwerk niet veilig is etc... maar goed in de straat minstens net zo belangrijk...

    Wat me nog invalt is dat men extra voorzichtig moet zijn met Quick match. Knip dit het liefst met een anvil cutter door. De kern is toch net iets gevoeliger. Bedenk je ook goed over het verwijderen van ontstekers in Quick fuse... kan me nog goed een ongeluk herinneren, waarbij een stagiaire de ontsteker wou afknippen omdat er een langere ontsteker in moest. Helaas knipte hij precies op de ontsteker i.p.v. er net voor/achter, waardoor de ontsteker ontbranden en dode tot gevolg had.

    Dit zijn een aantal dingen die ik her en der heb gehoord en met jullie wou delen, zodat in het geval je je hier toch mee bezig wilt houden deze informatie alvast in je achterhoofd kunt houden.

    tot slot, elektronisch ontsteken mag niet. Dit is niet zonder reden, het neemt namelijk genoeg risico's met zich mee. Bedenk dus goed waar je mee bezig bent.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  11. Deze 3 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Gewoon bij je moeder uit de kast een breinaald pakken en lekker priemen.
    Voor een breinaald maak ik meer kans bij m'n oma dan m'n moeder vrees ik

  13. #24
    VWC-Lid Freaky Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2016
    Berichten
    201
    Thanks
    127
    296 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    Daarnaast kan je prof ontstekers gebruiken en die in serie schakelen. Dan kan je met een simpele module alsnog 5 ontstekers af laten gaan op 1 kanaal.
    greetzzzz
    Waarom in serie als ik vragen mag? Werkt parallel niet net zo goed? Ik weet dat in serie de totale weerstand verhoogt. In parallel verlaag je de weerstand...
    www.youtube.com/channel/UC0651L-qJ1np9CkfwloveRw

  14. #25
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Gewoon bij je moeder uit de kast een breinaald pakken en lekker priemen.
    Mijn moeder ziet mij al aankomen.
    Priem kopen bij de bouwmarkt?
    Ik ziet de professionele schieters niet priemen met een breinaald.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  15. #26
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freaky Pyro Bekijk bericht
    Als ik even in mag haken... zoals ik het zie zijn bijna alle China systemen alleen “single shot” cue’s. Bestaat er ook een betaalbaar systeem die wel meerdere cue’s tegelijk kan ontsteken voor bijvoorbeeld een finale?
    Stel dat je bijvoorbeeld dit systeem koopt: https://www.ebay.com/i/231574320481?rt=nc
    Dit systeem heeft een fireall optie, wat betekent dat je alle cues tegelijkertijd af laat gaan.
    Dit betekent weer, dat de module genoeg kracht heeft om 4 matches in parallel af te laten gaan (of die nou op 4 cues zitten of op 1, maakt niet uit). Aangezien je 3 modules hebt, kun je dus 12 ematches tegelijkertijd af laten gaan in parallel, in serie zijn dit er zeer waarschijnlijk meer.
    Je kunt ook elke cue apart van elkaar programmeren, je zou bijvoorbeeld cue 1 van elke module op knopje 1 van je remote kunnen zetten, met 4 matches in parallel per cue is het dan zo dat als je op knopje 1 op je remote klikt, de 12 ematches die op cues 1 van elke module zitten (dus cue 1, 5 en 9) tegelijkertijd ontstoken worden.
    edit: Let wel op dat talons meer ampere nodig hebben dan ematches, je kunt er dus niet net zo veel in parallel schieten als ematches. En nogmaals, in serie werken talons al helemaal niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freaky Pyro Bekijk bericht
    Waarom in serie als ik vragen mag? Werkt parallel niet net zo goed? Ik weet dat in serie de totale weerstand verhoogt. In parallel verlaag je de weerstand...
    In parallel wordt het ampere verdeeld over de ontstekers, als je batterijen te zwak zijn, gaat er dan niet een af. In serie is de weerstand iets hoger, maar als je geen extreme lengtes kabel gebruikt zijn die weerstanden niet erg hoog.





    Mocht je meer geld te makken hebben en een beter systeem willen kopen dan raad ik de p1200 aan als je manual firing goed genoeg vind, je kan daar op 100 kanalen 12 cues schieten, dus 1200 in totaal (als je genoeg modules hebt). Ik zou gewoon de china versie kopen, degene die in het westen verkocht worden zijn precies hetzelfde, maar duurder. https://www.ebay.com/itm/2016NEW-36-...MAAOSwlMFZFPgQ

    Mocht je een systeem willen dat wat meer dan standaard kan? Kijk dan eens naar de mb32q http://www.rfremotech.com/MB32Q.html
    Je kunt met die schietkist zelfs scripts afspelen, wel is hij een stuk duurder (350).

    Als het nog fancier moet dan kom je aan bij cobra/firetek etc, die zijn hun geld waard, maar je moet het er voor over hebben.


    edit: parallel met chinasysteem:
    Laatst gewijzigd door broodjekaas; 16 januari 2018 om 17:29
    Keep it legal!

  16. Deze 3 gebruikers waarderen broodjekaas voor het bericht:


  17. #27
    VWC-Lid Freaky Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2016
    Berichten
    201
    Thanks
    127
    296 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Stel dat je bijvoorbeeld dit systeem koopt: https://www.ebay.com/i/231574320481?rt=nc
    Dit systeem heeft een fireall optie, wat betekent dat je alle cues tegelijkertijd af laat gaan.

    Kijk, dit kon ik al nergens terugvinden. Ik dacht dat deze alleen per cue geschoten kon worden. Dus dat is al gunstig.

    Dit betekent weer, dat de module genoeg kracht heeft om 4 matches in parallel af te laten gaan (of die nou op 4 cues zitten of op 1, maakt niet uit). Aangezien je 3 modules hebt, kun je dus 12 ematches tegelijkertijd af laten gaan in parallel, in serie zijn dit er zeer waarschijnlijk meer.
    Je kunt ook elke cue apart van elkaar programmeren, je zou bijvoorbeeld cue 1 van elke module op knopje 1 van je remote kunnen zetten, met 4 matches in parallel per cue is het dan zo dat als je op knopje 1 op je remote klikt, de 12 ematches die op cues 1 van elke module zitten (dus cue 1, 5 en 9) tegelijkertijd ontstoken worden.
    edit: Let wel op dat talons meer ampere nodig hebben dan ematches, je kunt er dus niet net zo veel in parallel schieten als ematches. En nogmaals, in serie werken talons al helemaal niet.

    Ik zou alleen e-matches gebruiken aangezien ik er absoluut geen vertraging in wil hebben.

    In parallel wordt het ampere verdeeld over de ontstekers, als je batterijen te zwak zijn, gaat er dan niet een af. In serie is de weerstand iets hoger, maar als je geen extreme lengtes kabel gebruikt zijn die weerstanden niet erg hoog.

    Top! Duidelijk!

    Mocht je meer geld te makken hebben en een beter systeem willen kopen dan raad ik de p1200 aan als je manual firing goed genoeg vind, je kan daar op 100 kanalen 12 cues schieten, dus 1200 in totaal (als je genoeg modules hebt). Ik zou gewoon de china versie kopen, degene die in het westen verkocht worden zijn precies hetzelfde, maar duurder. https://www.ebay.com/itm/2016NEW-36-...MAAOSwlMFZFPgQ

    Dat is ook een mooie betaalbare set! Ga ik meenemen in het besluit

    Mocht je een systeem willen dat wat meer dan standaard kan? Kijk dan eens naar de mb32q http://www.rfremotech.com/MB32Q.html
    Je kunt met die schietkist zelfs scripts afspelen, wel is hij een stuk duurder (350).

    Als het nog fancier moet dan kom je aan bij cobra/firetek etc, die zijn hun geld waard, maar je moet het er voor over hebben.

    Bovenste twee vind ik persoonlijk in deze tijd te duur. Aangezien het vuurwerk al aardig onder vuur ligt is het maar de vraag hoe lang het nog verkocht mag worden.

    edit: parallel met chinasysteem:
    Mooi zo, 2 e-matches is dus geen probleem

    Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg! Wat ik nu in gedachten heb:

    Een chinees 12 kanaals setje voor het normale ontsteken. Daar zou ik dan voldoende mogelijkheden in moeten hebben. En dan een extra 12 kanaals set die geprogrammeerd wordt op finale style zoals meerdere cue's per keer. Enige wat ik dan heb is dat ik de afstandsbediening zou moeten switchen wanneer je bij de finale komt. Of uiteraard de P1200 aanschaffen, dan zou je dat gezeur niet moeten hebben.
    www.youtube.com/channel/UC0651L-qJ1np9CkfwloveRw

  18. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2017
    Berichten
    54
    Thanks
    0
    75 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Mijn moeder ziet mij al aankomen.
    Priem kopen bij de bouwmarkt?
    Ik ziet de professionele schieters niet priemen met een breinaald.
    Wat ik afgelopen jaar heb gedaan is een houten klei-bewerkingsset gekocht. Hier zitten perfecte houten priemen in, waardoor je ook geen kans hebt op ontbranding tijdens het priemen. Priemen is verreweg het snelste om te doen ter voorbereiding van je show.

  19. Deze gebruiker waardeert M. L. R. 24.07. voor het bericht:


  20. #29
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freaky Pyro Bekijk bericht
    Kijk, dit kon ik al nergens terugvinden. Ik dacht dat deze alleen per cue geschoten kon worden. Dus dat is al gunstig.

    Je kunt ook sequence fire doen, dan schiet hij kanaal 1-12 met vertraging van 0.4 seconden tussen elke cue.

    Bovenste twee vind ik persoonlijk in deze tijd te duur. Aangezien het vuurwerk al aardig onder vuur ligt is het maar de vraag hoe lang het nog verkocht mag worden.
    Voor mij ook veel te duur inderdaad :P zou t wel erg vet vinden.

    Mooi zo, 2 e-matches is dus geen probleem

    Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg! Wat ik nu in gedachten heb:

    Een chinees 12 kanaals setje voor het normale ontsteken. Daar zou ik dan voldoende mogelijkheden in moeten hebben. En dan een extra 12 kanaals set die geprogrammeerd wordt op finale style zoals meerdere cue's per keer. Enige wat ik dan heb is dat ik de afstandsbediening zou moeten switchen wanneer je bij de finale komt. Of uiteraard de P1200 aanschaffen, dan zou je dat gezeur niet moeten hebben.
    Binnen die p1200 moet je wel klikken op het volgende kanaal, als je dus maar 24 cues wilt in totaal zou je evt ook de twee remotes op een plankje kunnen plakken.
    Let er btw op dat hij niet de p1200 heet op ebay, de p1200 wordt verkocht door pyroboom. (Dat is trouwens nog een oudere versie dan die op ebay (EN duurder) :') ) Als je binnen ebay zoekt naar 1200 cue firing system vind je ze, degene die ik linkte is de nieuwste versie, dus let er op dat hij er hetzelfde uitziet. Er zijn heel veel verschillende sets te koop, met verschillende hoeveelheden modules.

    Hier nog wat videos over de systemen die ik handig vond (sommige mensen in die videos gebruiken trouwens talons);
    12 cue:



    (dit is de p12, precies t zelfde als de china)

    1200 cue:



    (dit is de p1200, maar die is dus vrijwel hetzelfde, de nieuwe versie heeft vooral makkelijker switchen tussen channels.)




    Allebei:
    Keep it legal!

  21. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  22. #30
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    638
    Thanks
    128
    1.271 waarderingen in 323 posts
    Is er toevallig iemand met het P1200 systeem?
    Graag hoor ik of het een aan of afrader is.
    Ik heb momenteel al een 12 kanaals schiet systeem die prima werkt echter wil ik volgend jaar met 24 kanalen werken en dan zou dit systeem helpen maar ik kan natuurlijk 2 setjes van 12 gebruiken en met 2 afstandsbedieningen werken of het p1200 gebruiken dit kost dan wel een kleine €65 euro meer

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •