Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 56
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2013
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    112
    Thanks
    52
    53 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Hey lars, je gaf in een eerder topic dat je dit jaar opende aan dat je 16 jaar oud bent.
    Misschien alles dus eerst nog een aantal jaar goed uitdenken en wanneer alles duidelijk is een prachtige zaak neerzetten.?!
    Ik zou er niet zo snel en impulsief aan beginnen.
    Hey,

    Dat is mijn broertje, de eigenaar van dit account. Zelf ben ik bijna 19, maar ik heb geen BSC account. Ik zit dus vaak ook op dit account. As ik 16 zou zijn zou ik ook geen lening kunnen verschaffen.

    Maar bedankt voor je oplettendheid!

  2. #32
    Banned
    Geregistreerd
    25 november 2017
    Berichten
    57
    Thanks
    17
    30 waarderingen in 20 posts
    Beste Lars,

    Is het geen idee om met iemand van het Forum ( winkel eigenaar ) te gaan praten ?
    Want die kan je meer vertellen en plus wat dit grapje kost !
    Het is een pracht hobby maar ook momenteel de meest risico volle i.v.m. vuurwerk verbod enz.
    anders zeg ik ga eens kijken in Duitsland net over de grens omgeving kleve .
    Denk dat je qua kosten minder zit en geen bunkers ;) plus je kan bijv. Funke, Jorge enz gaan verkopen.
    Toppers zitten daar bij en menig Freak zal dan jouw kant opgaan .

    MVG Erik

  3. Deze gebruiker waardeert erik94 voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erik94 Bekijk bericht
    Beste Lars,

    Is het geen idee om met iemand van het Forum ( winkel eigenaar ) te gaan praten ?
    Want die kan je meer vertellen en plus wat dit grapje kost !
    Het is een pracht hobby maar ook momenteel de meest risico volle i.v.m. vuurwerk verbod enz.
    anders zeg ik ga eens kijken in Duitsland net over de grens omgeving kleve .
    Denk dat je qua kosten minder zit en geen bunkers ;) plus je kan bijv. Funke, Jorge enz gaan verkopen.
    Toppers zitten daar bij en menig Freak zal dan jouw kant opgaan .

    MVG Erik
    Goede tips wat betreft het contact opnemen met een winkelier. Wat betreft Duitsland heb je gelijk met die importeurs, aan de andere kant gonst het in Duitsland ook al jaren dat er een vuurwerkverbod aan zit te komen. Duitsland zit dus in het zelfde schuitje als ons.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  6. #34
    Banned
    Geregistreerd
    25 november 2017
    Berichten
    57
    Thanks
    17
    30 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Goede tips wat betreft het contact opnemen met een winkelier. Wat betreft Duitsland heb je gelijk met die importeurs, aan de andere kant gonst het in Duitsland ook al jaren dat er een vuurwerkverbod aan zit te komen. Duitsland zit dus in het zelfde schuitje als ons.
    Beste Torr,

    Dat klopt maar in Duitsland zie ik het niet 1,2,3 gebeuren als je ziet hoeveel er wordt gekocht en geïmporteerd .
    Maar zo als ik het altijd zeg je mag dromen maar begin klein jaartje bijv. in Duitsland zitten en dan kijken hoe en wat het loopt .

    Gr erik

  7. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Stap 1 is bestemmingsplan ;) je kunt nog zo'n leuk pand hebben maar als het volgens bestemmingsplan niet mag heb je niks aan het pand.
    Je kunt in de vergunningaanvraag "gewoon" een verzoek tot wijziging bestemmingsplan opnemen. Mits deze in lijn is met gemeentelijk en provinciaal beleid en visie zijn er dan weinig weigeringsgronden. Het helpt natuurlijk wel als er al een vorm van detailhandel of kleinschalige industrie mogelijk is op locatie en net er omheen. Overigens kan het op dit punt geen kwaad contact op te nemen met de gemeente of met de Ongevingsdienst IJmond (vergunningverlenend instantie namens de gemeente Haarlem als het goed is).
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  8. #36
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Je kunt in de vergunningaanvraag "gewoon" een verzoek tot wijziging bestemmingsplan opnemen. Mits deze in lijn is met gemeentelijk en provinciaal beleid en visie zijn er dan weinig weigeringsgronden. Het helpt natuurlijk wel als er al een vorm van detailhandel of kleinschalige industrie mogelijk is op locatie en net er omheen. Overigens kan het op dit punt geen kwaad contact op te nemen met de gemeente of met de Ongevingsdienst IJmond (vergunningverlenend instantie namens de gemeente Haarlem als het goed is).
    Heb je enig idee hoelang zoiets kan duren ? Ik wel en dat kan maanden en maanden en maanden duren. Voor je het weet ben je 6 maanden verder en dan moet jouw vergunning ook nog aangevraagd worden.

    Voorkom een hoop gezeik en zorg dat je een pand met bestemmingsplan kunt krijgen waar het al mag.
    Gerwin

  9. #37
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Heb je enig idee hoelang zoiets kan duren ? Ik wel en dat kan maanden en maanden en maanden duren. Voor je het weet ben je 6 maanden verder en dan moet jouw vergunning ook nog aangevraagd worden.
    bij mij had het 18 maanden geduurd :(
    www.rowyvuurwerk.nl

  10. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2013
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    112
    Thanks
    52
    53 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Heb je enig idee hoelang zoiets kan duren ? Ik wel en dat kan maanden en maanden en maanden duren. Voor je het weet ben je 6 maanden verder en dan moet jouw vergunning ook nog aangevraagd worden.

    Voorkom een hoop gezeik en zorg dat je een pand met bestemmingsplan kunt krijgen waar het al mag.
    Op een industrie terrein had ik een mooie locatie gevonden.

  11. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2013
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    112
    Thanks
    52
    53 waarderingen in 18 posts
    18 maanden ?!?!

  12. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2013
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    112
    Thanks
    52
    53 waarderingen in 18 posts
    Maar is het mogelijk om bunkers in een huurpand te zetten?

  13. #41
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L@rs Bekijk bericht
    Maar is het mogelijk om bunkers in een huurpand te zetten?
    hangt van de eigenaar af
    www.rowyvuurwerk.nl

  14. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2013
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    112
    Thanks
    52
    53 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rowy Vuurwerk Bekijk bericht
    hangt van de eigenaar af

    Hoe bedoeldt u?

  15. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2013
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    112
    Thanks
    52
    53 waarderingen in 18 posts
    Ik heb een ruimte 780 m2 in gedachte.

  16. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Heb je enig idee hoelang zoiets kan duren ? Ik wel en dat kan maanden en maanden en maanden duren. Voor je het weet ben je 6 maanden verder en dan moet jouw vergunning ook nog aangevraagd worden.

    Voorkom een hoop gezeik en zorg dat je een pand met bestemmingsplan kunt krijgen waar het al mag.
    Dat kan ook lang duren. Ik heb zelf bij een andere omgevingsdienst gezeten, dus ken helaas de traagheid van de ambtenarij. Maar dat het van het bestemmingsplan niet mag, is dus niet perse een belemmering. Je neemt alleen wel een risico, want het kan lang duren en er is een kans op afwijzing. Maar goed, dit jaar willen verkopen is misschien überhaupt al optimistisch, omdat je overal nog contacten moet leggen en dus de hele ambtenarij nog door moet (2 keer). Het is beter om de "wijziging bestemmingsplan" niet te riskeren, maar een volgens het bestemmingsplan mogelijke plek kan ook weer duurder zijn in aanschaf (want, beperkt aanbod). En vaak zijn dat toch ook locaties waar andere winkels gefaald hebben, om het even hard te zeggen.

    Beide hebben voors en tegens. Die keuze is natuurlijk aan Lars. Wel dank voor je aanvulling trouwens.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  17. #45
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    80% van de winkels die falen omdat ze denken we doen het evve en 1 jan kunnen we een Ferrari kopen zo rijk zijn we.

    Totdat de rekeningen de weken rondom de verkoop binnen komen en ze na de verkoop erachter komen dat ze maar 50.000 ipv de enkele tonnen uit hun dromen aan omzet hadden.

    Neem daarbij dat importeurs je bijvoorbeeld marge 3 geven maar niet zeggen dat dit gebaseerd is op de inkoop ex btw En de verkoop incl btw waardoor je feitelijk maar marge 2.4 hebt.

    Wanneer dan de balans is opgemaakt blijkt dat je 200+ uur hebt gedraaid in nov/dec voor wat zullen we zeggen ? hooguit 5000 euro winst. Waar je jouw pand het hele jaar moet onderhouden ed.
    Gerwin

  18. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •