Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewonden en schade door zware ontploffing Etten-Leur, EOD doet onderzoek

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Gewonden en schade door zware ontploffing Etten-Leur, EOD doet onderzoek

    Ramen aan diggelen, kapotte kozijnen en enkele gewonden: het nieuwe jaar is op de Vinkenbroek in Etten-Leur met een harde klap begonnen.



    ort na 01.00 uur was er een explosie op de Vinkenbroek. Vijf huizen bleken door de klap zware schade te hebben opgelopen. Ook was er brandschade door rondvliegende hete deeltjes.

    Meerdere mensen raakten gewond, van wie drie naar het ziekenhuis moesten. Ze hebben onder meer verwondingen in hun gezicht, door rondvliegend glas.

    De ontploffing is vastgelegd op beeld: Een beveiligingscamera van een van de huizen filmde de ontploffing (van bovenaf).

    De politie heeft nog geen aanhoudingen verricht. Om wat voor vuurwerk het gaat, is ook nog niet duidelijk. De politie heeft getuigen gevraagd zich te melden.

    EOD doet onderzoek
    De oorzaak van de ontploffing wordt nog onderzocht, onder meer door de Explosieven Opruimingsdienst (EOD). Het zou kunnen gaan om zulk zwaar vuurwerk dat je eerder moet spreken van explosieven, zegt de politie. Vlakbij de plek van de explosie werden mortieren gevonden. Of die zijn gebruikt moet onderzoek uitwijzen.

    De explosieven zijn door de EOD op een andere locatie tot ontploffing gebracht.

    Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/g...doet-onderzoek

    #2
    Buurt Etten-Leur geschrokken van explosie: 'Ik dacht: wat is dit?'

    De schrik zit er nog goed in bij de bewoners van de Vinkenbroek in Etten-Leur na twee zware explosies gisteren, vlak na de jaarwisseling.

    "Ik ben wel even geschrokken. Ik dacht: wat is dit?", zegt Pascal Luiten tegen RTL Nieuws. Rond 1.00 uur was er in de straat een harde klap. Zijn zoon Jiego stond op dat moment buiten. Die schrok zich wezenloos. Hij hoorde 'een hele harde knal'. "Er was overal rook. Dus ik ben zo snel mogelijk naar binnen gerend en mijn vader gehaald."

    Toen vader Pascal buiten stond, was er opnieuw een harde knal. "Er was allemaal rook en vuur. Je zag weinig door de rook. De ruiten klapten. Er was wel aardige paniek."

    In de straat sneuvelden veel ramen. Twee gezinnen konden door de ravage niet meer thuis slapen. Ook veel kozijnen en auto's raakten beschadigd. Meerdere mensen raakten gewond, van wie drie naar het ziekenhuis moesten. Ze hebben onder meer verwondingen in hun gezicht, door rondvliegend glas.

    Geen opzet
    Pascal wist op het moment van de explosie niet waar zijn zoontje was. Die was naar huis gelopen en was ongedeerd, maar dat hoorde hij pas later.

    Pascal zegt dat ze van geluk mogen spreken dat niemand levensgevaarlijk gewond is geraakt. "Je weet dat je zoiets niet tussen de huizen kan doen." Hij denkt niet dat er opzet in het spel was. "Dat zeer zeker niet. We zijn allemaal jong geweest. Dit heeft natuurlijk verkeerd uitgepakt."



    De politie heeft nog geen aanhoudingen verricht. Om wat voor vuurwerk het gaat, is ook nog niet duidelijk. De politie heeft getuigen gevraagd zich te melden.

    De Explosieven Opruimingsdienst vond vlakbij de plek van de explosie, een aantal niet-ontplofte mortieren en ander zwaar vuurwerk. Dat is elders tot ontploffing gebracht.

    Bron: RTL Nieuws

    Comment


      #3
      Om wat voor vuurwerk het gaat is nog niet duidelijk? Foto zegt genoeg lijkt me .
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
        Om wat voor vuurwerk het gaat is nog niet duidelijk? Foto zegt genoeg lijkt me .
        Dat is ook niet duidelijk, maar gewoon een fotootje erbij zetten zorgt voor sensatie. Shells wordt wel gespeculeerd, zag dat ook bij een video met een interview erbij.

        Foto is dus niet van 'plaats delict' zelf.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
          Foto is dus niet van 'plaats delict' zelf.
          Als je de foto's op BN DeStem bekijkt ook niet? Die vlek op straat is niet van de vuurton? Het lijkt op iemand die vast ging opruimen en een 'lege' doos shells in de ton gooide.
          ..

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
            Als je de foto's op BN DeStem bekijkt ook niet? Die vlek op straat is niet van de vuurton? Het lijkt op iemand die vast ging opruimen en een 'lege' doos shells in de ton gooide.
            Had enkel een video erover gezien. Ik geloof je verder volledig. Sterker nog, het lijkt me wel door prof te moeten zijn gekomen.

            Echter is het ook goed om eerst goed onderzoek te doen voordat er direct conclusies worden getrokken.

            Hoe dan ook ontzettend erg dat dit is gebeurd, Sterkte voor iedereen die erbij betrokken is, direct en indirect!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
              Echter is het ook goed om eerst goed onderzoek te doen voordat er direct conclusies worden getrokken.
              Dat ben ik zeker met je eens. Bijna alles wat de pers schrijft is niet waar, deels waar of subjectief. Helaas..
              In dit geval is het echter wel vrij duidelijk wat er gebeurd is.
              ..

              Comment

              Working...
              X