Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negen personen steken te vroeg vuurwerk af.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Negen personen steken te vroeg vuurwerk af.

    MIDDELBURG - Tijdens surveillances heeft de politie vrijdag op verschillende plaatsen op Walcheren mensen betrapt op het te vroeg afsteken van vuurwerk.

    Samen met handhavers van de gemeente is in Oost-Souburg bij het Oranjeplein gecontroleerd na meldingen van jeugdoverlast. Een persoon werd naar HALT doorverwezen omdat hij illegaal vuurwerk in bezit had.

    In Vlissingen kregen in de wijk Westerzicht twee jongeren een verwijzing naar HALT en in de wijken Bossenburg en Pauwenburg werden twee boetes uitgedeeld. In Biggekerke kregen tot slot vier personen een bekeuring, eveneens voor het te vroeg afsteken van vuurwerk.

    MIDDELBURG - Tijdens surveillances heeft de politie vrijdag op verschillende plaatsen op Walcheren mensen betrapt op het te vroeg afsteken van vuurwerk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Trots op jullie, gemeente! De prioriteiten liggen weer juist
    Onafhankelijk lid. Geen winkelier.

    Comment


      #3
      Haha 9 personen... dat is wel veel zeg!
      Bij mij in het dorp ging het gisteravond helemaal los.

      Comment


        #4
        Wow gelukkig hebben ze deze zware criminelen aangepakt... niet dus.. tsjonge jonge

        Comment


          #5
          Laten we lekker aan de wet en regelgeving houden om het vuurwerk zo lang mogelijk nog te houden zullen we? Internethelden.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
            Laten we lekker aan de wet en regelgeving houden om het vuurwerk zo lang mogelijk nog te houden zullen we? Internethelden.
            Mijn gedachte ook, maar aan de andere kant voel je je bijna een crimineel als je te vroeg afsteekt. Moeilijk als je de jaren 70 en 80 hebt mee gemaakt waar we 3/4 dagen continue "mochten" knallen.
            Vuurwerk doet de duivels dansen

            Comment


              #7
              Het is je eigen verantwoordelijkheid. Je weet dat het niet mag en je weet wat de consequenties zijn. Gelukkig zijn we allemaal jong geweest en zitten we hier op een vuurwerkforum en niet op Joop.
              ..

              Comment


                #8
                Nou, echt stoer hoor, niks belangrijkers te doen?

                Comment


                  #9
                  Voor de meeste mensen hier geldt dat hij/zij vroeger als kind ook te vroeg afstak. Heb ik ook altijd gedaan. Om daarna te roepen dat een ander dat niet mag doen is hypocriet. Je zegt daarmee eigenlijk "zo, ik heb mijn pleziertje gehad.. en nu inpakken en naar huis!"

                  Comment


                    #10
                    Ik denk dat iedereen hier vroeger als klein jochie wel te vroeg gestookt heeft. Ik ben vroeger zelfs nog eens een keer met de plaatselijke politieagent op 29 december terug gegaan naar de winkel omdat ze me kanonslagen hadden gegeven die niet knalde omdat ze nat waren geweest

                    Werd nooit zo moeilijk over gedaan.

                    Bij mij in de wijk lopen ook jochies rond die knetterballetjes en rotjes aan het stoken zijn nu, ik vind het prachtig Erg jammer dat mijn kids stoken vanaf 10 uur niet meer mee zullen maken
                    When you stand for nothing, you fall for anything.

                    Comment


                      #11
                      Jammer dat het zo moet. De emoties en ongeduld van kinderen niet begrijpen en maar met boetes afstraffen vind ik ongepast. Ze wachten hier een jaar op. Laat ze gewoon tussendoor stoken. Desnoods waarschuw ze ipv gelijk afpakken en boetes uitdelen.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
                        Mijn gedachte ook, maar aan de andere kant voel je je bijna een crimineel als je te vroeg afsteekt. Moeilijk als je de jaren 70 en 80 hebt mee gemaakt waar we 3/4 dagen continue "mochten" knallen.
                        Ben ook van het bouwjaar dat ik mij die tijd nog goed kan herinneren.

                        Comment


                          #13
                          [Edit]:
                          Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
                          Laten we lekker aan de wet en regelgeving houden om het vuurwerk zo lang mogelijk nog te houden zullen we? Internethelden.
                          Op zich ben ik het met je eens; maar enkele dagen geleden was er volop in het nieuws dat er honderden adressen bekend waren waar (zwaar) illegaal vuurwerk naartoe verzonden is. Hier was echter niet de mankracht voor om het op te halen. Echter het surveilleren en beboeten van jonge ventjes kan wel? En dan zaterdag schiet er iemand zn hoofd aan flarden met een shell waar z'n kinderen bij staan. Had net zo goed verstuurd kunnen zijn in een van die bovengenoemde pakketten.

                          De regelgeving is tot daar aan toe, maar ze kunnen wel met man en macht aan de grens staan om economische delicten te constateren en in beslag te nemen, ondanks dat dat CE gekeurd en veilig vuurwerk is, maar het échte gevaarlijke spul opsporen "zit er niet in, te weinig mankracht".

                          Dus wat dat betreft ben ik het er volledig mee eens met wat er boven gezegd wordt in de zin dat de prioriteiten wbt handhaven met als doel de veiligheid voor de samenleving te verhogen door gevaarlijk vuurwerk van straat halen volgens mij volledig verkeerd liggen.

                          Mvg,

                          Lunig

                          Comment


                            #14
                            9? Is dat per vierkante hectometer?

                            Comment


                              #15
                              Ach ben vroegâh ook wel eens door oom agent betrapt op het vroegtijdig afsteken van vuurwerk.
                              Dat risico loop je nou eenmaal. Maar om daar nou ineens wereldnieuws van te maken.
                              December Will Be Magic Again!!

                              Comment

                              Working...
                              X