Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 62
  1. #1
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts

    Vuurwerkgigant Apeldoorn mag niet leveren

    De Vuurwerkgigant in Apeldoorn mag dit jaar geen vuurwerk leveren. Het lijkt erop dat ook mensen die al besteld en betaald hebben, hun spullen niet krijgen. Eigenaar Evert Pieper is woest op de gemeente Apeldoorn, die geen vergunning heeft verstrekt.

    De Vuurwerkgigant begon in november al met voorverkoop via internet, in de verwachting dat de vergunning afgegeven zou worden. Dat was namelijk de afgelopen 25 jaar ook het geval. Vorig jaar kwam die vergunning bovendien pas op 27 december binnen, zegt Pieper.

    Dit jaar gaat die toestemming er helemaal niet komen. De gemeente stelt dat Pieper de vergunning te laat heeft aangevraagd om de hele procedure op tijd te kunnen doorlopen. Op zijn beurt zegt Pieper dat hij al in het voorjaar bij de gemeente een aanvraag heeft gedaan, maar steeds naar een later moment is verwezen. ,,Wie is hier nu te laat?''
    Een gemeentewoordvoerder benadrukt evenwel dat Pieper in augustus de juiste formulieren kreeg, maar die in november pas indiende.

    Geld terug
    Het verkooppunt aan de Molenmakershoek ging donderdag 'gewoon' open, maar handhavers van de gemeente legden de handel na een paar uur volledig stil.
    Pieper zegt al het geld van de bestellingen terug te betalen, maar hoopt alsnog de bestellingen - die wel in de opslag klaar liggen - te mogen uitgeven. Een gemeentewoordvoerder herhaalt donderdagavond echter desgevraagd dat ook daar geen toestemming voor komt.

    ,,Ik hou hier een flink katterig gevoel aan over'', zegt een man die zich bij de redactie van de Stentor meldde. ,,Vanochtend ging ik met mijn 13-jarige zoon het vuurwerk ophalen, maar de zaak zat dicht. Toen ik vanmiddag ging stond er iemand die uitlegde dat er geen vergunning was en dat er dus ook niet geleverd mocht worden.'' De Apeldoorner hoopt zijn geld terug te krijgen. ,,We hadden voor 130 euro besteld. Het is niet leuk dat je je ergens op verheugt en dat het dan zo afloopt. We moeten elders vuurwerk kopen.''


    [bron de stentor.nl_

  2. #2
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Vernam zojuist dat ze momenteel de bestellingen aan het bezorgen zijn,.... kan hem geen ongelijk geven.

  3. #3
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Trieste bedoeling weer.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  4. #4
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    zooooo dan! wat een !@#$%^& gemeente!

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Zo wat ben je dan fout bezig als gemeente zeg, lijkt wel alsof ze dit met opzet doen. Vuurwerkshows die niet doorgaan omdat de gemeente moeilijk doet en nu dit weer.

    Als hij het al te laat had ingediend hadden ze dat direct in November al aan kunnen geven en niet nu als er al zoveel verkocht is. Dit is gewoon met opzet dwarsliggen en ze raken er niet alleen de winkel mee.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    leve de bureaucratie ! Ik snap alleen niet zo goed dat de eigenaar het hier zo laat op heeft aan laten komen. als je vergunning begin december nog niet rond is dan ga je toch even achter de oren krabben.

    En waarom zo laat pas de formulieren invullen...

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2014
    Berichten
    22
    Thanks
    2
    20 waarderingen in 4 posts
    maar hij had toch al een vergunning? anders had hij nooit zo veel vuurwerk mogen opslaan.
    en wat moet hij nu met dat vuurwerk? ik neem aan dat het niet een jaar mag blijven liggen. als ik hem was zou ik het bij het gemeentehuis afleveren met de rekening erbij.

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christian Bekijk bericht
    maar hij had toch al een vergunning? anders had hij nooit zo veel vuurwerk mogen opslaan.
    en wat moet hij nu met dat vuurwerk? ik neem aan dat het niet een jaar mag blijven liggen. als ik hem was zou ik het bij het gemeentehuis afleveren met de rekening erbij.
    Neem aan dat hij wel een vergunning voor de opslag heeft, vergunning voor de verkoop heeft hij niet gekregen?

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2014
    Berichten
    22
    Thanks
    2
    20 waarderingen in 4 posts
    een vergunning kan trouwens binnen een paar uur geregeld zijn. ik heb een keer een vergunning van aanvraag tot goedkeuring zien gebeuren in 15 minuten. het lijkt me eerder dat al die ambtenaren op vakantie zijn in december of dat ze allemaal vuurwerk haten

  10. #10
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Heel erg triest voor de gedupeerde.
    En zeker voor de kindjes die zich verheugd hebben op het vuurwerk wat papa zou gaan afsteken....

    ..... Even Apeldoorn bellen.....

  11. #11
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Wat?? De gemeente heeft geen tijd om de vergunning te ondertekenen maar wel om handhavers te sturen? Dit lijkt wel een bewuste actie.

  12. #12
    VWC-Lid Altijdwat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 november 2014
    Berichten
    860
    Thanks
    395
    512 waarderingen in 208 posts
    Wat een naaistreek.

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
    Heel erg triest voor de gedupeerde.

    ..... Even Apeldoorn bellen.....
    Zeker triest,als het klopt wat die man zegt en je krijgt al 25jaar je vergunning dan heb je je papieren automatisch op tijd ingeleverd.
    (automatisme)
    Dan is er verplichte al vroeg in het jaar controle geweest(ja dat komt ook voort vanuit de gemeente,en de resultaten krijgt de gemeente dus ook ruim optijd)en dus had er bij de gemeente al een bel behoren te rinkelen.
    En dan nog zegt de gemeente nu dat ze om onverklaarbare reden de vergunning ineens die vergunning niet krijgen ?
    Dat terwijl die zelfde gemeente wel "handhavers" erheen kan sturen a la minute ?
    Doorgestoken cakebox,dat is wat dit is.
    En nee dan bel ik liever niet naar Apeldoorn want daar nemen ze denk ik niet op

  14. #14
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    crowdfunding starten voor evert pieper? want hij loopt nu heel wat inkomsten mis dankzij die gemeente...

  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Waarom moet de eigenaar de dupe worden, de klanten etc? Geef dat papiertje en opgelost klaar! Allemaal blije gezichten! Nee hoor geen vergunning verstrekken en handhavers erop afsturen en lekker dwarsliggen Onbegrijpelijke actie!

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •