Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zijn de romeinse kaarsen verboden geworden?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    mijn eenige vuurwerk ongelukje was met een romijnse kaars.
    ik hield hem in de hand zoals men altijd deed.
    echter raakte deze verstopt en werd dus een soort rotje.
    beste klap kwam er van af, dat kan ik wel vertellen en mijn hand goed verbrand.
    dit was voor mij ook meteen de stap om naar zwaarder en prof vuurwerk te stappen destijds.
    consumentenvuurwerk was in de jaren 80 niet zo heel best en het illegale een stuk beter.
    echter is er de laatste jaren wel een behoorlijke verbetering gekomen in het consumentenvuurwerk

    Comment


      #17
      Ze verschuiven het probleem gewoon. Vroeger zag je de jeugd met romeinse kaarsen naar elkaar toe schieten, al dan niet op de voeten gericht. Nu worden de singleshotjes plat neergelegd..... en vergeet niet dat er ook meer geknutseld wordt met zwaarder vuurwerk. Dus wat toen gevaarlijk was stelt nu wat mij betreft al minder voor vergeleken met een aantal jaren terug. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik hoop dat de kaarsen ooit mog terugkomen al is het de grote duurdere variant....
      Ik heb een kort lontje.......

      Comment


        #18
        En het is niet alleen dat men er mee op elkaar ging schieten , ook zie je hele volkstammen met die dingen in hun hand staan.
        Het dus zelf gezien dat bij 1 van de laatste schoten de klei eruit schoot aan de onderkant met als gevolg dat de dame die de kaars beet had een flinke gemene brandwond aan de binnenkant van haar pols had.

        Ook leuk dat je de buurman meemaakt die een dikke 1 inch kaars bij het buurmeisje aanstak die vervolgens dacht dat ze een kanon in haar handen had en de hele straat onder vuur nam omdat ze hem niet meer hield. (als je een beetje verstand zou hebben.......)

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
          Ze verschuiven het probleem gewoon. Vroeger zag je de jeugd met romeinse kaarsen naar elkaar toe schieten, al dan niet op de voeten gericht. Nu worden de singleshotjes plat neergelegd..... en vergeet niet dat er ook meer geknutseld wordt met zwaarder vuurwerk. Dus wat toen gevaarlijk was stelt nu wat mij betreft al minder voor vergeleken met een aantal jaren terug. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik hoop dat de kaarsen ooit mog terugkomen al is het de grote duurdere variant....
          Die zgn dragon candeles enz zijn een stuk duurder, maar als je het ervoor over hebt
          Jeder Schuss ein Genuss

          Comment


            #20
            Nah ja, wanneer de jeugd het wilt dan nemen ze een 96 shots pearls potje en kunnen ze alsnog naar elkaar schieten, alleen zal het een stuk sneller gaan. Wanneer dan deze ook verboden gaan worden, omdat men er niet mee kan omgaan, gaat de jeugd een gewone siercake gebruiken om elkaar te bestoken.. gewoon voor de lol totdat er een ongeluk gebeurd en er dan pas nagedacht wordt. Kortom, het verbieden heeft weinig zin met die druiloren. Romeinse kaarsen is gewoon een leuk stukje vuurwerk dat heel wat nostalgie losmaakt bij velen en had niet verboden moeten worden.

            Comment


              #21
              Iets verbieden omdat men er niet mee om kan gaan wekt bij mij sowieso al veel weerstand op. Dan kun praktisch alles wel gaan verbieden. Kijk als het een ondeugdelijk product is snap ik het nog enigzins
              Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

              Comment


                #22
                heeft vooral te maken met het verlies dat er op geleden werd
                https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door eumetazoa Bekijk bericht
                  heeft vooral te maken met het verlies dat er op geleden werd
                  Aan dit soort tin foil uitspraken heeft niemand wat.

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door eumetazoa Bekijk bericht
                    heeft vooral te maken met het verlies dat er op geleden werd
                    Zal ongetwijfeld meegespeeld hebben in het gebrek aan actie van de brache, maar het is zeker niet de hoofdoorzaak geweest van een verbod.
                    Datbis het gebrek aan inzicht bij een groot deel van de jeugd geweest
                    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                    Comment


                      #25
                      nog steeds jammer dat ze weg zijn in nl.
                      In Duitsland zijn ze bij veel winkels nog volop te krijgen. Haal daar nog altijd wel een pakje.

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
                        Alternatief. De iets grotere variant die Broekhoff dit jaar op de markt brengt.
                        Zijn overigens al jaren op de markt ;-) Ook al toen de romeinse kaarsen er nog waren
                        https://www.houtse-bazar.nl

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
                          Aan dit soort tin foil uitspraken heeft niemand wat.
                          Rare reactie, ik geef antwoord waarom de branche weinig tegengas heeft gegeven op dit besluit.
                          https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

                          Comment


                            #28
                            Hoe zit het eig als je <25kg uit Duitsland haalt, en je wordt gesnapt met een kaarsje of 2, bv in een pakket en je zegt het niet te weten?
                            Jeder Schuss ein Genuss

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
                              Hoe zit het eig als je <25kg uit Duitsland haalt, en je wordt gesnapt met een kaarsje of 2, bv in een pakket en je zegt het niet te weten?
                              Ig habe est nicht gewusst! dat werkt helaas niet bij ome agent Als ze moeilijk willen doen heb je echt dikke vette pech...
                              alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

                              Comment


                                #30
                                Het is de schuld van deze hond:

                                Comment

                                Working...
                                X