Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 142

Discussie: Carbid

  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Knalde wel hard, en heb er altijd veel plezier aan gehad ( op het zoeken van het deksel na )
    Ik knalde altijd met een bal. De knal is net zo hard. De bus stond recht op en deze ontstak ik door een halve astronaut in een gat in de zijkant te stoppen. Scheelde elke keer een stuk lopen

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2020
    Berichten
    366
    Thanks
    98
    372 waarderingen in 134 posts
    Carbid schieten doe ik elk jaar, 5 melkbussen en deksels. Als je een laken aan de deksel knoopt, rolt hij niet zo ver. Je hebt van die onkruid branders met een losse gasbus, werkt perfect om de bus aan te steken.

  3. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    de hardheid van de knal heeft niet zozeer te maken met hoe je de bus afsluit, zie onder andere:
    https://www.nadro.nl/mark/carbid_schieten.html
    en ontsteken ‘op afstand’ is zeker aan te raden ivm veiligheid

  4. #49
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Mag Carbidschieten dit jaar nog wel? Zo ja, kan iemand dan even een cursus carbidschieten geven?
    Vuurwerkland AVRI: www.avri-vuurwerkland.nl

  5. Deze 3 gebruikers waarderen Knalgoedvuurwerk voor het bericht:


  6. #50
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik heb een keer meegeken met wat kennissen maar net als met vuurwerk moet je wel weten wat je doet, carbid is niet zo bekend bij het merendeel van de jeugd maar hou mn hart vast als dat wel gaat gebeuren.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  7. Deze gebruiker waardeert Thresher voor het bericht:


  8. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Is er iemand die carbid vergassers maakt of iemand kent daarvoor?

    Met carbid vergasser kan je veel sneller herladen!

  9. #52
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ik ben chemisch technoloog (nouja student) dus ik ga mij binnenkort eens verdiepen in de chemie achter carbidschieten. Vooral de ideale verhouding tussen water en carbid, en zuurstof in de bus, bepaald hoe hard de knal wordt.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. Deze 4 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  11. #53
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Misschien kan je dan een carbid herbruikbare knalcake ontwikkelen met elektrische ontsteking-alle buisjes snel achter elkaar of all at once- met twist-off of normale bierdopjes als "dekseltje" haha

  12. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Gisteren alvast 5 kg ingeslagen. Volgens de verkoper ging het erg hard met de verkoop. Hij had nu nog wel genoeg, maar dit kan over 2 weken heel anders zijn en hij twijfelde of hij nog wel nieuwe voorraad kan krijgen. Ik denk dat het met carbid net zo snel gaat als met cat.1 en is het snel uitverkocht.

  13. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knalgoedvuurwerk Bekijk bericht
    Mag Carbidschieten dit jaar nog wel? Zo ja, kan iemand dan even een cursus carbidschieten geven?
    Ik zou zeggen Google ff en je vind genoeg. Hieronder alvast 1 linkje

    https://www.melkbusshop.nl/blogs/ken...n-handleiding/

  14. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    De polls over het verbieden van vuurwerk zijn nog niet voorbij, of ze gaan nu ook al carbid ter discussie stellen. Graag even stemmen

    https://nullrefer.com/?https://www.g...n-br~a3c01840/

  15. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2013
    Berichten
    151
    Thanks
    135
    261 waarderingen in 65 posts
    Ook maar een carbid gaan wagen, ik heb natuurlijk wel is meegekeken hoe het ongeveer ging. Carbid in de bus beetje water erbij en afsluiten. Even een beetje schudden met de bus en vervolgens vlammetje erbij en een knal. Vervolgens het carbid uit de bus halen en de vlammen laten stoppen. Het leek heel simpel maar zelf dus nog nooit geprobeerd. Werkt het ook zo simpel of komt er veel meer bij kijken?

  16. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vwapd Bekijk bericht
    Ook maar een carbid gaan wagen, ik heb natuurlijk wel is meegekeken hoe het ongeveer ging. Carbid in de bus beetje water erbij en afsluiten. Even een beetje schudden met de bus en vervolgens vlammetje erbij en een knal. Vervolgens het carbid uit de bus halen en de vlammen laten stoppen. Het leek heel simpel maar zelf dus nog nooit geprobeerd. Werkt het ook zo simpel of komt er veel meer bij kijken?
    In de kern heb je gelijk, maar in de praktijk komt er wel iets meer bij kijken om een perfecte knal te krijgen, maar dat is ook een kwestie van vaak doen. Ik raad sterk aan om een bal te gebruiken. Hierdoor minder kans op ongelukken

    Wil je wel met een deksel schieten, gebruik dan een rubberen hamer om de deksel erop te timmeren, ( ja die heb je nodig omdat de deksel na verloop van tijd vervormd), anders kan er een vonk ontstaan met vroegtijdige ontbranding. Dit kan zelfs al gebeuren als je de deksel op de bus drukt 😉

  17. Deze gebruiker waardeert happy4ever1968 voor het bericht:


  18. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Berichten
    561
    Thanks
    597
    379 waarderingen in 162 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vwapd Bekijk bericht
    Ook maar een carbid gaan wagen, ik heb natuurlijk wel is meegekeken hoe het ongeveer ging. Carbid in de bus beetje water erbij en afsluiten. Even een beetje schudden met de bus en vervolgens vlammetje erbij en een knal. Vervolgens het carbid uit de bus halen en de vlammen laten stoppen. Het leek heel simpel maar zelf dus nog nooit geprobeerd. Werkt het ook zo simpel of komt er veel meer bij kijken?
    In de basis klopt het wel, ik zou je wel willen aanraden om het met een bal te doen of met een plastic zak en elastiek. Qua veiligheid moet je er net zo mee omgaan als met een Shell, niet bakkes boven het gat hangen, afstand houden.

  19. Deze gebruiker waardeert bart voor het bericht:


  20. #60
    VWC-Lid vegetto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Berichten
    543
    Thanks
    1.180
    824 waarderingen in 294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    De polls over het verbieden van vuurwerk zijn nog niet voorbij, of ze gaan nu ook al carbid ter discussie stellen. Graag even stemmen

    https://nullrefer.com/?https://www.g...n-br~a3c01840/
    Het word gvd met de dag gekker hier in dat land en die kut kranten doen der volop aan mee aan die stemmingsmakerij. Ik word per dag opgefokter en meer opstagnaat.
    The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •