Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 136 t/m 142 van 142

Discussie: Carbid

  1. #136
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2016
    Berichten
    16
    Thanks
    2
    5 waarderingen in 5 posts
    Hier is het inmiddels ook verboden, ondanks dat het hier echt wel een traditie is.
    Ben benieuwd naar de handhaving. Je kunt iemand alleen beboeten als je diegene op heterdaad betrapt lijkt me. En dat lijkt me toch vrij lastig in een weiland waar ze je van verre zitten aankomen..

  2. #137
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaosma Bekijk bericht
    Hier is het inmiddels ook verboden, ondanks dat het hier echt wel een traditie is.
    Ben benieuwd naar de handhaving. Je kunt iemand alleen beboeten als je diegene op heterdaad betrapt lijkt me. En dat lijkt me toch vrij lastig in een weiland waar ze je van verre zitten aankomen..
    Ik weet niet waar je woont maar in het oosten zijn ze redelijk relax. Ook al is het verboden, maar als je schiet in een weiland bij een boer, dan zullen ze wel langs rijden, maar als ze zien dat je je aan de coronaregels houd, zullen ze echt geen boete uitschrijven

  3. Deze gebruiker waardeert happy4ever1968 voor het bericht:


  4. #138
    VWC-Lid subarufreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2007
    Berichten
    977
    Thanks
    660
    1.538 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Ik weet niet waar je woont maar in het oosten zijn ze redelijk relax. Ook al is het verboden, maar als je schiet in een weiland bij een boer, dan zullen ze wel langs rijden, maar als ze zien dat je je aan de coronaregels houd, zullen ze echt geen boete uitschrijven
    Goedenmorgen

    Bij ons in de regio word hrt gewoon gedoogd zoals altijd, men geeft wel aan dat er andere regels zijn voor dit jaar maar men let er niet echt op tenzij het echt de spui gaten zou uitlopen.

    Grt

  5. Deze gebruiker waardeert subarufreak voor het bericht:


  6. #139
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Deze zag ik dus echt niet aankomen

    Geen carbid in Zwolle deze jaarwisseling
    10 december 2020
    Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten dit jaar geen locaties aan te wijzen waar carbid geschoten mag worden. Zwolle ziet vanwege de coronamaatregelen teveel beperkingen om het carbidschieten veilig te laten plaatsvinden.

    Teveel drukte

    Burgemeester Peter Snijders: ‘We begrijpen dat dit een enorme teleurstelling is voor de mensen die elk jaar traditiegetrouw carbidschieten. We hebben natuurlijk alle scenario’s overwogen, maar komen helaas tot de conclusie dat het in Zwolle vrijwel onmogelijk is om het carbidschieten binnen de coronaregels én op een veilige manier te laten plaatsvinden. De afgelopen jaren konden de bezoekersaantallen op meerdere locaties oplopen tot meer dan 100 mensen. Dit soort grote samenkomsten wil je dit jaar natuurlijk voorkomen. Daar komt nog bovenop dat er waarschijnlijk vanwege het vuurwerkverbod extra mensen zouden gaan carbidschieten. De drukte op de locaties zou daarmee alleen maar toenemen. Dat valt niet te verantwoorden binnen de huidige coronamaatregelen. Het aanwijzen van extra locaties bleek ook geen reële mogelijkheid te zijn. We blijven toch een stad, waar de ruimte om carbid te schieten überhaupt al beperkt is. Zeker als iedereen ook nog 1,5 meter afstand moet houden en in groepjes van maximaal vier mensen bij elkaar mag staan. Al met al vind ik het beter dat we een jaar overslaan.’

    Traditie bewaren

    Volgens Snijders blijft de carbidschiettraditie met het besluit in stand. ‘In Zwolle zie je dat er op sommige locaties een heel feest van wordt gemaakt, met partytenten, muziek en soms zelfs kraampjes met eten en drinken. Dat zou dan dit jaar allemaal niet mogen. Daar wordt het denk ik ook niet leuker op. Ik denk dat we juist door nu niet te schieten, de traditie bewaren zoals die is. Ik vraag alle Zwollenaren daarom dit besluit én natuurlijk ook het landelijke vuurwerkverbod te respecteren. En laten we voor komend jaar hopen op een jaarwisseling zonder coronamaatregelen.´

    APV

    In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Zwolle staat dat carbidschieten is verboden, behalve op oudejaarsdag op aangewezen locaties. Normaal gesproken wijst de gemeente ongeveer vijftien locaties aan waar carbid geschoten mag worden. Door dit jaar geen locaties aan te wijzen, is het carbidschieten op oudejaarsdag dus verboden.
    Is er een forumlid in de buurt van Zwolle waar wel carbid geschoten mag worden waar ik welkom ben om samen met mijn zoon carbid te schieten. Ik zorg voor het bier
    Laatst gewijzigd door happy4ever1968; 10 december 2020 om 16:58

  7. #140
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Na het bericht hierboven even in de put gezeten. Maar ik laat mij niet uit het veld slaan, en na enig speurwerk een ideale locatie gevonden om te schieten

    Gelukkig heeft de gemeente Hattem geen strenge regels

    Op deze plek hoef ik niet bang te zijn dat ze mijn geliefde melkbus in beslag nemen en diegene die het er dichts bij woont, heeft al aangegeven dat ze het niet erg vinden als er op deze plek wordt geschoten

  8. #141
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.806 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Na het bericht hierboven even in de put gezeten. Maar ik laat mij niet uit het veld slaan, en na enig speurwerk een ideale locatie gevonden om te schieten

    Gelukkig heeft de gemeente Hattem geen strenge regels

    Op deze plek hoef ik niet bang te zijn dat ze mijn geliefde melkbus in beslag nemen en diegene die het er dichts bij woont, heeft al aangegeven dat ze het niet erg vinden als er op deze plek wordt geschoten
    Aan de andere kant van de IJssel is alles beter ;-)
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

  9. #142
    VWC-Lid het bergje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 maart 2010
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    595
    Thanks
    537
    629 waarderingen in 207 posts
    Wil jullie deze niet onthouden

  10. Deze 5 gebruikers waarderen het bergje voor het bericht:


Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •