Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ouderwetse grondbloemen Cat F2

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Ik kan me zelfs grondbloemen herinneren, die gingen nog langer dan diegene op het filmpje hierboven. Ik weet niet meer of die roze waren, eerder oranje denk ik. Was wel eind jaren 80...

    Comment


      #62
      Mooie films, die jumping jacks met die witte stippen waren echt wel goed. Draaien net zo lang als een grondbloem nu, echt soort van grondhummer
      Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

      Comment


        #63
        Oorspronkelijk geplaatst door roelwijngaarden Bekijk bericht
        Juist, 0,40 gulden of zelfs 0,50 gulden per stuk, dat kostte ze per stuk eind jaren 70. Maar dan had je wel een Grondbloem met een hoofdletter. lang brandend, netjes de kleuren rood, groen en oranje, gierend zoemde ze over de straat. Als 'ie de stoeprand raakte kon de grondbloem de lucht in vliegen, dan klonk ie als een hummer. Na afloop gloeide de binnenzijde en moest je de grondbloem aan het uiteinde vasthouden om je vingers niet te branden. (we gebruikte de gloeiende grondbloem om ander vuurwerk mee aan te steken).
        Dat was vroegah.
        Als Funke idd met grondbloemen zou komen: ongezien kopen.
        Hallo,

        Waren echt fantastisch. Kan mij herinneren dat ik 3 voor 1,25 gulden kocht super kwaliteit en inderdaad bleven door gloeien.
        Ook in die periode hele goeie happiness gehad, zaten in die tijd groen en gele kleine rotjes in knalden ook super in die tijd.Maar toen betaalden we ook 20,- gulden voor een slof kanonslagen.


        Gerrit
        Laatst aangepast door geerit999; 2 February 2020, 20:13.

        Comment


          #64
          Wat te denken van de ouderwetse varianten op de grondbloemen.
          Die met crackling waarvoor je een stap achteruit moest zetten.
          Of die met knal die echt een felle klap gaven.

          Toch jammer dat er een moment kwam waarop de importeurs en klanten besloten veel voor weinig te willen.

          Comment


            #65
            Ik kan me herrinneren dat ze 20 iaar geleden toen ik ook nog een klein ventje was en m'n eigen vuurwerk mocht afsteken, ze ook minimaal zo goed waren als op het filmpje op de vorige pagina. Wij hadden een Lesli dealer en BKV en dan geloof ik dat ze van BKV waren. Ze waren geloof ik oranje met een ouderwets poppetje er op. Gingen ook lang en duidelijk verschillende kleuren zichtbaar! Daarbij had je een duurdere variant met crackling op het einde, die hadden een zelfde label in het groen. Wat wilde ik graag de crackling variant, maar ik moest m'n geld wat ik kreeg verstandig besteden..

            Comment


              #66
              Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
              Ik kan me herrinneren dat ze 20 iaar geleden toen ik ook nog een klein ventje was en m'n eigen vuurwerk mocht afsteken, ze ook minimaal zo goed waren als op het filmpje op de vorige pagina. Wij hadden een Lesli dealer en BKV en dan geloof ik dat ze van BKV waren. Ze waren geloof ik oranje met een ouderwets poppetje er op. Gingen ook lang en duidelijk verschillende kleuren zichtbaar! Daarbij had je een duurdere variant met crackling op het einde, die hadden een zelfde label in het groen. Wat wilde ik graag de crackling variant, maar ik moest m'n geld wat ik kreeg verstandig besteden..
              Dit is voor menig freak herkenbaar denk ik. Zou tof zijn als dit terug kwam. Sinds de cat 1 variant op de markt kwam is de interesse van mij hierin wel geslonken.
              Brrrap, lekker knallen

              Comment


                #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Mochtor Bekijk bericht
                Wat te denken van de ouderwetse varianten op de grondbloemen.
                Die met crackling waarvoor je een stap achteruit moest zetten.
                Of die met knal die echt een felle klap gaven.

                Toch jammer dat er een moment kwam waarop de importeurs en klanten besloten veel voor weinig te willen.
                Die felle klap kwam volgens mij omdat grondbloemen eerst onder siervuurwerk vielen, en in siervuurwerk mag flash gebruikt worden.
                Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

                Comment


                  #68
                  Hopelijk komen er ooit nog ouderwetse grondbloemen op de markt, zou ook wel gaaf zijn als er bv blauwe bij zoude komen of met speciale effect een fluit of zo.

                  hier nog een oud etiket

                  Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	grondbloem.jpg
Vertoningen:2
Grootte:275,3 KB
ID:	1578959

                  Comment


                    #69
                    Deze heb ik nog, toevallig kwam ik deze tegen met het opruimen van de zolder. de echte met knal effect.

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	5c6641fb-c303-4239-837f-d56eb0b34889.jpg
Vertoningen:1
Grootte:145,2 KB
ID:	1579070Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	0357e4ba-f966-4adc-9b9b-746d1ebaaa17.jpg
Vertoningen:1
Grootte:110,0 KB
ID:	1579071Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	b43c669f-0b27-453c-a472-634920075465.jpg
Vertoningen:1
Grootte:181,7 KB
ID:	1579072

                    Comment


                      #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door VesperCycloon Bekijk bericht
                      Deze heb ik nog, toevallig kwam ik deze tegen met het opruimen van de zolder. de echte met knal effect.

                      [ATTACH=CONFIG]53608[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53609[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53610[/ATTACH]
                      mooi hoor, wel zuinig op zijn he?!
                      我也喜欢年纪较大的烟花

                      Comment


                        #71
                        ben benieuwd hoeveel pb's er nu op iemand worden afgevuurd die zo'n soort foto post

                        Comment


                          #72
                          Diverse draaiartikelen daterende uit 1997 t/m 2011.

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Tollen1.jpg
Vertoningen:1
Grootte:289,2 KB
ID:	1579141


                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Tollen.jpg
Vertoningen:1
Grootte:176,8 KB
ID:	1579142

                          Comment


                            #73
                            die twisters waren echt goed joh. knalden echt bizar goed in mijn herinnering. leuke plaat!
                            dat grijs lont van die ground bloom flower alleen straalt al pure perfectie uit!

                            Comment


                              #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
                              die twisters waren echt goed joh. knalden echt bizar goed in mijn herinnering. leuke plaat!
                              dat grijs lont van die ground bloom flower alleen straalt al pure perfectie uit!
                              Lijkt op de foto inderdaad erg op grijslont, maar zijn helaas dummys met nepvisco haha. Twisters vind ik te zonde om te testen, maar zou het heel graag doen. Wie weet ooit eentje dan maar.

                              Comment


                                #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
                                Diverse draaiartikelen daterende uit 1997 t/m 2011.

                                [ATTACH=CONFIG]53711[/ATTACH]


                                [ATTACH=CONFIG]53712[/ATTACH]
                                Prachtige collectie. Vaak denk je bij nostalgie aan de producten van helemaal vroegah met grijs lont, maar dit zijn de producten uit mijn jeugd. Doet me goed om dit te zien

                                Comment

                                Working...
                                X