Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ouderwetse grondbloemen Cat F2

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Het moet goedkoop toch?

    Zijn jullie bereid om voor 20 stuks 5 grams grondbloemen 5 euro te betalen?
    ik spring een gat in de lucht als klein vuurwerk 4x zo duur wordt! Ooit betaalde je 7,50 voor een slof astronauten je koopt ze tegenwoordig voor een euro als je pech heb 2 euro. Dan gek vinden dat het voor geen meter knalt. Was vroeger misschien ook niet hard maar er was een knal ipv een plop.

    Dan neem je maar een extra kranten wijk als je persee een karton troep wil kopen maar dan kunnen anderen mensen ook eens genieten van goed klein spul. Heb liever 20 stuks die ik afsteek dan 80 stuks die ik na 5 gezien heb en de rest weg geef of in een keer weg fik of in een doos pleur tot volgend jaar.

    Ik lees in andere reacties over consument wil goedkoop. Tja prima maar als iedere importeur nu is overstapt op 5 grams bloemen dan hebben ze weinig te kiezen tussen wel en niet kopen. Kan mij niet vertellen als papa daar met ze zoontje staat die grondbloemen wil papa zegt nee jan die kopen we niet want ze zijn 5 euro! ipv 2 euro voor 80. Hij heb dat besef toch niet hij zal dan misschien 1 pakje kopen ipv 2 maar boeiend. Stoppen ze die container toch vol met iets anders. Denk dat ze voor 5 euro ook een betere marge hebben dan voor 2 euro. Wellicht minder afzet maar qua winst zal het allemaal wel mee vallen.

    Ben ook van mening als vuurwerk weer geld kost er een hoop minder overlast is en minder gestunt met vuurwerk. Losse we gelijk een ander probleem op.
    365 days a year pyromaniac

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
      ik spring een gat in de lucht als klein vuurwerk 4x zo duur wordt! Ooit betaalde je 7,50 voor een slof astronauten je koopt ze tegenwoordig voor een euro als je pech heb 2 euro. Dan gek vinden dat het voor geen meter knalt. Was vroeger misschien ook niet hard maar er was een knal ipv een plop.

      Dan neem je maar een extra kranten wijk als je persee een karton troep wil kopen maar dan kunnen anderen mensen ook eens genieten van goed klein spul. Heb liever 20 stuks die ik afsteek dan 80 stuks die ik na 5 gezien heb en de rest weg geef of in een keer weg fik of in een doos pleur tot volgend jaar.

      Ik lees in andere reacties over consument wil goedkoop. Tja prima maar als iedere importeur nu is overstapt op 5 grams bloemen dan hebben ze weinig te kiezen tussen wel en niet kopen. Kan mij niet vertellen als papa daar met ze zoontje staat die grondbloemen wil papa zegt nee jan die kopen we niet want ze zijn 5 euro! ipv 2 euro voor 80. Hij heb dat besef toch niet hij zal dan misschien 1 pakje kopen ipv 2 maar boeiend. Stoppen ze die container toch vol met iets anders. Denk dat ze voor 5 euro ook een betere marge hebben dan voor 2 euro. Wellicht minder afzet maar qua winst zal het allemaal wel mee vallen.

      Ben ook van mening als vuurwerk weer geld kost er een hoop minder overlast is en minder gestunt met vuurwerk. Losse we gelijk een ander probleem op.
      heb die tijd ook mee gemaakt, de importeurs maken zelf alles kapot puur om geld geen liefde voor het vuurwerk alhans dat zeggen ze overal wordt kruit verminderd in knal vuurwerk maar ook in sier.

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
        heb die tijd ook mee gemaakt, de importeurs maken zelf alles kapot puur om geld geen liefde voor het vuurwerk alhans dat zeggen ze overal wordt kruit verminderd in knal vuurwerk maar ook in sier.
        Dat is een financiele keuse inderdaad. Overal een gram pikken, geeft een hoop winst.
        Maar iedereen pleit hier voor tollen met meer kruit. Ik pas. Simpelweg omdat de oudjes ook niet heel veel kruit aan boord hadden.wat ik zo heb kunnen herleiden in mijn oudere dummies, is een 3 gram vrij gebruikelijk. Het dingetje is vooral dat die 3 gram dan wel van goede kwaliteit was. En niet de prut van tegenwoordig
        [B]Groetjes Kamikaze[/B]

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
          Als er importeur mee leest hier:
          Wat zou het toch geweldig zijn als deze weer op de markt zouden komen!

          [ATTACH=CONFIG]50771[/ATTACH]

          [ATTACH=CONFIG]50772[/ATTACH]

          [ATTACH=CONFIG]50773[/ATTACH]

          [ATTACH=CONFIG]50774[/ATTACH]
          Met video:

          Comment


            #35
            Nieuwe grondbloemen hoeven wat mij betreft niet het oude artwork op de labels te hebben, als iemand met het juiste gevoel deze nieuw ontwerpt zou dat ook prima zijn natuurlijk.

            slomo filmpje van een grondbloem:

            www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
              heb die tijd ook mee gemaakt, de importeurs maken zelf alles kapot puur om geld geen liefde voor het vuurwerk alhans dat zeggen ze overal wordt kruit verminderd in knal vuurwerk maar ook in sier.
              Maar dat is dus wat ik mezelf afvraag wat is nu de uiteindelijke winst. Kijk iets verkopen met 15 gram kruit en er 14 instoppen en zelfde prijs rekenen dat snap ik dat is winst. Ergens 5 euro voor vragen per 20 stuks kruit eruit halen slechter kruit erin en dan 2 euro voor 80 vragen. true je gaat meer verkopen maar je kan mij niet vertellen dat je marge op die 2 euro net zo groot is als op die 5 euro. al die extra pakken die je verkoopt neemt ook ruimte in dat kost ook weer geld. In een container passen tenslotte meer pakejes van 5 euro dan van 2 euro.

              Wellicht iemand die een rekensommetje heeft?
              365 days a year pyromaniac

              Comment


                #37
                Denk dat het lokken van de jeugd is, plus de zuinig denkende ouder die dan wel nog even groter dikker spul bijscoort waar de marge wél lekker op is. Ook geen behoefte om veel tijd en moeite in klein, te weinig winstgevend spul te steken dus kwaliteit omlaag. Rekensommetje zonder cijfers

                Comment


                  #38
                  Ik zou die old fashioned grondbloemen direct nemen. Zonder twijfel. Veel klanten met mij trouwens. Die doosjes 20 a 25 stuks van nu kopen ze ook voor €2, dan kopen ze ook een doos met 40 stuks voor €6 a €7 als die doos 4 a 5 keer zo groot is en de kwaliteit ook nog eens.
                  Vier veilig, vier legaal!

                  Comment


                    #39
                    De spider kings van Broekhoff zijn goed.

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
                      Ik zou die old fashioned grondbloemen direct nemen. Zonder twijfel. Veel klanten met mij trouwens. Die doosjes 20 a 25 stuks van nu kopen ze ook voor €2, dan kopen ze ook een doos met 40 stuks voor €6 a €7 als die doos 4 a 5 keer zo groot is en de kwaliteit ook nog eens.

                      6 7 euro voor zulke grondbloemen is wel erg duur he heb ik er niet voor over
                      gewoon cat f2 fatsoenlijke kruit verhouding normaal door de 3 kleuren heen gaan is prima om rekent is het wel 15 gulden waar je over praat is voor die tijd al veel te veel geld zo bijzonder is het ook niet

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
                        6 7 euro voor zulke grondbloemen is wel erg duur he heb ik er niet voor over
                        gewoon cat f2 fatsoenlijke kruit verhouding normaal door de 3 kleuren heen gaan is prima om rekent is het wel 15 gulden waar je over praat is voor die tijd al veel te veel geld zo bijzonder is het ook niet
                        Als je dat te duur vind oke, maar dat zijn ook prijzen die ze vroeger kostte. Of nog wel meer zelfs. Ik ben zeker bereid als er goede grondbloemen te koop zijn in een nostalgisch jasje, in een doos van 40 stuks dat ik er rond de 7 euro weg voor te leggen. En dan nog meerdere pakken kopen natuurlijk. Lekker overdag stoken.

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
                          6 7 euro voor zulke grondbloemen is wel erg duur he heb ik er niet voor over
                          gewoon cat f2 fatsoenlijke kruit verhouding normaal door de 3 kleuren heen gaan is prima om rekent is het wel 15 gulden waar je over praat is voor die tijd al veel te veel geld zo bijzonder is het ook niet
                          Ik betaalde ook geen 5 gulden voor een pak melk maar die kost nu ook 2 euro tijden en prijzen zijn wel veranderd. logisch dat ook een grondbloem duurder is geworden.

                          Maar waarom is het duur? tuurlijk ieder ze mening maaar vind je het duur omdat het nu zo goedkoop is of vind je het duur omdat je er maar 20/40 inzitten inplaats van 80.

                          Naar mijn idee zal het de eerst ejaren wellicht een probleem kunnen zijn maar als men niet meer weet dat we 2 euro voor 80 betaalde koopt men gewoon weer grondbloemen maar dan voor 6 euro.
                          365 days a year pyromaniac

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                            Denk dat het lokken van de jeugd is, plus de zuinig denkende ouder die dan wel nog even groter dikker spul bijscoort waar de marge wél lekker op is. Ook geen behoefte om veel tijd en moeite in klein, te weinig winstgevend spul te steken dus kwaliteit omlaag. Rekensommetje zonder cijfers
                            Dat het lokken van jeugd is dat snap ik ook wel maar bij de jeugd zit het geld toch niet? waarom zou je die moeten lokken met paar grodnbloemen? gemiddelde tiener geeft misschien 100 euro uit en besteed het nog het liefst aan illegaal vuurwerk als die het kan krijgen. Als je een zuinig oudr ben en je koopt 2 euro grondbloemen omdat je dat een mooie prijs vind en niet te veel wil uitgeven waarom zou je dan een cakebox van 149 erbij afrekenen je bent juist zuinig bezig.

                            Dat laatste vind ik zeker redelijk te weinig winstgevend dus kwaliteit achteruit. prima! maar dan is het toch een gekke zaak om dan nog goedkoper te maken en daarmee nog meer te importeren. Kost meer tijd meer ruimte meer geld en dat voor iets wat minder winstgevend is dat is natuurlijk wel gek. daarbij blijf ik nog bij mijn eerdere stelling dat ze meer marge maken bij de ouderwetse grondbloem op een prijs van 5 euro 6 euro. Dus dan zou jou stelling te weinig winstgevend ook gek zijn want ze kunnen het zo opkrikken. Je kan mij niet zeggen dat ik nu het wiel voor importeurs aan het uitvinden ben om winst op grondbloemen op te krikken
                            365 days a year pyromaniac

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
                              Ik betaalde ook geen 5 gulden voor een pak melk maar die kost nu ook 2 euro tijden en prijzen zijn wel veranderd. logisch dat ook een grondbloem duurder is geworden.

                              Maar waarom is het duur? tuurlijk ieder ze mening maaar vind je het duur omdat het nu zo goedkoop is of vind je het duur omdat je er maar 20/40 inzitten inplaats van 80.

                              Naar mijn idee zal het de eerst ejaren wellicht een probleem kunnen zijn maar als men niet meer weet dat we 2 euro voor 80 betaalde koopt men gewoon weer grondbloemen maar dan voor 6 euro.
                              Heb je wel dure melk zeg 2 euro 3 a 4 euro voor pakje gronbloemen prima

                              DINGEN VAN VROEGER. 1.272 vind-ik-leuks. Dingen van vroeger, de leukste dingen uit de jaren 70,80, vooral 90 en '00. Herkenbaar van toen. Spe


                              volgens mij was dit 50 stuks 6 gulden

                              Comment


                                #45
                                Met de komende verboden zullen de importeurs creatief moeten zijn met het vuurwerk wat er nog wel is, mooie kans om meer te doen met grondbloemen, kwaliteit verbeteren is een begin. Misschien een blauwe kleur erbij? Meer crackling? Fluit? Etc etc. Je moet wat.
                                Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                                Comment

                                Working...
                                X