Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 108
  1. #46
    VWC-Lid Tom2396's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2014
    Locatie
    Ergens, Nederland
    Berichten
    182
    Thanks
    69
    86 waarderingen in 38 posts
    Nog een mooi voorbeeldje om te kunnen gebruiken als je een brief wilt schrijven. Gelieve wel aanpassen naar eigen smaak of iets andere vuurwerk gerelateerde onderwerpen gebruiken, want deze mail heb ik al verzonden;

    Geachte ....... ,


    Als liefhebber, kenner en als kennis van leden van het Nederlands Vuurwerk Museum,
    voel ik mij genoodzaakt om politeke partijen een brief te schrijven over foutieve nieuwsartikelen omtrent het legale en goedgekeurde Nederlandse consumentenvuurwerk. Tot mijn grote spijt, lees ik tegenwoordig steeds vaker foutieve artikelen omtrent legaal en goedgekeurd consumentenvuurwerk.

    Gisteren publiceerde omroep Flevoland een artikel over een vuurwerk gerelateerd incident ivm een beschadigde woning. In dit artikel beschreef de omroep helaas niet nadrukkelijk dat het om illegaal vuurwerk ging. Pas in de laatste alinea noemden zij de term ''vuurwerkbom'' Goedgekeurd Nederlands vuurwerk heeft namelijk niet de kracht en de lading om een woning dusdanig te beschadigen of erger. Zie; https://www.omroepflevoland.nl/nieuw...-door-vuurwerk

    Twéé dagen geleden publiceerde RTL nieuws ook een artikel over een dodelijk ongeval met vuurwerk. Hierbij zou het gaan om een ‘’vuurpijl’’ .
    Nogmaals heeft een goedgekeurd stuk Nederlands vuurwerk, niet de kracht en de lading om voor een dodelijk slachtoffer te zorgen. Uit bronnen weet ik dat de zoon van het dodelijk slachtoffer ook al heeft aangegeven dat het om zwaar professioneel vuurwerk ging. Het betrof een zogehete siershell met een doorsnede van 3 of 4 inch. Daar zit een behoorlijke lading in en is alleen geschikt voor professioneel gebruik. Niet geschikt voor alledaagse consumenten. Zie;
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...erd-hem-fataal

    Vele liefhebbers, de vuurwerkbranche en winkeliers zouden het erg jammer vinden wanneer een tientallen jaren oude traditie met mooi en veilig consumentenvuurwerk geheel onterecht verloren zal gaan. Dit, mede door foutieve berichtgeving en door individuen / partijen die eigenlijk geen verstand hebben van vuurwerk en toch vóór een vuurwerkverbod zijn. Bovendien zouden de goedwillende partijen als liefhebbers, de vuurwerkbranche en winkeliers lijden onder de mensen die zich ernstig misdragen in combinatie met zwaar illegaal vuurwerk en bijvoorbeeld vernielingen aanrichten of zelfs illegaal vuurwerk naar mensen of andere levende wezens gooien. Dit zou in een rechtvaardig Nederland toch nooit het geval mogen zijn ?

    Met een vuurwerkverbod zouden de goedwillenden geraakt zijn, waarbij de mensen die besluiten om zwaar illegaal vuurwerk aan te schaffen en zich te misdragen, zich toch al niet aan de wet houden eigenlijk vrijuit gaan en dat met een vuurwerkverbod óók niet doen. Als goedwillenden en liefhebbers van vuurwerk hebben we naar mijn mening al te veel en onterecht moeten inleveren. Denk hierbij aan de beperking van de afsteektijden, verbieden van geheel ongevaarlijke romeinse kaarsen en baby pijtljes ( mits mensen een vuurwerkbril dragen ) en nu het verbieden van categorie F2 en F3 goedgekeurd consumentenvuurwerk.

    Hier in de wijk vieren we met alle buren al bijna 12 jaar achtereenvolgend met z'n allen oud & nieuw. Hierbij vinden we het geweldig om zelf mooi en goedgekeurd siervuurwerk af te steken met z'n allen. In die 12 jaar is hier nog nóóit iets fout gegaan, mede omdat we onze verantwoordelijkheid nemen. Iedere buurtbewoner draagt hierbij een vuurwerkbril en zogeheten cakes of cakeboxen zetten we als extra veiligheid altijd tussen 4 zware klinkers zodat deze nooit om kunnen vallen. Ook steken wij al 12 jaar lang op een veilige manier vuurpijlen af. Dit met een goede en stevige pijlenstandaard en voorheen met een stevige buis in de grond. Nogmaals is hier nog nóóit iets fout gegaan.

    Met deze brief wil ik politici graag informeren en oproepen om eerst goed en gedegen onderzoek te doen naar misbruik van illegaal vuurwerk. Vooral het zware illegale vuurwerk zorgt logischerwijs voor overlast en dit is ook het soort vuurwerk wat ver voor oud & nieuw vaak wordt afgestoken. Een vuurwerkverbod op welke categorie Nederlands vuurwerk dan ook, zal het zware illegale vuurwerk en de daarbij gepaarde incidenten niet doen laten verdwijnen en de goedwillenden die zich keurig gedragen benadelen. Dit lijkt mij niet de bedoeling en onrechtvaardig tegenover de mensen die zich wel gedragen en hun verantwoordelijkheid nemen. In Nederland is er logischerwijs nog nóóit een dode gevallen door goedgekeurd Nederlands consumentenvuurwerk.


    Ik hoor graag van jullie.


    Fijne avond en vriendelijke groet,

    .......
    Laatst gewijzigd door Tom2396; 2 december 2019 om 00:25 Reden: Aanpassing tekst.
    Salute du salute. Lekker kruid snuiven!

  2. Deze 7 gebruikers waarderen Tom2396 voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid Tom2396's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2014
    Locatie
    Ergens, Nederland
    Berichten
    182
    Thanks
    69
    86 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom2396 Bekijk bericht
    Nog een mooi voorbeeldje om te kunnen gebruiken als je een brief wilt schrijven. Gelieve wel aanpassen en naar eigen smaak want deze mail heb ik al verzonden;

    Geachte ....... ,


    Als liefhebber, kenner en als kennis van leden van het Nederlands Vuurwerk Museum,
    voel ik mij genoodzaakt om politeke partijen een brief te schrijven over foutieve nieuwsartikelen omtrent het legale en goedgekeurde Nederlandse consumentenvuurwerk. Tot mijn grote spijt, lees ik tegenwoordig steeds vaker foutieve artikelen omtrent legaal en goedgekeurd consumentenvuurwerk.

    Gisteren publiceerde omroep Flevoland een artikel over een vuurwerk gerelateerd incident ivm een beschadigde woning. In dit artikel beschreef de omroep helaas niet nadrukkelijk dat het om illegaal vuurwerk ging. Pas in de laatste alinea noemden zij de term ''vuurwerkbom'' Goedgekeurd Nederlands vuurwerk heeft namelijk niet de kracht en de lading om een woning dusdanig te beschadigen of erger. Zie; https://www.omroepflevoland.nl/nieuw...-door-vuurwerk

    Twéé dagen geleden publiceerde RTL nieuws ook een artikel over een dodelijk ongeval met vuurwerk. Hierbij zou het gaan om een ‘’vuurpijl’’ .
    Nogmaals heeft een goedgekeurd stuk Nederlands vuurwerk, niet de kracht en de lading om voor een dodelijk slachtoffer te zorgen. Uit bronnen weet ik dat de zoon van het dodelijk slachtoffer ook al heeft aangegeven dat het om zwaar professioneel vuurwerk ging. Het betrof een zogehete siershell met een doorsnede van 3 of 4 inch. Daar zit een behoorlijke lading in en is alleen geschikt voor professioneel gebruik. Niet geschikt voor alledaagse consumenten. Zie;
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...erd-hem-fataal

    Vele liefhebbers, de vuurwerkbranche en winkeliers zouden het erg jammer vinden wanneer een tientallen jaren oude traditie met mooi en veilig consumentenvuurwerk geheel onterecht verloren zal gaan. Dit, mede door foutieve berichtgeving en door individuen / partijen die eigenlijk geen verstand hebben van vuurwerk en toch vóór een vuurwerkverbod zijn. Bovendien zouden de goedwillende partijen als liefhebbers, de vuurwerkbranche en winkeliers lijden onder de mensen die zich ernstig misdragen in combinatie met zwaar illegaal vuurwerk en bijvoorbeeld vernielingen aanrichten of zelfs illegaal vuurwerk naar mensen of andere levende wezens gooien. Dit zou in een rechtvaardig Nederland toch nooit het geval mogen zijn ?

    Met een vuurwerkverbod zouden de goedwillenden geraakt zijn, waarbij de mensen die besluiten om zwaar illegaal vuurwerk aan te schaffen en zich te misdragen, zich toch al niet aan de wet houden eigenlijk vrijuit gaan en dat met een vuurwerkverbod óók niet doen. Als goedwillenden en liefhebbers van vuurwerk hebben we naar mijn mening al te veel en onterecht moeten inleveren. Denk hierbij aan de beperking van de afsteektijden, verbieden van geheel ongevaarlijke romeinse kaarsen en baby pijtljes ( mits mensen een vuurwerkbril dragen ) en nu het verbieden van categorie F2 en F3 goedgekeurd consumentenvuurwerk.

    Hier in de wijk vieren we met alle buren al bijna 12 jaar achtereenvolgend met z'n allen oud & nieuw. Hierbij vinden we het geweldig om zelf mooi en goedgekeurd siervuurwerk af te steken met z'n allen. In die 12 jaar is hier nog nóóit iets fout gegaan, mede omdat we onze verantwoordelijkheid nemen. Iedere buurtbewoner draagt hierbij een vuurwerkbril en zogeheten cakes of cakeboxen zetten we als extra veiligheid altijd tussen 4 zware klinkers zodat deze nooit om kunnen vallen. Ook steken wij al 12 jaar lang op een veilige manier vuurpijlen af. Dit met een goede en stevige pijlenstandaard en voorheen met een stevige buis in de grond. Nogmaals is hier nog nóóit iets fout gegaan.

    Met deze brief wil ik politici graag informeren en oproepen om eerst goed en gedegen onderzoek te doen naar misbruik van illegaal vuurwerk. Vooral het zware illegale vuurwerk zorgt logischerwijs voor overlast en dit is ook het soort vuurwerk wat ver voor oud & nieuw vaak wordt afgestoken. Een vuurwerkverbod op welke categorie Nederlands vuurwerk dan ook, zal het zware illegale vuurwerk en de daarbij gepaarde incidenten niet doen laten verdwijnen en de goedwillenden die zich keurig gedragen benadelen. Dit lijkt mij niet de bedoeling en onrechtvaardig tegenover de mensen die zich wel gedragen en hun verantwoordelijkheid nemen. In Nederland is er logischerwijs nog nóóit een dode gevallen door goedgekeurd Nederlands consumentenvuurwerk.


    Ik hoor graag van jullie.


    Fijne avond en vriendelijke groet,

    .......
    Zogeheten* moet het zijn. Sorry.
    Salute du salute. Lekker kruid snuiven!

  4. Deze gebruiker waardeert Tom2396 voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Voor wie zich geroepen voelt, dit zijn momenteel mijn inziens de sleutelfiguren:

    [email protected] (CDA)

    [email protected] (VVD)

    [email protected] (PvdA)

    [email protected] (PVV)

  6. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  7. #49
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Ik heb er vandaag een zooi mails uitgegooid, naar Kamerleden van CDA, VVD, PVV en FvD. Stonden vijf links in van recente pro-vuurwerkpublicaties in de media (o.a. Zwagerman, vuurwerkliefhebbers, raadslid VVD in Friesland).

    Het zou mooi zijn als de mailboxen van deze Kamerleden de komende dagen ontploffen. 't Zijn ook maar mensen, misschien doet het iets met hen. Een stortvloed aan mails geeft de pro's misschien ook een extra wapen binnen de fractie. Inhoud van de mail maakt eigenlijk niet uit, het gaat er om dat er massaal wordt gereageerd.

    Van Van Dam en Yseilgoz weet ik dat zij aan hen gerichte mails zelf lezen.

    Wellicht kunnen branche, winkeliers, fora etc. een oproep doen aan hun leden, volgers etc. Kleine moeite, wellicht groot resultaat. Niet geschoten in ieder geval altijd mis.

    VVD:

    [email protected]
    [email protected]

    CDA:

    [email protected]

    PVV:

    [email protected],

    [email protected]

    FvD:

    [email protected]

    [email protected]

  8. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  9. #50
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Dit voornemen had ik ook nog, bedankt voor de voorzet, ga ermee aan de slag..

  10. Deze gebruiker waardeert Pointer voor het bericht:


  11. #51
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Hier net zoals de bovenbuurman zegt.

    Ik ga er ook mee aan de slag.

    Bedankt voor alle mail adressen.

  12. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  13. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.407 waarderingen in 558 posts
    Ik ben er ook helemaal klaar mee. Ik ga Chris van Dam vragen of ik eens langs mag komen. Ik heb daar 3 jaar gewerkt dus ken zijn persoonlijk medewerker. Als ik behoefte heb aan ondersteuning doe ik hier nog wel een oproepje.

  14. Deze 4 gebruikers waarderen Rico voor het bericht:


  15. #53
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    967
    Thanks
    146
    420 waarderingen in 237 posts
    Verstuurd aan allen

  16. Deze gebruiker waardeert BENZ voor het bericht:


  17. #54
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    967
    Thanks
    146
    420 waarderingen in 237 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rico Bekijk bericht
    Ik ben er ook helemaal klaar mee. Ik ga Chris van Dam vragen of ik eens langs mag komen. Ik heb daar 3 jaar gewerkt dus ken zijn persoonlijk medewerker. Als ik behoefte heb aan ondersteuning doe ik hier nog wel een oproepje.
    TOP, doen

  18. Deze gebruiker waardeert BENZ voor het bericht:


  19. #55
    VWC-Lid xclewsive's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    246
    Thanks
    39
    290 waarderingen in 72 posts
    Heeft iemand ook de contactgegevens van bestuurders binnen de vuurwerkbranche? Ik wil vragen of ze nu genoeg gebukt hebben en of ze hun ballen hebben verbrand tijdens de jaarwisseling

  20. Deze 5 gebruikers waarderen xclewsive voor het bericht:


  21. #56
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Ik heb alle heren/dames van de Tweede Kamer ff de mailbox laten ontploffen!! Laat onze stem horen medefreaks het gaat om onze vuurwerkhobby... Kom op vecht ervoor laten we samen actie ondernemen.

  22. Deze 2 gebruikers waarderen elburgersc voor het bericht:


  23. #57
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xclewsive Bekijk bericht
    Heeft iemand ook de contactgegevens van bestuurders binnen de vuurwerkbranche? Ik wil vragen of ze nu genoeg gebukt hebben en of ze hun ballen hebben verbrand tijdens de jaarwisseling
    Het ledenclubje vindt je hier:

    http://belangenvereniging-pyrotechni...php/ledenlijst

  24. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  25. #58
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.825
    903 waarderingen in 392 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Die zijn voirlopig nog hun geld aan het tellen. Dus houd er rekening mee dat je lang op een reactie kan wachten
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  26. #59
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Heb de heren ook s een duidelijke mail gestuurd...

  27. #60
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    BPN heeft ook FB.
    Ik zelf niet.
    Hoe is het op hun pagina?

    (Sorry, msschn beetje off-topic).

Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •