Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 108
  1. #1
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts

    Laat van je horen bij VVD en CDA

    Binnenkort in de Tweede Kamer een debat over het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, waarin onder meer voor een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen wordt gepleit. Of het kabinet dat voorstel overneemt, hangt vooral af van het standpunt van VVD en CDA.

    Wie zijn hart wil luchten op een nette manier of gewoonweg wil laten weten wat er niet deugt aan het rapport, kan zich melden bij de vuurwerkwoordvoerders van VVD (Arno Rutte) en CDA (Chris van Dam).

    Rutte kun je hier bereiken: https://www.vvd.nl/profielen/arno-rutte/ (scrollen naar onderen)

    Van Dam kun je hier bereiken: https://www.cda.nl/vandam/ (rechts vind je mailadres, Twitter en Facebook)

    Hoewel VVD en CDA al lang weten dat er miljoenen kiezers zijn die niet van het consumentenvuurwerk af willen, kan het geen kwaad als ze tientallen, of beter nog honderden reacties krijgen van verontruste burgers.

    Paar tips:

    - hamer op het aanpakken van illegaal, vooral wat knallers betreft

    - maak duidelijk dat NL-knalvuurwerk amper geluid produceert

    - bepleit handhaven bestaande wet en aanpakken overtreders

    - wijs op grote-stedenproblematiek

    - benadruk dat het maar gaat om acht uurtjes per jaar

    - plaats vraagtekens achter de cijfers van het Opiniepanel van 1Vandaag (gemanipuleerd?)

    - plaats vraagtekens achter de poll van RTL (gemanipuleerd)

    - zeg dat ze goed moeten kijken naar het aantal vuurwerkliefhebbers onder hun kiezers volgens het I&O-rapport over vuurwerk

    - stip aan dat in Belgie en Duitsland ook buskruitknallers en vuurpijlen worden verkocht, en dat mensen dus eenvoudig kunnen uitwijken.

    - memoreer dat het RACT al strenger is dan de Europese richtlijnen en dat Nederlands vuurwerk daarmee niet "zwaar" of "gevaarlijk" zou mogen/kunnen zijn.

    - Je kunt ook nog iets schrijven over de onhaalbaarheid en onwenselijkheid van gemeentelijke shows (en daarbij verwijzen naar Voorschoten http://www.unity.nu/Artikelen/voorsc...-bezuiniginge# en Den Bosch https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/de...even~ab1034fa/). Die gemeentelijke shows zijn een aanbeveling uit dat OVV-rapport. Zegt wel iets over de kwaliteit van dat rapport.


    Andere tips welkom in dit topic.

    Niet bang zijn, gewoon doen. Maakt eigenlijk niet uit hoe of wat je schrijft, dondert niet of je taal-of stijlfouten maakt. Het gaat er om dat je reageert.
    Laatst gewijzigd door Fegefeuer; 14 december 2017 om 09:54

  2. Deze 6 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Je kunt ook nog iets schrijven over de onhaalbaarheid en onwenselijkheid van gemeentelijke shows (en daarbij verwijzen naar Voorschoten http://www.unity.nu/Artikelen/voorsc...-bezuiniginge# en Den Bosch https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/de...even~ab1034fa/).

    Die gemeentelijke shows zijn een aanbeveling uit dat OVV-rapport. Zegt wel iets over de kwaliteit van dat rapport.

  4. #3
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Tja ik wil je dol graag helpen en ik ben heus bereid om wat voor je te doen hoor .
    Maar voor dat je naar de politiek stapt moet je wel eerst alle feiten voor je zelf goed op een rijtje hebben gezet .

    Ik ben wel aan het brainstormen om volgend jaar mee te gaan starten .
    Verder laat ik het nu even afweten en ik hoop dat er genoeg mensen zijn die in de pen klimmen .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    Tja ik wil je dol graag helpen en ik ben heus bereid om wat voor je te doen hoor .
    Maar voor dat je naar de politiek stapt moet je wel eerst alle feiten voor je zelf goed op een rijtje hebben gezet .

    Ik ben wel aan het brainstormen om volgend jaar mee te gaan starten .
    Verder laat ik het nu even afweten en ik hoop dat er genoeg mensen zijn die in de pen klimmen .
    Dit gaat in eerste instantie vooral om een signaal denk ik. Feiten zijn pas nodig bij een inhoudelijk debat denk ik, maar die ga je op korte termijn niet rondkrijgen.

    Goede om misschien nog mee te nemen is het punt dat het RACT al strenger is dan de europese richtlijnen en dat Nederlands vuurwerk daarmee niet "zwaar" of "gevaarlijk" zou mogen/kunnen zijn.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  6. Deze 2 gebruikers waarderen kamikaze voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Dit gaat in eerste instantie vooral om een signaal denk ik. Feiten zijn pas nodig bij een inhoudelijk debat denk ik, maar die ga je op korte termijn niet rondkrijgen.

    Goede om misschien nog mee te nemen is het punt dat het RACT al strenger is dan de europese richtlijnen en dat Nederlands vuurwerk daarmee niet "zwaar" of "gevaarlijk" zou mogen/kunnen zijn.

    Ik denk juist wel degelijk dat je een goed inhoudelijk antwoord moet hebben .
    Want je moet ze volgens mij wel wat te denken geven .
    Voor ze ver ik weet weten ze allemaal wel degelijk dat het RACT een strenge regel is, maar op grond van andere criteria knalvuurwerk/ vuurpijlen willen gaan verbieden .

    Denk bijvoorbeeld het gooien met rotjes en of een vuurpijl die uit de hand word geschoten net zoals single shots .

    Maar goed ik zal even gaan kijken .
    Tot wanneer hebben we de tijd !?
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  8. #6
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Ik heb zojuist Rutte een bericht gestuurd. Later vanavond volgt Van Dam.

    Nogmaals: het gaat niet zo zeer om de inhoud. Je moet het, zoals kamikaze aangeeft, vooral zien als een signaal.

    Wie wat gestuurd heeft, graag laten weten in dit topic.

  9. #7
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Dit gaat in eerste instantie vooral om een signaal denk ik. Feiten zijn pas nodig bij een inhoudelijk debat denk ik, maar die ga je op korte termijn niet rondkrijgen.

    Goede om misschien nog mee te nemen is het punt dat het RACT al strenger is dan de europese richtlijnen en dat Nederlands vuurwerk daarmee niet "zwaar" of "gevaarlijk" zou mogen/kunnen zijn.

    Ik denk juist wel degelijk dat je een goed inhoudelijk antwoord moet hebben .
    Want je moet ze volgens mij wel wat te denken geven .
    Voor ze ver ik weet weten ze allemaal wel degelijk dat het RACT een strenge regel is, maar op grond van andere criteria knalvuurwerk/ vuurpijlen willen gaan verbieden .

    Ik vond trouwens nog wat .

    https://radar.avrotros.nl/forum/view...50692&start=40
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  10. #8
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Ik heb nu ook Van Dam een mail gestuurd. Wie er volgt ...

  11. #9
    VWC-Lid HardBeat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    886
    Thanks
    621
    456 waarderingen in 158 posts
    Mijn bericht naar Rutte is verstuurd, VVD is afgelopen jaren mijn stem kwijt geraakt en vraag me nu af hoe ze over de traditie van vuurwerk afsteken denken. Uiteraard mijn mening erbij vermeldt met de diverse bovenstaande informatie als onderbouwing.

  12. Deze gebruiker waardeert HardBeat voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HardBeat Bekijk bericht
    Mijn bericht naar Rutte is verstuurd, VVD is afgelopen jaren mijn stem kwijt geraakt en vraag me nu af hoe ze over de traditie van vuurwerk afsteken denken. Uiteraard mijn mening erbij vermeldt met de diverse bovenstaande informatie als onderbouwing.
    Prima zo. Goed gevoel over? Ik in ieder geval wel. Alle kleine beetjes helpen. En Rutte en Van Dam zijn tenslotte de mensen om wie het draait.

  14. #11
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Fegefeuer

















    Fegefeuer : ik wil je een complimenteren met het geen je de laatste weken allemaal op het forum post en leden probeert te motiveren om ze te laten reageren in enquêtes en het aanschrijven van de premier etc etc.

    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. Deze 4 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  16. #12
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Beste Arno rutte ik begrijp u dat het verloop van de jaarwisseling u zorgen Baard .

    Mensen raken gewond door verkeerd gebruik van consumenten vuurwerk , hulp verleners worden belaagd, kortom een grimmige sfeer .
    Maar het uit de handel halen van het legale knal vuurwerk/ vuurpijlen zullen niet gaan lijden tot een verbeterde sfeer tijdens de jaarwisseling .

    Sterker nog ik ben eerder bang dat juist daar door de sfeer gaat verslechteren .

    Wat ik in de toekomst voor me zie is dat mensen die toch knal vuurwerk willen hun toevlucht zullen nemen bij de zuiderburen .
    Ik ben er zeker van dat de ilegale handel hier zijn kans ziet en zich rijk rekent .
    Als je je gezonde verstand gebruikt, is de kans dat je wat overkomt met het goed gekeurde huidige knalvuurwerk

    wat hier in de handel licht nihil .
    Dat zelfde geld ook voor vuurpijlen .
    De meeste mensen denken dat je een vuurpijl nog uit een lege champagne kunt schieten. Juist daar komen de ongevallen van want zo n fles is in de meeste gevallen te instabiel om op een veilige manier vuurpijlen af te steken .
    Ik zelf heb ieder jaar een lange buis die ik de grond is sla .
    Als de meeste mensen dat zouden doen zouden er volgens mij zeer zeker geen ongelukken meer hoeven gebeuren .

    Verder denk ik dat de meeste problemen rond nieuwjaars nacht te wijten zijn aan overmatig alcohol gebruik .


    Dit laatste gegeven is volgen mij zeer relevant om eens te gaan onderzoeken .





    Dit is wat ik had willen versturen
    Maar helaas beide links werken GVD weer eens niet mee
    Laatst gewijzigd door magnolia; 14 december 2017 om 19:19
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  17. Deze gebruiker waardeert magnolia voor het bericht:


  18. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    Ik denk juist wel degelijk dat je een goed inhoudelijk antwoord moet hebben .
    Want je moet ze volgens mij wel wat te denken geven .
    Voor ze ver ik weet weten ze allemaal wel degelijk dat het RACT een strenge regel is, maar op grond van andere criteria knalvuurwerk/ vuurpijlen willen gaan verbieden .

    Denk bijvoorbeeld het gooien met rotjes en of een vuurpijl die uit de hand word geschoten net zoals single shots .

    Maar goed ik zal even gaan kijken .
    Tot wanneer hebben we de tijd !?
    Ze moeten inderdaad wel stof tot denken hebben, maar het blijven politici. Die hebben normaal een heel leger aan inhoudelijk onderlegde adviseurs. Doodgooien met moeilijke feiten gaat ze dus waarschijnlijk weer compleet voorbij. Zoals we dat bij ons op kantoor noemen; onze collega's in Den Haag zijn "dom", vertel ze een geloofwaardig verhaal en zij verpakken het mooi zodat de rest er in mee gaat. En zeg nou zelf, dat is de anti lobby aardig gelukt tot nu toe. Maar dat terzijde.

    Ik ga morgen even mailen


    Edit: mooie brief trouwens. Lees hem alleen nog wel even na op taalfoutjes als dat kan. Maakt het allemaal net wat "volwassener".
    Misschien nog een stukje voorlichting (pijlen) en handhaving (illegale knallers) noemen als alternatieve oplossingen?
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  19. Deze 2 gebruikers waarderen kamikaze voor het bericht:


  20. #14
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Zojuist aangenaam verrast door een zeer uitgebreide reactie van de persoonlijk medewerker van Arno Rutte. Sta ik echt van te kijken, dat er zo snel en inhoudelijk wordt gereageerd.

    Op basis van wat deze persoonlijk medewerker schrijft, heb ik er vertrouwen in dat het vooralsnog niet komt tot een verbod op legaal knalvuurwerk. En dat de VVD vooralsnog niet uit is op een totaalverbod.

    Ik zou graag de volledige tekst van de mail willen publiceren, maar vind dat ik dat niet kan doen, omdat ik op persoonlijke titel heb gereageerd. En het dus gaat om een min of meer vertrouwelijke mail.

    Ik zou elke goedwillende VWC-er op willen roepen zich te melden bij de VVD (zie post 1). Is minstens zo nuttig als meedoen aan polls en peilingen.

    Van het CDA heb ik overigens nog niets gehoord. Heb Chris van Dam een mail gestuurd. Wellicht kan iemand hem benaderen via Twitter of Facebook.

  21. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  22. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 november 2010
    Berichten
    240
    Thanks
    115
    126 waarderingen in 61 posts
    Beide heren een e-mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

  23. Deze 2 gebruikers waarderen Hairy Harry voor het bericht:


Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •