Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Verslag Red Wire Demo / Wintervuurwerk Scheveningen 26-11-2017



    Gisteren waren Jordi (Pyrofan) en ik, namens vuurwerkcrew, samen met een groep dealers te gast bij de heren van Red Wire. Even voor vijf uur 's middags viel bij aankomst op de boulevard al op dat er een behoorlijke wind uit zee stond, echter de mannen van Xena waren onverstoord aan het opbouwen.

    In tegenstelling tot het vuurwerkfestival in de zomermaanden is er geen vuurwerk dat vanaf een ponton voor de kust wordt afgeschoten, maar gaat het om het schieten van een beperkte hoeveelheid consumentenvuurwerk vanaf het strand.

    Eenmaal binnen in de Crazy Piano werden we ontvangen met een drankje en een hapje, en werd er na een introductie door Niels en Barnt met de aanwezige dealers van Red Wire in groepjes gebrainstormd over het komende jaar. Alle aspecten kwamen hierbij aan bod, van Marketing tot productideeën. Goed om te zien dat ook de dealers hierin actief om input wordt gevraagd.

    Omdat het de eerste avond van het wintervuurwerk was, zou het voor het publiek niet heel aantrekkelijk zijn om de producten één voor één te gaan schieten, zoals gebruikelijk op een demo. De producten (200kg), allemaal daadwerkelijk productie, waren dan ook in een showtje gebouwd, waarbij wel de volgorde van de schietlijst werd aangehouden.

    Buiten was de wind eerder toe- dan afgenomen, waardoor de demo even onder druk kwam te staan. In overleg met het toezicht is de demo/show vervolgens een behoorlijk eind naar achteren verplaatst zodat deze dan toch kon doorgaan. Met het oog op de veiligheid zocht Red Wire nog wat handjes om het publiek op afstand te houden, en zo stonden Jordi en ik compleet met veiligheidsvestje op het strand om het publiek en de bijbehorende honden op gepaste afstand te houden.

    Tijdens de show, die zoals gezegd onder verre van ideale omstandigheden werd gehouden, viel op dat de stijglading in alle geschoten producten op orde was. Geen laagklappers of afzwaaiers, en zelfs de fonteinen hielden behoorlijk stand in de wind. Zelf vielen mij de fluiters in de Wiz streak en Red Head Willow het meeste op, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles volledig heb gezien i.v.m. het in de gaten houden van het publiek.

    Na afloop nog even gezellig nagebabbeld in de Crazy Piano, en tevreden weer naar huis.
    Al met al een geslaagde avond, al hadden sommige bezoekers wellicht gehoopt op een herhaling van het vuurwerk in augustus.

    Hartelijk dank aan Red Wire voor de gastvrijheid en ontvangst!

    De Schietlijst:

    1 Fontein - Cone of Crackling
    2 Cake - Whistle Banger
    3 Cakebox - Wiz streak
    4 Cakebox - crackling X
    5 Cakebox - The space project
    6 Cakebox - Pure Gold
    7 Cakebox - Snow shadow red
    8 Cakebox - Snow shadow Silver
    9 Cakebox - Dahlia Explosion
    10 Cakebox - W/strobe xxl
    11 Cakebox - Red Head Willow
    12 Cakebox - Crackling coco extreme
    13 Cakebox - Criss Cross Crackhead
    14 Cakebox - Double Camuro
    15 Cakebox - Turbo Salute


    (met dank aan MrGroeneSjakie)
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 11 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Mooi verslag Adriaan.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  4. #3
    VWC-Lid Vuurwerk079's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    653
    Thanks
    356
    407 waarderingen in 166 posts
    Goed verslagje..en erg veel wind maar producten zien er goed uit.

  5. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Inderdaad.....producten zijn prima met die wind hoor! Ff in de gaten houden op een mooie aanbieding

  6. #5
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.062 waarderingen in 3.425 posts
    Het is al weer een weekje geleden, maar ik wil RedWire nogmaals bedanken voor de gezellige avond en het warme ontvangst. Zoals Adriaan al omschreef was er bij aankomst nog wat onzekerheid over het doorgaan van de demo(show). Uiteindelijk kreeg men groen licht en kon de show beginnen. Ik vind The Space Project erg gaaf in de show. Mooie fluitwaaier en de fluiters gaan behoorlijk hoog. De mine maakt het in dit geval helemaal af. Ook de Snow Shadow met het 'ghost effect' vond ik erg mooi. Vooral de kleur zilver vond ik bijzonder om te zien. Daarnaast heb ik ook genoten van de heldere kleurencombinaties i.c.m. strobe effecten van de Dahlia Explosion. Burst is dik in orde evenals de spreiding van de boeketten. Ondanks de erg harde wind kwamen de producten goed uit de verf en vond ik het een vermakelijke show.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •