Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 86

Discussie: Particuliere bunker

  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Heel simpel! Zolang jij GEEN bedrijfsmatige verkoop hebt of Erkeningshouder Groot Vuurwerk bent ga jij 0% kans van slagen hebben!



    En lekker slim om openbaar te gaan vermelden dat je privé uitgaven opgeeft bij de belasting wordt creatief lullen als jij of het bedrijf een controle krijgt ;).
    Hoe wil je als particulier btw van vw terug krijgen???

  2. #32
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Hoe wil je als particulier btw van vw terug krijgen???
    NIET! Je kan geen privé uitgaven de BTW bij de BD terugvragen. Alleen uitgaven voor het bedrijf kun je de BTW van terugkrijgen.
    Gerwin

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Hey goedemiddag mede freaks.

    Kan iemand mij helpen met het volgende. Ik zou namelijk graag een eigen bunker bouwen om een 500 tot 1000 kg bruto op te kunnen slaan. Ieder jaar zijn er weer leuke toppers voor top prijzen en die koop ik dan graag voor meerdere jaren in. Ondertussen hebben we als freaks een mes op de keel omtrent de 25 kg regeling en daar wil ik van af.

    Kom maar op !


    Kijk wat het bestemmingsplan toestaat op de plek waar jij woont?

    Doorgaans op bedrijventerreinen met een aanwijzing tot bedrijven met een milieu categorie 2 volgens mij.
    Mag je tot 10.000kg vuurwerk opslaan.
    Alleen dan heb je weer te maken met afstanden tot aangrenzende bebouwing. Meestal gaat het dan om woningen.



    ga naar www.ruimtelijkeplannen.nl --> vul daar je adres in.. kijk dan even in de bestemmingsplanregels wat mag.

    Bij woningen wsl niet zo veel. Maar op het bedrijven terrein wordt dit anders.
    Misschien kan je een loods huren en daar een bunker in maken.

    check ook even de "Staat van bedrijfsactiviteiten, milieucategorie" is meestal een bijlage van het bestemmingsplan.

    Hierin staat onder welke milieu categorie vuurwerk opslag valt en welke afstandsregels er verder gelden.


    Je kan altijd een principe verzoek in dienen bij de gemeente, om te vragen hoe of wat.

  4. #34
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    25 kg is de max. wat je als particulier mag bewaren van hetgeen je over hebt gehouden van de laatste jaarwisseling.
    Dan kom ik in jouw stad wonen beste Fred, want ik mag maar 25 kilo aan vuurwerk hebben en jij mag hetzelfde gewicht bewaren van wat jij over hebt, dus vertel, hoeveel kilo mogen jullie dan in totaal hebben
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. Deze 3 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  6. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2009
    Locatie
    kortenhoef
    Berichten
    263
    Thanks
    134
    108 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dan kom ik in jouw stad wonen beste Fred, want ik mag maar 25 kilo aan vuurwerk hebben en jij mag hetzelfde gewicht bewaren van wat jij over hebt, dus vertel, hoeveel kilo mogen jullie dan in totaal hebben

    Heb je helaas wel last van de heer Be-roertjes

  7. Deze gebruiker waardeert koenie95 voor het bericht:


  8. #36
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenie95 Bekijk bericht
    Heb je helaas wel last van de heer Be-roertjes
    ow ja dat is ook weer waar
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  9. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    NIET! Je kan geen privé uitgaven de BTW bij de BD terugvragen. Alleen uitgaven voor het bedrijf kun je de BTW van terugkrijgen.
    Daarom vind ik zijn uitspraak ook op zn minst opmerkelijk

  10. #38
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    NIET! Je kan geen privé uitgaven de BTW bij de BD terugvragen. Alleen uitgaven voor het bedrijf kun je de BTW van terugkrijgen.
    Die belasting moet je zelf opgeven dus dat kan prima. alleen als je controle krijg heb je wel wat uit te leggen.

  11. Deze gebruiker waardeert moesten voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rowy Vuurwerk Bekijk bericht
    Als je dan toch wil gaan verhuizen naar een vrijstaande woning met een lap grond erbij,
    schijf je dan idd in als (vuurwerk)bedrijf, en ga je toch vuurwerk verkopen en heb je inkoop prijzen, je eigen bunker en alle vergunningen en 10 ton opslag, sowiezo meer dan die 1000kg die je daarvoor wilde
    Keuringen en onderhoud zijn totaal iets van 1500eu per jaar mits er niets stuk gaat. en om de 10 jaar moeten de moederkoppen van de sprinklers vervangen worden ( dit is wel een prijzige grap )
    Hoe wel dat niet mijn wens is, zou dat inderdaad wel een idee zijn om het plan kosten dekkend te maken. 25 grote freak bestellingen en je bent er wel,

    Ik heb een paar jaar terug wel eens gelezen over een bunker kleiner dan 1000 kilo zonder sprinklers, bestaat dat niet meer dan?

  13. #40
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts

  14. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    hoe dat dan ?

    maar wat ik bedoelde ging ook niet alleen om vuurwerk, als jij je eigen bedrijf hebt kan je als je het slim aanpakt net als Apple effectief maar 1% belasting betalen

    Nederland belasting paradijs
    Als jij op oudjaars avond vuurwerk afsteekt ter promotie van je bedrijf dan kan je dit gewoon opgeven. Even als alle natjes en droogjes die avond.

    Dus gewoon netjes volgens de regels.

    Het echte belasting ontwijken is alleen voor de grote bedrijven. Wat men liet zien in het tv programma klopt wel maar is niet haalbaar als kleinere ondernemer.

  15. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  16. #42
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Hoe wel dat niet mijn wens is, zou dat inderdaad wel een idee zijn om het plan kosten dekkend te maken. 25 grote freak bestellingen en je bent er wel,

    Ik heb een paar jaar terug wel eens gelezen over een bunker kleiner dan 1000 kilo zonder sprinklers, bestaat dat niet meer dan?
    Elke bunker ( maakt niet uit hoe klein of groot MOET voorzien zijn van een goedgekeurde sprinkler en brandmeld systeem )
    Daarbij of je een bunker van 2000 of 10.0000kg gaat bouwen met sprinkler is het prijsverschil niet zo spannend, tis echt niet zo dan een 2000kg opslag 50k goedkoper word. dat verschil is vrij klein.
    Daarom bouwen ze meestal gelijk 10 ton (als het pand en het hele rambam het toelaat)
    www.rowyvuurwerk.nl

  17. #43
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Als jij op oudjaars avond vuurwerk afsteekt ter promotie van je bedrijf dan kan je dit gewoon opgeven. Even als alle natjes en droogjes die avond.

    Dus gewoon netjes volgens de regels.

    Het echte belasting ontwijken is alleen voor de grote bedrijven. Wat men liet zien in het tv programma klopt wel maar is niet haalbaar als kleinere ondernemer.
    Wanneer jij 'ter promotie' vuurwerk gaat afsteken heb je A een vergunning nodig B een vergunninghouder GV. Ookal is het maar '25 kg'.

    Enige wat jij nu doet is creatief boekhouden niet meer niet minder. Als je een beetje snuggere controleur hebt dan prikt ie daar zo doorheen ;). Wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten.
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 7 november 2017 om 08:53
    Gerwin

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Gerwin voor het bericht:


  19. #44
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    997
    Thanks
    2.157
    819 waarderingen in 406 posts
    Ik breng alles boven de 25Kg onder bij familie, in ruil voor wat oliebollen. Maar ik begrijp dat hier sommige mensen zijn die wel heel veel familie en vrienden nodig zullen hebben om hun vuurwerk te verdelen

    Toch best leuk idee verder.. we kopen samen een bunker - kopen samen in - schieten samen af. Kan een aardig O&N feest worden denk ik zo. Gaat wel nooit lukken vrees ik.

  20. #45
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    En dan ook heb je nog te maken met bestemmingsplan, je mag niet zomaar een vw opslag in je buurt maken... dan de bij het is zoals eerder beschreven niet rendabel om dit als prive te behartigen. Huur dan een Bunker in dld.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •