Banner Vuurwerkvisie - VuurwerkTotaal.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 35
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    [Stelling] Compound vuurwerk; willen we dit wel als consument?

    Vorig jaar hebben we de stelling online gezet of compound een goede innovatie is en daar hebben we al veel meningen, maar ook speculaties gezien. Forumlid smurf kwam met een goed idee om daar een vervolg aan te geven;

    Inmiddels zitten we in een nieuwe seizoen waarbij compound niet meer weg te denken is, iedere importeur heeft ze wel. De ene importeur haalt enkele nieuwe items binnen als compound en laat het grootste deel als losse cakes in een box, de andere importeur haalt álle nieuwe productie van boxen ook als compound binnen, ook de boxen die voorheen geen compound waren dus.

    We weten nu dus meer, we hebben al zat producten gezien en het feit is dat je bij compound geen keuze meer hebt om de volgorde van een box te bepalen en je kunt ze niet meer los afsteken. Wél heb je het gemak van 1x aansteken, is het daardoor veiliger (zeker voor de 'gewone consument') en kan je met gemak genieten van volledige shows.

    Wij zijn erg benieuwd naar jullie mening op dit moment en daarom hebben wij de stelling; Compound vuurwerk is beter dan boxen met losse cakes.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Persoonlijk ga ik voor boxen met losse cakes. Reden: je betaalt een behoorlijk bedrag en daarom vind ik het prettig om de volgorde zelf te bepalen. Het doorlonten kost wat tijd maar dat heb ik nooit als hinderlijk ervaren.

  4. Deze 3 gebruikers waarderen Robbert28 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Ben persoonlijk behoorlijk motorisch onhandig. Voor mij is de keuze dus snel gemaakt.
    Al zal niet alles compound worden bij mij, sommige gewone cakeboxen zijn gewoon zo goed!

    Wat is het Nederlandse siervuurwerk de afgelopen 10 jaar toch met sprongen vooruit gegaan!

  6. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Wat dacht je van 20 jaar geleden... De toppers waren toen Green Bamboo en Big Snow zwerm potten. Nu stelt dat geen ene reeet meer voor heerlijk die vooruitgang!

  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    mijn mening is toch wel dat de compound boxen voor de gewone consument een uitkomst is , een mooie show in een box zonder dat ze hoeven te klooien en dat MISSCHIEN deze mensen nu ook meer de illegalen dozen links laten liggen gezien de omvang en aantal shots in de compound boxen .
    maar voor de ECHTE liefhebber vind ik de compound geen uitkomst , gezien dat je de volg orde niet meer zelf kunt bepalen dan blijven bij mij zo ie zo de boxen met losse cake,s fijner

    neemt niet weg dat ik wel al een aantal pracht boxen gezien heb

  9. Deze 2 gebruikers waarderen smurf voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ik ga wel wat compound uitproberen dit jaar zoals de Red Maroon denk ik. Verder zullen het ook gewone boxen zijn. Op zich niets mis mee we zien wel hoe compound zich gaat ontwikkelen.
    December Will Be Magic Again!!

  11. #7
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    mijn mening is toch wel dat de compound boxen voor de gewone consument een uitkomst is , een mooie show in een box zonder dat ze hoeven te klooien en dat MISSCHIEN deze mensen nu ook meer de illegalen dozen links laten liggen gezien de omvang en aantal shots in de compound boxen .
    maar voor de ECHTE liefhebber vind ik de compound geen uitkomst , gezien dat je de volg orde niet meer zelf kunt bepalen dan blijven bij mij zo ie zo de boxen met losse cake,s fijner

    neemt niet weg dat ik wel al een aantal pracht boxen gezien heb
    Ik sluit me hier bij aan. Toevoeging hierop is dat ik het wel fijn zou vinden on de keuze te hebben. Doorlonten is leuk, geeft je de vrijheid om volgorde en snelheid te bepalen, en het is meer dan eens voorgekomen dat ik besloot cakes los te schieten in de vooravond. Dus ja, mooie toevoeging, zeker voor de stoere consumentenman, maar niet in plaats van...

  12. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.839
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    Tot nu toe geen compound besteld maar heb wel al een aantal toppers gezien. Mssn dat ik nog een aantal compound ga bestellen.

  14. #9
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Ik vind het een zeer goede ontwikkeling en ben er erg blij mee. Ik vind het niet jammer dat ik een volgorde in een box niet meer kan wisselen. Er zijn zo veel mooie boxen dat de keus dan op een andere mooie box valt.

    Wel vind ik het zeer jammer dat importeurs nu zo goed als alleen maar boxen importeren qua nieuw spul. Ik baal er van dat er maar een handje vol nieuwe 500 grammers bij zijn gekomen van goede kwaliteit tot nu toe.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  16. #10
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.263
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Precies dat! Verplaats je eens in de gewone consument! Dan bied zo’n compound box een geweldige uitkomst! Elk jaar zie ik weer mensen die boxen per cake afschieten! Dat is zonde natuurlijk, terwijl je een box als 1 geheel moet zien! Ze weten niet hoe ze moeten koppelen of vinden het te gevaarlijk! Mensen kopen het nu eenmaal sneller in de wetenschap dat ze de cakes niet meer hoeven te koppelen, maar in 1 keer kunnen aansteken!

    Wat betreft de tussenpauzes, komt tot nu toe niet echt storend op mij over! Neem bijv de Maroon met eentonig effect of een adere box met 4 verschillende effecten afgewisseld met een tussenpauze! De compoundboxen die ik tot nu toe gezien heb, waar 3-4 sec tussen zit vind ik het nog wel meevallen! Wat ik dan wel weer vind een I shape met daar achter bij W shape is het wel fraaier deze zonder tussenpauze te laten verlopen!

    Uiteindelijk vind ik compound een goede ontwikkeling daar je niet stil moet blijven staan! Je moet toch wat als je door wilt blijven ontwikkelen binnen de huidige strenge regelgeving! Wat de kwaliteit van het hele compound principe betreft, zie het als een try-out en de beoordelingen komen echt nog wel na 1 januari! Freaks daarentegen zullen altijd wel creatief blijven met losse cakes en zelf boxen samenstellen voor waarschijnlijk nog minder geld!

    Ik zou zeggen, koop gewoon een compound box, oordeel en deel je ervaringen na 1 januari!
    Eind goed, Knal goed!

  17. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik vind die compoundboxen wel wat hebben. Het is makkelijk, scheelt je een hoop tijd met zelf doorlonten en je kunt nu zelf ook wat meer genieten van je vuurwerk. Prijs/kwaliteit blijft voor mij bepalend, zoals ook bij het overige vuurwerk. Heb bij de demo,s tot nu toe weinig gemerkt van de tussenpauze,s.

  18. #12
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik vind het best een mooie innovatie. Echter weet ik dat er ook genoeg consumenten (dus geen liefhebbers) zijn die een box kopen en deze cake voor cake afsteken. Dat kan met compound dus niet.
    Verder willen wij als liefhebber wel eens een volgorde aanpassen, met compound gaat dat ook vrij lastig

    Samengevat: volledig overgaan naar alles compound vind ik persoonlijk te ver gaan. Een mooie verdeling van zowel compound als reguliere boxen spreekt mij meer aan.

    En dan hebben we het nog niet gehad over prijs/kwaliteit...dat bepaald bij mij op voorhand of ik een box koop of niet.

  19. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  20. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Ik vind het best een mooie innovatie. Echter weet ik dat er ook genoeg consumenten (dus geen liefhebbers) zijn die een box kopen en deze cake voor cake afsteken. Dat kan met compound dus niet.
    Verder willen wij als liefhebber wel eens een volgorde aanpassen, met compound gaat dat ook vrij lastig

    Samengevat: volledig overgaan naar alles compound vind ik persoonlijk te ver gaan. Een mooie verdeling van zowel compound als reguliere boxen spreekt mij meer aan.

    En dan hebben we het nog niet gehad over prijs/kwaliteit...dat bepaald bij mij op voorhand of ik een box koop of niet.
    Persoonlijk denk ik niet dat alles naar compound zal verhuizen.
    De markt heeft verschillende aspecten en daar horen combiboxen oftwel assortimenten ook bij.
    Persoonlijk vind ik compound wel fijn. Dit zijn de dozen die ik vroeger in een schimmige straat snel me auto in moest laden..Nu koop ik ze gewoon in de winkel.

    Dat is ook wel het aparte van deze discussie. De zwarte handel in illegale cakes was ontzettend groot. Iedereen had er wel wat van in huis staan...Laten we ook niet vergeten hoe groot de rijen waren bij Alpeco Fireworks over de grens. En nu hebben we eigenlijk hetzelfde vuurwerk (op de burst na) in Nederland en dan is het eigenlijk weer niet goed. 

    Andere generatie? Of willen we altijd wat te zeuren hebben?

  21. Deze 3 gebruikers waarderen Tony voor het bericht:


  22. #14
    VWC-Lid Galaxis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2014
    Berichten
    321
    Thanks
    59
    458 waarderingen in 175 posts
    Comound is toch een hele vooruitgang mensen? De normale consument die nu een grotere doos koopt heeft een mooi doorlopend product. Dit voorkomt toch wel wat problemen met mensen die een grote doos kopen waarbij zelf nog doorgelont dient te worden.

    Compound, mij staat het wel aan, vroeger moest je dit soort dozen scoren zoals Tony al aangeeft bij onderandere Alpeco. Nu kan je het gewoon hier kopen, oke de burst is dan wel minder door onze regelgeving, maar alsnog is compound een goede toevoeging. Wellicht dat de 2kg grens voor compound nog wat opgerekt kan worden, dat zou in mijn ogen nog mooier zijn.

  23. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Galaxis Bekijk bericht
    Comound is toch een hele vooruitgang mensen? De normale consument die nu een grotere doos koopt heeft een mooi doorlopend product. Dit voorkomt toch wel wat problemen met mensen die een grote doos kopen waarbij zelf nog doorgelont dient te worden.

    Compound, mij staat het wel aan, vroeger moest je dit soort dozen scoren zoals Tony al aangeeft bij onderandere Alpeco. Nu kan je het gewoon hier kopen, oke de burst is dan wel minder door onze regelgeving, maar alsnog is compound een goede toevoeging. Wellicht dat de 2kg grens voor compound nog wat opgerekt kan worden, dat zou in mijn ogen nog mooier zijn.
    Op het moment dat je meer dan 2 KG in een compound stopt kom je automatisch in categorie 3 terecht. En categorie 3 (F3) is uitgesloten van Compound (In NL).

  24. Deze 2 gebruikers waarderen Tony voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •