Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 276
  1. #16
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Dit is toch niet te geloven ?!...
    Welk artikel is als volgende aan de beurt? De mines? Kleine cakes? Vuurpijlen?
    Jij gaat door voor de koelkast!

  2. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:

    3xh

  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 november 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    83
    Thanks
    9
    21 waarderingen in 10 posts
    Dat is wel balen zeg!

    Dat wordt dit jaar hamsteren om voor de aankomende jaren wat voorraad te hebben!

  4. #18
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
    Jij gaat door voor de koelkast!
    Dat wordt dus UK model; 500gr+ cakes/boxen minus de grote pijlen. Toevallig ook het spul waar de importeurs nog grootste winst op maken. Toevallig. Kip, ei. Toktok!

  5. Deze 4 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Volgensmij zijn die kortere afsteektijden door een aantal importeurs juist met open armen ontvangen. Nu kunnen zij meer de duurste artikelen slijten (zoals cakes) waar de meeste marge op zit.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen DeejayTim voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Dat wordt dus UK model; 500gr+ cakes/boxen minus de grote pijlen. Toevallig ook het spul waar de importeurs nog grootste winst op maken. Toevallig. Kip, ei. Toktok!
    Inderdaad, jij snapt 'm. Dat zal het wel worden komende jaren.

  9. Deze gebruiker waardeert DeejayTim voor het bericht:

    3xh

  10. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
    Jij gaat door voor de koelkast!
    In de koelkast zit vaak lekker eten en drinken dus wie weet...

  11. #22
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ondanks dat ik het jammer vind en het zeer betuttelend is, denk ik dat het aantal slachtoffers (in verhouding!!) best wel hoog kan zijn. Ik weet dat het geen populaire mening is, maar als ik zie wat die jochies hier in de omgeving doen met die dingen...

    Of dit dan de oplossing is valt te betwijfelen. Enerzijds zal de markt verschuiven, en zal de kick uit ander vuurwerk moeten komen. Anderzijds zal een groot deel van de 'kids' dat bereik niet hebben en werkelijk veiliger moeten afsteken.

    Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik kan ze wel missen.

  12. #23
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ondanks dat ik het jammer vind en het zeer betuttelend is, denk ik dat het aantal slachtoffers (in verhouding!!) best wel hoog kan zijn. Ik weet dat het geen populaire mening is, maar als ik zie wat die jochies hier in de omgeving doen met die dingen...

    Of dit dan de oplossing is valt te betwijfelen. Enerzijds zal de markt verschuiven, en zal de kick uit ander vuurwerk moeten komen. Anderzijds zal een groot deel van de 'kids' dat bereik niet hebben en werkelijk veiliger moeten afsteken.

    Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik kan ze wel missen.
    Hou toch op!
    Sorry hoor wat een klets!

  13. #24
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    In de koelkast zit vaak lekker eten en drinken dus wie weet...
    Ja, ik dacht: dat is een betere prijs dan een wasmachine.

  14. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  15. #25
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Ik ga denk ik vanaf 2018 de nitraatjes handel in..
    Ik voorzie een grote markt!!!
    Ga zeker bakken met geld maken!!!
    En de jeugd en een handje vol ouderen worden zeker beste vrienden..

    Man man man wat een domme zet van ze!!!!
    Sjonge jonge..
    De illegale handel zal zeker weten uitbreiden!
    Dit als gevolg dat de media hetze nog grootser word, met als gevolg een totaal verbod steeds dichterbij.
    Stompzinnige zet dit!

  16. Deze 6 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  17. #26
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Ik begrijp de gedachtegang er achter wel. Door dit soort producten uit de handel te halen maakt de BPN het verschil tussen legaal en illegaal groter. Of de handel in illegaal nu wel of niet toeneemt, of dat er meer of minder letsel gaat komen is minder relevant.

    Oorzaak letsel illegaal = probleem voor de overheid.
    Oorzaak letsel legaal = probleem van de sector.

    uiteindelijk verwacht ik dat er inderdaad enkel 500g blokjes en boxen overblijven.
    Maar goed dat is puur mijn persoonlijke idee.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


  19. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    Ik begrijp de gedachtegang er achter wel. Door dit soort producten uit de handel te halen maakt de BPN het verschil tussen legaal en illegaal groter. Of de handel in illegaal nu wel of niet toeneemt, of dat er meer of minder letsel gaat komen is minder relevant.

    Oorzaak letsel illegaal = probleem voor de overheid.
    Oorzaak letsel legaal = probleem van de sector.

    uiteindelijk verwacht ik dat er inderdaad enkel 500g blokjes en boxen overblijven.
    Maar goed dat is puur mijn persoonlijke idee.
    Uiteindelijk valt het allemaal te herleiden als een probleem voor (en van) de overheid. Naar mijn mening is de overheid dan ook probleemeigenaar - dit al zo'n 35 jaar.
    Dat komt omdat er al sinds halverwege de jaren '80 geen goede regulering is van legaal, redelijk/goed knallend knalvuurwerk voor de Nederlandse consument. Al het wat betere knalspul werd eind jaren '70 in Nederland verboden (ik heb die tijd overigens niet meegemaakt). Wellicht speelde ook het feit dat er toen slechte grijslonten aanwezig waren een rol; iets wat nu al jaren niet meer aan de orde is op vuurwerk.
    Omdat vóór en sinds de jaren '80 in België (voornamelijk flashkruit-gerelateerd) maar ook in Duitsland (buskruit-gerelateerd) over het algemeen kwalitatief goed knalvuurwerk te koop is voor consumenten, is er al decennialang sprake van grenshandel van dit, in Nederland illegale, consumentenvuurwerk.

    Tijdens de jaren '90 waren er in België nauwelijks vuurwerkregels, althans, er werd daar toen veel gedoogd. Het knalaanbod was vergelijkbaar met een groot deel van het huidige Poolse, Tsjechische, Franse, Spaanse, etc. aanbod. Echter waren knallers in België toen op 15 gram flashkruit beperkt en knallers zwaarder dan zo'n 20 gram als professioneel vuurwerk waren er niet (nu is dat 300 gram).
    In Polen is officieel 5 gram flashkruit in consumentenknallers toegestaan (CE categorie F3, voor consumenten), afgezien dat er enorm veel gedoogd wordt in Polen maar ook in Tsjechië uit categorie 4 (professioneel vuurwerk).
    Voor Frankrijk geldt voor consumentenvuurwerk ook de beperking van 5 gram flashkruit en in Spanje 3 gram flashkruit (overigens kennen ze daar zeer hoogwaardig flashkruit).
    Toendertijd was het vuurwerk uit België een doorn in het oog van de Nederlandse overheid, die stug bleef vasthouden op de beperking van 2,5 gram zwak buskruit en slap opgerolde rotjes voor de consument. Logisch dat veel mensen even naar België of Duitsland gingen voor het wat betere / hardere werk.
    Ook het feit dat er toen in België, net zoals in Polen en Tsjechië momenteel, professioneel vuurwerk (categorie F4) oogluikend aan consumenten werd verkocht was een doorn in het oog voor de Nederlandse overheid. Hieruit vloeide, op aandringen van de Nederlandse overheid, in 2000 de Belgische vuurwerkwet met onder andere de beperking van 2 gram (flash of buskruit) voor knallers en 250 gram voor matten, samen de KvK-regeling.
    Sinds de KvK-regeling eind van de 00's werd afgeschaft en het fenomeen 'internetwinkel' uit de grond rees halverwege de 00's is de onlinehandel van het Oost-Europese vuurwerk op gang gekomen en juist voor Nederland geëscaleerd. Hier spelen de buitenlandse webshops gretig op in - wetende dat er in Nederland wat betreft knalvuurwerk bijna niks mag.

    Het feit blijft dat het overgrote deel van de liefhebbers van knalvuurwerk behoefte heeft aan redelijke / fatsoenlijke knallen (fatsoenlijke kanonslagen, nitraten en strijkers) op basis van een beperkt aantal gram flash of goed buskruit - iets wat het in Nederland verkrijgbare knalvuurwerk simpelweg niet meer produceert sinds eind jaren '70.
    Die paar grammetjes flash zitten wel in de legale singleshots en die artikelen zijn qua knal met veel nitraten en strijkers te vergelijken, waardoor de Nederlandse jeugd deze singleshots verkeerd gebruikt om de knal van een nitraat of strijker te evenaren.

    Moraal van mijn epos hierboven: als Overheid dien je een midden en verantwoordelijkheid te vinden tussen veiligheid van de consument met vuurwerk en het tegengaan van illegale markten om escalaties en excessen in misbruik van (te) zwaar vuurwerk te voorkomen. Stug vasthouden aan achterhaald en betuttelend vuurwerkbeleid werkt averechts en voedt de illegale markt stukken meer dan dat deze kan worden ingedamd. Hierdoor blijft de illegale vuurwerkhandel bestaan en neemt relatief gezien juist toe.
    Dit zien wij al jaren en zal dus door het verbieden van de legale singleshots in stand worden gehouden of zelfs toenemen.
    Het feit dat de CE-regelgeving voor zowel categorie F2 als F3 goed knalvuurwerk voor consumenten mogelijk maakt (ook vanaf deze zomer in België) in de buurlanden, juist met het indammen van legaal aanbod, verandert niks aan het afnemen van illegaal vuurwerk in Nederland. Sterker nog: de handel in, voor Nederland, verboden consumentenvuurwerk zal juist toenemen als nooit tevoren.

    Ik zie dit als een typisch Nederlands probleem.
    Laatst gewijzigd door DeejayTim; 21 februari 2017 om 16:45

  20. Deze 8 gebruikers waarderen DeejayTim voor het bericht:


  21. #28
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Wat ik heb begrepen zullen alleen de hele kleine single shots eruit gaan....die bulk dingen die ook niet al te hoog zijn. De grotere (en dat is al vanaf 25mm)zullen gewoon blijven.

    Maar eens dat dit wellicht het begin van het einde kan zijn ja...

  22. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  23. #29
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Moraal van mijn epos hierboven: als Overheid dien je een midden te vinden tussen veiligheid van de consument met vuurwerk en het tegengaan van illegale markten om escalaties en excessen in misbruik van (te) zwaar vuurwerk te voorkomen. Stug vasthouden aan achterhaald en betuttelend vuurwerkbeleid werkt averechts.
    Dit zien wij al jaren en zal door het verbieden van de legale singleshots in stand worden gehouden of zelfs toenemen.
    Politiek Den Haag is een 4-jaarlijkse wisseling van de wacht van niet-terzake-kundigen.
    Dat is niet alleen met het vuurwerk zo; dat zie je op alle vlakken.

  24. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  25. #30
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.289
    Thanks
    5.344
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Als deze kleine singleshots eruit gaan hoop ik dat er misschien iets voor terug komt qua knalwerk. Ook al stook ik ze nu niet meer, het is toch een erg leuk product wat als warme broodjes over de toonbank gaat.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze 2 gebruikers waarderen Viva la Bang voor het bericht:


Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •