Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 24 van 24
  1. #16
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markmt5 Bekijk bericht
    Veel plezier voor diegene die gaan!! Is een waar spektakel.

    Dit spektakel heb ik enkele jaren op rij mogen aanschouwen. Helaas dit jaar afwezig ivm mijn zoontje die net 2 weken oud is en ik moeders niet al gelijk een weekend alleen wil laten.

    Ik hoop dat de sfeer gezelliger is als vorig jaar. Die was toen behoorlijk grimmig nadat er enkele weken daarvoor een aanslag was gebeurd bij een show.

    Gefeliciteerd met de kleine, Mark!
    Wie weet over een paar jaar samen met hem naar de show ;)

    Ik hoop dan ook dat de sfeer beter is, zal het wel laten weten hier.

    Nog tips anders voor een dagje Annecy?

  2. Deze gebruiker waardeert PieterV voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Wat een geweldige show gisteren, ontzettend genoten. Foto's en filmpjes voor zover ik dat heb gemaakt zet ik hier op als ik weer in NL ben met eventueel klein sfeerverslag.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen PieterV voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieterV Bekijk bericht
    Wat een geweldige show gisteren, ontzettend genoten. Foto's en filmpjes voor zover ik dat heb gemaakt zet ik hier op als ik weer in NL ben met eventueel klein sfeerverslag.
    Ik ben benieuwd!

  6. #19
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markmt5 Bekijk bericht
    Veel plezier voor diegene die gaan!! Is een waar spektakel.

    Dit spektakel heb ik enkele jaren op rij mogen aanschouwen. Helaas dit jaar afwezig ivm mijn zoontje die net 2 weken oud is en ik moeders niet al gelijk een weekend alleen wil laten.

    Ik hoop dat de sfeer gezelliger is als vorig jaar. Die was toen behoorlijk grimmig nadat er enkele weken daarvoor een aanslag was gebeurd bij een show.
    Nog van harte !

  7. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Nou... de vakantie is al lang voorbij en ik had nog iets beloofd. De foto's/films komen maar eerst een beschrijving.

    Op de 2e vakantiedag stond Annecy op de planning, Fête du Lac d'Annecy. Ik kon niet geloven dat we er heen gingen, het was namelijk bijna 2 uur rijden vanaf onze vakantie bestemming. (Ik kan wel iets willen maar ik ben niet alleen op vakantie)
    Eenmaal aangekomen was het een ellende met parkeren, we dachten op tijd te zijn maar het is daar volgens mij altijd ontzettend druk. Later bleek namelijk de drukte voor het festival pas echt op gang te komen dus gelukkig waren we eerder weggegaan. Na veelvuldig rondjes te hebben gereden, google maps te hebben geraadpleegd op parkeerplaatsen, hebben we na minimaal een half uur dan eindelijk een parkeerplek gevonden dichtbij het centrum. We waren er dus wel een beetje zat van bij aankomst, het was dan ook een erg warme dag en als je dan stapvoets rondjes rijdt, word je niet vrolijk. Uitgerekend op dat moment dat je niet heel vrolijk bent kom je tot bezinning dat het wel heel wat kosten en tijd met zich mee brengt zo'n ritje, benzine, tol, parkeergeld e.d. wat ook niet meehelpt aan de sfeer. Dit is dan een korte beschrijving van hoe het er daadwerkelijk aan toe ging... jullie snappen me vast wel ;)
    Spoiler alert:
    Hoe loopt dit af zou je denken... Volgend jaar gaat de vakantie zoals het er nu naar uit ziet weer richting Frankrijk maar dan dichterbij Annecy zodat we weer naar Fête du Lac kunnen gaan!

    Eenmaal bijgekomen van de stress en de hitte was het erg leuk om door de straten van Annecy te lopen. Aangezien Fête du Lac meer een stadsfestival is en niet alleen een vuurwerkshow was overal van alles te zien. Natuurlijk wilde ik ook nog even bij daglicht zien hoe het vuurwerkterrein er uit zou zien op aanraden van freaks hier op het forum. Wat fantastisch om alvast in de sfeer te komen en de grote is erg indrukwekkend. Wel vonden we het vreemd dat wij kaartjes hadden gekocht terwijl iedereen er nog gewoon liep of aan het zonnen was. Na een tijdje werd ineens omgeroepen dat ivm met de show het hele gebied met duizenden mensen ontruimd werd. Dat leek mij een ondoenlijke taak maar dat was zo gebeurt. In de tussentijd hebben we lekker even gegeten en zijn we weer terug gegaan om op tijd bij de entree te zijn zodat we niet als laatste binnenkomen. 20.00 zou de entree open gaan maar zonder dat het echt duidelijk aangegeven was, werd er op de dag zelf besloten om dit te vervroegen naar 19.00. Dit ivm de hoeveelheid mensen die naar binnen moesten en allemaal gecontroleerd werden(tassen controle en fouilleren). 19:05 kwamen we bij de entree aan en we waren bang dat we dus ver naar achteren zouden moeten staan op het gigantische veld. Gelukkig viel dit enorm mee en hadden we redelijk vooraan plek. Doordat het eerder open ging betekende dit wel dat iedereen die al zat nog behoorlijk lang moest wachten totdat de show om 21:45 begon. Hier hadden we al wel enigszins rekening gehouden door wat drinken en versnaperingen mee te nemen zoals blijkbaar iedereen. Echter koelde het snel af en hierop waren we niet voorbereid, in de middag was het nog erg warm en we wilden dus niet veel meeslepen. We zagen veel mensen met bijvoorbeeld isolatie dekens, gemakkelijk in de tas te stoppen en werkt goed. Tip voor volgend jaar dus.

    Tussen 19:00 en 20:00 regende het een beetje en tegelijkertijd scheen te zon nog. Hierdoor ontstonden 2 regenbogen boven elkaar op de perfecte plek voor het gehele publiek. Wat een bijzonder moment voorafgaand aan de show, een perfect uitzicht, lekker eten en drinken. Wachtend op een nog mooiere show die het perfecte uitzicht wat inmiddels in het duister verdween weer zal gaan verlichten.
    De spanning bouwde op, ik kreeg de lach niet meer van mijn gezicht. Dit maakte voor ons allebei al het gedoe van de heenweg weer helemaal goed. Er waren alleen nog een paar ****** die later kwamen, helemaal naar voren lopen met allerlei stoeltjes en anderen in het zicht gaan zitten maar dat heb je helaas overal.

    De show zelf...
    De bedoeling was om een 3D effect te creëren waardoor het niet veel uitmaakt vanaf waar je kijkt... helaas maakte dit de show alleen maar rommelig in mijn ogen tenzij je op de bovenste rij zit van de enkele tribunes. Voor de rest had ik willen zeggen dat deze vol verassing was, adembenemend, kippenvelgevend, variërend, sierlijk en bruut gewelddadig tegelijk. Dus dat doe ik dan ook bij deze

    De show had ik uitgebreider kunnen schrijven maar die kun je beter zien, foto/film zegt meer dan duizend woorden. Een kwalitatieve volledige film van iemand anders zal ik hieronder plaatsen samen met foto's en films van mij zelf. Gemaakt met mijn mobiel en voor het eerst met een oudere spiegelreflex.

    Op naar de show van 2018! (hopelijk)
    Laatst gewijzigd door PieterV; 15 september 2017 om 11:54

  9. Deze 2 gebruikers waarderen PieterV voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Naam: AIMAG6111.jpg
Bekeken: 205
Grootte: 120,5 KB

    Naam: AIMAG6112.jpg
Bekeken: 203
Grootte: 127,9 KB

    Rest volgt, moet eerst alles aanpassen anders is zijn het te grote foto's voor het forum. Films probeer ik op youtube te zetten.

  11. Deze gebruiker waardeert PieterV voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Voorpret
    Naam: DSCN9539.jpg
Bekeken: 190
Grootte: 153,0 KB

    Naam: DSCN9543.jpg
Bekeken: 187
Grootte: 221,4 KB

    Naam: DSCN9544.jpg
Bekeken: 189
Grootte: 169,4 KB

    Naam: DSCN9558.jpg
Bekeken: 181
Grootte: 174,8 KB

    Naam: DSCN9560.jpg
Bekeken: 183
Grootte: 190,0 KB

    Naam: DSCN9562.jpg
Bekeken: 184
Grootte: 161,4 KB

    Naam: DSCN9563.jpg
Bekeken: 185
Grootte: 194,0 KB

    Naam: DSCN9564.jpg
Bekeken: 178
Grootte: 180,3 KB

    Naam: DSCN9565.jpg
Bekeken: 185
Grootte: 166,3 KB

    Naam: DSCN9567.jpg
Bekeken: 185
Grootte: 173,3 KB

    Helaas krijg ik de foto's niet normaal op het forum terwijl ik precies hetzelfde doe als in een ander topic waarin dit wel lukte.

  13. Deze 2 gebruikers waarderen PieterV voor het bericht:


  14. #23
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Ook ik was erbij, enorm gaaf om mee te maken!
    Helaas waren alle goeie plekken al uitverkocht en keken we dus vanaf de andere kant van het meer, hierdoor zit er wat vertraging in het geluid.. Best een apart effect met die salutes

  15. Deze 2 gebruikers waarderen DTCsjoerd voor het bericht:


  16. #24
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Hierbij het vervolg op de vorige foto's.
    Eerste keer foto's van vuurwerk gemaakt met een relatief oude spiegelreflex.

    Naam: DSCN9633.jpg
Bekeken: 132
Grootte: 66,6 KB

    Naam: DSCN9636.jpg
Bekeken: 128
Grootte: 170,0 KB

    Naam: DSCN9641.jpg
Bekeken: 127
Grootte: 105,5 KB

    Naam: DSCN9643.jpg
Bekeken: 131
Grootte: 132,9 KB

    Naam: DSCN9644.jpg
Bekeken: 125
Grootte: 155,9 KB

    Naam: DSCN9653.jpg
Bekeken: 128
Grootte: 89,8 KB

    Naam: IMAG5976.jpg
Bekeken: 127
Grootte: 77,8 KB

    Naam: IMAG5985.jpg
Bekeken: 126
Grootte: 88,1 KB

    Naam: IMAG5997.jpg
Bekeken: 129
Grootte: 157,4 KB

  17. Deze 5 gebruikers waarderen PieterV voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •