Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Eens met BSC. De 2 SS los schieten is alleen maar een anticlimax.

    Ja kan ook nog overwegen eerst de Zena Crack Shape te schieten en daarna de transbombers en dan de ROTP en SS samen te schieten als afsluiting.

    Comment


      Ik ben op zoek naar een goede standaard voor het bevestigen van draaizonnen. Heeft iemand hier ervaring mee?

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
        Ik ben op zoek naar een goede standaard voor het bevestigen van draaizonnen. Heeft iemand hier ervaring mee?
        Ik neem een LANGE plank en die maak ik met spanbanden (van de fietsendrager) aan een lantarenpaal vast. Zolang de zon niet in de buurt van de banden komt en dus niet afbrand werkt het prima. Kan je lekker hoog hangen en spijkertjes in slaan. Zelfs inslaan voor het ophangen kan dan!

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
          Welk surex blok bedoel je ?
          Troublemaker heeft ongeveer het aantal schoten , en ongeveer 30mm .
          Ff meten misschien en dan zou ik cake 3 (unleashed fury net voor cake 4 van de tb plaatsen .
          Als het een ander surex blok is dan eerst de filmpjes bekijken
          Het is idd the troublemaker, maar hoe zet ik de unleashed fury voor cake 4 van de tb (compound)?

          Kan je de cakes van een compound eigenlijk uitelkaar halen?🤔

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
            Hoe voorkomen jullie dat een show producten gaan bevatten die je los altijd vet vindt, maar wellicht geen mooie show maken.

            Voorbeeld:
            Ik ben gek op salvo cakes, pounding napalm, mad twister, cruelty, allemaal dik! Dan denk ik, lont ik ze aan elkaar door, maar wellicht is dat helemaal niet meer zo tof.

            Snappen jullie wat ik bedoel?

            Hoe beginnen jullie zo'n opzet zegmaar.

            Budget voor showtje is zo'n 400 euro. En mensen waarvoor ik 'm schiet hebben zeer lage standaarden voor vuurwerk (zijn snel onder de indruk). Verder hoef ik geen enorm doorlopend ding, maar gewoon interessante elementen, een pauze hier en daar maakt dus niks uit.
            Wat ik zelf altijd doe is kijken naar de producten die je graag er in wil verwerken. en van uit daar uit te bouwen wat je er mooi bij vind passen. Ook kan je kijken kwa effecten spinning tails, crosette, mines enzv kan je rust creëren waardoor je cakes er uit springen. Een salvo cake kan je wel gebruiken om op te bouwen naar een hoogte punt !


            Succes er mee
            Kruitkoorts !

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
              Hoe voorkomen jullie dat een show producten gaan bevatten die je los altijd vet vindt, maar wellicht geen mooie show maken.

              Voorbeeld:
              Ik ben gek op salvo cakes, pounding napalm, mad twister, cruelty, allemaal dik! Dan denk ik, lont ik ze aan elkaar door, maar wellicht is dat helemaal niet meer zo tof.

              Snappen jullie wat ik bedoel?

              Hoe beginnen jullie zo'n opzet zegmaar.

              Budget voor showtje is zo'n 400 euro. En mensen waarvoor ik 'm schiet hebben zeer lage standaarden voor vuurwerk (zijn snel onder de indruk). Verder hoef ik geen enorm doorlopend ding, maar gewoon interessante elementen, een pauze hier en daar maakt dus niks uit.
              Ik heb nu zelf een aantal shows mogen ontwerpen, waaronder 2 Battle Shows van de Zena Trophy in samenwerking met 3 forumleden. Wat wij altijd eerste deden was het individueel opstellen van een lijst met producten die wij zelf goed vinden en nog belangrijker al live in de straat of tijdens een demo/show in actie hebben gezien. Dit levert vaak al een uitgebreide lijst op. Vervolgens verzonnen we 2 thema's die we in de show terug wilden zien. Denk aan bijv. whistling clouds, multicolor heaven etc.

              Nu is het moment aangebroken dat je gaat kijken welke artikelen bij welk thema passen en al snel ontstaan de eerste combinaties. Dit vind ik een cruciaal punt bij het ontwerpen van een show, want nu moeten er ook artikelen van de lijst worden geschrapt. Ik kijk altijd puur naar de effecten of die mooi op elkaar aansluiten en dat het tempo geleidelijk omhoog gaat. Daarnaast raad ik je aan om vooral veel artikel filmpjes te kijken en de ervaringen in de producttopics te lezen. Dit zijn voor mij manieren om te komen tot een weloverwogen beslissing en zo kan je dus de cakes eruit filteren die wellicht wat minder geschikt zijn voor een show. Ik vind wel dat fluitcakes in elke show thuis horen en daarnaast ben ik van mening dat een show rustig moet beginnen en gaande weg het tempo steeds verder wordt opgebouwd om uit te monden in een heftige finale, liefst met finale salvo. Nu zijn er steeds minder all at once cakes, maar de cruel cannon/white thunder/hexaniet is bijvoorbeeld uiterst geschikt hiervoor.

              Ik snap je punt. Een aantal cakes of boxen zijn mooi in enkelvoud. Zo heb ik dat ook met de Cruelty, daar geniet ik gewoon van, maar in een show met meerdere tegelijk doet het me niet heel veel.

              Heb je toevallig al wat artikelen besteld die dus sowieso in de show komen? Zo kunnen we wat gerichter meedenken.
              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

              Comment


                Met onderstaande moet ik het doen van het jaar. Allereerst ga ik beginnen met de fonteinen denk ik, en daarna de show boxen 1 voor 1.
                De 2x transbomber wil ik bewaren voor m'n finale.

                Maar nu zit ik nog met de losse cakes. Ik hou van chaos, dus eigenlijk wil ik eindigen met veel fluit, knal en crackling. Het mag echt dikke chaos zijn de laatste minuut.

                Hoe zouden jullie die invullen met onderstaande losse cakes? Of heb je misschien andere ideeën om vooraf al met een fluiter te beginnen ofzo?

                Enigste wat ik nog moet aanschaffen zijn knalcakes, en daar had ik eigenlijk een karton thunder rose voor in het vizier.

                Ben benieuwd wat jullie er van maken!

                Showboxen:
                1x Kracherblitz
                1x Primal Instinct Box
                1x Cruel Traction
                1x Volt! 1.0" Massive Blinkers
                2x Transbomber

                Losse Cakes:
                6x Der Hammer
                8x Return of the Phoenix
                2x Venom Box
                2x Wicked Whistle
                2x Crackling Fan 2.0

                Fonteinen:
                1x Crackling Crystal
                2x Van Der Nat Fontein Zilver

                Comment


                  Ik post net onderstaande in " waar sluit jij mee af" maar begin natuurlijk weer te twijfelen.. wat vinden jullie van deze opstelling?


                  Het volgende ga ik proberen vloeiend in elkaar over te laten lopen als finale denk ik.

                  1. 1x E-Pulz
                  2. 1x Transbomber cake 1,2,3
                  3. 2x Crackling fan 2.0 + Return of the Phoenix
                  4. Transbomer cake 4
                  5. 4x Happy thunder Q

                  Dit ga ik denk ik doen. Al heb ik ook nog een hardstyle box, detonation box of smash box 2 waar ik wat mee kan...

                  Comment


                    Aan iedereen die tips heeft gegeven super bedankt! Echt goede punten gezien en dingen om over na te denken, en ook bedankt Jordi voor de uitgebreide uitleg!

                    Ik heb inderdaad een lijst gemaakt en ben toen begonnen met echt tijdsgewijs uit te werken wat wanneer komt. Op die manier zag ik ineens in dat je inderdaad thema's kan schieten. Op die manier heb ik er bijvoorbeeld een stuk blinking in zitten, eindigen met salvo cake en dan over op goud en crackling bijvoorbeeld.

                    Door het echt uitwerken merkte ik ook dat bepaald cakes helemaal niet zo goed in een show passen, of hoe tempo's op elkaar reageren etc. Of dat een cake die ik eerst negeerde nu wel erin zou passen haha.

                    Ik denk dat ik al een aardig eind ben gekomen! Nogmaals bedankt iedereen

                    Comment


                      Mede-freaks,

                      Ik heb onderstaande boxen voor dit jaar besteld. Nu lijkt het mij ook wel handig om ze in leuke afwisselende opbouw achter elkaar aan te steken. Het gaat om het 00.00 uur moment..
                      Hieronder heb ik nu de volgorde staan, zoals ik hem gepland heb.
                      Ik heb proberen te letten op tempo, afwisseling van effecten en snelheid van de boxen.

                      Graag jullie ideeën/opmerkingen.

                      Visions of Ecstacy
                      Event Zero Tolerance
                      Garden Party 1
                      Cruel Traction
                      Solar Storm
                      Ecstatic
                      Rambam 2.0
                      Transbomber

                      Comment


                        Goede avond freakzzzz,

                        Kunnen jullie me helpen... ik ben opzoek naar een mooie finale box wie heeft er een paar aanraders!

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Bomba45 Bekijk bericht
                          Goede avond freakzzzz,

                          Kunnen jullie me helpen... ik ben opzoek naar een mooie finale box wie heeft er een paar aanraders!
                          Welkom.

                          Wat is het budget? Bij welke winkel? Wat voor soort box zoek je?

                          Comment


                            Budget max 200, product type maakt niks uit, zelf kom uit t zuiden maar maakt niks uit waar de winkel bevindt

                            Comment


                              Ik heb al een 18.00 project in gedachten ik heb ook al een show voor 10u in gedachten... een deel van de (kleinere) pijlen en nog wat aan te kopen duitse pijlen gaan in een rek.
                              Dan wil ik na 00.00 nog een mooie show en wat losse producten schieten en een pallet maken, ik heb nog 40 mtr visco ter beschikking, en onderstaande producten wil ik dan voor bovenstaande doelen gebruiken.

                              Airforce 211 box
                              Escape from hell 216sh
                              Presence box
                              Statement box
                              The force box
                              Century box
                              Transbomber
                              Big cake assorted megabox
                              valencia box
                              Royal escape box


                              Mega 6star assorted
                              Yellow river
                              White red rebel
                              Tech 21
                              Underground
                              Cakebox 2 witte
                              Dragon flying witte
                              Open fire
                              Red widow
                              Sensation
                              Matrix
                              Thunder rose
                              Geisha rebel
                              2x Psycho
                              2x Gold & thunder
                              Titanium thunder
                              Daybreaker
                              Zena long willow
                              30x Zena salute cake
                              Zena brocade pistil
                              Luypaers eurasian lynx
                              Luypaers florida panther




                              4x Sick 6 rockets
                              Sky alert 1 rockets
                              Airborne attack rockets
                              Skyblitz rockets
                              Shardana rockets
                              2.5" ball rockets zena
                              Big three pijlen
                              Luypaers rufous owl
                              Jackal buzzard


                              4x 20 evil barracuda
                              8x 6 zena shockies
                              2x 0.4 xs rol
                              1x 0.5 xl rol
                              2x thunderking 12 stuks
                              2x epic shocks
                              2x screaming eagle
                              4x saturn missile

                              De grote pijlen en de 3 grote boxen wil ik los schieten. Iemand suggesties hoe en wat (komen nog wat duitse pijlen en cakes bij)

                              Comment


                                Hoi, Ik ben nieuw op dit forum en heb volgende producten om een show te maken.
                                Het zijn allemaal "stille" producten omdat we hier in onze gemeente in België enkel geluidsarm vuurwerk mogen stoken.Ik heb zowat alles verzameld wat "geluidsarm" te koop is

                                volgende producten heb ik besteld/gekocht/over van vorige jaren:

                                1.0 inch spinning flowers Zena : 4x
                                splitting starts Evolution: 6x
                                Red crossete explode: 3x
                                Blue Crosette explode: 3x
                                Purple crosetten explode: 3x
                                Collored crosette explode: 3x
                                Psychebilly explode: 6x
                                Tequila Blue Zena: 4x
                                Golden Wave Zena: 4x
                                Sensation Zena: 2x
                                Splitonium Lesli: 2x
                                Sunbeam3 evo: 3x
                                Sunbeam1 evo: 2x
                                Sunbeam4 evo: 2x
                                Wall of silver evo: 2x
                                Wall of gold evo: 4x
                                Cyclo Broekhoff: 1x
                                Flying Comet Broekhoff: 1x
                                Royal Z Lesli: 1x
                                Blue Sharks: 2x
                                Conquer & Command: 2x
                                Crazy Tails: 2x 5stuks
                                Hypnotica wheel: 3 x
                                Royal Glitter wheel: 3x
                                Fallen Star: 2x
                                Glitter Mine & Color comet: 2x
                                The Ultimat Volt: 2x



                                Thor MODS:
                                MOD H AT 30mm single row 8shots zilver crosette : 3 x
                                MOD E ST 30mm single row 8 shots silver whirling flower: 3x
                                MOD A AT 25mm single row 5 shots white strobe: 4 x
                                Mod H ST 25mm single row 5 shots horse tail: 4 x
                                MOD G ST 25mm single row 5 shots White Strobe: 4x


                                Fonteinen:

                                Caldera Zena: 3x
                                Krakatau Zena: 2x
                                Bardabunga zena: 4 x
                                Turning sun Zena: 1x
                                Power Pearls lesli: 4 x
                                Red blink lesli: 4 x
                                Angry birds lesli: 4x


                                Nu is mijn vraag welke volgorde ik neem om er een mooie show van te maken, ik heb andere jaren verschillende cakeboxen gebruikt met harde burst maar dit is heel nieuw

                                Alvast bedankt voor de hulp

                                Comment

                                Working...
                                X