Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 39
  1. #1
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts

    Malta International Fireworks Festival 2017

    Stad/dorp: Gozo + Valletta
    Land: Malta
    Locatie: Grand harbour
    Datum: 22 en 30 april 2017
    Tijdstip: Onbekend
    Schietbedrijf: Onbekend
    Max. kaliber: Onbekend
    Bijzonderheden: 29 april wordt ook het 11e Mechanised Ground Firework Festival gehouden in de the granaries te floriana

    Zie de evenementenkalender van Malta 2017 (p. 28/31)
    Hou http://www.maltafireworksfestival.com/ in de gaten voor meer informatie.
    Laatst gewijzigd door TryMike; 13 januari 2017 om 09:52

  2. Deze 4 gebruikers waarderen TryMike voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Ik zag dat hier nog geen topic over was, dus eentje aangemaakt. Graag zouden ik en mijn vriendin een keer naar Malta willen. En als we toch gaan, laat het dan in een periode zijn waar we ook kunnen genieten van mooi vuurwerk.

    Ik heb de verhalen van andere gelezen in de topics van voorgaande jaren, maar de info blijft wat beperkt. Ook online. Is er al eens iemand bij geweest? En is het de moeite waard? Gaat er iemand dit jaar? Of heeft iemand tips voor iemand die van plan is om te gaan? Alle informatie is meegenomen!

  4. Deze 3 gebruikers waarderen TryMike voor het bericht:


  5. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Ben er nog nooit geweest. Maar de verhalen en films zijn geweldig. Staat hier hoog op de lijst.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Berichten
    671
    Thanks
    78
    389 waarderingen in 188 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TryMike Bekijk bericht
    Ik zag dat hier nog geen topic over was, dus eentje aangemaakt. Graag zouden ik en mijn vriendin een keer naar Malta willen. En als we toch gaan, laat het dan in een periode zijn waar we ook kunnen genieten van mooi vuurwerk.
    Daar zul je geen spijt van krijgen, maar als ik er nog weer eens heen zou gaan, dan toch zeker in augustus.
    Vanwege de overtreffende trap qua vuurwerk....

  8. Deze gebruiker waardeert cass voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cass Bekijk bericht
    Daar zul je geen spijt van krijgen, maar als ik er nog weer eens heen zou gaan, dan toch zeker in augustus.
    Vanwege de overtreffende trap qua vuurwerk....
    Meer/groter vuurwerk in augustus tijdens de festa's begrijp ik?

  10. #6
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Augustus is DE maand om naar Malta te gaan en dan vooral van rond de 5e tot de 15e....dan zijn er 7 dorpen die hun St Mary's festa vieren.

    Na 6 keer op Malta geweest te zijn, durf ik te zeggen dat dit de gekste tijd van het jaar is op het mooie eiland.

    Hier een paar filmpjes zodat je een beetje kan kijken naar wat je kan verwachten:

    https://www.youtube.com/playlist?lis...ZZuwQlo0UMGkH0

    Als ik jou was zou ik het internationale festival lekker links laten liggen en in Augustus boeken. 10 x meer vuurwerk.

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Pyromovies HD voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Augustus is DE maand om naar Malta te gaan en dan vooral van rond de 5e tot de 15e....dan zijn er 7 dorpen die hun St Mary's festa vieren.

    Na 6 keer op Malta geweest te zijn, durf ik te zeggen dat dit de gekste tijd van het jaar is op het mooie eiland.

    Hier een paar filmpjes zodat je een beetje kan kijken naar wat je kan verwachten:

    https://www.youtube.com/playlist?lis...ZZuwQlo0UMGkH0

    Als ik jou was zou ik het internationale festival lekker links laten liggen en in Augustus boeken. 10 x meer vuurwerk.
    Wow, aardig gekke filmpjes heb je daar gemaakt zeg! Geweldig! Bedankt voor het delen.
    Maarja, als je dit zo zegt dan begin ik toch te twijfelen om niet gewoon in augustus te gaan. In dit overzicht van 2017 zie ik inderdaad dat tussen 6 en 15 augustus de meeste festas plaats vinden, waaronder dus de St. Mary's. En als ik jouw reactie zo hoor en filmpjes zo zie, is dat spectaculairder dan het internationale festival. Kijken of je mijn vakantiedagen op kan schuiven

  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2013
    Berichten
    236
    Thanks
    22
    37 waarderingen in 24 posts
    Zoals Pyromovies HD zegt, beter in augustus heen. Ik heb bijvoorbeeld deze meegemaakt bij een festa: https://www.youtube.com/watch?v=K-8p1--na70. Show duurde iets van 2 uur lang, eerst een showtje, daarna cilinders 1 voor 1 de lucht in, weer een showtje, enz... einde steeds groter caliber shells. Moet nog steeds alle andere video's uploaden maar de week dat ik er was waren er shows in 2 dorpen, dat gaat trouwens de hele zomer door.. gewoon even een overzichtje zoeken van wanneer die feesten precies zijn dan weet je wat de beste week is.

  14. Deze gebruiker waardeert royduin voor het bericht:


  15. #9
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    ^^ dat is de 38 inch shell van Manuel tal Bocca van de St Katherina fabriek in Zurrieq. Grootste shell ooit geschoten in Malta.

    De concurerende fabriek Mount Carmel schoot het jaar ervoor deze 33 inch, toen de grootste. Bouwers Brian en Jesmond D'Amato.


  16. Deze 2 gebruikers waarderen Pyromovies HD voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    ^^ dat is de 38 inch shell van Manuel tal Bocca van de St Katherina fabriek in Zurrieq. Grootste shell ooit geschoten in Malta.

    De concurerende fabriek Mount Carmel schoot het jaar ervoor deze 33 inch, toen de grootste. Bouwers Brian en Jesmond D'Amato.

    Blijft geniaal Dennis die filmpjes en bovenal je contacten daar.

    Nu Fallas dit jaar niet lukt, misschien toch het vrouwtje een keer lief aankijken en hier ook aanhaken - hele Fallas groep is er toch al ;)

  18. Deze 2 gebruikers waarderen paulus01 voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Bedankt voor de reacties! Na het zien van alle films wel over eens dat ik toch maar in augustus moet gaan kijken. Ook wat mooier weer, maar wel een stukje duurder.

    Kan alleen niet zo goed ontdekken waar je het beste op Malta kunt verblijven (met oog op het vuurwerk). Ik zie dat de 15e Mqabba de place 2 be is, klopt dat? Iemand tips voor een mooi hotel?

  20. #12
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Het zuiden van Malta is the place to be.... Mqabba, Ghaxaq, Qrendi, Valetta zijn allemaal plaatsen in de buurt van alle shows. Zoek iets met zwembad en airco, dat heb je nodig ;-)

    Ga je met het gezin? Is het een vuurwerk vakantie of wil je in een soort van all-in gebeuren?
    Een auto huren is ook wel erg handig is mijn ervaring, zonder lijkt me ontzettend lastig. Taxi's zou ik alleen instappen als ik een goede levens verzekering heb afgesloten.

    Geef even aan wat je precies zoekt, dan kan ik je helpen.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Pyromovies HD voor het bericht:


  22. #13
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Ik maak inmiddels ook gretig gebreuk van je kennis...en lees lekker mee. Ook dit staat namelijk deze zomer in de pijpleiding.

  23. Deze 2 gebruikers waarderen jakhal voor het bericht:


  24. #14
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Het zuiden van Malta is the place to be.... Mqabba, Ghaxaq, Qrendi, Valetta zijn allemaal plaatsen in de buurt van alle shows. Zoek iets met zwembad en airco, dat heb je nodig ;-)

    Ga je met het gezin? Is het een vuurwerk vakantie of wil je in een soort van all-in gebeuren?
    Een auto huren is ook wel erg handig is mijn ervaring, zonder lijkt me ontzettend lastig. Taxi's zou ik alleen instappen als ik een goede levens verzekering heb afgesloten.

    Geef even aan wat je precies zoekt, dan kan ik je helpen.
    Bedankt voor al je tips!! Fijn om van mensen ervaringen te horen die eerder geweest zijn. Ik weet niet zo goed wat ik mag verwachten.

    Samen met mijn vriendin het plan om naar Malta te gaan. In eerste instantie dachten we aan april vanwege het International firework festival, maar na alle verhalen en filmpjes hebben we besloten toch onze zomervakantie ervan te maken. Ons plan is om vooral het St. Mary's Festa mee te maken in Mqabba. Overdag is het doel vooral strand liggen, maar vooral ook snorkelen. Mochten er overdag ook leuke vuurwerkgerelateerde activiteiten zijn, dan pakken we die graag mee We dachten al aan het huren van scootertjes, maar een autootje is misschien wel handiger.

    Ik zie vooral veel hotels in het Noorden. Ken je toevallig een leuke plaatsje in het Zuiden? Alvast super bedankt voor alle tips!

  25. #15
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Van 10 tm 15 Augustus is het feest in Mqabba en Qrendi (dicht naast elkaar liggende dorpjes) Ook Ghaxaq vieren dan hun feest. Wij kiezen dus altijd voor 9 tm 16 Augustus als vliegdata.

    Of er overdag vuurwerk gerelateerde dingen zijn? Het begint met Beraq shells om 08:00 , dan in de middag rond 12:00 worden er Beraq geschoten, rond 17:00, rond 21:00 zijn er shows met ook Kulur shells erin en dan om 00:00 natuurlijk de Irdieden oftewel de Maltese wielen die in het centrum van de dorpen afgestoken worden. Als je al het vuurwerk wat er op iedere dag geschoten wordt gaat kijken, kom je aan weinig andere dingen meer toe, het is dan al lastig om ergens tijd in te plannen om bijvoorbeeld in een restaurant te gaan eten LOL..

    Stranden zijn er in het Noorden, (Mellieha, Golden bay) verder is er weinig strand te vinden, voornamelijk steen. In het Noorden zijn ook de verhuurbedrijven waar je naar de Blue Grotto kan met een bootje, naar Gozo met de pont of met een charterboot naar Comino (Eilandje tussen Malta en Gozo in met schitterend blauw water in een net zo schitterende baai, wel erg toeristisch dit laatste, moet je van houden)Er zijn ook bootjes te huur die je dan zelf kan meenemen maar die moet je dan wel nu ongeveer al reserveren. In de week in Augustus is er niks meer te krijgen.

    Duiken doet men veel bij the Azure window op Gozo, dus ik denk dat je daar ook het best kan snorkelen naast Mellieha en Golden Bay.
    Je kan ook evt met dolfijnen zwemmen in het marinapark. (ook nu al reserveren mocht je dit willen).

    Voor hotels zou ik op Booking zoeken in de plaatsen Valetta (ook erg toeristisch met veel bars en disco's e.d.) , Marsaxlokk, Sliema, St Julians (enorm veel uitgaansgelegenheden, wij vinden het niks, maar er zijn er genoeg die hier van houden)... dat is allemaal (met een auto) goed aan te rijden naar Mqabba en Qrendi.

    Houdt in de avond rekening met de spits, die kan erg hardnekkig zijn. Zorg dus dat je op tijd vertrekt naar de avondshows. Scooters heb ik 0,0 ervaring mee maar met de Maltese rijstijl en het alcoholgebruik (ook in het verkeer) zou ik toch kiezen voor een beetje blik om me heen en 4 wielen ipv 2 wielen en open en bloot op de weg

    Hotels in Mellieha (bij de mooie stranden) zijn ook goed aan te rijden, maar reken dan in de avond op minimaal 45 minuten reistijd naar Mqabba met de auto. Er zijn maar een aantal doorgaande wegen naar het Zuiden en daar wil iedereen overheen

    Nog meer vragen, stel ze gerust.

  26. Deze gebruiker waardeert Pyromovies HD voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •