Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts

    'Mensen willen geen vuurwerkverbod, de media wel'

    LezersbriefDe discussie rondom het verbieden van vuurwerk is Paroollezer Marcel Koedijk niet ontgaan. Aan zo'n verbod zitten grote nadelen, schrijft hij.
    Door: Het Parool 31 december 2016, 11:00

    Het was donderdag weer zover: de vuurwerkverkoop is begonnen dus maar liefst de hele voorpagina over vuurwerk. En uiteraard vrijwel alleen maar negatief. Het gros is voor een verbod? Complete onzin.

    Een op de acht Nederlanders koopt vuurwerk. Dat zijn meer dan twee miljoen mensen. Zeker nog een aantal miljoen mensen kijkt ernaar en beleeft daar ook plezier aan. Half Nederland beleeft dus in meer of mindere mate plezier aan vuurwerk op oudjaarsavond.

    Het zijn in mijn ogen niet de mensen die een vuurwerkverbod willen, maar de media die stelselmatig werken aan een verbod.

    De illegale handel zal alleen maar groeien, met alle gevolgen van dien
    Marcel Koedijk

    Ik zal een paar heel grote nadelen van een verbod op een rij zetten:
    - Het tuig dat nu de boel sloopt met illegale knallers zal daar echt niet mee ophouden, sterker nog: de illegale handel zal alleen maar groeien, met alle gevolgen van dien.

    - Overal in het land professionele shows: een bezopen idee, letterlijk. Voor wie het nog niet wist: half *Nederland is dronken op oudejaarsavond. Daarvan stappen er heel veel in de auto richting show, kindertjes mee want die laat je niet alleen thuis, met alle gevolgen van dien.

    - Voor Groen Links en PvdD, die ook reppen over professionele shows: enig idee hoeveel fijnstof er vrijkomt bij een paar honderd profshows? Geen enkel idee blijkbaar, maar dat is niet verrassend.

    - Als laatste nog een groot nadeel (het is wat populistisch, ik geef het toe): zo'n gratis evenement waar veel mensen (ook veel tuig onder invloed met zware knallers) op afkomen en vrijwel iedereen onder invloed is, is een perfecte plek voor een aanslag.

    Ga eens handhaven en echt achter de raddraaiers aan in plaats van de slappe oplossing om het dan maar helemaal te verbieden.
    Marcel Koedijk, Diemen

    Bron: http://www.parool.nl/amsterdam/-mens...-wel~a4442013/

  2. Deze 22 gebruikers waarderen Babiloot voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    100% mee eens

  4. #3
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Goed stuk met prima argumenten...
    De media is al jaren bezig een vuurwerkverbod bij iedereen door de strot te drukken...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  5. Deze gebruiker waardeert Palm Tree voor het bericht:

    3xh

  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    pak dat tuig aan met die illigale bende!

  7. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Inderdaad die zit!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. #6
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ja hoor pak maar aan dat tuig.Hoe meer hoe beter.
    December Will Be Magic Again!!

  9. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Geweldig stukje, eindelijk eens een stuk wat zegt waar het op staat.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:

    3xh

  11. #8
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    biem!!!!!!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Berichten
    392
    Thanks
    58
    187 waarderingen in 116 posts
    Ik merk dat er een omkeer gaande is. Mensen. Zijn een beetje klaar met al die Fake media nieuws omtrent een vuurwerk verbod. Steeds meer mensen zijn juist voor vuurwerk
    ook bekend op avp met de zelfde naam

  13. Deze gebruiker waardeert pietjelol voor het bericht:

    3xh

  14. #10
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Eindelijk! Dat gezeik over een vuurwerkverbod neemt een andere wending. Al jaren wordt ik misselijk van al het nieuws dat ik lees hier op het forum. Maar het lijkt nu eindelijk een nieuwe wending aan te nemen

  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Nu begint die eikel van een burgermeester van aartsen van den haag weer te janken dat er een totaal verbod moet komen, en dat daar heel snel een debat op moet komen

  16. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Al is het een reactie van een lezer: een goede reactie van iemand die eindelijk eens weet te relativeren en de zaak van een andere kant belicht. Nederlanders beginnen zo langzamerhand deze zanik en zeikcultuur spuugzat te worden. Een eeuwenoude traditie die in haar voortbestaan bedreigd wordt door de schuld van de media en de malloten die zwaar vuurwerk afsteken.

  17. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2016
    Locatie
    Noorden van Nederland
    Berichten
    44
    Thanks
    13
    7 waarderingen in 6 posts
    ik en collega hadden een reactie geplaatst onder het AD vuurwerk verbod. Toevallig komen deze er niet op. maar een bericht dat het zielig is voor dieren. Heerlijk dat gefilterde nieuws..

  18. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Berichten
    134
    Thanks
    7
    62 waarderingen in 34 posts
    Zou echt heel dom zijn als er een vuurwerkverbod komt. Vuurwerk verdwijnt niet en dan heb je dus meer ongecontroleerd en mogelijk gevaarlijk vuurwerk in omloop. Daarnaast is het gewoon niet te handhaven. Als b.v. Duitsland vuurwerk blijft toestaan kun je altijd vuurwerk kopen over de grens.

    Verder ben ik wel van mening dat de mensen die vuurwerk afsteken zich wel moeten gedragen. Vaak genoeg hoor je van idioten die naar mensen en dieren gooien. Dat is echt dom want die gasten verknallen het voor iedereen. Ook de rommel opruimen de volgende dag hoort er gewoon bij. Als je daar geen zin in hebt koop dan geen vuurwerk!

    Er is 1 vuurwerkartikel waarvan ik vind dat het snel verboden moet worden. Dat zijn die singleshot dingen. Je ziet er veel kinderen mee lopen en dat is vragen om problemen.

    De media is inderdaad zeer vervelend en eenzijdig in hun berichtgeving. Gaat altijd over de negatieve kant van vuurwerk. Daar wordt je langzamer hand gestoord van. Maarja het is en blijft de media en eerlijk gezegd is dit niet het enige onderwerp waar ze ontzettend gekleurd in staan. Jammer dat veel mensen dit nog serieus nemen

  19. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdHengelo Bekijk bericht
    Zou echt heel dom zijn als er een vuurwerkverbod komt. Vuurwerk verdwijnt niet en dan heb je dus meer ongecontroleerd en mogelijk gevaarlijk vuurwerk in omloop. Daarnaast is het gewoon niet te handhaven. Als b.v. Duitsland vuurwerk blijft toestaan kun je altijd vuurwerk kopen over de grens.

    Verder ben ik wel van mening dat de mensen die vuurwerk afsteken zich wel moeten gedragen. Vaak genoeg hoor je van idioten die naar mensen en dieren gooien. Dat is echt dom want die gasten verknallen het voor iedereen. Ook de rommel opruimen de volgende dag hoort er gewoon bij. Als je daar geen zin in hebt koop dan geen vuurwerk!

    Er is 1 vuurwerkartikel waarvan ik vind dat het snel verboden moet worden. Dat zijn die singleshot dingen. Je ziet er veel kinderen mee lopen en dat is vragen om problemen.

    De media is inderdaad zeer vervelend en eenzijdig in hun berichtgeving. Gaat altijd over de negatieve kant van vuurwerk. Daar wordt je langzamer hand gestoord van. Maarja het is en blijft de media en eerlijk gezegd is dit niet het enige onderwerp waar ze ontzettend gekleurd in staan. Jammer dat veel mensen dit nog serieus nemen
    Ik deel je mening niet. Single shots zijn prachtige dingen voor weinig geld.iedereen heeft zn eigen verantwoordelijkheid.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •