Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 73 van 73
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2007
    Locatie
    Hollandia
    Berichten
    220
    Thanks
    81
    96 waarderingen in 49 posts
    Hier wordt gelukkig vanaf 10 uur veel carbid geschoten op oudjaarsdag. Daarbij veel cat. 1 door de jeugd met wat knallers. Door al dat carbid vallen de kleine knallers ook niet op

  2. #62
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Het word alleen maar erger ooit in de toekomst mag je van 24:00 tot 24:05 vuurwerk afsteken

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2007
    Locatie
    Hollandia
    Berichten
    220
    Thanks
    81
    96 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Het word alleen maar erger ooit in de toekomst mag je van 24:00 tot 24:05 vuurwerk afsteken
    Jij hebt wat gehoord of jij denkt het gewoon? Denk het laatste

  4. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Het word alleen maar erger ooit in de toekomst mag je van 24:00 tot 24:05 vuurwerk afsteken
    Optimist Vuurwerk wordt gewoon helemaal verboden

  5. #65
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Optimist Vuurwerk wordt gewoon helemaal verboden
    Ben er ook bang voor...
    Misschien dat we het met een paar goedbedoelde tussenoplossingen nog wel wat jaren vol kunnen houden echter.. Ik hoop het iig. Eigenlijk hebben 'we' een paar succesjaren nodig. Jaarwisselingen zonder echte grote ongelukken, zonder (veel) schade, zonder al te veel vroegstokers in December, beetje succes met bepaalde vuurwerkvrije zones, weinig politie-inzet, etc. En hopelijk wat druk vanuit de EU om die cat F4 knallers uit te roeien, hoewel dat vrij utopisch klinkt..

    Ze zullen eerst, tegen alle logica in, de verkoopdagen nog wel een keer inperken en daarnaast opnieuw de stooktijden. Dat rapport van de OVV komt er ook nog wel een keer door, weg rotjes en pijlen. Wordt gewoon langzaam afgekalfd. En dan nog los van het feit dat je niet "Groen" aan de macht wilt in dit land... als GL meer te zeggen krijgt, krijg PvdD er ook bij, sommige godsdienstgestuurde partijen zijn ook tegen, tel uit je verlies. Mocht het zover komen..

  6. Deze gebruiker waardeert leo303 voor het bericht:


  7. #66
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Als de F4 producten niet meer Europees op de markt verkrijgbaar zijn, en dus niet meer illegaal in Nederland worden verkocht, zullen die antivuurwerk pipo's gewoon door blijven drammen totdat er geen 1 knal meer te horen is vrees ik. Natuurlijk horen F4 producten niet thuis op de consumentenmarkt, maar dit is denk ik niet het grootste probleem. Het ligt gewoon aan de zeikerds zelf. En de 18:00 regel heeft in mijn ogen alleen maar averechts gewerkt. De hoeveelheden illegaal vuurwerk is de laatste jaren alleen maar toegenomen en er zijn maar weinig mensen die zich eraan houden (in mijn woonplaats). Met als gevolg dat er meer wordt geklaagd omdat er dus buiten de officiële afsteektijden wordt afgestoken.

  8. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Men zeikt gewoon meer, tolerantie is aan het verdwijnen.

  9. #68
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    naar mijn mening heeft de 18:00 uur regel gewerkt met betrekking tot de vuurwerkoverlast. Er wordt overdag een stuk minder vuurwerk afgestoken en ontstaan minder gevaarlijke situaties waardoor iedereen normaal boodschappen kan doen of de hond uitlaten.

    toen de regel er nog niet was werd er gewoon in het winkelcentrum vuurwerk afgestoken tussen winkelend publiek wat natuurlijk niet meehielp aan de opinie over vuurwerk. Nu met de 18:00 uur regel komt dit niet meer voor, wat mij betreft is dit alleen maar positief.

    tuurlijk wordt er nog steeds vuurwerk afgestoken maar meestal nu op plekken waar de pak kans minder groot is en dus ook minder overlast wordt ervaren.

  10. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    In winkelcentra heb je nu vuurwerk vrije zones dus kan de 18.00 toch weer terug naar 10.00!

  11. #70
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    In winkelcentra heb je nu vuurwerk vrije zones dus kan de 18.00 toch weer terug naar 10.00!
    ik geloof dat vuurwerkvrijezones niet de oplossing zijn voor de tijd dat je vuurwerk mag afsteken. Het lijkt me dan ook een onzinnige redenatie. Vuurwerkvrije zones zijn ook kansloos want welke malloot steekt er nu vuurwerk af in een winkelcentrum. We steken vuurwerk toch af op een veilige plek en dat is niet tussen winkelend publiek!
    365 days a year pyromaniac

  12. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    ik geloof dat vuurwerkvrijezones niet de oplossing zijn voor de tijd dat je vuurwerk mag afsteken. Het lijkt me dan ook een onzinnige redenatie. Vuurwerkvrije zones zijn ook kansloos want welke malloot steekt er nu vuurwerk af in een winkelcentrum. We steken vuurwerk toch af op een veilige plek en dat is niet tussen winkelend publiek!
    ehm er zijn zoveel malloten dat vuurwerk nu zwaar onder druk staat.

  13. #72
    VWC-Lid vwrulez's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    oosters
    Berichten
    309
    Thanks
    152
    157 waarderingen in 69 posts
    In Twente merk ik er in ieder geval heel weinig van. De hele dag wel groepjes kinderen, jongeren en volwassenen op straat met vuurwerk. Het carbidschieten mag wel de hele dag en dat knalt nog een stuk harder dan het legale spul. Heb ook niet het gevoel dat ik minder knallen hoor dan voor de 18u regel. Wel leuk dat er een soort 2e 12u moment is gecreëerd om 18u maar voor die tijd gaan de potten ook al wel de lucht in

  14. #73
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koetje Bekijk bericht
    ehm er zijn zoveel malloten dat vuurwerk nu zwaar onder druk staat.
    denk je dat die malloten zich nu wat aantrekken van de regels dan? Dus dan is het toch een kansloze regel als je goed bij je hoofd ben doe je het al niet en de mensen die het dus wel doen zullen zich ook niks van de vrije zone aantrekken dus kansloze regel. Enigste waar het leuk voor is dat je ze zou kunnen straffe maarja dan kom je weer bij het handhaven en dat kunnen ze niet.

    Als je kijkt naar de tijd is dat een zinvolle regel die is van toepassing op iedereen die vuurwerk afsteekt. Er zijn dan altijd mensen die zich aanpassen en om 18:00 beginnen dus daar valt winst te halen.

    Het is daarom denk ik ook niet voor niks dat het aantal vuurwerkvrije zones aan het dalen is.
    365 days a year pyromaniac

  15. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkpro voor het bericht:


Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •