Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controles Duitse grens 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    volgens deze bron gaat het wel om 'gewoon' duist vuurwerk:

    Vuurwerktoeristen die hun pijlen in Duitsland gaan halen, lopen dit jaar meer kans op een politiecontrole aan de grens. Steeds meer Nederlanders komen met zwaarbeladen...

    Comment


      #32
      Beetje afschrikken, ze hebben toch te weinig mankracht
      Jeder Schuss ein Genuss

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
        Beetje afschrikken, ze hebben toch te weinig mankracht
        Waarschijnlijk wel inderdaad, alleen voor het geval dat het wel zo is kan het geen kwaad elkaar op de hoogte te stellen voor diegene die de auto wel afgeladen hebben.

        Comment


          #34
          Ach dit keer heb ik het idee datze het principe schandpaal gaan gebruiken. De pers uitnodigen inclusief hart van Nederland en flink wat mensen publiek naaien om zo dd toeristen af te schrikken en bv via hart v Nederland de mensen te laten geloven dat een atoomoorlog is voorkomen met het tegenhouden van duits consumenten vuurwerk.

          Comment


            #35
            Al 2x meegemaakt dat we zijn aangehouden en we hadden rond de 500 euro vuurwerk in de kofferbak. Schat iets meer dan 25 kg ;) We moesten wel alles eruit halen puur om te kijken of er strijkers,knalpatronen of vuurwerkpistolen bij zat. Dat was niet het geval en het spulletje kon weer in de kofferbak en ze wensten ons nog een prettige jaarwisseling.

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door kauwboy Bekijk bericht
              Al 2x meegemaakt dat we zijn aangehouden en we hadden rond de 500 euro vuurwerk in de kofferbak. Schat iets meer dan 25 kg ;) We moesten wel alles eruit halen puur om te kijken of er strijkers,knalpatronen of vuurwerkpistolen bij zat. Dat was niet het geval en het spulletje kon weer in de kofferbak en ze wensten ons nog een prettige jaarwisseling.
              De ene agent is de andere niet.
              Jeder Schuss ein Genuss

              Comment


                #37
                Ach als je een boedelkar vol hebt dan zullen ze vast ook wel wat strenger zijn dan als je een beetje in de kofferbak hebt liggen.

                Comment


                  #38


                  Hier zeggen ze dat als we het zien geven we een boete. Geen extra controles. Met andere woorden doe een beetje normaal en het is geen probleem, zo komt het op mij over.

                  Scheelt dat iedereen die vlakbij de grens woont ook de binnendoor weggetjes kent dus als ze er staan kun je het zo ontwijken.

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
                    De ene agent is de andere niet.
                    Gelukkig niet nee.

                    Comment


                      #40
                      Als iemand nog wat sluiproutes wilt weten rondom Emmerich/Sheerenberg/Nederlandse grens, PM me!

                      Comment


                        #41
                        Geen gerichte controles naar Duits vuurwerk

                        BEEK GEM MONTFERLAND - De politie houdt geen gerichte controles naar vuurwerk dat uit Duitsland naar Nederland wordt getransporteerd. Dat zegt een woordvoerder donderdag.

                        'We houden wel routinecontroles en treden op bij tips en aanwijzingen', legt de politiewoordvoerder uit. 'Maar vroeger werden er gerichte controles gehouden in de grensstreek. Dat doen we al jaren niet meer. Nu ligt de focus op de handel en opslag van illegaal vuurwerk. Daarbij worden internetrechercheurs ingezet.'

                        Invoer van vuurwerk moet formeel 48 uur van tevoren worden gemeld bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Een particulier mag niet meer dan 25 kilo in bezit hebben. Het vuurwerk moet voldoen aan de Nederlandse regels. Een boete kan oplopen tot 1500 euro. De verkoop in Duitsland begint volgende week donderdag.

                        bron omroepgelderland.

                        zo te lezen weinig aan de hand

                        Comment


                          #42
                          Zijn hier duidelijke regels voor?
                          Mag je gewoon in Duitsland kopen en "legaal" invoeren, wordt het gedoogd of hoe zit dat?
                          Wie weet er meer over?

                          Comment


                            #43
                            ieder jaar hoor ik het zelfde liedje , er gaat streng gecontroleerd worden aan de grens , nou ga ik al jaren naar duitsland en ben echt nog nooit aangehouden , nou kan ik ook gewoon mazzel hebben hoor maar dit is mijns inziens allemaal stemmingmakerij

                            Comment


                              #44
                              Ik vraag me af waar ze wel controleren: snelwegen of toch meer provinciale wegenStaten, of landweggetjes? Hoe doen ze dat of drukke snelwegen?
                              Jeder Schuss ein Genuss

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
                                Ik vraag me af waar ze wel controleren: snelwegen of toch meer provinciale wegenStaten, of landweggetjes? Hoe doen ze dat of drukke snelwegen?
                                Beetje regio afhankelijk. Ik weet van onze normale boodschappentripjes en dagjes uit dat je naar bv Kleve vaak door Nijmegen stad komt als doorgaande weg. Makkelijke controleplek dus. Maar snelwegen... Ik betwijfel het. Dan wordt het weer een gerichte actie op iets waarbij zr je toevallig aanhouden
                                [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                                Comment

                                Working...
                                X