Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 36
  1. #1
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts

    Pyroslowmotion 1000FPS vuurwerk filmpjes.

    heey ik ben een nieuw kanaal gestart op youtube omdat ik een hoop filmpjes heb geschoten in 1000 echte fps , nu wil ik dit graag delen met iedereen daarom ook even dit topic.

    (Dit zijn echte fps dus niet met software bewerkt!)

    ik hoop dat jullie dit leuk vinden

    Mijn eerste filmpje:













    Veel kijk plezier
    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 21 oktober 2018 om 22:24
    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  2. Deze 13 gebruikers waarderen pyro99 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Geweldige slomobeelden!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Gaaf! Maar het moment suprême gaat voor mij nog veel te snel. Of is het overbelicht? Ik denk dat als je daar iets aan kan doen, bijvoorbeeld nog langzamer of donkerder, het echt iets gaafs kan worden. En misschien een minder lange aanloop. De langzame rook en voorbrander heb ik na 10 seconden wel gezien.
    Een welkom concept dus! Veel succes en plezier er mee

  6. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Gaaf! Maar het moment suprême gaat voor mij nog veel te snel. Of is het overbelicht? Ik denk dat als je daar iets aan kan doen, bijvoorbeeld nog langzamer of donkerder, het echt iets gaafs kan worden. En misschien een minder lange aanloop. De langzame rook en voorbrander heb ik na 10 seconden wel gezien.
    Een welkom concept dus! Veel succes en plezier er mee
    Deze filmpjes heb ik allemaal vorig jaar geschoten dus heb alle filmpjes al dus daar kan ik niks meer aan doen ,

    Verder als je een knal nog trager wil filmen praat je over camera's van 60-200 duizend euro , of je kan ze huren voor 3000 euro per dag zonder borg gerekend , dus dat gaat hem niet worden.
    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  8. #5
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    omdat ik vandaag begonnen ben met uploaden wil ik dit filmpje vandaag ook nog even met jullie delen , alles word echt zo mooi in slowmotion

    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  9. Deze 4 gebruikers waarderen pyro99 voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Heel leuk concept! Misschien is het een idee om ook echte close-ups te doen? lijkt me erg gaaf om het in slowmotion van heel dichtbij te bekijken. Wel belangrijk dat je de belichting dan goed instelt, want zoals Anihalas al aangeeft is het nu nog wat overbelicht waardoor je de details in de slowmotion niet heel goed ziet.

    Film je trouwens met de Sony RX100 IV?

  11. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Heel leuk concept! Misschien is het een idee om ook echte close-ups te doen? lijkt me erg gaaf om het in slowmotion van heel dichtbij te bekijken. Wel belangrijk dat je de belichting dan goed instelt, want zoals Anihalas al aangeeft is het nu nog wat overbelicht waardoor je de details in de slowmotion niet heel goed ziet.

    Film je trouwens met de Sony RX100 IV?
    nee had de Rx10II , verder kan ik met de belichting niks meer doen, Deze filmpjes zijn al een jaar oud, Het is ook niet de bedoeling dat ik deze filmpjes blijf maken, ik heb deze filmpjes gemaakt om de camera uit te testen en om te kijken hoe vuurwerk er uit ziet in slow motion,en het is zonde om ze op me computer te laten staan zonder dat ik het resultaat met jullie deel (ik heb rond de 300 filmpjes)

    Verder ligt het niet alleen aan de belichting dat je de details niet 100% ziet , de camera's die voor de consument te krijgen zijn die richting de 1000fps gaan hebben een lage resolutie, meestal is het VGA op 1000fps , wil je scherp beeld en betere belichting etc moet je een camera huren van een paar duizend euro , slowmotion cameras zijn echt duur.
    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    3.911
    Thanks
    6.391
    2.222 waarderingen in 1.116 posts
    Geen 9000FPS? beetje jammer
    Leuke filmpjes ben benieuwd naar de rest

  14. Deze gebruiker waardeert aasamember voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Leuk idee. Met de cracklingball ook wel redelijk goed uitgevoerd, echter persoonlijk zie ik de potentie niet echt.

    Vuurwerk is te snel, zelfs met 10k fps vang je de ontbrandingen niet echt. Na een knal en een sier is het allemaal vrijwel hetzelfde. Tevens zoals genoemd kan je het beste handmatig belichten en dan sterk onderbelichten, zodra het vuurwerk dan afgaat dan zie je de overbelichte delen nu juist heel erg helder en correct belicht.


    Nogmaals, geen haat, erg toffe beelden! Maar dit is meer voor 'erbij' of tussendoor. Enkel voor vuurwerk raakt men snel uitgekeken kan ik me voorstellen. Zeker zonder bijvoorbeeld geluid of iets wat het interessant maakt erbij.

    De guys van SlowMoGuys bijvoorbeeld voegen zelf geluiden toe in soort slow-motion wat een ontzettend veel betere epxerience maakt!


    (Enkel een tip)


    Hierbij dus zo'n video van hen. Geen enkel normaal geluidsfragment is tot die snelheid te vertragen dus voegen ze zelf alles handmatig in en ze hadden ook in een comment gezet dat het bij deze video ERG lang duurde:




    Verder wil ik je wel heel veel plezier en succes ermee wensen. Ik ben ervan overtuigd dat je het toch interessant kan maken en mij ongelijk kan bewijzen! Ik abonneer alvast.

  16. Deze gebruiker waardeert baassie123 voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    ik zeg meer filmpjes graag

  18. Deze gebruiker waardeert --sjon beton-- voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Leuk idee. Met de cracklingball ook wel redelijk goed uitgevoerd, echter persoonlijk zie ik de potentie niet echt.

    Vuurwerk is te snel, zelfs met 10k fps vang je de ontbrandingen niet echt. Na een knal en een sier is het allemaal vrijwel hetzelfde. Tevens zoals genoemd kan je het beste handmatig belichten en dan sterk onderbelichten, zodra het vuurwerk dan afgaat dan zie je de overbelichte delen nu juist heel erg helder en correct belicht.


    Nogmaals, geen haat, erg toffe beelden! Maar dit is meer voor 'erbij' of tussendoor. Enkel voor vuurwerk raakt men snel uitgekeken kan ik me voorstellen. Zeker zonder bijvoorbeeld geluid of iets wat het interessant maakt erbij.

    De guys van SlowMoGuys bijvoorbeeld voegen zelf geluiden toe in soort slow-motion wat een ontzettend veel betere epxerience maakt!


    (Enkel een tip)


    Hierbij dus zo'n video van hen. Geen enkel normaal geluidsfragment is tot die snelheid te vertragen dus voegen ze zelf alles handmatig in en ze hadden ook in een comment gezet dat het bij deze video ERG lang duurde:




    Verder wil ik je wel heel veel plezier en succes ermee wensen. Ik ben ervan overtuigd dat je het toch interessant kan maken en mij ongelijk kan bewijzen! Ik abonneer alvast.
    klopt vuurwerk is ook te snel voor 1000fps , wil je het goed doen moet je al rond de 30000 fps hebben denk ik , verder doe ik het neit om er iets mee te bereiken of mee door te gaan , ik post mijn 300 filmpjes en stop er daarna weer mee , ik vond het gewoon zonde om deze filmpjes te laten verstoffen op me harde schijf , extra geluid toevoegen etc ben ik gewoon niet goed in , ik heb nooit echt goed filmpjes bewerkt en zou eigelijk ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen ook al zou ik het wel graag willen :(
    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  20. #12
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyro99 Bekijk bericht
    klopt vuurwerk is ook te snel voor 1000fps , wil je het goed doen moet je al rond de 30000 fps hebben denk ik , verder doe ik het neit om er iets mee te bereiken of mee door te gaan , ik post mijn 300 filmpjes en stop er daarna weer mee , ik vond het gewoon zonde om deze filmpjes te laten verstoffen op me harde schijf , extra geluid toevoegen etc ben ik gewoon niet goed in , ik heb nooit echt goed filmpjes bewerkt en zou eigelijk ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen ook al zou ik het wel graag willen :(
    Dus als ik het goed berijp heb je alles al gefilmd en wel? Je wilt deze video's er gewoon op zetten voor ons, verder niks bijzonders. Dan heb ik niks gezegd.
    Voor het bewerken zou je iemand in je buurt aan zijn mouw kunnen trekken? zelfs met een simpel edit programma zijn geluiden makkelijk te synchroniseren.

    Overigens is 30k wel aan de lage kant geschat. Zelfs 100k zal de explosie nog maar een fractie laten zien, en de kwaliteit is dan belabberd. Bijvoorbeeld terug te zien in de 'Smarter everyday' video over de Prince Ruperts drop. Ik zal je topic niet volspammen met video's, dus vandaar enkel de titel. Rond 2:45 zie je de 100k frames per seconden!
    Explosies etc. zijn zo ontiegelijk snel, vrijwel niet vast te leggen.

  21. Deze gebruiker waardeert baassie123 voor het bericht:


  22. #13
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Dus als ik het goed berijp heb je alles al gefilmd en wel? Je wilt deze video's er gewoon op zetten voor ons, verder niks bijzonders. Dan heb ik niks gezegd.
    Voor het bewerken zou je iemand in je buurt aan zijn mouw kunnen trekken? zelfs met een simpel edit programma zijn geluiden makkelijk te synchroniseren.

    Overigens is 30k wel aan de lage kant geschat. Zelfs 100k zal de explosie nog maar een fractie laten zien, en de kwaliteit is dan belabberd. Bijvoorbeeld terug te zien in de 'Smarter everyday' video over de Prince Ruperts drop. Ik zal je topic niet volspammen met video's, dus vandaar enkel de titel. Rond 2:45 zie je de 100k frames per seconden!
    Explosies etc. zijn zo ontiegelijk snel, vrijwel niet vast te leggen.
    klopt helemaal de filmpjes zijn ongeveer een jaar oud en zijn allemaal zonder geluid ,maar de camera neemt ook geen geluid op met hoge fps helaas :(
    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  23. #14
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Leuke filmpjes! Ik heb ook veel slomo beelden op mijn lijstje staan van 'te filmen shit'..
    100K per seconde is leuk om 'eens' te zien.. maar is het geld never waard voor alleen vuurwerk (mijn mening).
    Laat staan 500,000 per sec> dan doe je al 1000 keer langer over een seconde als in real life.. Beetje slaap verwekkend.. Dan zul je die beelden alweer versneld moeten afspelen wat de functie weer teniet doet.

    Ik vind het best vet!
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  24. Deze gebruiker waardeert Levensgenieter voor het bericht:


  25. #15
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Wow, heel vet die crackling bal! Ben benieuwd wat voor moois je nog meer hebt!

  26. Deze gebruiker waardeert \_niels_/ voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •