Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp aankoop nieuwe Camcorder of Mirrorless voor Vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hulp aankoop nieuwe Camcorder of Mirrorless voor Vuurwerk

    Ik ben nu in het bezit van een Samsung S6 die 4K kan filmen, maar wil graag iets meer gericht op filmen met een grotere sensor en misschien betere kwaliteit in het donker kopen.
    Mijn budget is 750,- en dit zijn 2 van mijn favoriete tot nu toe:
    * Panasonic HC-VX870
    * Panasonic Lumix DMC-G6 + 12-60mm ASPH Power OIS
    Laat je mening of suggesties horen, alles word gewaardeerd!
    Laatst aangepast door BosschePyro; 29 December 2020, 12:12.

    #2
    G7 zoals ik ook heb ;). Prachtig dingetje. Heb je ook al microfoon in je budget?

    Comment


      #3
      Heb een Rode Videomic pro, heeft de G7 een Mic aansluiting?
      En is een 14-42MM lens voldoende?

      Comment


        #4
        Ik zou zelf de pro verkopen en gaan voor stereo! Is 3x beter dan de normale pro voor vuurwerk! Als je ook andere doeleinden hebt zoals interviews enzo dan minder.
        Op de andere 2 vragen ja en afhankelijk.
        Ik heb idd de 12-60 maar de 12 scheelt niet bijzonder veel. Beide zijn niet echt lichtsterk dus wat dat betreft is 't verschil minimaal.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
          Ik zou zelf de pro verkopen en gaan voor stereo! Is 3x beter dan de normale pro voor vuurwerk! Als je ook andere doeleinden hebt zoals interviews enzo dan minder.
          Op de andere 2 vragen ja en afhankelijk.
          Ik heb idd de 12-60 maar de 12 scheelt niet bijzonder veel. Beide zijn niet echt lichtsterk dus wat dat betreft is 't verschil minimaal.
          Bedankt! Moet nog even sparen maar hij komt zeker snel eraan!

          Comment


            #6
            Dat zijn idd leuke camera's!
            Hoe meer Full- HD vuurwerk filmpjes hoe beter

            Geluid is wel een dingetje! Daar valt of staan de opnamen wel mee.
            Ik heb ook de Rode Stereo Mic Pro gehaald voor bij mijn Sony FDR-AX53. Het is nog even wachten op de geheugenkaart en dan kunnen we los
            Mooi statiefje erbij.
            Maar die camera's maken mooie beelden! En soms kun je ook hele goede 2e hands krijgen (nieuw-tweede hands), welke helemaal goed zijn en compleet.. maar snap dat hier je voorkeur niet naar uit gaat.
            Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

            Comment


              #7
              Idd, geluid is, zeker bij vuurwerk, heel erg belangrijk.
              Statief heb ik gelukkig al, en als 2de hands echt 100 Euro scheelt ga ik er wel voor. Want dan is het verschil best groot voor een product die eigenlijk identiek is. Misschien een krasje of wat stof
              Laatst aangepast door BosschePyro; 29 December 2020, 12:12.

              Comment


                #8
                Precies! Als je hem zelf uit de doos haalt is hij ook niet meer nieuw.
                Het heeft mij €250,- bespaard bvb (alleen de camera al). Normaal kost hij 1000,- ik heb hem voor 750,- Splinternieuw! met alle garantie- 'zat geseald in doos.
                Die man die kocht wel eens wat op. Hij zij dat bij deze camera de doos een kreukje had. Daarvoor werd hij afgekeurd en werd in de fabriek opnieuw verpakt/geseald. That's it haha :P
                Productie datum was vorige maand dit jaar (sticker fabriek) dus helemaal toppie. 'Zou er zeker even naar kijken.. ik was ook sceptisch maar zo zie je maar weer.
                Zelfde geld voor de Mic.. Normaal zijn die nogal duur.. zeker met zo'n extra wind vanger en alles erbij. Ook deze heb ik zo goed als nieuw- tweede hands. Nog geen uur gedraaid.. en scheelt me mooi zeker €100,- alleen al op de Mic! Ook had ik een statief op het oog (had al 1 maar wou een betere) eerst bij de media markt kijken.. wist ongeveer wat ik wilde. Daar zou ik 120,- lichter zijn geweest. Nu heb ik zo'n zelfde goede voor €30,- (nieuw). Terwijl dat statief wat ik heb echt flut is daarbij vergeleken. Gekocht bij de BCC voor 4/5 tientjes..
                Ook heb ik extra accu's en bescherm lenzen +oplader/ autolader besteld. Echter niet origineel van Sony.. Daar kost een kleine accu 30,-. (1000 mili amp. / 1500 m.a / 3000 m.a) De 1000 m.a die gaat 1,5 uur mee.
                Nu heb ik 2 middelmaat accu's erbij voor €37,- Ook die oplader en lenskapjes scheelt mij al 100,-
                Als klap op de vuurpijl een mooie camera tas bij Bol punt com van 25,- en klaar is kees.
                Oja de Geheugenkaart. Lexur 128 Gb voor 50,- Alles hadden ze mij de micro Sd gestuurd dus deze heb ik gister retour gedaan op de post. Hopelijk snel de goede binnen (verder top service daar!)
                Maar ook hier kun je goed op besparen als je even zoekt.

                Uhh ik heb het niet uitgerekend maar ik heb echt honderden euro's bespaard en heb nu toch alles nieuw en voor een goede prijs! Anders had ik deze niet kunnen kopen en wou deze juist zo graag

                Oké lang verhaal hahaha.. Maar 'zou er echt eens naar kijken. Ik doe het ook niet bij alles hoor! Maar camera's zijn toch dingen die mensen vaak niet echt gebruiken en waar ze behoorlijk zuinig op zijn. Zeker als ze nog vrij nieuw zijn qua leeftijd, dan kan er weinig mis gaan.
                Als iemand geld nodig heeft en hij heeft nog een dure camera..tja grote kans dat hij die dan verkoopt bvb..

                Toch even uitgerekend :P
                Handycam: 999,- voor 750,-
                Mic 170,-
                Tasje + wind.v +- 35,- = 205,- voor €90,- (zag een complete zet op M.p voor 175,-)
                Statief 120,- voor 30,- (niet de zelfde maar net zo goed!)
                SD kaart 75,- voor 50,- (even goed kijken scheelt je zo de helft soms)
                En de Lenskapjes origineel kostte 1 kapje me al 85,-! Ik heb nu goedkoop een stof filter + een zonnefilter voor €16,50
                Dus als ik 2 kapjes origineel zou kopen was ik zeg €150,- kwijt nu maar 16,5

                Door een beetje rond te kijken en te puzzelen heb ik zomaar 612,- euro bespaard.
                Laatst aangepast door Levensgenieter; 27 October 2016, 15:21.
                Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
                  Ik zou zelf de pro verkopen en gaan voor stereo! Is 3x beter dan de normale pro voor vuurwerk! Als je ook andere doeleinden hebt zoals interviews enzo dan minder.
                  Op de andere 2 vragen ja en afhankelijk.
                  Ik heb idd de 12-60 maar de 12 scheelt niet bijzonder veel. Beide zijn niet echt lichtsterk dus wat dat betreft is 't verschil minimaal.
                  Welke zou jij dus kiezen baassie123?

                  of

                  Comment


                    #10
                    De pro is uiteraard beter. Deze is een stuk nieuwe en heeft een betere wandkapstok (ik heb er dan zelfs nog zo'n deadcat op).
                    Wellicht kan je een weinig gebruikte tweede handse vinden op marktplaats bijvoorbeeld?
                    De pro is ook een stuk beter omdat deze de +20db knop heeft. Dit betekent dat de microfoon het gevoel erg versterkt en dat de camera zonder ruis filmt. Dit is niet van toepassing voor vuurwerk omdat dat luidt genoeg is, maar voor voice overs of andere gesprekken etc. Is dit erg nuttig!

                    Comment


                      #11
                      Bedankt voor de info, bij deze besteld

                      Comment


                        #12
                        Ik ga vandaag camera en microfoon voor het eerst gebruiken bij Orthen.
                        Nu staan er 2 keuzes op de microfoon de ene streep is recht en op de beschrijving staat (on (flat).
                        en de andere streep is gehoekt en die geeft in de omschrijving: HPF (High Pass Filter)
                        Welke van deze kiezen jullie om vuurwerk te filmen??
                        Alvast bedankt voor de reactie!

                        Romano

                        Comment


                          #13
                          flat gebruiken

                          Comment


                            #14
                            Dankuwel! Kunt u misschien ook uit leggen waarom? Ik zat te lezen dat HPF functie extra ruis tegenhoud..? maar waarschijnlijk teveel voor vuurwerk of vervormd hij het geluid misschien? Alvast bedankt!

                            Romano

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door romano Bekijk bericht
                              Dankuwel! Kunt u misschien ook uit leggen waarom? Ik zat te lezen dat HPF functie extra ruis tegenhoud..? maar waarschijnlijk teveel voor vuurwerk of vervormd hij het geluid misschien? Alvast bedankt!

                              Romano
                              HPF filtert de lage frequenties van het input-signaal. Je mist dan de burst van het vuurwerk. Beter is om het input signaal laag genoeg te zetten, waardoor het geluid niet "clipt" (-> dan komt het boven het 0Db level en geeft dan distortie aan het geluid). Je kunt dan achteraf altijd nog een filter op het geluid zetten als je dat nodig vindt.

                              Comment

                              Working...
                              X