Banner China Red
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 97
  1. #46
    VWC-Lid glopje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2007
    Berichten
    332
    Thanks
    400
    180 waarderingen in 64 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Licht eraan hoe je het formuleert. Sommige zijn er in de zomer onder gaan zitten en hebben dat gedaan zonder risico. Maar vanaf de demo heeft die importeur gewoon gezegd. Dit zijn de minimum prijzen die we willen aanhouden. Anders kunnen we niet altijd in je geval de levering van nieuw spul garanderen bijvoorbeeld. En ach ja wat maakt het allemaal uit man. Koop wat jij wilt met korting. Vind je het te duur als nog kijk verder. Sommige kunnen eeuwen over iets verder zeiken.
    Vind dit toch wel een beetje kort door de bocht. Gezeik is het allemaal zeker niet in mijn ogen. Er worden gewoon strafbare feiten gepleegd wat dus maar gewoon even vergeten moet worden...

    Persoonlijk zou ik dit onderwerp wel verder uitgediept willen hebben.

    En eigenlijk de maatschappij veranderd ook dus het eeuwig vasthouden aan het verleden werkt niet. Hoeveel straatwinkels zijn er wel niet failliet gegaan door een albert heijn oid om maar even heel simpel een voorbeeld te geven. Dus ja misschien gaan we wel wigster zijn kant op wie weet.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen glopje voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 september 2005
    Berichten
    169
    Thanks
    9
    49 waarderingen in 37 posts

  4. Deze gebruiker waardeert wizz voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ik ben het er ook niet mee eens dat er aan prijsafspraken wordt gedaan, maar vind het te ver gaan om dit te melden. Je schiet er weinig mee op, je zadelt hiermee bedrijven met een probleem op dat geld gaat kosten wat uiteindelijk bij de consument terecht komt. Verder ben je dan niet beter dan mensen die iemand aangeeft wanneer die persoon bijvoorbeeld illegaal vuurwerk thuis heeft liggen. Hoe noemen we zo iemand ook alweer?

  6. Deze 2 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  7. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Ik weet niet of het melden hiervan zin heeft. Dat gaat uiteindelijk denk ik tegen de consument werken.
    En daarbij denk ik dat je eerst zelf een gesprek zou moeten aangaan via een belangenorganisatie oid.
    Naar een tiplijn stappen vind ik echter niet echt wat.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  8. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  9. #50
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.228
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Die prijs afspraken worden natuurlijk gedaan om de simpele reden dat als er een paar zijn die het heel goedkoop verkopen er een hoop zijn die het niet meer hoeven om dat er niks meer aan verdiend kan worden. Op deze manier houden ze de meeste tevreden en houden ze er de meeste klanten aan over. Is dus niet gek als je dit doet als importeur. Het mag inderdaad niet. Je mag wel vragen of iemand de prijs wil aanpassen. Het gebeurt overal dat ze wel met de dreiging komen van als je het niet doet dan leveren we je niet meer.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze 2 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  11. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    daarom niet zeuren maar de deals zoeken. degene die dit zou melden. en het zou. verneuken want kost ons zelf geld. mogen ze gelijk voor het vuur pelleton zetten.

  12. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Licht eraan hoe je het formuleert. Sommige zijn er in de zomer onder gaan zitten en hebben dat gedaan zonder risico. Maar vanaf de demo heeft die importeur gewoon gezegd. Dit zijn de minimum prijzen die we willen aanhouden. Anders kunnen we niet altijd in je geval de levering van nieuw spul garanderen bijvoorbeeld. En ach ja wat maakt het allemaal uit man. Koop wat jij wilt met korting. Vind je het te duur als nog kijk verder. Sommige kunnen eeuwen over iets verder zeiken.
    Wat loop je nou tof te doen.
    Het gaat mij niet om korting dat zie je mij nergens zeggen.
    Ik kaart iets aan omdat het in mijn ogen goed is dat dit besproken wordt.

    Ik snap dat het met een reden gebeurt, en ik snap die reden ook.
    Dat wil echter niet zeggen dat ik het gewn vreemde gang van zaken vind.
    Ik ga ook zeker geen tiplijn gebruiken of wat dan ook.
    Ik vind het wel jammer dat importeurs nog steeds geen inhoudelijke reactie hebben gegeven.
    Ze lezen wel.

  13. Deze 4 gebruikers waarderen nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  14. #53
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Dit gebeurt overal doe je niks aan , kan je op je kop gaan staan maar er verandert toch niks aan . Zoals hier boven al gezegt werd gewoon lekker vroeg in het jaar bestellen . Ik heb denk ik wel meer als 50% korting op alles wat ik overal besteld heb ...

  15. #54
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.228
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Moet je ook niks aan willen doen. Geloof me maar het is voor bijna iedereen beter dat dit gebeurd.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  17. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    833
    Thanks
    600
    1.269 waarderingen in 477 posts
    Een importeur mag dit niet eisen, maar kan natuurlijk wel een verzoek neer leggen bij een winkelier om niet lager te gaan dan x.
    Dat heeft voor beide partijen voordelen, er wordt voor de importeur dan niet gigantisch gestunt met artikel x en wordt een merk of product niet helemaal kapot geconcurreerd.
    Voor de winkelier kan het ook voordelig werken omdat je wel op die manier een stukje marge overhoudt.

    Als de importeurs het verzoek van minimum prijzen weg laten vallen, bestaat er ook een kans dat er winkels met acties afvallen omdat er zo met de prijs gestunt wordt dat het niet meer interessant is om nog voor hele kleine marges te verkopen.
    Www.vuurwerkhuizen.nl - vuurwerk huizen

  18. Deze 4 gebruikers waarderen PatrickV voor het bericht:


  19. #56
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Ach het zou in de praktijk allemaal best mee vallen aangezien de verkooppunten die van een bepaalde importeur verkopen niet echt dicht bij elkaar zitten ( uitzonderingen nagelaten ).
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  20. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  21. #57
    VWC-Lid Nuevitas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    177
    Thanks
    67
    61 waarderingen in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Niet alle winkels hebben een vergunning om het hele jaar vuurwerk op te slaan.
    Eind januari wordt het vuurwerk opgehaald en in de bunker bij de importeur opgeslagen.

    Misschien ,,eisen'' ze daarom minimale prijzen?
    Als dat zo is dan zijn ze beter af zonder minimum prijzen te eisen.
    Dan is de kans groter dat merendeel verkocht wordt en niet terug hoeft naar de importeur.

  22. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Aangezien in het gbv/evolution topic wordt gevraagd dat topic niet te gebruiken voor de discussie over verkoopprijzen en opgelegde regels door importeurs, wil ik dit topic weer een kickje geven.

    Ik vind het namelijk wel een interessante discussie die gevoerd moet kunnen worden.

    Ook ik heb namelijk deze signalen wederom veel opgevangen dit jaar.

    Is het nou eenmaal hoe het gaat? Misschien. Maar dan is het ook niet erg om er ovet te discussieren.

    Mijn mening is nog steeds dat ik het geen fraai verhaal vindt, het mag ook gewoon niet. Wat vinden jullie?

  23. Deze 11 gebruikers waarderen nederlandsvuurwerk voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  24. #59
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    641
    796 waarderingen in 210 posts
    Ik ga hier verder geen waardeoordeel aan hangen, maar kan wellicht een beter beeld schetsen van waarom en hoe bepaalde zaken gebeuren.

    Tot 2012 werkte ik in een vuurwerkwinkel, waar ik me bezighield met de te voeren lijnen, producten en de voorraadniveaus tijdens de verkoopdagen verzorgde. We waren geen enorme zaak, maar deden 't leuk, en voerden GBV met ProLine. Om de hoek (bijna letterlijk) zat echter nog een winkel; wel een hele grote met een enorm (landelijk) bereik. Het was voor ons als kleinere zaak dan ook altijd ingewikkeld om er tegenop te boksen en niet zelden stonden er mensen met bestellijsten van de andere winkel bij ons binnen. Dat zal overigens andersom ook wel zijn voorgekomen, maar om je een idee te geven.

    Een gegeven seizoen introduceerde GBV de Spanish Cracker XL. Volgens mij één van de eerste vlinder-lookalikes op de Nederlandse markt. Voor ons was het een redelijk belangrijk artikel, omdat het plat gezegd als een goeie lokker functioneerde. Dat is kennelijk ook bij de andere zaak aangekomen, want niet gek veel later stonden deze ook daar op de site - voor een véél lagere prijs - terwijl daar geen GBV gevoerd werd. Dag, primeur. We hebben toen navraag gedaan bij GBV om te kijken of wij ook deze prijzen konden voeren, waarin duidelijk naar voren kwam dat we daar dan nagenoeg niks aan zouden verdienen. GBV is toen op eigen initiatief gaan bellen met de andere winkel, waarna het product geheel weer is teruggetrokken aldaar.

    Kortom, het heeft soms (vaak) gewoon te maken met bescherming van je eigen dealers. Veel (kleinere) dealers verbinden zich exclusief aan een merk of importeur - dat heeft voor de winkelier voordelen. Als je dan een paar kilometer verderop 'jouw' producten ziet bij een zaak die een schaalvoordeel heeft van een niveau dat voor jou niet haalbaar is, voor soms hele forse bedragen goedkoper is dat een klein drama. Jij kunt het door jouw grootte niet voor die prijzen aanbieden, dus verlies je klandizie. Daarom sturen importeurs hier m.i. actief op. Dan kan je roepen 'ja, dan ga je het niet redden - dat is marktwerking' maar dat is natuurlijk te kort door de bocht. In een zaak waarin ik werkte waren we geen landelijk punt, maar konden we onszelf goed bedruipen. Maar als je je eigen artikelen goedkoper terugziet, om de hoek, kun je op een gegeven moment echt jezelf ook niet meer bedruipen en ga je over de kop.

  25. Deze 4 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  26. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Dat heet een vrije markt.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  27. Deze 2 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •