Banner Lesli Vuurwerk - ZenaVuurwerk.nl
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 189
  1. #31
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Voor de consument is het een goede ontwikkeling, zelf als echte vuurwerkfreak vindt ik het jammer, zelf ben ik niet van de cakeboxen omdat er altijd wel een effect in zit wat ik niet mooi vindt en de prijs is vaak te duur. Daarom kies ik altijd zelf losse cakes die ik dan door lont en zo me eigen box maak. Maar eens zal toch de verandering komen, hoop alleen dat er geen verbod komt!!!

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2009
    Berichten
    41
    Thanks
    14
    24 waarderingen in 9 posts
    Ik snap er echt niks meer van.. In een ander topic lees ik dat iemand een boete + werkstraf krijgt omdat hij gepakt is met boxen die doorgelont zijn. Nu gaan de importeurs dit zelf doen en zo verkopen. Ben er overigens wel blij mee, scheelt een hoop tijd!

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andy1234 Bekijk bericht
    Ik snap er echt niks meer van.. In een ander topic lees ik dat iemand een boete + werkstraf krijgt omdat hij gepakt is met boxen die doorgelont zijn. Nu gaan de importeurs dit zelf doen en zo verkopen. Ben er overigens wel blij mee, scheelt een hoop tijd!
    Is nogal een verschil als je zelf met vuurwerk knutselt en doorlont of dat de importeur/fabrikant dit doet.

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Prima voor 'gewone' consumenten. Ik ben er zelf niet zo wild van, doorlonten is makkelijk zelf te doen, en nog leuk ook . Compound vuurwerk is naar mijn idee ook duurder, tenminste dat lijkt dit jaar zo, verbeter me als het niet zo is. Ik kijk met verwachting.uit wat compound ons gaat brengen!

  5. #35
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Die 5 seconden regel verpest het. Wordt alsnog zelf snellont uit BE of internet halen om normale overgangen te maken. Helpt misschien voor de leek-consument die 1 doosje stookt en pauzes geen probleem vindt, die bespaar je amateuristisch gehannes met risico op ongelukken, wij zijn wat kritischer (en vaardiger oha).

  6. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  7. #36
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Waarom klaagt iedereen nog over die 5 seconden regel? Die 5 seconden is het MAXIMAAL aantal seconden wat tussen de cakes mag zitten (zodat een leek niet denkt van "hee, hij is gestopt, ik ga er maar even naar toe om te kijken wat er is" en dus de kans op ongelukken kleiner wordt. Een fabrikant/importeur zal er juist alles aan doen om het zo soepel mogelijk over te laten gaan, zo wordt het vuurwerk spectaculairder omdat de "gewone" consument ineens een hele show in 1 doos in huis haalt.

  8. #37
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Dacht minimaal...

  9. #38
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Dacht minimaal...
    Is al een paar keer aangegeven in dit topic, maar geeft niks, kan overheen gelezen zijn

    Voor de "gewone" consument is het een uitkomst denk ik, maar voor de meeste freaks denk ik toch dat het uitzoeken van de beste combi's, een bepaalde volgorde verzinnen, eventueel elektrisch schieten etc. aan de orde is en dus niet vaak gekocht zou worden. En zoals meerdere mensen al zeiden: De prijs is vaak aan de hoge kant voor het vuurwerk wat je er voor terug krijgt. Met een beetje goed zoeken, combineren en wat kortingen her en der, haal je vaak voor hetzelfde geld, veel meer vuurwerk.

  10. #39
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Ik snap hier de logica niet van, waarom zouden we 2kg blokken toe gaan staan zolang ze maar uit verschillende delen bestaan die dan weer met een vertraging op mekaar aangesloten zijn? Waarom moeilijker maken als het veiliger kan? Doe dan gewoon één blok van 2kg zonder overgangen er tussen die kunnen weigeren.

    Het enige waarom dit misschien interessant is, is als die regel dan ook gaat gelden voor grote single shots. 50 shots 2" met 40 gram per shot, zou prachtig zijn
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  12. #40
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Ik snap hier de logica niet van, waarom zouden we 2kg blokken toe gaan staan zolang ze maar uit verschillende delen bestaan die dan weer met een vertraging op mekaar aangesloten zijn? Waarom moeilijker maken als het veiliger kan? Doe dan gewoon één blok van 2kg zonder overgangen er tussen die kunnen weigeren.

    Het enige waarom dit misschien interessant is, is als die regel dan ook gaat gelden voor grote single shots. 50 shots 2" met 40 gram per shot, zou prachtig zijn

    ik ben voor om die singel shots door te lussen haha
    365 days a year pyromaniac

  13. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Berichten
    111
    Thanks
    0
    31 waarderingen in 20 posts
    wat mij vooral opvalt in deze is dat de onwetende consument vaak veel en mooi vuurwerk wilt (zoals op TV) voor nou zegh eens 100 euro.
    ik geef ze meestal 3 keuzes
    -een pakket voor 100 euro meestal niet de beste keus.
    -ik zoek voor 100 euro een aantal artikelen bij elkaar.
    -een combibox van 4 potten bv Big Momma

    jullie voelen hem al aankomen in het pakket zitten meer artikelen dus doe me die maar.
    als je dan aangeeft dat het een prima paket is maar dat ze toch beter kunnen gaan voor het uitzoeken van losse artikelen of de combibox merk je toch dat de meeste consumenten dat niet trekt.
    ze willen vooral veel voor weinig.

    moraal van mijn verhaal.. ik denk dat de consument gewoon veel en mooi vuurwerk wilt voor een onmogelijke prijs.
    ik ben zelf wel blij met de boxen die momenteel verkocht worden.
    ik heb zelf bijna niks anders meer dan de combiboxen op wat losse artikelen na.

  14. #42
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.037
    Thanks
    1.306
    850 waarderingen in 342 posts
    het Nederlandse consumentenvuurwerk heeft de afgelopen jaren hele grote en goede stappen vooruit gezet. daar ben ik erg blij mee.

    Voor mij persoonlijk zal compound niet direct een toevoeging zijn, tenzij een importeur een goede blok maakt met weinig mixed effecten en een lekker tempo. zoiets als de transbomber bv.

    Voor de veiligheid zal het wel goed zijn. Nog meer stabiliteit, 1x aansteker, geen onduidelijkheid wel of niet doorverbinden etc.
    Stabiliteit vind ik ook een heel goed pluspunt van de combiboxen, verder vind ik die vooral een grote marketingsstunt. In mijn ogen zijn de combiboxen niet beter dan de "vroegere" grote pakketten zoals super vier van broekhoff van 10 jaar geleden
    -Step outside the box to see the real picture-

  15. #43
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Heeft voor mij geen toegevoegde waarde , voor de doorsnee consument is het wel een aanwinst denk ik .

  16. #44
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Excuses voor aanmaken van andere topic ben pas lid en moet me nog beetje vinden hier hihi.

  17. #45
    VWC-Lid Nuevitas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    177
    Thanks
    67
    61 waarderingen in 32 posts
    Compound, kant en klaar dus. Wat is het verschil tussen 1 cakebox van 100schoten 2kg kruit en een compound cakebox met 4cakes van 100 schoten 2kg kruit? Ra Ra...

    Niet veel denk ik, want als beide Cakeboxen afgaan dan zal in beide gevallen alles afgaan. Het enige verschil is dat je de Compound cakebox met 4 cakes kunt onderscheppen dmv de cake te verwijderen die aan staat. Maar dit lijkt mij toch niet de bedoeling wanneer er stront aan de knikker is en gevaar voor eigen leven moet nemen?

    Ofwel laat ze dan karton o.i.d. tussen de cakes plaatsen, zodat er tijdens opslag of vervoeren niks kan gebeuren betreft vonkoverslag. Consument kan dit dan verwijderen voor gebruik en iedereen viert veilig feest!

Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •