Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 189
  1. #151
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Almere-Pyro Bekijk bericht
    Wat een ongein die compound. Crash box van rubro zelf doorgelont van Rubro omdat ik het niet vertrouwde. Goede keuze geweest! De transbomber die "compound" was VIER KEER moeten aansteken. Wil je waar voor je geld maak dan 10 minuten van je tijd vrij om zelf de lontjes vanaf onderaan de buis te verbinden!
    Beide boxen die je noemt waren geen compound boxen. Rubro had maar 4 compound boxen in een speciale lijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #152
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Weet iemand of er binnen het BPN ook initiatieven zijn om een voorstel te doen om de 25 kg regeling ? Ik denk namelijk dat de compounds een goed argument zijn om die wet nog een te bekijken aangezien de plank die stevigheid moet bieden aan het geheel nogal wat gewicht toevoegt.

  4. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  5. #153
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 oktober 2017
    Berichten
    36
    Thanks
    31
    18 waarderingen in 14 posts
    Het idee is leuk, de uitvoering laat helaas te wensen over;
    Red Maroon, pauzes tussen de cakes..
    Zena Dark Palm, cakes lopen niet synchroon..

  6. #154
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Tja compound...op zich vind ik het een goede zet..al vind ik de pauzes tussen de cakes soms net wat te lang. Als je goed je effecten kiest moet dat niet echt een probleem zijn..

    Maar ik had zo ook de compound van vuurwerkdiscount, zonder enige vertraging oid. Die box ramde vol door....Eigenlijk zou je dus qua compound gewoon naar kant en klare 2 kilo blokken moeten. En waarom ook niet?

  7. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  8. #155
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Tja compound...op zich vind ik het een goede zet..al vind ik de pauzes tussen de cakes soms net wat te lang. Als je goed je effecten kiest moet dat niet echt een probleem zijn..

    Maar ik had zo ook de compound van vuurwerkdiscount, zonder enige vertraging oid. Die box ramde vol door....Eigenlijk zou je dus qua compound gewoon naar kant en klare 2 kilo blokken moeten. En waarom ook niet?
    Eigenlijk wou ik hetzelfde als jou typen. Zelf ook geen problemen gehad met compound boxen, heb ze uiteraard wel even gecontroleerd nog en alles liep soepel. Vuurwerkdiscount blokken en dan vooral de 100s waren super, leek ook 1 geheel en geen losse cakes. Heron had ik eigenlijk een foto van moeten maken, die hadden lont boven langs de randen van de cakes meelopen, bij andere cakes niet gezien. Liep ook perfect over, al bleek de hoofdlont de reserve te zijn

    Primal instinct liep ook goed door tot de finale cake, maar niet echt storend. Beetje stilte voor de storm kan geen kwaad.

    Al met al is dit voor mij een stap in de goede richting al kan het allemaal simpeler, gewoon 1 blok tot 2 kg toestaan. Is gewoon veiliger en mensen hoeven er niet meer zelf aan te prutsen. Nu kan alsnog een blok stil vallen en mensen een lont gaan zoeken van de cake waar hij gestopt is. Gewoon 1 blok, hoofdlont reserve lont en klaar

  9. #156
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    245
    Thanks
    5
    96 waarderingen in 48 posts
    Het idee is top, uitvoering helaas wat minder. dit jaar een hoop compound voorbij zien komen: Ultimate mythology box, 1,2 spinning to color, 1,2 titanium blue, red maroon, 1.0 final gold, Zena dark palm box. Allemaal hadden ze tussen de cakes door een pauze (op de dark palm box na), sommige vielen mee maar er zat soms wel 3-5 sec tussen, dat vind ik gewoon erg zonde. als dit opgelost kan worden zal het ideaal zijn, zo niet, dan lont ik het liever zelf door..

  10. #157
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 november 2017
    Berichten
    53
    Thanks
    5
    161 waarderingen in 26 posts
    Ik denk dat je vooral moet kijken naar de gewone consument die niet weet hoe er doorgelont moet worden. Die mensen maakt het ook niet uit als er 3/5 seconden pauze tussen zit, als het maar achter elkaar afgaat. Voor ons is het makkelijker omdat je er alleen snellont over hoeft te plakken om het achter elkaar door te laten lopen. Dus voor de normale consument ja! voor de liefhebbers/freaks denk ik dat het ietsje makkelijker is al vind ik het doorlonten van losse cakes nog steeds de meeste charme hebben.

  11. #158
    VWC-Lid vuurwerkgekkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    540
    Thanks
    4
    208 waarderingen in 55 posts
    Dit jaar 8 compound kisten gehad, zeer goed bevallen!
    Eentje wel stil gevallen tussendoor, de andere verliepen super in elkaar over!
    Voor mij een dikke 10!

  12. #159
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Ik heb 2 compound boxen gehad, buiten dat ze een pauze hadden tussen de cakes zijn ze ook niet compleet af gegaan en heb ik ze nogmaals bij de reservelont aan moeten steken waardoor heel het effect van de box wegvalt. Ik had de vuurwerktotaal signature box en de barley legal distrator box. Volgende keer lont ik een compound zelf wel door dan weet ik zeker dat het bijna niet mis gaat.

    Ik ben alleen wel van mening dat als compound is toegestaan je net zo goed de regels kan aanpassen en gewoon grotere cake boxen kan toestaan zonder het uit losse delen bestaat. Zit mijn inziens weinig verschil nog in dan.

    Vroeger waren de alpeco blokken zwaar illegaal en Mega gevaarlijk volgens de deskundige met nu krabbelen ze allemaal terug dat boxen toch een stuk veiliger zijn omdat het tenminste niet omvalt.

  13. #160
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 november 2005
    Berichten
    98
    Thanks
    12
    22 waarderingen in 15 posts
    Had dit jaar de big gold crystal. Zat tussen de cakes steeds een pauze in van een paar seconden. Best gevaarlijk! Het toestaan van grotere cakes lijkt mij dan ook veel veiliger

  14. #161
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    ze zouden compound gewoon 1 geheel moeten maken, simpel 1 bak, max 2kg (liever meer ), waait niet om en iedereen tevreden, zowel de liefhebber en de buurman
    Laatst gewijzigd door Rowy Vuurwerk; 8 januari 2018 om 23:41
    www.rowyvuurwerk.nl

  15. #162
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Inderdaad. Vompound heeft mij ook niet overtuigd. Of het nou een 500grammer 2kg compound 3kg compound 2kg blok of 6kg blok is. Het blijft een aaneenschakeling van tubes. Hoeveel dat er achter elkaar zijn maakt geen klap iit, behalve dan dat het omval en uit elkaar knal gevaar verminderd. Bovendien geen gedoe met pauzes of gevaarlijke situaties wanneer het compound systeem niet goed werkt.

  16. #163
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Gewoon cakes toestaan tot max 25 kilo bruto. Wat het NEM is mag dan een worst wezen, mits de tubeinhoud en het kaliber conform de wet is.
    "I came in like a crackling ball."

  17. #164
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Ik had 2 heron doorlontboxen en die liepen toch erg netjes door in mijn ogen.

  18. #165
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Ik heb zelf geen compounds in mijn bezit gehad dit jaar, op demo's vond ik ze weinig meerwaarde hebben en zelfs soms gevaarlijk door de lange pauze's die tussen de cakes zaten.

    Ook vind ik het een nadeel dat alles al doorgelont is en je de cakes niet lost kunt afsteken mocht je dat willen.

Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •