Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Berichten
    120
    Thanks
    10
    39 waarderingen in 19 posts

    Tripreport Duitsland, inclusief mijn eerste controle

    Vanochtend was het toch al weer aardig aan het kriebelen. Mijn wekker ging lekker op tijd, 6 uur om precies te zijn. Wat had ik er weer zin in, blijkt een leuk dagje. Ik was afgelopen week al druk bezig geweest met lijstjes maken waarop staat wat ik wil kopen. Ook natuurlijk een lijstje met alle adressen, zo in de TomTom invoeren en gaan! Ik had 4 verschillende winkels op mijn lijstje staan: de Lidl, de Aldi, de Kaufland en de Kodi. Rond kwart voor 7 vertrok ik.

    Ik ging bij Arnhem/Zevenaar de grens over, met als plan om tot ongeveer tot aan het Duitse Rees te rijden. Echter is daar geen Kaufland te vinden, dus ik besloot om eerst maar is langs de Kaufland te gaan, in Emmerich, vlak over de grens. Het was nog donker toen ik aankwam, en ook lekker rustig. Helaas hadden ze in de Kaufland op dat moment niet waar ik naar zocht, namelijk de algemeen bekende Bloody Mary.

    Vervolgens besloot ik toch even te kijken bij de Aldi in Emmerich, aangezien die zo'n beetje om de hoek lag bij de Kaufland, met in het achterhoofd om door te rijden als het er erg druk zou zijn. Tot mijn grote verbazing viel de drukte heel erg mee. Ik ben dus naar binnen gegaan en heb in één keer alles kunnen krijgen wat ik wilde. De Aldi kon ik dus meteen afstrepen, daar was ik al klaar.

    Toen ben ik doorgereden naar de Lidl in Rees, in de verwachting dat het daar ook wel lekker rustig zou zijn. Dat was het namelijk, net over de grens, bij Emmerich ook! Dat viel dus vies tegen. Er stond een erg lange rij die tot wel 50 meter naar buiten toe reikte. Heb toen besloten om maar meteen door te rijden naar Kalkar, een plaatsje dat een paar kilometer naast Rees ligt. Wederom verbaasde ik mij weer: het was hier weer juist heel rustig! Ik heb hier alles kunnen krijgen wat ik wilde, behalve de Flash Bang. Helaas kwam ik er thuis pas achter dat ze ook niet de Lion & Dragon in mijn karretje hebben gestopt, terwijl ik die wel op het lijstje had aangegeven. Balen!

    Tot slot nog even door naar Goch. Goch vind ik persoonlijk toch altijd wel een erg goede plek om mijn vuurwerk te halen. Er zit een Kodi, die trouwens een goed assortiment hebben dit jaar, een Kaufland, een Aldi en een Lidl. Ik had alleen de Kaufland en de Kodi nog op mijn lijstje staan, dus besloot om eerst langs de Kaufland te gaan. Er was nog 1 Bloody Mary, maar er werd mij verteld dat ik even moest wachten. Heb zo'n 10 minuten gewacht, en heb er 8 mee kunnen nemen! Prima, op naar de Kodi dus.
    De Kodi was een erg klein winkeltje, en er was helemaal niemand. Toch hadden ze een tafeltje met vuurwerk liggen, waar alles op lag wat ik wilde hebben. Top! Ik was klaar! Op naar huis, maar dan...

    Bij Nijmegen wilde ik over de grens gaan. Ik was er bijna toen ik plots veel mensen zag staan. Ik zag politie-auto's en ik dacht bij mezelf "oh nee he, ik heb vast meer dan de toegestane 25 kilo". En ja hoor, ik werd naar de kant gehaald. "Goedemiddag meneer, vuurwerkcontrole." Ik zei dat ik wel wat vuurwerk had gehaald en hij nam een kijkje in de achterbak. Hij schatte dat het ongeveer 40 kilo zou zijn. Hij vertelde mij dat de boete 15 euro per kilo teveel bedraagt, maar dat hij het bij een waarschuwing wilde houden. Daar was ik dus erg blij mee! Was een erg vriendelijke man trouwens, heeft mij nog even uitgelegd hoe het allemaal nou precies zat met de regeling.
    Het enige "illegale" aan het Duitse vuurwerk is dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing opzit. Echter wordt dit gedoogt. Ze controleerden puur op het gewicht.

    Met de schrik vrijgekomen, toch weer wat praktische dingetjes geleerd en ik was rond half 12 alweer thuis.

    Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en dat sommigen hier zelfs wat van geleerd hebben. Eerste keer dat ik zoiets heb geschreven, maar ik heb m'n best gedaan! Voor vragen kom maar op

  2. Deze 6 gebruikers waarderen jaspercool6 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Goed dat ze vuurwerk uit duitsland toestaan, zo hoort het. Leuk verslag

  4. #3
    VWC-Lid Potige_smurf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2011
    Locatie
    Het wijze oosten.
    Berichten
    314
    Thanks
    212
    167 waarderingen in 118 posts
    Het was aangenaam om te lezen!
    En leuk natuurlijk .
    Ik was bij de Aldi in Nordhorn vanmorgen om half 7 en ook geen kip te beleven.
    Daarentegen was het bij de Lidl wel stuk drukker.
    Misschien dat het toch aan het assortiment ligt.

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 januari 2015
    Locatie
    Duitsland
    Berichten
    293
    Thanks
    490
    449 waarderingen in 153 posts
    Fijn voor je Jasper,wat een top verslag en heerlijk he duits vuurwerk ,fijne jaawisseling!

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 januari 2015
    Locatie
    Duitsland
    Berichten
    293
    Thanks
    490
    449 waarderingen in 153 posts
    Fijn voor je Jasper,wat een top verslag en heerlijk he duits vuurwerk ,fijne jaawisseling!

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Berichten
    120
    Thanks
    10
    39 waarderingen in 19 posts
    Allemaal bedankt voor de leuke reacties! Ik vind zelf het assortiment van de Lidl inderdaad ook het beste. En zeker heerlijk dat Duitse vuurwerk! Allemaal alvast heel erg veel plezier morgen!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •