Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 34
  1. #16
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
    Ik zit met hetzelfde ,, geen QM en wil toch veel tegelijk aansteken .
    Snel visco heb ik al vaak gebruikt maar dan houd je toch vertraging .
    Wat ik graag zou willen weten of ik aan bv 20 meter kabel +/- 30 ontstekers parallel kan verbinden en dit via 12v of 24v (auto accu's)kan ontsteken ??

    Iemand hier ervaring mee ??
    Wat heb je voor schietkist? 30 ontstekers parallel is haast onmogelijk.
    Ik heb zelf een rfremotech 32 kanaals met 12V accu en kan er max 8-10 parallel zetten.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  2. #17
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Inderdaad geen quick-match, wel snel visco-lont tot de beschikking.

    met 3 ontstekers per kanaal moet het lukken. De bedoeling is namelijk vanaf 3 punten naast elkaar schieten zodat de waaiers mooi samenkomen. Dan moeten de cakes per punt aan elkaar gelont worden met snel-visco.

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Wat heb je voor schietkist? 30 ontstekers parallel is haast onmogelijk.
    Ik heb zelf een rfremotech 32 kanaals met 12V accu en kan er max 8-10 parallel zetten.
    hoeveel amp heeft die acc ? Kun je zo'n accu overal halen of moet het heel specifiek zijn voor het systeem.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  4. #19
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    hoeveel amp heeft die acc ? Kun je zo'n accu overal halen of moet het heel specifiek zijn voor het systeem.
    greetzz
    Ik heb deze accu gekocht:
    https://www.conrad.nl/nl/yuasa-np23-...0814&WT.srch=1

    Op aanraden van Remotefireingsystems.com:
    The MS32Q can be powered with a 12 to 24 volt external power source using the external jumper provided. We recommend a power source that's 2ah or larger in capacity. A 12 volt sealed lead acid battery or an 18 volt DeWalt power tool battery are a few examples of batteries that could be used to power the MS32Q. Using the two batteries mentioned above the MS32Q can ignite six clip igniters or six e-matches in parallel, or twelve e-matches in series.
    Maar 6 pro ontstekers parallel geschakeld zelfs...
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  5. #20
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Wel een duur grapje om 5- 5 meter ontstekers te gebruiken. Heeft diegene geen beschikking over quickmatch?
    Ik betwijfel ook of je schietkisteje wel 5 ontstekers oor kanaal aankan aangezien deze gevoed word door slechts AA batterijen.
    Dat zou zo maar kunnen hoor. Ik weet niet hoe het zit met de schietkist van de OP, maar veel systemen gebruiken condensatoren om 'langzaam' een lading op te slaan als de stroombron niet in een keer een hoge stroom kan leveren. Die condensatoren ontladen dan in een korte tijd een zeer hoge stroom.

    Houdt er ook rekening mee dat wanneer je al werkt met een kleine marge (stel een kanaal doet max 5-, en jij gebruikt 4 ontstekers), dat de weerstand in een lange draad er voor zou kunnen zorgen dat er net niet genoeg stroom door die 4 ontstekers loopt on ze te ontsteken.

    Ik zou gewoon een testje doen met een opstelling zoals je die in gedachte hebt. Herhaal het 3 keer, en als het je 100% werkt dan kan je er redelijk zeker van zijn dat die 4de keer ook wel moet lukken.


    Succes!

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Zojuist ff een testje gedaan , 18 ontstekers parallel aan elkaar gedraait en toen aan een 15 meter lange speakerkabel geknoopt en via een accuboor-accu allemaal tegelijk ontstoken , filmpje volgt vanavond.

    Laatst gewijzigd door pielke; 21 december 2015 om 17:55 Reden: video

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Wat heb je voor schietkist? 30 ontstekers parallel is haast onmogelijk.
    Ik heb zelf een rfremotech 32 kanaals met 12V accu en kan er max 8-10 parallel zetten.
    Ik weet dat het cheap uitzien ,,maar mij ging het erom OF het mogelijk was .

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 januari 2009
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    64
    Thanks
    16
    64 waarderingen in 22 posts
    even een vraag hoor, misschien wel beetje domme vraag maarja...

    wil dit jaar ook voor het eerst een schietkastje gebruiken. heb er 1 op het oog met 12 kanalen. 3 kastjes met elk 4 kanalen. en een afstandsbediening.

    maar nu lees ik dingen over parallel en in serie... wat bedoelen jullie hiermee? want in een reactie van lunig #4 stond ook "ze je ontstekers altijd in serie"

    in serie, bedoelen jullie dan meerdere ontstekers in 1 poortje? dus max 3 a 5?

    en parallel, bedoelen jullie dan 1 ontsteker per poortje?

    en laatste vraag... als je 3 ontstekers per pootje gebruikt? lukt dit ook? dus alle 4 de poortjes maal 3 ontstekers (12 ontstekers per kasje dus)



    moet er even in komen, voor ik er een aanschaf wil ik wel weten wat er mogelijk is zodat ik de juiste aanschaf.

  9. #24
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Ik heb vorig jaar geleerd dat je indd seriël moet aansluiten anders kun je problemen krijgen. Elk draadje bestaat uit 2 draadjes, 1 ervan in het schietkist en de ander met de andere ontsteker samendraaien. Dan van die 2e ontsteker ook weer 1 in het schietkistje. If that makes sence. Ik zou voor de zekerheid niet meer dan 3 ontstekers per kanaal doen.

  10. Deze gebruiker waardeert emieloss voor het bericht:


  11. #25
    VWC-Lid chromeeh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2012
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    891
    Thanks
    108
    1.641 waarderingen in 659 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark8585 Bekijk bericht
    maar nu lees ik dingen over parallel en in serie... wat bedoelen jullie hiermee? want in een reactie van lunig #4 stond ook "ze je ontstekers altijd in serie"
    Basis kennis jongens :P
    Serie: stroom blijft gelijk, spanning wordt verdeeld


    Parallel: stroom wordt verdeeld, spanning blijft gelijk


    Waarom in serie?
    Elke ontsteker heeft een minimale stroom puls nodig om te ontbranden.
    Een degelijk schietsysteem levert voldoende spanning op een bepaalde stroom sterkte om meerdere in serie te zetten.
    Als je bijv. een Cobra 18M op 24V voed, dan gaan er logischerwijs meer ontstekers in serie per cue, dan op 14.8V etc.

    Wanneer parallel gebruiken?
    Eigenlijk niet... Tenzij je "Talon" ontstekers hebt (die klemmetjes met gloeidraadje.
    Deze hebben een minimaal spanning nodig om uberhaubt warm te worden (lees: te ontbranden),
    daarom wil je deze ook nooit in serie zetten, omdat je dan erg veel spanning moet kunnen genereren.
    Daarnaast moeten Talons ook nog eens langer gevoed worden dan een normale ontsteker; Talon ~2 sec puls, ontsteker ~0.2 sec.

    Een beetje schiet systeem kun je instellen of je een korte puls wilt gebruiken, of een langere.
    De lange puls wordt bijv. ook gebruikt om confetti en dergelijke weg te schieten.
    --> Vuurwerkevents.nl <--

  12. Deze 3 gebruikers waarderen chromeeh voor het bericht:


  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 januari 2009
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    64
    Thanks
    16
    64 waarderingen in 22 posts
    dank je Chromeeh!

    begin het steeds beter te begrijpen. ik zit te denken aan onderstaande schietkist...

    http://schietkist.nl/product/12-kana...hietkist-6x2/#

    hoeveel ontstekers kunnen er hier op 1 poort? ik denk dan ook dan het gebruik van prof ontstekers het beste is. ik kom mooi uit de voeten als er 2 ontstekers per poort mogelijk zouden zijn...

    en in serie schakelen gaat dus als volgt als ik het goed begrijp?:

    je pakt 1 prof ontsteker, draadjes uit elkaar, 1 uiteinde in 1 de (bijv) zwarte poort, 2e uiteinde samen draaien met weer een eerste uiteinde van de 2e prof ontsteker, daar van het 2e uiteinde in de rode poort.

    je maakt in serie gewoon een "slinger" van ontstekers als het ware? steeds de draden van de onstekers aan elkaar draaien. overgebleven draad van de 1e ontsteker, plus de overgebleven draad van de laatste ontsteker in de poorten doen en het zou moeten werken. zo begrijp ik hem althans...

    hoop dat iemand weet hoeveel ontstekers er max op die manier verbonden kunnen worden aan 1 kanaal.

  14. #27
    VWC-Lid chromeeh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2012
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    891
    Thanks
    108
    1.641 waarderingen in 659 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark8585 Bekijk bericht

    je pakt 1 prof ontsteker, draadjes uit elkaar, 1 uiteinde in 1 de (bijv) zwarte poort, 2e uiteinde samen draaien met weer een eerste uiteinde van de 2e prof ontsteker, daar van het 2e uiteinde in de rode poort.
    Correct
    (Tip: denk aan hand in hand)
    --> Vuurwerkevents.nl <--

  15. Deze gebruiker waardeert chromeeh voor het bericht:


  16. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 januari 2009
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    64
    Thanks
    16
    64 waarderingen in 22 posts
    wederom bedankt! @chromeeh

    en heb je enig idee hoeveel ontstekers in serie je aan 1 poort kwijt kunt?

  17. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 januari 2009
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    64
    Thanks
    16
    64 waarderingen in 22 posts
    toch wel iemand die mij hier iets over kan vertellen?

    iemand enige ervaring hoeveel ontstekers er in 1 poort kunnen? (in serie bijv)

    in een 12 que kistje (geen duur merk als cobra ofzo, op batterijen), 3 x 4 kanaals.


    alvast bedankt heren!!!

  18. #30
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Met alle respect hierboven staat een volledige uitleg voor je......ik snap niet dat je dit nu wederom vraagt.
    Meer dan 1 ontsteker per kanaal raad ik ALTIJD af....storings gevoelig, en grotere foutmarge!!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •