Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freestyle 5000 max charge box

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Pfoe, hoe zat die kooi- regeling ook alweer? Zoveel procent van het kruitgewicht mag flash zijn? Enfin, zover ik weet kan dit nog leuk gaan knallen tijdens de jaarwisseling!

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
      Pfoe, hoe zat die kooi- regeling ook alweer? Zoveel procent van het kruitgewicht mag flash zijn?
      Thx Ruben,

      Ik kwam dit tegen op Wiki over flash:
      Het is in Nederland sinds het vuurwerkbesluit van 1980 verboden om knalvuurwerk met flash te bezitten, kopen of verkopen. Echter mag dit soort kruit wel in vuurwerk aanwezig zijn wat in de lucht ontploft, tot een maximum van 2 gram. Hierin heeft het de bedoeling om lichteffecten te verspreiden (burstlading). Volgens de nieuwe Europese eisen (NEN 15947-2) mag dit ook als enkel een knaleffect dienen.

      Het zegt echter niks over kooien...

      Any1 knows?

      Comment


        #48
        Indien het product ONverpakt de classificatie 1.3G zou krijgen, wordt de kooi gebruikt om de classificatie terug te brengen naar 1.4G indien verpakt. Volgens de UN default-lijst is dus elk artikel wat geclassificeerd is als 1.3G verplicht om in een kooi verpakt te worden (hoewel het in theorie geen metalen kooi hoeft te zijn, zolang de constructie maar genoeg bescherming biedt om het een klasse omlaag te brengen). Bij cakes betekent het dat er vanaf 5% massa flash op het totale kruitgewicht, een kooi nodig is.
        Een zware 500 grammer met schoten van 15 gram kruit per schot, mag dus 0,75 gram flash per schot bevatten zonder dat een kooi noodzakelijk is. Dat is niet zo veel...
        Laten we lekker link gaan doen!

        Comment


          #49
          Als geheel vind ik de box niet super, maar als tien losse cakes vind ik hem echt super.
          Is deze een beetje eenvoudig los te schieten?

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Sasha1103 Bekijk bericht
            Als geheel vind ik de box niet super, maar als tien losse cakes vind ik hem echt super.
            Is deze een beetje eenvoudig los te schieten?
            Ja want het zijn gewoon 10 losse cakes.
            Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

            Comment


              #51
              Misschien een domme vraag. Maar wat houdt niet gekooid in?

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door martijnjacobs1988 Bekijk bericht
                Misschien een domme vraag. Maar wat houdt niet gekooid in?
                Domme vragen bestaan niet
                Hierboven in post #70 van DarkSoul staat het uitgelegd. Als een product niet in een kooi zit betekent het dat niet meer dan 5% van de kruitinhoud flashkruit mag zijn. Minder flash komt doorgaans neer op een minder harde burst en vaak minder goede spreiding van de effecten.

                Comment


                  #53
                  Dat betekent dat bij de meeste cakes en of cakeboxen die in kartonverpakking zitten die een goede burst bevatten nog een extra metalen kooi omzit voor de veiligheid, dus mocht je een karton kopen dan moet je in de meeste gevallen de metalen kooi kapot knippen om je speelgoed eruit te bevrijden! Als je snapt wat ik bedoel...

                  Comment


                    #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door elburgersc Bekijk bericht
                    Dat betekent dat bij de meeste cakes en of cakeboxen die in kartonverpakking zitten die een goede burst bevatten nog een extra metalen kooi omzit voor de veiligheid, dus mocht je een karton kopen dan moet je in de meeste gevallen de metalen kooi kapot knippen om je speelgoed eruit te bevrijden! Als je snapt wat ik bedoel...
                    Behalve als je bij een winkel met een goede service koopt, dan halen ze zelfs de kooi er nog voor je af...
                    www.huismanvuurwerk.nl

                    Comment


                      #55
                      Misschien is het wel een mix van flash en BP, of een whistle mix burst?

                      Comment


                        #56
                        Worden er zulke grote kooien geleverd dan joh? Meen dat Platinum Crystal van Cafferata ook niet in kooi zit, en daar zit 't met de burst echt wel goed. Hoe een 10 of 15 cakesbox uit een kooi te halen...?

                        Comment


                          #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                          Worden er zulke grote kooien geleverd dan joh? Meen dat Platinum Crystal van Cafferata ook niet in kooi zit, en daar zit 't met de burst echt wel goed. Hoe een 10 of 15 cakesbox uit een kooi te halen...?
                          Die zit wel in een kooi.

                          Comment


                            #58
                            Zit deze box nou wél of niet in een kooi?
                            Ik hoor/lees tegenstrijdige verhalen over het wel-of-niet hebben van een kooi voor de MaxxCharge...

                            Comment


                              #59
                              Net wat info gekregen van Vuurwerktotaal, ook de afmeting van de box werd genoemd. Hij zei het volgende:

                              De afmetingen van deze box zijn ca. 95 cm breed en 40 cm diep. Wij hebben met veel experimenteren een unieke methode ontwikkeld om ook zonder kooi een heel goed resultaat te behalen. Het is overigens belangrijk dat de burst in verhouding is tot het effect anders kan de burst het effect "kapot" slaan en dat is zonde van het visuele effect. Alle effecten zijn speciaal ontwikkeld om optimaal te presteren in een product zonder kooi. De prijs per 500 gram cake is hierdoor bijzonder voordelig.

                              Vrijwel elke cake heeft 2 verschillende effecten. Bij sommige cakes bestaat 1 effect zelfs uit 2 verschillende effecten, waar Vuurwerkvisie mee begonnen is! Er zit een heel veel verschillende kleuren in deze box, ook kleuren die niet vaak voorkomen in het vuurwerk. Daarnaast een multicolor dahlia colourchange to yellow, wat absoluut nieuw is in de vuurwerkmarkt!

                              Al met al een mooie box zoals je op het filmpje kunt zien!


                              Vind het zelf ook echt een prima box voor deze prijs! nog even een demo afwachten dan maar!

                              Comment


                                #60
                                Prachtig verwoord door Vuurwerktotaal. Ik ben het helemaal met ze eens trouwens. De prijs voor een 500 grammer is nu 20 euro, dat is gewoon prima! Daarnaast zijn het veel verschillende effecten, zelfs unieke, prima tempo en mooie kleuren. Dat deze zonder kooi zit hoeft inderdaad geen nadeel te zijn. De box is goedkoper en de effecten knallen niet kapot.

                                Comment

                                Working...
                                X