Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 51
  1. #31
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
    In je bezit hebben.
    Waar en hoe?

  2. #32
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Waar en hoe?
    Max. 25 kg. (per persoon of voertuig) consumentenvuurwerk tijdens de verkoopdagen en afsteektijden.
    De rest van het jaar wordt consumentenvuurwerk aangemerkt als professioneel vuurwerk.

  3. #33
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    En je mag tot 25 kg in huis opslaan voor het volgende jaar. Mits dit niet voor handen ligt
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2020
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    45
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 8 posts
    Aangezien we dit jaar een vuurwerkverbod hebben, hebben we dus ook geen verkoopperiode en mogen we dus ook geen legaal vuurwerk uit Duitsland halen?

  5. #35
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Vervoeren van een locatie naar een andere met de auto, valt niet onder het voorhanden hebben. Als ik verhuis en ik heb nog vuurwerk, mag ik dat ook vervoeren naar mijn nieuwe adres, mits ik niet meer dan 25KG bruto vuurwerk bij me heb. Zolang het vuurweek voldoet aan de voorwaarden van het RACT, mag je het vanuit bijvoorbeeld België of Duitsland gewoon NL invoeren, gezien dat onder het vrije verkeer van goederen valt. Voorhanden hebben gaat vooral om het op straat lopen met bijvoorbeeld een tas vuurwerk, buiten de verkoopdagen, met mogelijk de intentie om het ter plekke af te kunnen steken.

  6. Deze gebruiker waardeert htevents voor het bericht:


  7. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htevents Bekijk bericht
    Vervoeren van een locatie naar een andere met de auto, valt niet onder het voorhanden hebben. Als ik verhuis en ik heb nog vuurwerk, mag ik dat ook vervoeren naar mijn nieuwe adres, mits ik niet meer dan 25KG bruto vuurwerk bij me heb. Zolang het vuurweek voldoet aan de voorwaarden van het RACT, mag je het vanuit bijvoorbeeld België of Duitsland gewoon NL invoeren, gezien dat onder het vrije verkeer van goederen valt. Voorhanden hebben gaat vooral om het op straat lopen met bijvoorbeeld een tas vuurwerk, buiten de verkoopdagen, met mogelijk de intentie om het ter plekke af te kunnen steken.
    Ik word een beetje moe van al die spookverhalen, ook vwb het afsteken.

    Een boete thats it.
    Laatst gewijzigd door HouseNation; 15 november 2020 om 00:14

  8. #37
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HouseNation Bekijk bericht
    Ik word eem beetje moe van al die spookverhalen, ook vwb het afsteken.

    Een boete thats it.
    Sorry hoor, maar in de 2 weken dat je hier op het forum zit ben jij één van degenen die de hele tijd allerlei spookverhalen de wereld in stuurt. Namens veel leden biedt ik je nu de kans om even wat te matigen....
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  9. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  10. #38
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HouseNation Bekijk bericht
    Ik word eem beetje moe van al die spookverhalen, ook vwb het afsteken.

    Een boete thats it.
    Ja het woordje strafblad is vertekenend, het is opgedeeld in een delict of een overtreding, overtreding wordt alleen genoteerd als het €100 of meer is.... een delict is een notitie met gevolgen

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Pyroboy26 voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Succes, als je wordt aangehouden. Je bent je vuurwerk kwijt en krijgt een boete. Mocht het anders zijn, dan ben ik erg benieuwd naar het wetsartikel waarin staat dat vuurwerk buiten de toegestane tijden vervoert mag worden

  13. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Is p1 nu wel of niet legaal?

  14. #41
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Succes, als je wordt aangehouden. Je bent je vuurwerk kwijt en krijgt een boete. Mocht het anders zijn, dan ben ik erg benieuwd naar het wetsartikel waarin staat dat vuurwerk buiten de toegestane tijden vervoert mag worden
    Mogelijk was ik iets te voorbarig. Het valt of staat met de aangepaste omschrijving in het RACT/VWbesluit van dit jaar.

  15. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htevents Bekijk bericht
    Mogelijk was ik iets te voorbarig. Het valt of staat met de aangepaste omschrijving in het RACT/VWbesluit van dit jaar.
    Ja precies dat. We weten het nog niet omdat we nog niet weten hoe de aanpassingen aan de wet er precies uit gaan zien en helaas weten we dat waarschijnlijk pas medio december

  16. #43
    VWC-Lid Pieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    315
    Thanks
    111
    547 waarderingen in 151 posts
    Ik kwam toevallig dit bericht van de NOS tegen.
    https://nos.nl/artikel/2357856-nader...erk-weren.html

    Opeens is dit topic van jaren terug toch weer actueel geworden.

    Nos zegt dus het volgende;

    Naast het verkopen en afsteken wordt ook het vervoer van vuurwerk dit jaar verboden. Dat zei minister Grapperhaus gisteravond na het Veiligheidsberaad. Hierdoor kan de politie het vuurwerk dat Nederlanders in het buitenland kopen in beslag nemen.

    Nu is het zo dat je het hele jaar door maximaal 25 kilo legaal vuurwerk in je bezit mag hebben op een niet voor publiek toegankelijke plaats. Je mag het dus gewoon opslaan in je schuur en vervoeren in de kofferbak van je auto.

    Zodra de nieuwe regels ingaan zijn mensen die vuurwerk vervoeren in overtreding, of ze dat nu lopend doen of met de auto. Zodra je met je in bijvoorbeeld België gekochte vuurwerk de grens over komt mag de politie het in beslag nemen.

    Vuurwerkbesluit
    Vanwege de coronacrisis wil het kabinet dat dit jaar in Nederland geen vuurwerk wordt verkocht en afgestoken. Om dat nog voor de jaarwisseling mogelijk te maken moet de wetgeving worden aangepast via een spoedprocedure die door de Europese Commissie moet worden goedgekeurd. Het kabinet wil dit uiterlijk 15 december geregeld hebben in een nieuw vuurwerkbesluit.

    Tot die tijd kunnen Nederlanders nog wel maximaal 25 kilo legaal vuurwerk kopen in het buitenland.
    Is dit misschien de reden dat er al jaren geen grenscontroles zijn? Omdat vrijwel al het F2 vuurwerk gewoon vervoert mag worden naar Nederland (het hele jaar door) ?

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Pieter voor het bericht:


  18. #44
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk bericht
    Ik kwam toevallig dit bericht van de NOS tegen.
    https://nos.nl/artikel/2357856-nader...erk-weren.html

    Opeens is dit topic van jaren terug toch weer actueel geworden.

    Nos zegt dus het volgende;



    Is dit misschien de reden dat er al jaren geen grenscontroles zijn? Omdat vrijwel al het F2 vuurwerk gewoon vervoert mag worden naar Nederland (het hele jaar door) ?

    Heb het wat jaren geleden ook een keer aangekaart. Dit is gewoon een maas in de wet geweest. Maar kan mij niet herinneren dat er ooit een controle is geweest waar ze vuurwerk in beslag hebben genomen van alleen vuurwerk wat ook in Nederland is toegestaan.

    Nu was het wel zo dat Belgie 'vroegah' grotendeels interesant was vanwege het knalvuurwerk en zwaardere pijlen, althans kan mij niet herinneren dat ik wel eens de grens over ging met niet meer dan 25kg vuurwerk.

  19. #45
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk bericht
    Ik kwam toevallig dit bericht van de NOS tegen.
    https://nos.nl/artikel/2357856-nader...erk-weren.html

    Opeens is dit topic van jaren terug toch weer actueel geworden.

    Nos zegt dus het volgende;



    Is dit misschien de reden dat er al jaren geen grenscontroles zijn? Omdat vrijwel al het F2 vuurwerk gewoon vervoert mag worden naar Nederland (het hele jaar door) ?
    Dat is inderdaad de conclusie die ik in 2015 aan de hand van de wet- en regelgeving al had getrokken.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •