Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    [Verslag] 18-08-2015 - Vuurwerkvisie knalt verder zonder Zena Vuurwerk

    Na het opvallende nieuws dat het vuurwerk van Zena niet meer zal worden verkocht door Vuurwerkvisie hebben wij gelukkig snel een afspraak kunnen maken voor meer info!

    Vuurwerkvisie verkoopt geen Zena Vuurwerk meer

    De samenwerking tussen Vuurwerkvisie en Zena België voor het verkopen van Zena in Nederland is op verzoek van Zena België gestopt. Of en hoe Zena Vuurwerk in Nederland nog zal worden verkocht is hun niet bekend. Wel is bekend dat nieuwe productie of nieuwe producten van Zena niet uit dezelfde fabriek zullen gaan komen als waar Vuurwerkvisie het liet produceren omdat Vuurwerkvisie exclusieve afspraken heeft met deze fabriek.

    Vuurwerkvisie knalt door!

    De kwaliteit van de Vuurwerkvisie producten zal dan ook niet gaan veranderen. De beste artikelen van Vuurwerkvisie zullen uiteraard gehandhaafd blijven in het assortiment (waaronder het product van het jaar 2014).
    Ook de nieuwe lijnen en producten zullen uit dezelfde fabriek gaan komen als waar men de afgelopen 4 jaar de producten al ingekocht heeft. Er zal zelfs samen met de Chinese leverancier worden ingezet op een nóg scherpere prijs-/kwaliteitsverhouding. De verkoop vind plaats via Vuurwerktotaal en in totaal komen er twee lijnen bij en enkele tientallen nieuwe producten, verdeeld over alle lijnen. Bij de nieuwe artikelen zullen ook weer een flink aantal cakeboxen zitten!

    In september verwachten ze de eerste productinfo naar buiten te brengen, nog eventjes geduld dus!

    De mannen van Vuurwerkvisie zijn extreem gemotiveerd om ook dit jaar (voor de vierde keer op rij) "importeur van het jaar" te worden.


    Wij bedanken de heren van Vuurwerkvisie voor een gezellige avond en de snelle info na dit grote nieuws! Wij zijn benieuwd naar de productinformatie voor het komende seizoen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 12 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Pauls's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 april 2008
    Berichten
    223
    Thanks
    46
    148 waarderingen in 66 posts
    Het is natuurlijk een beetje achteraf, want de vraag is nu niet meer te stellen aan ze, maar ik ben heel benieuwd of ze bepaalde producten die ze ontwikkelt hebben onder de vlag van zena opnieuw uit zullen brengen onder de vlag van vuurwerkvisie. Zeker zena had toch wel een aantal van hun beste producten en het zou zonde zijn als die zouden verdwijnen. Zoals bijvoorbeeld de golden box, de light years, de triumph etc. etc. etc. Zou zeer zonde zijn als al die mooie producten uit Nederland zouden verdwijnen (in deze vorm, voor deze prijs).

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Pauls voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 augustus 2015
    Berichten
    60
    Thanks
    17
    105 waarderingen in 17 posts
    Inderdaad, ik wil ook nog graag de big five kopen want die was ook redelijk goedkoop, dan zou het lijstje voor 2015/2016 ook uit elkaar vallen.

  6. #4
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Tal van de artikelen die Pauls en Maxieeee noemen stonden wel op de ZENA NL site en in de ZENA NL folder maar waren/zijn ontwikkeld door en voor Vuurwerkvisie. Zo heb ik inmiddels begrepen dat de Burn It lijn bijv. niet van ZENA is en waren de Light Year pijlen en Sick6-artikelen dat kennelijk ook al niet...

    VWC-Crew bedankt voor het snelle handelen! En dank aan Vuurwerkvisie voor de openheid.
    Laatst gewijzigd door gizmo75; 21 augustus 2015 om 14:45
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. #5
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    De beste artikelen van Vuurwerkvisie zullen uiteraard gehandhaafd blijven in het assortiment (waaronder het product van het jaar 2014).
    Zena producten waren ook Vuurwerkvisie artikelen. We zullen moeten zien wat zij als beste artikelen zagen, ze zullen vast niet alles behouden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2014
    Locatie
    Delft
    Berichten
    879
    Thanks
    1.117
    212 waarderingen in 116 posts
    Ik hoop dat er op een of andere manier toch het zelfde Nederlandse zena assortiment verkocht gaat worden, ik had namelijk al een lijstje gemaakt.... en het was de beste winkel in mijn omgeving.

  9. #7
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Wel zonde inderdaad zitten veel toppers tussen.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  10. #8
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Het dealer net is vrij pover in het westen van het land. De meeste lijken afgelopen jaar naar zena te zijn gegaan

  11. #9
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Light Year pijlen zijn voor zover ik weet wel van Zena zelf.

    Blijven mooie pijlen,en na de prijsverlaging van een paar jaar terug zeer goed te doen.

    Ik krijg het idee dat de prijzen dit jaar enorm gaan stijgen voor de producten.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  12. #10
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
    Light Year pijlen zijn voor zover ik weet wel van Zena zelf.
    De oudere producties van Thor wel, maar vanaf het moment dat Vuurwerkvisie geen zaken meer deed met Thor komen ze uit een andere fabriek. Sindsdien staat er immers ook geen Thor-logo meer op...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
    Ik krijg het idee dat de prijzen dit jaar enorm gaan stijgen voor de producten.
    In het verslag staat juist: "Er zal zelfs samen met de Chinese leverancier worden ingezet op een nóg scherpere prijs-/kwaliteitsverhouding." Dus het lijkt er juist op dat de prijzen dalen. Of bedoel je meer in algemene zin dat de prijzen bij alle vuurwerkimporteurs enorm gaan stijgen? Ik ben benieuwd waar je dat op baseert.
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. #11
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    Wat de waren reden van de breuk is zullen wij als consument nooit weten, alleen lijkt het mij dat ze beiden hun ogen goed de kost hebben gegeven bij de elkaar. Dus ze kennen elkaars producten en fabrikanten dus ik denk dat ze elkaars grootste concurrenten gaan worden.

    Ik ben heel erg benieuwd wat beiden bedrijven in de toekomst gaan brengen.

    Voor de één is het in mijn ogen slechts een verlies van hun assortiment.
    Voor de ander is het groot verlies aan verkooppunten.
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  14. #12
    VWC-Lid Maskulin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2014
    Berichten
    144
    Thanks
    27
    42 waarderingen in 34 posts
    Ik bem erg benieuwd wat dit met het assortiment zal doen... Hoop dat er niet al te veel zal afvallen

  15. #13
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Of bedoel je meer in algemene zin dat de prijzen bij alle vuurwerkimporteurs enorm gaan stijgen? Ik ben benieuwd waar je dat op baseert.
    [offtopic]Dat is niet een vraag die ik moet beantwoorden, maar volgens mij wordt vuurwerk in USD afgerekend. En die koers is momenteel niet in het voordeel van de Euro.

    Het proberen scherper in te kopen kan een deel van dit wisselkoersverlies opvangen, maar vast niet alles.
    De vraag is of de vuurwerkimporteur bereidt is om marge in te leveren, of dit door gaat berekenen aan de klant, ons dus.

    Ter illustratie de koers $:€ van ongeveer 1 jaar geleden was 1.39$ voor 1 €.
    Nu is de koers 1.14$ voor 1€.

    Voor de leek: dit betekent dat je nu met 1 euro, voor 1,14$ vuurwerk kunt kopen in China en een jaar geleden kreeg je daar voor 1.39$ aan vuurwerk in China.
    De inkoopprijs gaat dus 22% omhoog. Ik geloof nooit dat dit uit te onderhandelen is en een importeur zal ook echt geen 22% marge verlies accepteren = vuurwerk duurder (ceteris paribus). [/offtopic]

  16. Deze 2 gebruikers waarderen paulus01 voor het bericht:


  17. #14
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    [offtopic]Dat is niet een vraag die ik moet beantwoorden, maar volgens mij wordt vuurwerk in USD afgerekend. En die koers is momenteel niet in het voordeel van de Euro.

    Het proberen scherper in te kopen kan een deel van dit wisselkoersverlies opvangen, maar vast niet alles.
    De vraag is of de vuurwerkimporteur bereidt is om marge in te leveren, of dit door gaat berekenen aan de klant, ons dus.

    Ter illustratie de koers $:€ van ongeveer 1 jaar geleden was 1.39$ voor 1 €.
    Nu is de koers 1.14$ voor 1€.

    Voor de leek: dit betekent dat je nu met 1 euro, voor 1,14$ vuurwerk kunt kopen in China en een jaar geleden kreeg je daar voor 1.39$ aan vuurwerk in China.
    De inkoopprijs gaat dus 22% omhoog. Ik geloof nooit dat dit uit te onderhandelen is en een importeur zal ook echt geen 22% marge verlies accepteren = vuurwerk duurder (ceteris paribus). [/offtopic]
    alles leuk en aardig maar de prijs van de CNY is ook los gekoppeld van $ op dit moment dus de prijzen zijn aan het zakken op dit moment maar het gaat nooit het verschil compenseren..
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  18. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2005
    Berichten
    1.039
    Thanks
    108
    346 waarderingen in 201 posts
    Voor zena denk wel een strop.
    Cakes en cake boxen presteerde goed harde burst goede spreidwijdte.
    Nu gaan ze richting een andere fabriek samenwerken met lesli etc.
    Maarja krijg je weer een top product?.

    Voor vuurwerktotaaal een voordeel je zal van hun gewoon kwaliteit blijven verwachten alles komt uit de zelfde fabriek.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •