Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 77

Discussie: Super Crackers BVD

  1. #1
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts

    Super Crackers BVD

    Ik zie regelmatig op Youtube en andere kanalen deze Super Crackers voorbij komen.

    Naam: cracker.jpg
Bekeken: 2988
Grootte: 7,0 KB

    Als deze daadwerkelijk uit 1995 zijn,zo te zien snipperen ze nog prima...vraag ik me af waar deze dan vandaan gekomen zijn??

    Er zijn er namelijk zoveel in omloop dat je bijna zou denken dat ze nieuw zijn.

    Iemand ervaring met deze dingen of meer info er over?
    Laatst gewijzigd door Spring_thunder; 5 juli 2015 om 16:41
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Spring_thunder voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Laat ik het zo zeggen.
    Een welbekende poolse webshop bied deze aan.
    Deze shop heeft nog meer oud spul.
    Hoe deze shop er aan komt...
    Deze shop heeft vorrig jaar een oude duitse broekhoff opslagje over genomen.
    Dit waren producten die toen der tijd voor de duitse markt bestemt waren maar vanwegen de gebruiksaanweizing geen BAM nr heeft gekregen.
    Deze partij is nu dus op de markt via polen..
    In iedergevaal zo iets heb ik er over mee gekregen.
    Maar mocht deze info niet geheel kloppen..
    Een aanvulling is altijd vanharte welkom.

  4. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Ja dat ze door een Poolse shop verkocht worden wist ik al inderdaad.
    Maar vraag me dan nog steeds af hoe zo'n grote partij 20 jaar lang ergens kan blijven staan.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  6. Deze gebruiker waardeert Spring_thunder voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    OOO, maar dat komt wel vaker voor, bij verbouwen/opruimen van een pand valt er af en toe een doosje of een complete pallet oud spul om, als het dan via-via de kleine 'klassieke markt' bereikt is deze in een klap verzadigd. Deze (en de versie met het gele label met de leeuw, ook 1995) zijn al een tijdje met enorme hoeveelheden in roulatie. Zelf zoveel dat we ze uitgedeeld hebben tijdens de VWM liefhebber dag vorig jaar. Ik zou deze niet gaan bestellen in Polen, dat is het risico echt niet waard..

    Naam: 1995_Shising.jpg
Bekeken: 3488
Grootte: 124,7 KB
    Naam: 1995_Shising_2.jpg
Bekeken: 3358
Grootte: 145,0 KB
    Laatst gewijzigd door roelwijngaarden; 5 juli 2015 om 21:00
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  8. Deze 12 gebruikers waarderen roelwijngaarden voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #5
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Blijft heerlijk om te zien.

  10. #6
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Ik zou ze ook niet gaan bestellen in Polen,maar het viel me gewoon op dat ze werkelijk overal opdoken.
    Vroeg me dus gewoon af of het niet gewoon nieuwe crackers waren in een oud jasje zeg maar,vanwege de enorme hoeveelheid.

    Maar het gebeurt dus vaker begrijp ik dat ergens zo'n vondst word gedaan.....waarom ben ik daar nooit in de buurt als zo iets gebeurt he.....
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  11. #7
    VWC-Lid Leendert97's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2011
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.132
    Thanks
    367
    486 waarderingen in 253 posts
    Zijn dit dan echt de goeie, oude en welbekende Kanonslagen waar iedereen het over heeft? Die van vóór mijn vuurwerktijdperk? (ben geboren in '97)
    The 31st of December..

  12. #8
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leendert97 Bekijk bericht
    Zijn dit dan echt de goeie, oude en welbekende Kanonslagen waar iedereen het over heeft? Die van vóór mijn vuurwerktijdperk? (ben geboren in '97)
    Niet echt.... de beste naar mijn idee (na de 153 db invoering) blijven toch de astronauten van Schuurmans en de groen gele shisings danwel de wit/groene shising crackers. Eerst met grijs lont, later groen lont maar toen waren de groen gele shisings al verdwenen. Die knalden lekker en snipperden zoals het moest met na-smeulen, dat konden vooral de groen gele shisings.
    Maar dit is persoonlijk...
    Je moet weten dat eind jaren 70 tot en met halverwege de jaren 90 regio's sterk vuurwerkmerk en distributeur/importeur afhankelijk waren, waardoor je niet zo een sterke vermenging had van vuurwerksoorten en importeurs zoals nu.
    Wellicht dat iemand anders van het vuurwerkmuseum nog een aanvulling heeft.

    Naam: 1.jpg
Bekeken: 3183
Grootte: 63,1 KB
    de echte, oude groen gele shisings, volledig papier, lont en kruit, niet meer en niets minder. Knalden prima en snipperden en smeulden na...

    Naam: 2.jpg
Bekeken: 3296
Grootte: 57,3 KB
    de goede oude schuurmans, altijd kwaliteit, goede knal en nooit een miskoop. Dit is verandert de laatste jaren.

    Naam: 3.jpg
Bekeken: 2994
Grootte: 113,3 KB
    De wit groene shisings rechts waren de beste knallers met de schuurmans in de jaren 90....
    de linkse kwam je sporadisch tgen, ten minste in het gebied waar ik woonde, daar overheerste Schuurmans.

    Degene die nu volop in omloop zijn per pakje dan wel per slof zijn de volgende 3....
    Naam: 4.jpg
Bekeken: 3419
Grootte: 49,4 KBNaam: 5.jpg
Bekeken: 3390
Grootte: 36,5 KB

  13. Deze 10 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    de groen gelen had je toch ook van western?
    hadden in de 90's wel al groen lont.
    Maar knalde goed en snipperde prima.
    ook de wolf versie (groen met witte letters) waren tot 1996 nog met grijs lont.
    pracht spul!!

  15. #10
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Wat ik weet is dat de gene die op de Poolse webshop aangeboden word visco lont bevat en geen grijs lont. Ook snipperen ze prima zo te zien op de filmpjes. Qua knal verschil weet ik het niet, heb enkel de echte oude kanonslagen met grijslont meegemaakt en niet waar dit topic over gaat. Wel leuk voor de liefhebbers dat ze nu vol op te koop zijn!

  16. #11
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Wat ik weet is dat de gene die op de Poolse webshop aangeboden word visco lont bevat en geen grijs lont. Ook snipperen ze prima zo te zien op de filmpjes. Qua knal verschil weet ik het niet, heb enkel de echte oude kanonslagen met grijslont meegemaakt en niet waar dit topic over gaat. Wel leuk voor de liefhebbers dat ze nu vol op te koop zijn!
    Yep, alles groen lont...knallen allemaal prima hoor, zoals het hoort bij een kanonslag...niets mis mee.

  17. #12
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Vergeleken met de knallen van nu scheelt het toch aanzienlijk.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  18. #13
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
    Vergeleken met de knallen van nu scheelt het toch aanzienlijk.
    Klopt hoor, men gaat sowieso aan de veilige kant zitten kwa knal om geen afkeur te kriigen.
    In de jaren 70 knalden de astronauten echt hard, DJF hard, zeg maar en er waren enkele grotere die de M10.000 deden verbleken. ZEER strak gerolde rotjes, goed kruit. Halverwege jaren 80 werd de kwaliteit al flink minder. Er is zelfs een jaar geweest dat rotjes waren ingesneden om de knal te verminderen, lees druk van het papier af te halen. Nou, dat was helemaal niets meer.....

    stukje van vroegah van mij...
    Even inhaken:

    vroegah, eind jaren 70, 80ér jaren knalden de rotjes HARD. Ze waren zeer stevig gerold, zonder klei, nee, alleen maar papier, lont en kruit! Grijslonters. Knallen als een DJF en de grotere als Golden dragons en soms nog wel harder. Gedraaide lont, enkele lont, soms overslaand en soms alleen maar vonken. Toen nog 40 pakjes in een slof en best zwaar, je zat gauw richting 5 kg (nogmaals, zonder klei!)
    Als je een rotje in de lucht gooide, volgde een ferme knal en snipperde een wolk papier uit de lucht. Wel oppassen voor de snippers, want ze stonden meteen na de klap in de fik of smeulden goed na. Rotjes bestonden vroeger uit meestal 1 of twee lange stukken papier, strak gerold.
    Heerlijke geur. Ergens na 1985 werden de knalregels voor de zoveelste keer aangescherpt...men verkocht toen 1 jaar ingesneden rotjes, een flinke snee in het papier, knallen deden ze totaal niet meer.

  19. #14
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Wat ik weet is dat de gene die op de Poolse webshop aangeboden word visco lont bevat en geen grijs lont.
    In 1995 waren de eerste Astronauten met visco lont.
    Ik kan mij dat nog goed herinneren, want ik had bij het Lammetje in Tiel drie sloffen gele Shising astronauten gekochten.
    Maar die gingen gewoonweg niet af.

    Dus ik met mijn vader terug naar de winkel en toen kreeg ik de Super Crackers mee.
    Die dus wel knalden.

    Ze knalden voor mij (Ik had medisch echt een pokke jaar (1995) achter de rug) prima.
    Maar zoals David ook al zei, ze konden niet in de schaduw staan van de knallers van voor 1995.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  20. #15
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Wat gaaf om te zien zeg. Bestellen uit polen ga ik niet doen. Zoek ik nog voor de nostaligsche collectie.

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •