Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe stookt jouw straat?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Hier in het dorp van nog geen 10.000 verschild het wel per jaar. Jaren terug was het best rustig altijd. Alleen bij de Chinees en een enkele freak werd er lekker geschoten maar niet te zien vanaf mijn huis. En zelf had ik ook genoeg te stoken dus bleef mooi thuis. Maar vanaf 2011 is het wel behoorlijk meer geworden en ging het zelfs na 00:30 gewoon door alsof was het nog 00:00. Alleen in mijn straat nog niet... Buurman heeft elk jaar zijn vertrouwde Dikke Bertha pakketje en 10 huizen verderop volgens mij hetzelfde pakketje.. dat was het dan ook.
    Die jaren daar voor was het dan al sloes. Maar kan ook door het weer zijn gekomen (regen eerder op de avond of mist, kou.. dat weet ik niet meer)
    Laatste jaren in de stad en dat is wel veel beter voor een freak Overal dikke shells en flowerbeds. Da's t beter werk. En lekker door tot 02:00
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

    Comment


      #47
      Bij mij in de buurt word lekker gestookt, altijd groepen die over straat lopen, overdag lekker veel geknal ook dit jaar weer. Ben zelf ook nog in die fase, maar ik ben een van de enigen die ook geinteresseerd is in siervuurwerk. Om 00:00 begint het goed. Dichtbij een chinees die veel stookt en best veel anderen. het gaat dan zeker door tot 1:00.
      Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

      Comment


        #48
        Ik merk toch wel dat veel mensen zich niet meer bezig houden met vuurwerk.. Misschien door de negatieve berichtgeving erover. Als ik mijn straat neem ben ik de enige van 200( zo ongeveer) buren die zich altijd flink laat gaan. Beneden buurman heeft wel een zoon maar die is nog te jong. Verder komen er altijd 3 buren samen voor het vuurwerk. Dus qua gezelligheid en veiligheid niks te klagen ( auto's worden netjes verplaatst naar aanleiding van de brieven die worden opgehangen)

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Voor.b Bekijk bericht
          auto's worden netjes verplaatst naar aanleiding van de brieven die worden opgehangen
          Zeker netjes ook dat je brieven ophangt!

          Comment


            #50
            Helaas is het na 00:15 helemaal dood hier en ben ik de enige nog die lekker door blijft stoken.

            Comment


              #51
              Hier verschilt het een beetje per jaar. Ene jaar wordt er hier meer afgestoken dan het andere jaar, maar dat heeft vooral te maken met wie er wel en niet weg gaat tijdens de jaarwisseling. Er zijn hier in mijn hoekje van de straat meerdere huizen waarbij vuurwerk wordt afgestoken.

              Een paar huizen aan de ene kant hebben altijd wat kleine pakketjes of een paar potten en pijlen. De overburen hadden afgelopen jaar een paar goedkope cakes en een paar duurdere. Bij de goedkope potjes dachten ze dat het verstandig was om deze los op een bol voetpad neer te zetten.

              En dan is er nog mijn directe buurman. Dit is ook een vuurwerkliefhebber en hij heeft ook ieder jaar weer mooi spul, een paar dikke cakes en een paar cakeboxen. Bij mij voorthuis is een klein pleintje en hier maken wij samen gebruik van door om de beurt dingen aan te steken.

              Verder is het meestal de eerste 15-30 minuten na 0.00 uur een behoorlijke chaos, met iedereen die zijn spul afsteekt. Ik wacht dan meestal, en steek alleen wat klein spul af. Wanneer het rustiger begint te worden dan begin ik echt, meestal met eerst wat fonteinen, dan een paar kleinere cakes, en dan komen de grotere cakes, projectjes en tot slot de finale. Meestal als ik met de grotere cakes begin is de rest van de buurt ongeveer klaar, op een enkeling na, zoals mijn buurman.
              Pas bij de laatste paar cakes en de finale is ook mijn buurman klaar, en ben ik nog zo ongeveer de enige in het halve dorp die nog bezig is. (tenminste, zo was het vorig jaar)

              Eddy.
              Waar rook is, is vuurwerk.

              Comment


                #52
                Er wonen redelijk wat freaks hier in het dorp. Er zijn altijd wel 3 plaatsen goed te zien waar ontzettend veel mooi siervuurwerk de lucht in gaat. Helaas ben ik zelf niet ieder jaar thuis. Dit jaar waarschijnlijk wel

                Comment


                  #53
                  Wat mij hier vorig jaar trouwens wel opviel was dat 18.00 uur bijna een 2e 0.00 uur was.
                  Er ging rond die tijd namelijk best wel veel de lucht in.
                  Waar rook is, is vuurwerk.

                  Comment


                    #54
                    inderdaad ja......het 10.00 uur momentje is er niets bij lijkt wel...

                    Comment


                      #55
                      In de binnenstad van Delft wordt lekker gestookt. In mijn straat niet zo heel veel, de buren naast mij (Egyptenaren) stoken wel ook lekker met flink wat pijlen sierpakketjes en knalmatten.
                      Twee jaar geleden was er visite bij andere buren van ons die ook een klein pakketje schoten en afgelopen jaar een gezin van een paar huizen verderop voor het eerst vuurwerk zien afsteken.
                      Toen wij afgelopen jaar wel klaar waren om een uur of 01:30 begonnen ze bij ons om de hoek pas, lekkere 100.000 rol midden op de brug en mooie cakeboxen.

                      Comment


                        #56
                        Mijn overburen hebben vaak een pijlenpakketje en 2 cakes, en dan houdt het ook wel echt op. Onze directe buren hebben vaak visite die altijd bérgen meenemen, omdat hij bij een vuurwerkwinkel werkt. Dus zij steken heel de avond wel wat af. 00:00 is bij ons 10 minuten aardig wat vuurwerk, maar 00:30 is het ook wel echt stil. Wij zijn de enige die een mooi rood tapijt op het grasveld leggen en cakes afsteken….
                        Zonder respect geen vuurwerk.

                        Comment


                          #57
                          Dit jaar verhuisd, dus ben zeer benieuwd hoe het er hier aan toe gaat.
                          Hoor zo links en rechts al wel dat het hier behoorlijk te keer gaat, ik ben benieuwd iig.
                          In mijn oude buurt werd iig flink gestookt, de hele dag door.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #58
                            De straat waar ik leef doet het rustig aan heb ik gezien. Weinig afval te vinden na de jaarwisseling. Her en der nog een restant vuurpijl terug te vinden in de bosjes maar daar blijft het ook wel bij.

                            Op onze stooklocatie van de jaarwisseling was het een gekkenhuis, zoveel mensen en zoveel vuurwerk. Als je ging wachten tot iemand zijn vuurwerk voorbij was en je zelf wat kon afsteken dan was je wel even bezig. Cakes gingen in meervoud te gelijk af!

                            Comment


                              #59
                              Dit jaar was egt super oud en nieuw in de buurt veel vuurwerk veel mensen buiten.. de meeste stond bij in de straat naar mijn vuurwerk te kijken het leuk en mooiste moment was egt dat ze gingen klapen toen hardstyle box en black corba 120 waaren afgelopen was egt fijne gevoel en voor de rest zag je overal wel dingen de lucht in gaan was een mooie gezicht allemaal..

                              Kijken hoe het in 2016 is elke jaar is anders..

                              Comment


                                #60
                                Echt jammer dat ik op hoek woon waar ik in principe de buren niet zie, heb ook niemand rond 00:00 een cake zien afsteken... Het jammere van de straat, niet dat er verder veel wordt afgestoken maar de aanloop van mensen zou wel meer zijn dan nu het geval is.

                                Comment

                                Working...
                                X