Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Risicoanalyse 'afsteken & opslaan van een batterij'

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Risicoanalyse 'afsteken & opslaan van een batterij'

    Ik heb voor een school opdracht een risicoanalyse gemaakt over het opslaan & het afsteken van een batterij / cake/ pot....

    Omdat deze documenten meer is dan gewoon een gebruiksaanwijzing, dacht ik om deze maar eens met jullie te delen.

    Hopelijk kan ik hiermee vele een meerwaarde geven over de 'veiligheid' van een batterij

    Deze risicoanalyse is wel opgemaakt volgens de Belgische wetgeving.

    Zijn er opmerkingen, fouten, problemen, aanpassingen nodig...?
    let me know

    risicoanalyse opslag batterij.pdf
    Risicoanalyse afsteken batterij.pdf
    Risicoanalyse feestvuurwerk.pdf
    Attached Files
    Laatst aangepast door StijnVanParijs; 27 June 2015, 14:54.

    #2
    Dag jongens,

    Ik heb een paar fouten uitgelaten, aangepast, verbeterd & meer uileg. Zijn er nog tips?
    Risicoanalyse opslaan van een batterij versie 2.pdf
    Risicoanalyse afsteken batterij versie 2.pdf
    Bespreking Risicoanalyse feestvuurwerkversie 2.pdf
    Office bestanden: Risicoanalyse Feestvuurwerk versie 2 .7z

    Laatst aangepast door StijnVanParijs; 16 January 2016, 22:26. Reden: type foutje

    Comment


      #3
      Hfst 1.3 prof vuurwerk hoeft niet perse 1.3g te zijn kan ook gewoon 1.4g of 1.4s zijn .
      Gerwin

      Comment


        #4
        Oooh. Ja zo kan je het inderdaad wel uit afleiden. Dankje voor de raad

        Comment


          #5
          Een update van mij samenvatting: Naar versie 2.1
          > samenvatting: brochure feestvuurwerk versie 2.1.pdf
          > Office Files.7z

          De werking volgens de Kinney methode: http://www.lara-a.be/nl/TMB/Preventi...nney/index.htm

          Comment


            #6
            De eerste zin in je inleiding, je ziet de fout vanzelf wel.

            Comment


              #7
              Leuke analyse, maar een conclusie van 1 zin ?!
              en het zinnetje "Schijn met een zaklamp in de tubes (buizen) en kijk of je de bodem kan zien.
              Behoud u PBM tot het gevaar geweken is" vind ik apart. Waarom zou je in godsnaam na het afvuren van een cake met je gezicht er boven gaan hangen?
              ffffffffff

              Comment


                #8
                @hardcore0438
                Leuke analyse, maar een conclusie van 1 zin ?!
                en het zinnetje "Schijn met een zaklamp in de tubes (buizen) en kijk of je de bodem kan zien.
                Behoud u PBM tot het gevaar geweken is" vind ik apart. Waarom zou je in godsnaam na het afvuren van een cake met je gezicht er boven gaan hangen?
                Wel na 20 tal minuten wachten is het gevaar geweken dacht ik, om dan te controleren of alles in de lucht is gegaan?

                Of wat is u idee?

                Ik heb geen idee wat ik er nog een conclusie uit kan nemen.
                Deze foutjes zijn er al uit:
                Brochure feestvuurwerk versie 2.2.pdf
                Laatst aangepast door StijnVanParijs; 21 January 2016, 18:32.

                Comment


                  #9
                  Ik zelf kijk nooit meer boven een cake na het afvuren, ik laat hem staan of zet hem op z'n kop om hem vervolgens uren later op te ruimen (in geval van O&N. Probeer je conclusie wat langer te maken met enkele feiten die zijn genoemd in je document. Ontkracht eventueel enkele tegenargumenten die vaak genoemd worden bij vuurwerk en benadruk de veiligheidseisen , en het gedrag van de mens bijvoorbeeld.
                  De Kinney methode is verder wel een fijne methode (Risico analyses vind ik namelijk verschrikkelijk om te maken en te verklaren ). Heb je zelf de vrijheid gekregen om voor een methode te kiezen of werd dit opgelegd ?
                  ffffffffff

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door hardcore0438 Bekijk bericht
                    Ik zelf kijk nooit meer boven een cake na het afvuren, ik laat hem staan of zet hem op z'n kop om hem vervolgens uren later op te ruimen (in geval van O&N. Probeer je conclusie wat langer te maken met enkele feiten die zijn genoemd in je document. Ontkracht eventueel enkele tegenargumenten die vaak genoemd worden bij vuurwerk en benadruk de veiligheidseisen , en het gedrag van de mens bijvoorbeeld.
                    De Kinney methode is verder wel een fijne methode (Risico analyses vind ik namelijk verschrikkelijk om te maken en te verklaren ). Heb je zelf de vrijheid gekregen om voor een methode te kiezen of werd dit opgelegd ?
                    Bedankt voor de tips,
                    Het was vrij om te kiezen. Dus wou ik een zinvol risicoanalyse te maken.

                    Eind dit jaar is er een wetsvoorstel dat de 500gram cakes niet meer worden verkocht op Belgisch grondgebied. Al Is het nog niet zeker.

                    Later zal ik een risicoanalyse maken over het transporteren en over vuurpijlen.

                    Comment

                    Working...
                    X