Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Vuurwerkshow Enschede

    Wie: Dream Fireworks
    Waar: Enschede, in het Volkspark
    Wat: Consumenten, zonnen, mines
    Hoelaat: 22.00

    Ergens anders stond dat het om 21.15 begon, maar dat is dus 22.00
    Bron: Dream fireworks

    Voor het eerst in 7 jaar tijd weer een show in Enschede, en het beloofd een mooie show te worden.

  2. #2
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    wel raar nu opeens 22:00 uur?
    overal in enschede staan borden met de tijd van 21:15 uur
    ook in de huis aan huis staat deze tijd want 22:00 uur zou te laat zijn voor de kleine kinderen.
    maargoed ik zal er zijn

    dit word er trouwens nog meer ontstoken:
    Cakebox (geschikt voor particulier gebruik) < 1 inch
    Fontein
    Romeinse kaars 1,5 inch
    Komeet 60 mm
    Mines/pot a feu 75 mm
    Bengaals Vuur
    Tekstbord
    Waterval

  3. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Het klopt dat dit ook nog allemaal ontstoken zou worden.
    Ik heb Frits vandaag nog gesproken, en die zij tegen mij dat het 22.00 was.
    Ik zou hem morgen nog wel een keer vragen en dan post ik het wel.

  4. #4
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    je hebt gelijk omepje,staat nu ook op tubantia.nl

    *
    ENSCHEDE - Stinkend vervelend.
    Zo reageert Helmich van Heek op het met een uur moeten uitstellen van het vuurwerk, komende zondag, als afsluiting van de herfstkermis. Dat wordt nu tussen 22 en 22.30 uur in plaats van 21.15 uur, zoals de organisatoren van de kermis in het Volkspark wilden.
    De provincie heeft echter de vergunning afgegeven na 22 uur.
    "Het kan op korte termijn niet meer worden aangepast, is me verteld. Het wordt allemaal zo moeilijk", zucht de bijna 70-jarige Van Heek. "We hadden het liever anders gezien. De contacten met de buren zijn me heel dierbaar. Volgend jaar is het vuurwerk eerder op de avond."

  5. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ja klopt, je was met net voor want ik wou het ook al posten.
    Maar vroeg Frits net ook nog, en het gaat om 22,00 uur eindelijk weer gebeuren.

    Ik heb vandaag nog een uitnodiging gekregen van Frits om bij de opbouw aanwezig te zijn, en deze heb ik dus niet laten schieten

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ja klopt, je was met net voor want ik wou het ook al posten.
    Maar vroeg Frits net ook nog, en het gaat om 22,00 uur eindelijk weer gebeuren.

    Ik heb vandaag nog een uitnodiging gekregen van Frits om bij de opbouw aanwezig te zijn, en deze heb ik dus niet laten schieten
    Leuk Wesley, dat je bij de opbouw betrokken bent.
    Veel plezier morgen. Moet jou als Enschedenaar wel goed doen dit.


  7. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Leuk Wesley, dat je bij de opbouw betrokken bent.
    Veel plezier morgen. Moet jou als Enschedenaar wel goed doen dit.

    Ja zeker leuk dat ik bij de opbouw aanwezig mag zijn.
    Heb er ook supper veel zin aan.

    Ja dit doet mij zeker goed, eindelijk weer eens vuurwerk in m'n eigen stad.

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 augustus 2007
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Het is te hopen dat de gemeente snel bijdraaid en dat er weer eens een oude vertrouwde show geschoten kan gaan worden. Ik heb er geen hoge verwachtingen van en mij is het de rit erheen niet waard.

  9. #9
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ja zeker leuk dat ik bij de opbouw aanwezig mag zijn.
    Heb er ook supper veel zin aan.

    Ja dit doet mij zeker goed, eindelijk weer eens vuurwerk in m'n eigen stad.
    mij ook hoor we hebben gewoon een dikke 7 jaar moeten wachten.
    maar morgen is het dan weer zover.
    eerst even over de kermis lopen en in een paar leuke attracties gaan dan wat oliebollen eten en dan naar hopelijk een leuke/goede vuurwerkshow kijken
    ik heb er erg veel zin in.

  10. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Gister morgen om 8 uur ging bij mij de wekker, na rustig te hebben ontbeten en me klaar te hebben gemaakt ben ik rond 9 uur weg gereden omdat we rond 9 uur en half 10 in het volkspark moesten wezen.

    Al snel kwam de bus van Dream Fireworks het terein oprijden. We zijn toen meteen begonnen met het meten van de afstanden zodat we konden beginnen met het bouwen van de show zelf. Ik moest samen met nog een ander 60 candels voorzien van een electronische ontsteking. Anderen gingen bezig met het inbrengen van de electronische ontsteking in de potten. Er waren in totaal 120 consumenten potten, 60 candels, 70 mines een bult blinkers en bengalen, 4 grote zonnen en nog een aantal kleinere zonnen.

    De show zelf zag er erg mooi uit. Het was ongeveer 15 minuten een volle lucht, met erg veel leuke potten. Zo waren er 5 Sky Screamers, 6 Jewel In The Crown, stuk of 4 Falling leaf's.

    Erg Goed van Frits Pen dat hij deze show heeft geschonken aan de Gemeente Enschede, een heel erg mooi gebaar van hem en dat aan het aplaus van het publiek te horen was ook gewaardeerd is.

    Ik heb deze dag erg veel geleerd, gelachen en erg veel plezier gehad, ik wil daarom Dream Fireworks nogmaals hartelijk bedanken voor de gastvrijheid.
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 24 oktober 2007 om 01:13 Reden: typevautje rechtgezet

  11. #11
    VWC-Lid Vinnie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2007
    Berichten
    192
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Gister morgen om 8 uur ging bij mij de wekker, na rustig te hebben ontbeten en me klaar te hebben gemaakt ben ik rond 9 uur weg gereden omdat we rond 9 uur en half 10 in het volkspark moesten wezen.

    Al snel kwam de bus van Dream Fireworks het terein oprijden. We zijn toen meteen begonnen met het meten van de afstanden zodat we konden beginnen met het bouwen van de show zelf. Ik moest samen met nog een ander 60 candels voorzien van een electroniece ontsteking. Anderen gingen bezig met het inbrengen van de electroniece ontsteking in de potten. Er waren in totaal 120 consumenten potten, 60 candels, 70 mines een bult blinkers en bengalen, 4 grote zonnen en nog een aantal kleinere zonnen.

    De show zelf zag er erg mooi uit. Het was ongeveer 15 minuten een volle lucht, met erg veel leuke potten. Zo waren er 5 Sky Screamers, 6 Jewel In The Crown, stuk of 4 Falling leaf's.

    Erg Goed van Frits Pen dat hij deze show heeft geschonken aan de Gemeente Enschede, een heel erg mooi gebaar van hem en dat aan het aplaus van het publiek te horen was ook gewadeerd is.

    Ik heb deze dag erg veel geleerd, gelachen en erg veel plezier gehad, ik wil daarom Dream Fireworks nogmaals hartelijk bedanken voor de gastvrijheid.
    Leuk verslag heb je daar! bedankt daarvoor!
    Heb je nog foto's gemaakt? en misschien zelfs van de show zelf een film? ik ben benieuwd!
    zo te horen heb je je erg vermaakt!

    Vincent.

  12. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ja ik heb foto's gemaakt van de opbouw(vooral producten). Maar helaas na een stuk af wat foto's waren de batterijen op. Ik had nog nieuwe mee genomen maar die pakte hij op de 1 of andere manier niet.

    Als iemand mij kan helpen met de foto's er op te zetten dan zal ik dat meteen doen.

    Mn vriendin heeft de show gefilmf, maar ook hier zal iemand mij mee moeten helpen. Maar ook dit zal geen supper kwaliteit zijn, want het is maar een cameratje van z'n 200 euro.

  13. #13
    VWC-Lid T-sec's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2007
    Berichten
    56
    Thanks
    3
    18 waarderingen in 9 posts
    Stefan heeft ook met fotocamera en videocamera rondgelopen, dus moet goed komen.

  14. #14
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    http://www.ad.nl/binnenland/article1764542.ece

    Bron: AD.nl

    Hier nog een korte reportage, leuk om te zien, veel reacties van personen tijdens de show en ook leuk om de producten te herkennen die Omepje ook al aankaart. Naast de bekende Nederlandse producten meen ik een zon, de JS2 van Jorge, te herkennen (import Vulcan), enig idee Omepje?

    Groeten

  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 september 2005
    Berichten
    61
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    het leuke ervan is, dat direct na het de vuurwerkshow van enschede er meteen weer klachten van mensen zijn geweest, die vonden dat de vuurwerkshow in overleg met deze mensen plaats had moeten vinden...

    Ik ben trots op enschede omdat ik er woon, maar ik vind dit een beetje te ver gaan, volgens de krant (ik dacht tubantia) ging het om een "handjevol" mensen die wat klachten hadden.

    Ik woon zelf vrij dicht bij het volkspark, en ben zelf niet naar de show geweest, maar heb geen enkele knal gehoord (was op dat moment gewoon thuis).

    Ik vind dat er weer overdreven gereageerd word, natuurlijk zijn er principes maar we houden al bijna 8 jaar "rekening".

    Nou word er rekening gehouden met deze mensen door niet met grote kalibers te schieten, is het nog niet goed.....overigens had de groep die deze mensen vertegenwoordig ook nog een telefoonnummer geplaatst in de krant om reacties te geven...misschien moet ik dat maar eens doen.
    [B][COLOR="Red"]Anti Pro-Line![/COLOR][/B]

    [b]Weco Corsair Freak :)[/b]

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •