Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 60
  1. #46
    VWC-Lid XVIII's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2014
    Berichten
    254
    Thanks
    62
    246 waarderingen in 76 posts
    Ik zie mezelf niet als een freak, omdat je mij niet zal tegenkomen bij demo's of shows. Aan de productvideo's en reacties van de actieve leden heb ik genoeg.
    Zie mezelf als een echte liefhebber: Mensen die vuurwerk een warm hart toedragen en er met passie over praten.

  2. #47
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Er zijn velen soorten freaks, alleen de basis is toch wel zoals met elk iets waar je "freak" bij ben, de passie rondom t geen straalt er vanaf. Passie is een emotie, is een gevoel. Is niet iets wat in geld/macht/sociale dingen uit te drukken is.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  3. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Imo heb je de passie of gewoon helemaal niet.
    Je hoef niet persé alleen bij SHELL te tanken of cockTAILsaus te eten om een pyrofiel te zijn.

    Met passie je eigen budget uitgeven om er een heerlijk sfeervolle jaarwisseling van te maken met kriebels vanaf het moment van het dat je je collectie samensteld.
    Wanneer je daar vóór december al mee bezig bent en daarbij ook nog je info vergaard via een forum zegt genoeg over jou als Vuurwerk-Freak

  4. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Mijn definitie van een freak is wanneer je je langer dan de laatste 3 dagen van het jaar bezighoudt met vuurwerk. Budget heeft totaal geen invloed op. Wanneer je dan ook alleen nog maar aan vuurwerk kunt denken en er vaak slapeloze nachten van hebt, vaak op een forum zit, dan ben je zeer zeker een freak.

  5. #50
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Of je bent gewoon dol op vuurwerk zoals ik. Tis maar net hoe je het wil noemen.
    December Will Be Magic Again!!

  6. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  7. #51
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Mijn definitie van een freak is wanneer je je langer dan de laatste 3 dagen van het jaar bezighoudt met vuurwerk.
    Niet helemaal mee eens. Er zijn genoeg mensen die het af en toe leuk vinden om wat vuurwerk te bekijken in de buurt en die voor een aardig bedrag vuurwerk kopen maar om die gelijk te bestempelen als 'freak' vind ik niet toepasselijk.

    Wanneer je het wel of niet bent is moeilijk te zeggen. In mijn mening is een liefhebber van vuurwerk iemand die op zijn manier geniet van alles wat bij vuurwerk hoort dus niet alleen het afsteken zelf maar ook de decembermaand zelf, het begin van het seizoen vroeg in september, een kampvuur of open haard in de koude maanden, chocomel met Serious Request op de achtergrond (okay, vroeger...), uren of zelfs dagen lang kunnen staren naar de vuurwerkfolders, dagdromend op het werk rondlopen terwijl je in gedachte alleen met vuurwerk bezig bent, op verjaardagen word aangesproken over al het mooie vuurwerk wat je had of waar je het gaat vieren met al dat vuurwerk enzovoorts enzovoorts enzovoorts.

  8. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  9. #52
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Tja..... Ik vind mezelf en mijn vrouw liefhebbers die het aardig te pakken hebben. Iedere dag kom ik op de fora en alle vakanties die we ieder jaar houden zijn naar vuurwerkfestivals in Malta, Spanje of Italië. Daar komt dan nog een aardig Oud en Nieuw bij en dan geef je per jaar aardig wat uit aan je hobby

    Velen verklaren ons voor gek, maar wij zijn er erg gelukkig mee.
    Aanvullend bij het beeld van de echte freak/ liefhebber: stookt geen illegaal vuurwerk in Nederland om er zo ALLES aan te doen om de vuurwerktraditie te behouden.

  10. #53
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Tja wanneer ben je een freak...

    Je weet hoe verschillende stukken vuurwerk werken en heten, en je de effecten kan benoemen.

    Als je in Januari je eerste bestellingen weer de deur uit hebt, of als de eerste online winkels begin september weer open gaan...

    Als je bestellijsten maakt en deze keer op keer aanpast omdat je weer wat moois hebt gezien.

    Je een schietlijst maakt wanneer je welk product gaat schieten en meerderen producten doorlont om zo je eigen showtje neer te zetten.

    Zodra je je vuurwerk de 28e/29e in huis hebt je direct aan de slag gaat om alle lonten vrij te maken, alle compounds zelf nog een keer checkt of de pauzes korter kunnen.
    En je elke dag meerdere keren gewoon even kijkt naar je collectie.

    Dat je om 00:00 uur eerst 10 minuten staat te genieten van alle knallen, kleuren en geluiden om je heen, en wacht tot het wat rustiger is voor je zelf begint met afsteken.

    Ik kan nog wel even door gaan, maar dit zijn de dingen die ik doe, en mij het idee geven wel meer dan een liefhebber te zijn, en toch wel richting het freak zijn ga
    Laatst gewijzigd door Palm Tree; 15 november 2018 om 23:15
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  12. #54
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Naam: Knipsel.PNG
Bekeken: 219
Grootte: 2,7 KB
    Naam: Knipsel.PNG
Bekeken: 209
Grootte: 2,1 KB
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  13. Deze gebruiker waardeert erase2fast voor het bericht:


  14. #55
    VWC-Lid PyroBrian's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2014
    Berichten
    595
    Thanks
    602
    202 waarderingen in 99 posts
    Freak ben je naar mijn idee wanneer je langer dan een dag met je bestelling bezig bent. Wanneer je gericht op zoek gaat naar bepaalde effecten (en/of de hardste knal). Èchte freaks onderscheiden zich dan weer door zelfs wanneer ze al 'genoeg' besteld hebben nog gaan kijken of er ergens toch nog wat leuks bij staat voor hun showtje. Niet om te kopen natuurlijk.. gewoon filmpjes kijken -kijkt met een schuin oog naar weer een volgeladen online winkelwagentje -. Het showtje wat dan gedurende de avond natuurlijk wordt aangevuld door een constant rondje van de woonkamer naar de straat.

  15. #56
    VWC-Lid Grand Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2018
    Berichten
    352
    Thanks
    183
    75 waarderingen in 54 posts
    Goed topic! Leuk om te lezen hoe anderen het beleven

  16. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Midden in de nacht wakker schrikken met de gedachte " heb ik wel genoeg? ".

  17. #58
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Wellicht een leuke toevoeging: als je minstens 1x hebt gedroomd over wakker worden op de 31e zonder dat je vuurwerk gekocht hebt!

  18. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2016
    Berichten
    36
    Thanks
    6
    40 waarderingen in 13 posts
    Je maat in 2006/07 met een bexvlinder een paar vingers zien wegknallen en gewoon stug blijven doorgaan nadat alle rook opgetrokken was en hij op weg was naar het ziekenhuis met zn broers

  19. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2017
    Berichten
    54
    Thanks
    0
    75 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    Tja wanneer ben je een freak...

    Dat je om 00:00 uur eerst 10 minuten staat te genieten van alle knallen, kleuren en geluiden om je heen, en wacht tot het wat rustiger is voor je zelf begint met afsteken.
    Of dat je gewoon zorgt dat iedereen om je heen stopt met afsteken en alle aandacht uit gaat naar de show waar jij al maanden de voorbereidingen voor treft... kan je uit ervaring vertellen... dat geeft echt een KICK!!

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •