Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    Bezoek Heron Fireworks 30 november 2014

    Zondag 30 november ben ik afgereisd naar Emmerich voor een bezoek aan Heron Fireworks om eens gezellig bij te praten. We zagen de nieuwe producten namelijk al op het forum verschijnen en dan wordt het echt tijd om eens even goed bij te praten en te horen wat de plannen voor de komende drukke periode zijn. In het nieuwe net verbouwde kantoorpand, een voormalige bunker, werd ik hartelijk verwelkomd door Hayo Wollf. Onder het genot van een lekker kopje koffie begon het gesprek.


    Evaluatie Heron Fireworks 2013-2014
    Afgelopen jaar is al met al een drukke periode geweest. Na een verhuizing, een hele verbouwing en deelname aan de Pyronale met als beloning de derde plek is dan zeker iets om trots op te zijn! Ook in het nieuwe kantoorpand is erg veel tijd gestoken en dat is te zien. Het is een oude bunker die volledig is omgebouwd tot kantoor, geen enkele importeur heeft dit en hoe gaaf is dat wel niet? Ook het afgelopen verkoopjaar is een prima jaar geweest voor Heron. Men richt zich voornamelijk op de Duitse markt en heeft net over de grens bij Arnhem een eigen winkel in Emmerich, Vuurwerk24.nl. De zelf geïmporteerde producten worden tweeledig ingezet. Niet alleen om te verkopen aan de consument, maar ook wordt dit ingezet in verschillende shows. Ideaal als je het mij vraagt.

    Ontwikkelingen Heron Fireworks 2014-2015
    Voor het komende jaar zijn er alweer veel producten verschenen op het forum. Mooie cakeboxen, maar ook kleinere cakes voor consumenten in verschillende prijscategorieën. Jullie hebben vast al wel verschillende films gezien. Er zitten echte toppers tussen! Ook hebben alle bestaande labels een nieuw en fris jasje gekregen. Erg mooi en kleurrijk en onderscheidend van andere cakes.


    Cakeboxen volledig doorgelont volgens de nieuwste CE regels
    Omdat Heron Fireworks aanwezig is bij alle overleggen over de nieuwste CE-normeringen weet men erg goed wat er speelt. Daarom hebben ze dit jaar als eerste importeur hun cakeboxen volledig doorgelont volgens de allernieuwste CE-normering. Zelfs het lont heeft een geheel eigen goedgekeurd CE-nummer. Deze serie heet Heron Elements en wordt voorlopig alleen verkocht in landen buiten Nederland omdat de overheid pas begin volgend jaar een besluit wil nemen, of dit verkocht mag worden. Wel worden ze verkocht in Duitsland ,Oostenrijk, Denemarken, Finland, Spanje en sinds afgelopen week ook in Belgie In Belgie zullen de Heron Elements worden verkocht bij Edruco. Deze winkel heeft van Heron exclusiviteit gekregen voor Belgie. Als je het mij vraagt is dit systeem een erg groot voordeel, zeker voor de normale consument. Men hoeft niet meer zelf te gaan experimenteren hoe men de cakes onderling kan doorverbinden en kan de box gewoon in 1x aansteken. Een erg grote verbetering voor de veiligheid.

    Hoe zit eigenlijk precies in elkaar met dat direct doorlonten hebben we aan Hayo gevraagd. Hayo antwoorde als volgt:
    “Wij hebben inmiddels een behoorlijk serieus bedrijf opgebouwd wat altijd voorop loopt met nieuwe ideeën waar dan vaak eerst een heleboel weerstand tegen is maar wat tot nu toe wel altijd bleek te kloppen. Met onze winkel in Duitsland hebben we heel wat processen moeten voeren om door de overheid te worden geaccepteerd, vuurwerk uit het buitenland was immers altijd illegaal en daar kon niet veel van kloppen. Dit was en is nu soms nog steeds de gedachten van heel veel Nederlanders omdat er eindeloos door de overheid is gecommuniceerd dat buitenlands vuurwerk illegaal was. Zelfs na 6 jaar waar alle vuurwerk ce gekeurd is met zowel Nederlandse als Duitse gebruiksaanwijzingen denken er nog steeds mensen dat ons vuurwerk illegaal is.
    Ook nu weer met de nieuwe regelgeving voor compound fireworks zit de overheid weer met de handen in het haar omdat ze zelf weer regels aan het verzinnen zijn. De nieuwe regelgeving over compound fireworks is duidelijk. Maximaal 2 kilo per doos netto kruitgewicht. Gekeurde
    lonten, nieuwe keuringen voor de gehele box etc etc.
    Onze 15 nieuwe elementboxen voldoen hier volledig aan en daar zijn we weer de allereerste mee in de Nederlandse en Duitse markt. Nu zullen er wel weer gelijk opmerkingen komen dat weco al veel langer doorlont bakken heeft, maar dat is geen compound fireworks volgens de nieuwe regelgeving.“

    Helaas zijn de elements dit jaar dus niet in Nederland verkrijgbaar. De rest van Europa verkoopt dit echter wel. In Duitsland bij de eigen winkel (www.vuurwerk24.nl / http://www.heronfireworks.com/shop/ ) en in de vele online shops. In Belgie zijn de boxen zoals eerder vermeld alleen te koop bij Edruco.

    Tot zover het verslag. Wij willen Heron Fireworks hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en alle nieuwtjes! Wij kijken alweer uit naar het volgende bezoek!
    Laatst gewijzigd door bassie1978; 17 december 2014 om 16:20

  2. Deze 10 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Erg goed wat betreft die Elements serie...dat bestaat al jaren in Duitsland kant en klare planken.
    Hoeven mensen niet zelf te prutsen en is dus stukken veiliger in mijn ogen.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  4. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Ik weet dat een winkelier in het zuiden 10 element boxen heeft ingekocht dus ze zijn wel degelijk in Nederland verkrijgbaar. Ik ga er zelf ook een uitproberen.

    Ik verwacht dat Heron hoge ogen gaat gooien dit jaar. Ze hebben ontzettend mooie kwaliteit tegen eerlijke prijzen.

  6. Deze gebruiker waardeert Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    die zal ze niet geleverd krijgen ivm bovenstaande dus....gaat denk ik om TP of niet?

  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    1.095
    Thanks
    480
    687 waarderingen in 178 posts
    Ik las dat ze nu in België maximaal 1 kilogram vuurwerk mogen bezitten. Als zo'n box al doorgelont is ga je daar dan zwaar overheen lijkt mij.

  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 november 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    607
    Thanks
    202
    294 waarderingen in 186 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    die zal ze niet geleverd krijgen ivm bovenstaande dus....gaat denk ik om TP of niet?
    Het kan aan mijn liggen .... maar op de site van vuurwerkmegamarkt.nl zie ik ze toch ook echt staan

  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 september 2013
    Berichten
    130
    Thanks
    117
    47 waarderingen in 22 posts
    Emmerich ? zit toch in Elten vlak bij die hoe.en tent toch

  11. #8
    VWC-Lid RowdyE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2008
    Locatie
    0316
    Berichten
    106
    Thanks
    208
    68 waarderingen in 46 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mosterdman Bekijk bericht
    Emmerich ? zit toch in Elten vlak bij die hoe.en tent toch
    zit 10min veder op

  12. #9
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Dankjewel voor je duidelijke en informatieve verslag Bastiaan
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 september 2013
    Berichten
    130
    Thanks
    117
    47 waarderingen in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RowdyE Bekijk bericht
    zit 10min veder op
    Wie zit er dan met die bunkers in Elten ?

  14. #11
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Elten hoort bij de gemeente Emmerich.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •