Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 16 van 52 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 240 van 775

Discussie: 25KG regeling

  1. #226
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.206
    Thanks
    5.529
    6.563 waarderingen in 2.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Ik heb het een OvJ gevraagd toen ik de kans had. Haar argument voor de 25 kg regel was "gevaarlijk, Enschede, rijdende bom, etc."

    Toen vroeg ik haar wat te doen als ik een groep vrienden uitnodig die allemaal vuurwerk meenemen naar mijn huis en je raad het al, als het meer dan 25 kg is? Strafbaar.
    Zeer onprofessioneel antwoord van OvJ, maar wacht het is een haar...
    Vind het inderdaad wel een wetgeving, het zou mogelijk moeten zijn om in je schuur en in je huis 25kg op te slaan. Want
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. #227
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Zeer onprofessioneel antwoord van OvJ, maar wacht het is een haar...
    Onprofessioneel of niet. Ze (OM/justitie) zijn er echt van overtuigd dat al het vuurwerk levensgevaarlijk is in grote hoeveelheden. Ik ben er wegens de aanleiding van het gesprek niet tegenin gegaan.
    ..

  3. Deze gebruiker waardeert genius voor het bericht:


  4. #228
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Men stelt hier dat de 25kg regel (lees de wet) o.a. achterhaald is sinds de “onbeperkte” invoer/import van o.a. 500grammers en boxen...maar das natuurlijk naar je eigen belangen praten...

    Net zoiets als dat hardrijders de snelheidslimiet achterhaald vinden omdat ze graag hard in hun snelle auto willen rijden.

    In beide gevallen ben ik voor, maar is de wet nou eenmaal de wet.
    Echter is het aan jezelf of je die wilt overtreden.

  5. #229
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    De wet is de wet, alleen jammer dat wij niet samen de wetten bepalen.

    Anyway, vaak is de wet gebaseerd op bepaalde bevindingen, in dit geval mag je maar 25 kg vuurwerk bezitten (per huishouden) vanwege het gevaar. Echter, wanneer je een huis hebt dat net zo groot is als 6 rijtjeshuizen maar toch slechts 25 kg mag hebben terwijl in die rijtjeshuizen 150 kg mag liggen, vraag ik mij af of de wet wel op de juiste wijze is opgesteld. Je zou dan eigenlijk het moeten aanpassen naar bijvoorbeeld 25 kg per 25 m². En nogmaals, wanneer je je eigen huis en perceel laat onderverdelen/splitsen en dit laat vastleggen bij de notaris/kadaster, dan zou je ineens wel op ieder perceel 25 kg mogen hebben. Daarom, de wet is misschien wel wet, maar wilt niet zeggen dat het op de juiste wijze is vastgelegd.
    Laatst gewijzigd door Grizmo Raizor; 19 oktober 2018 om 16:23

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  7. #230
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Helemaal mee eens, vind ik ook!
    Net zoals dat ik vind dat je op een goede brede lange snelweg makkelijk 160km p/u kunt rijden.

    Maar we blijven in ons eigen straatje praten.

  8. #231
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Hoe dan ook zou de wet de mens moeten dienen, en niet andersom.
    M.i. Is In dit geval de wetgeving ontrent het aantal kg vuurwerk per huishouden, achterhaald en onredelijk.

  9. Deze 3 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


  10. #232
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    25 kg gaat natuurlijk nergens over, het tekent de branchevereniging dat hier nog nooit wat aan gedaan is.

  11. #233
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Kijk naar Duitsland, daar heb je deze beperking niet. Daar verkopen ze het open en bloot in de winkels. Daar kun je het zelfs online bestellen en krijg je, mits je dat wilt, het thuis gestuurd. Wanneer alles zo gevaarlijk zou zijn als men ons zou doen geloven, dan deden de Duitsers er niet zo makkelijk over.

  12. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  13. #234
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Hoe dan ook zou de wet de mens moeten dienen, en niet andersom.
    M.i. Is In dit geval de wetgeving ontrent het aantal kg vuurwerk per huishouden, achterhaald en onredelijk.
    Hey gozer, hoe ist?!
    Als liefhebber ben ik het helemaal met je eens, echter werkt het rechtssysteem wbt een wetswijziging nou eenmaal niet in het belang van wat een bepaalde groep graag zou willen!

  14. #235
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Hey gozer, hoe ist?!
    Als liefhebber ben ik het helemaal met je eens, echter werkt het rechtssysteem wbt een wetswijziging nou eenmaal niet in het belang van wat een bepaalde groep graag zou willen!
    Maar er zijn altijd groepen die tegenover elkaar staan. De ene wil iets wel, de ander wil iets niet. Daarom zijn wetten belangrijk, omdat ze rationeel gemaakt zouden moeten worden om de mens te dienen. In dit geval zou de wetgeving hieromtrent de veiligheid van de burger moeten waarborgen wanneer de burger wil genieten van deze traditie. Wanneer blijkt dat deze wetgeving achterhaald is en niet daadwerkelijk de veiligheid van de burger handhaaft maar slechts het plezier inperkt, moet je je afvragen of het niet tijd is de wet te veranderen.

    Wanneer wetenschappelijk bewezen kan worden dat het consumenten vuurwerk dat we hier in nederland hebben geen massa-explosief kan voemen, waarom dan krampachtig vasthouden aan deze wet alsof dat wel zo zou zijn? Bovendien wordt de liefhebber nu gestraft voor het hebben van grotere boxen(veel karton / gewicht voor veiligheid) t.o.v. Vuurwerk dat relatief weinig bruto gewicht heeft maar een hoger kruitpercentage?

    De wet werkt in dit geval dus averechts, het aanschaffen van veiliger vuurwerk wordt zo indirect gestraft.

  15. Deze 3 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


  16. #236
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Maar er zijn altijd groepen die tegenover elkaar staan. De ene wil iets wel, de ander wil iets niet. Daarom zijn wetten belangrijk, omdat ze rationeel gemaakt zouden moeten worden om de mens te dienen. In dit geval zou de wetgeving hieromtrent de veiligheid van de burger moeten waarborgen wanneer de burger wil genieten van deze traditie. Wanneer blijkt dat deze wetgeving achterhaald is en niet daadwerkelijk de veiligheid van de burger handhaaft maar slechts het plezier inperkt, moet je je afvragen of het niet tijd is de wet te veranderen.

    Wanneer wetenschappelijk bewezen kan worden dat het consumenten vuurwerk dat we hier in nederland hebben geen massa-explosief kan voemen, waarom dan krampachtig vasthouden aan deze wet alsof dat wel zo zou zijn? Bovendien wordt de liefhebber nu gestraft voor het hebben van grotere boxen(veel karton / gewicht voor veiligheid) t.o.v. Vuurwerk dat relatief weinig bruto gewicht heeft maar een hoger kruitpercentage?

    De wet werkt in dit geval dus averechts, het aanschaffen van veiliger vuurwerk wordt zo indirect gestraft.
    Ondanks je mooie woorden blijf je in je eigen straatje praten, wat begrijpelijk is alszijnde liefhebber.

    Hoeveel kg bruto en hoeveel kg NEC buiten kooi, vindt jij dat wettelijk toegestaan zou moeten worden, per woning en/of per huishouding?

  17. #237
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Ondanks je mooie woorden blijf je in je eigen straatje praten, wat begrijpelijk is alszijnde liefhebber.

    Hoeveel kg bruto en hoeveel kg NEC buiten kooi, vindt jij dat wettelijk toegestaan zou moeten worden, per woning en/of per huishouding?
    Geen limiet, duits voorbeeld. Anders 25kg sas
    Jeder Schuss ein Genuss

  18. #238
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Waarom blijf je er zo in hangen dat ik in mijn eigen straatje blijf praten? Natuurlijk sta ik achter wat ik zeg, waarom zou ik het anders zeggen?

    Waar de wet naar aangepast zou moeten worden? Geen idee .. als liefhebber zie ik natuurlijk het liefst tot 25kg kruit en als we dan toch bezig zijn flash knallers tot 5 gram, f4 blokken en 2,5” shell kitjes. Maar dat zal er in dit land wel nooit van komen haha.

    En nu serieus: een wetgeving die kijkt naar de klassificatie en NEM. Daarnaast ook het verstand gebruikt en kijkt naar de veiligheid van het vuurwerk. Laat de slimme koppen die ervoor betaald worden maar eens met een goede aanpassing van deze achterhaalde wet komen. Zou fijn zijn als BPN daar voor streed (voor zo ver ze dat nog niet doen?)

  19. #239
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.206
    Thanks
    5.529
    6.563 waarderingen in 2.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Als liefhebber ben ik het helemaal met je eens, echter werkt het rechtssysteem wbt een wetswijziging nou eenmaal niet in het belang van wat een bepaalde groep graag zou willen!
    Ik zou dit maar niet te snel zeggen, kijk maar wat de anti-vuurwerk lobby voor elkaar krijgt. Natuurlijk steekt die groep wel wat anders in elkaar maar alsnog.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  20. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  21. #240
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    Deze hele regeling is zwaar achterhaald en slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je mag 1 flinke box hebben en verder helemaal niets, dat gaat tog nergens over. Wordt hoog tijd dat ze dit eens gaan aanpassen en ook voor de heren importeurs/vuurwerkcheck/bpn om hier eens mee bezig te gaan.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. Deze 6 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


Pagina 16 van 52 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •