Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 24 van 53 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 346 t/m 360 van 783

Discussie: 25KG regeling

  1. #346
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2019
    Berichten
    190
    Thanks
    43
    75 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
    Ik vind jou internetheld gedrag op een forum waar je net om de hoek komt kijken buitengewoon irritant.

    Gedraag je gewoon en doe normaal zoals iedereen. Je verziekt atm meerdere topics door reacties uit te lokken die niet nodig zijn. Ieder z'n mening maar lok geen onnodige domme discussies uit.

    Je hoeft hier voor niemand stoer te doen

    Ik doe niet stoer, ik hekel zelf aan hoe mensen hier trots doen als een jochie met 19 nitraten wordt gepakt, alsof het heel wat is. “Want ja regels” maar de 25 kilo regel is dan niet leuk?

    Ik vindt dat we dan gewoon met zijn alle de regels moeten naleven.

  2. Deze gebruiker waardeert Porsche voor het bericht:


  3. #347
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Porsche Bekijk bericht
    Ik doe niet stoer, ik hekel zelf aan hoe mensen hier trots doen als een jochie met 19 nitraten wordt gepakt, alsof het heel wat is. “Want ja regels” maar de 25 kilo regel is dan niet leuk?

    Ik vindt dat we dan gewoon met zijn alle de regels moeten naleven.
    Het gaat er niet om dat de 25kg niet leuk is maar dat die regel hopeloos verouderd is t.o.v jaren geleden. 25kg is niet haalbaar met de huidige producten op de markt.

    Tevens doelde ik in mijn bericht niet op de inhoud van jou mening maar de manier waarop je die meermaals uit.

  4. Deze 3 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


  5. #348
    VWC-Lid Tatanka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.031
    Thanks
    1.346
    2.967 waarderingen in 842 posts
    Beetje off topic!!

    Weet je wat ik vind ga eens keer lekker genieten richting de aanloop van oud en nieuw. In een breed scala aan leuk nieuws op dit forum

    Ga lekker nog je laatste producten bij elkaar sprokkelen.

    Geniet van de productie filmpjes van afgelopen Demo's:

    Geniet in de sfeertopic's

    Geniet van de binnenkomende Duitsland folders.

    Doe mee aan de vele fantastische prijsvragen die dit forum aanbied.

    Ipv van constant maar te zeiken op elkaar in dit soort negatieve topics.

    Man man man

  6. Deze 24 gebruikers waarderen Tatanka voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  7. #349
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    In eerste instantie is dit helemaal geen negatief topic. Het is gewoon een regel die voor ons destijds is gekomen omdat de 10KG regeling achterhaald was. 25KG toentertijd was een verademing toen we van 200 naar 500 gram cakes mochten. Nu moet alles groot, groter, grootst en lopen we weer tegen de feiten aan. Maar om daar nou een negatief topic van te maken?

    Laat een ieder lekker in zijn waarde. We zitten allemaal vol spanning, reageren wat fel omdat we allemaal in het zelfde schuitje zitten zo laat in het jaar. Laat het even lekker bezinken, val elkaar niet direct aan en geniet even naar het moment toe. Nog iets meer dan 2 weken, kom op.

  8. Deze 7 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  9. #350
    VWC-Lid Tatanka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.031
    Thanks
    1.346
    2.967 waarderingen in 842 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    In eerste instantie is dit helemaal geen negatief topic. Het is gewoon een regel die voor ons destijds is gekomen omdat de 10KG regeling achterhaald was. 25KG toentertijd was een verademing toen we van 200 naar 500 gram cakes mochten. Nu moet alles groot, groter, grootst en lopen we weer tegen de feiten aan. Maar om daar nou een negatief topic van te maken?

    Laat een ieder lekker in zijn waarde. We zitten allemaal vol spanning, reageren wat fel omdat we allemaal in het zelfde schuitje zitten zo laat in het jaar. Laat het even lekker bezinken, val elkaar niet direct aan en geniet even naar het moment toe. Nog iets meer dan 2 weken, kom op.

    Dat was het in eerste instantie niet nee toen het nog nieuws waardig was, inmiddels is het een wellus nietus verhaal geworden.

    Nieuws zou zijn in dit topic als er daadwerkelijk weer een verandering omtrent deze regeling zou zijn, en laten we dan maar eens weer gaan kijken. Of daar weer een redelijke discussie uit voortbloeit.

    Laat ik het dan beter formuleren, actueel vind ik dit een negatief topic.

  10. #351
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2018
    Berichten
    143
    Thanks
    83
    128 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Porsche Bekijk bericht
    Tja zo gaat het eenmaal.

    We moeten alleen de regels handhaven die je zelf wilt.
    Illegaal vuurwerk zoals nitraten hard aanpakken, maar meer dan 25kilo ? Stomme regel.

    Wees consequent en handhaaf alle regels en niet alleen die je zelf wilt.
    Erg kort door de bocht en mist de nodige context. In Nederland wordt continue gelobbyd om wet en regelgeving aan te passen naar de belangen van de lobbyisten. Het is bij deze aanpassingen echter altijd cruciaal hoeveel draagvlak er voor deze maatregelen bestaat bij de politiek; Zij keuren namelijk deze wijzingen goed. Het staat iedereen vrij om te bepleiten dat nitraten, shells en weet ik veel allemaal gelegaliseerd moet worden maar daar ga je abosluut geen draagvlak voor vinden. Zeker bij mij niet, in de politiek al helemaal niet.

    De oproep om de 25 kilo regeling tegen het licht te houden moet dan ook in dit kader gezien worden. Hier is, naar mijn bescheiden inschatting, meer draagvlak voor dan het legaliseren van ander vuurwerk ook in acht nemende dat deze regeling in de huidige vorm niet meer adequaat is. Zo stamt deze wet nog uit een tijdperk waarin er een totaal ander 'vuurwerklandschap' bestond. De kwaliteit van consumentenvuurwerk heeft de laatste jaren grote stappen gezet waardoor de risico's zijn afgenomen. Ook geldt voor een 'goede' wet de regel dat deze te handhaven moet zijn. Op dit moment wordt de 25 kilo regeling al actief ondermijnd door de grote compounds die verplicht met twee personen moeten worden opgehaald. Op het moment van aankoop ben je dan legaal bezig maar op het moment dat je hem in je auto plaatst en wegrijdt ben je ineens in overtreding. De politiek en politie weten dit hartstikke goed maar doen niets om de simpele redenen dat ten eerste, een beetje meer dan 25 kilo consumentenvuurwerk geen reëel gevaar vormt en ten tweede, ze liever de jacht openen op illegaal spul wat vele malen gevaarlijker is.

    Deze feiten hollen een wet zodanig uit dat deze op den duur zijn waarde en proportionaliteit verliest. Hier zijn we naar mijn mening al een aanal jaar geleden aanbeland en daarom is een herziening ook hard nodig.

  11. Deze 10 gebruikers waarderen Aviator voor het bericht:


  12. #352
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Of de 25kg wet nou achterhaald is of niet, ik snap het punt van Porsche goed moet ik zeggen.

    Ik vind het enigszins hypocriet om te lezen dat, wanneer er bijvoorbeeld 2 jongens van 18 worden gepakt met 5 pakjes nitraten, deze goed worden 'afgebrand'. Het kan namelijk echt niet om wat nitraatjes in huis te hebben!

    Maar vervolgens zie ik dayafter fotos van muren met cakes/blokken welke opzeker de 100KG, ik denk zelfs 200KG passeren.

    De 25KG regel kan dan wel achterhaald zijn, maar deze wet overtreden met 4/8x de toegestane hoeveelheid vind ik vrij kwalijk, vooral wanneer dezelfde mensen wel klagen over 5 pakjes nitraten.


    Denk dat men dan opeens vergeet dat die 100 nitraatjes niks zijn vergeleken met hun honderden/duizenden bombettes in de cakes. Want dit is in principe niets anders als we de knal/kracht vergelijken.

    Ik heb verder het andere topic wat hierboven wordt genoemd ook niet gelezen, maar wilde toch mijn blik op de discussie geven.

    Heb zelf met beide geen probleem, zowel over de 25KG regel gaan als de nitraatjes. Maar met 2 maten meten zie ik veel gebeuren hier. Het een wel goedkeuren, en het ander niet, Terwijl beide volgens de wet fout is.

  13. Deze 8 gebruikers waarderen Spolette voor het bericht:


  14. #353
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Porsche Bekijk bericht
    ik hekel zelf aan hoe mensen hier trots doen als een jochie met 19 nitraten wordt gepakt
    Die opmerking snap ik niet, kun je die misschien even uitleggen ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  16. #354
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Of de 25kg wet nou achterhaald is of niet, ik snap het punt van Porsche goed moet ik zeggen.

    Ik vind het enigszins hypocriet om te lezen dat, wanneer er bijvoorbeeld 2 jongens van 18 worden gepakt met 5 pakjes nitraten, deze goed worden 'afgebrand'. Het kan namelijk echt niet om wat nitraatjes in huis te hebben!

    Maar vervolgens zie ik dayafter fotos van muren met cakes/blokken welke opzeker de 100KG, ik denk zelfs 200KG passeren.

    De 25KG regel kan dan wel achterhaald zijn, maar deze wet overtreden met 4/8x de toegestane hoeveelheid vind ik vrij kwalijk, vooral wanneer dezelfde mensen wel klagen over 5 pakjes nitraten.


    Denk dat men dan opeens vergeet dat die 100 nitraatjes niks zijn vergeleken met hun honderden/duizenden bombettes in de cakes. Want dit is in principe niets anders als we de knal/kracht vergelijken.

    Ik heb verder het andere topic wat hierboven wordt genoemd ook niet gelezen, maar wilde toch mijn blik op de discussie geven.

    Heb zelf met beide geen probleem, zowel over de 25KG regel gaan als de nitraatjes. Maar met 2 maten meten zie ik veel gebeuren hier. Het een wel goedkeuren, en het ander niet, Terwijl beide volgens de wet fout is.
    Enige nuance het zijn vaak de gastjes die nu al met nitraatjes op straat lopen te gooien en dus overlast veroorzaken.

  17. Deze 5 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  18. #355
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Volgens de letter van de wet zit er geen verschil in. Maar het gaat hier wel over de impact die het op de samenleving heeft. Iemand die de laatste 3 dagen van het jaar meer dan 25 kg thuis heeft en op oudejaarsavond een mooi showtje geeft heeft niemand problemen mee. De meeste mensen vinden het zelfs mooi.

    Gastjes die 3 maand voor oud en nieuw te pas en te onpas met nitraten en zelf met cobra’s rond zitten te strooien, zorgen ervoor dat de publieke opinie steeds meer naar de negatieve kant schuift.

    Dus ja, ik ben blij als dat soort figuren die niet kunnen wachten tot oud en nieuw aangepakt worden

  19. Deze 5 gebruikers waarderen happy4ever1968 voor het bericht:


  20. #356
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
    Ik vind jou internetheld gedrag op een forum waar je net om de hoek komt kijken buitengewoon irritant.

    Gedraag je gewoon en doe normaal zoals iedereen. Je verziekt atm meerdere topics door reacties uit te lokken die niet nodig zijn. Ieder z'n mening maar lok geen onnodige domme discussies uit.

    Je hoeft hier voor niemand stoer te doen

    Hahaha! De Ironie! Dit geld toch zeker voor een aantal anderen hier op het forum. Ik snap Porsche wel. Die schijnheilige deugcultuur hier in sommige topics. Bah bah!
    ..

  21. Deze 4 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  22. #357
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Ik denk dat we dan per direct ook moeten stoppen met de verkoop van legaal vuurwerk vanaf 28/29 december. Volgens mij komen de meeste meldingen toch echt die dagen binnen

  23. Deze gebruiker waardeert Spolette voor het bericht:


  24. #358
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Is er wel eens een rechtzaak geweest wat betreft overschreiding hoeveelheid legaal vuurwerk ?
    Kan mij voorstellen dat een rechter best mee kan gaan met het argument dat het bruto gewicht een nietszeggend getal is, zeker met de komst van compound met het extra gewicht van de plank erbij.

    Een rechter kan immers naar de geest van de wet beoordelen ipv van de letter.

    Een dummy wordt niet gerekend als vuurwerk maar hetzelfde product met kruit wel... Dus waarom dan ook al het karton en de plank meerekenen terwijl de stijglading en Burst lading eigenlijk het enige explosieve zijn.

  25. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  26. #359
    VWC-Lid Dennie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2019
    Berichten
    316
    Thanks
    606
    512 waarderingen in 149 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Is er wel eens een rechtzaak geweest wat betreft overschreiding hoeveelheid legaal vuurwerk ?
    Kan mij voorstellen dat een rechter best mee kan gaan met het argument dat het bruto gewicht een nietszeggend getal is, zeker met de komst van compound met het extra gewicht van de plank erbij.

    Een rechter kan immers naar de geest van de wet beoordelen ipv van de letter.

    Een dummy wordt niet gerekend als vuurwerk maar hetzelfde product met kruit wel... Dus waarom dan ook al het karton en de plank meerekenen terwijl de stijglading en Burst lading eigenlijk het enige explosieve zijn.
    Goede vraag.

    Bruto gewicht zegt indd niets. Alles betreft het netto kruitgewicht. (gevaar)

    !N.B. Nu schijnt het ook niet heel gemakkelijk te zijn het netto gewicht te achterhalen, daar de producenten er vaak een grotere hoeveelheid grammen op de verpakking vermeld dan werkelijk.

    Toch, zal de wet die kant op moeten.

  27. #360
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Is er wel eens een rechtzaak geweest wat betreft overschreiding hoeveelheid legaal vuurwerk ?
    Kan mij voorstellen dat een rechter best mee kan gaan met het argument dat het bruto gewicht een nietszeggend getal is, zeker met de komst van compound met het extra gewicht van de plank erbij.

    Een dummy wordt niet gerekend als vuurwerk maar hetzelfde product met kruit wel... Dus waarom dan ook al het karton en de plank meerekenen terwijl de stijglading en Burst lading eigenlijk het enige explosieve zijn.
    Een rechtszaak weet ik niet. Ik heb een paar jaar terug een OvJ gevraagd hoe het nou zit met die 25 kg regel en waarom het niet meer is. Justitie ziet meer dan 25 kg als een bom. Ik denk niet dat een rechter mee gaat in het karton/klei verhaal. Dan zou dit ook gelden voor professioneel vuurwerk en laat de strafmaat nu net afhankelijk zijn van het aantal kilo's dat ze vinden (los van de big 5).

    https://www.om.nl/@96127/richtlijn-2f/
    ..

Pagina 24 van 53 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •