Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 17 van 52 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 255 van 775

Discussie: 25KG regeling

  1. #241
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Men stelt hier dat de 25kg regel (lees de wet) o.a. achterhaald is sinds de “onbeperkte” invoer/import van o.a. 500grammers en boxen...maar das natuurlijk naar je eigen belangen praten...

    Net zoiets als dat hardrijders de snelheidslimiet achterhaald vinden omdat ze graag hard in hun snelle auto willen rijden.

    In beide gevallen ben ik voor, maar is de wet nou eenmaal de wet.
    Echter is het aan jezelf of je die wilt overtreden.
    Die vergelijking is krom. Het gaat er helemaal niet om dat er nu 'groter' vuurwerk beschikbaar is dan jaren geleden, het gaat er om dat het netto kruit gewicht per bruto kilo vuurwerk juist veel minder is geworden.

    Die nieuwe auto waar jij het over hebt is een snellere variant van de oude. Bij vuurwerk is de 'nieuwe auto' een verzwaarde versie van de oude.

    Ik heb de berekening al eerder hier weggezet, maar Cat1 wondertolletjes van de Aldi hebben een verhouding van 1 op 3, terwijl cakeboxen soms al gaan richting 1 op 10. Dat komt neer op 8,33 kilogram kruit bij 25 kilogram aan Cat1 tollen, en slechts 2,5 kilogram kruit bij een dikke cakebox. Het is nogal krom dat je met 8,33 kg (25kg bruto) pyrotechnische sas niet in overtreding bent, maar met 5kg (50kg bruto) pyrotechnische sas via cakeboxen wél in overtreding bent.
    Laatst gewijzigd door Arahon; 20 oktober 2018 om 12:19

  2. Deze 8 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  3. #242
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Die vergelijking is krom. Het gaat er helemaal niet om dat er nu 'groter' vuurwerk beschikbaar is dan jaren geleden, het gaat er om dat het netto kruit gewicht per bruto kilo vuurwerk juist veel minder is geworden.

    Die nieuwe auto waar jij het over hebt is een snellere variant van de oude. Bij vuurwerk is de 'nieuwe auto' een verzwaarde versie van de oude.

    Ik heb de berekening al eerder hier weggezet, maar Cat1 wondertolletjes van de Aldi hebben een verhouding van 1 op 3, terwijl cakeboxen soms al gaan richting 1 op 10. Dat komt neer op 8,33 kilogram kruit bij 25 kilogram aan Cat1 tollen, en slechts 2,5 kilogram kruit bij een dikke cakebox. Het is nogal krom dat je met 8,33 kg (25kg bruto) pyrotechnische sas niet in overtreding bent, maar met 5kg (50kg bruto) pyrotechnische sas via cakeboxen wél in overtreding bent.
    Precies, jij zegt wat ik ook al denk. Het is zo krom als wat en heeft allemaal al niet meer met veiligheid te maken. Waarom in een rijtjeshuis van 6 woningen wel 150kg toelaten terwijl iemand die een huis heeft dat net zo groot is als die rijtjeshuizen bij elkaar toch maar 25kg mag hebben.

  4. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  5. #243
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Daarom vermoed ik dat een ambtenaar puur subjectief ergens maar een getal aan heeft gehangen en dat daar geen enkele onderbouwing of onderzoeksresultaten voor zijn gebruikt

  6. Deze 2 gebruikers waarderen sprinkhaan voor het bericht:


  7. #244
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Die vergelijking is krom. Het gaat er helemaal niet om dat er nu 'groter' vuurwerk beschikbaar is dan jaren geleden, het gaat er om dat het netto kruit gewicht per bruto kilo vuurwerk juist veel minder is geworden.

    Die nieuwe auto waar jij het over hebt is een snellere variant van de oude. Bij vuurwerk is de 'nieuwe auto' een verzwaarde versie van de oude.

    Ik heb de berekening al eerder hier weggezet, maar Cat1 wondertolletjes van de Aldi hebben een verhouding van 1 op 3, terwijl cakeboxen soms al gaan richting 1 op 10. Dat komt neer op 8,33 kilogram kruit bij 25 kilogram aan Cat1 tollen, en slechts 2,5 kilogram kruit bij een dikke cakebox. Het is nogal krom dat je met 8,33 kg (25kg bruto) pyrotechnische sas niet in overtreding bent, maar met 5kg (50kg bruto) pyrotechnische sas via cakeboxen wél in overtreding bent.
    Die nwe snellere auto is wel degelijk te vergelijken met ons nwe zwaarder geworden gekooide vuurwerk, vergeleken met 20jr geleden.

    We moeten blij zijn dat ondanks het consumenten vuurwerk zwaarder is geworden, de overheid er niet voor gekozen heeft om de 25kg regel, naar beneden bij te stellen, wat een logisch gevolg zou zijn geweest na de verzwaring van ons consumenten vuurwerk.

    Maar wensen, hopen en dromen dat de overheid een wet aanpast in het voordeel vd vuurwerkliefhebber, moeten we vooral blijven doen.
    500grammers, illi-look a likes, zwaardere tubes en compounds etc, zijn er toch ook maar even doorgekomen.

  8. #245
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Ondanks je mooie woorden blijf je in je eigen straatje praten, wat begrijpelijk is alszijnde liefhebber.

    Hoeveel kg bruto en hoeveel kg NEC buiten kooi, vindt jij dat wettelijk toegestaan zou moeten worden, per woning en/of per huishouding?
    Het is vrij simpel, als je een karton van product X koopt (met omdoos en kooi) kan je in overtreding zijn, terwijl je met een kartoninhoud los product X wel net binnen de grens zit. Het is scheef dat je een overtreding kan begaan door het gewicht van bv veiligheidsmaatregelen. Wat dat betreft in Belgisch voorbeeld (NEM) logischer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Dit en ik mag wel gewoon zoveel jerrycans benzine of gasflessen in huis hebben ala ik wil.

    Sterker nog ik heb gewoon een bijna onbeperkte voorraad gas in huis zolang ik mijn rekening betaal.

    Waarom zou een kamer vol dozen met legaal vuurwerk gevaarlijker zijn dan dat gasfornuis wat ik heb.

    Met dat gasfornuis is de potentiele schade veel grote mocht er iets mis gaan.
    En nu het leuke, als particulier mag het wel, maar als bedrijf niet. Dan zit je aan shitload aan regels vast om benzine of gasflessen op te slaan.
    Lang leve Nederland


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Dan gaan we eens een stapje verder.. denk dat dit ook een hersenbreker zou zijn voor de politie. Stel, je bezit twee woningen naast elkaar en je hebt 25kg in iedere woning liggen. Ben je dan strafbaar?
    Zo niet, wanneer je dan deze woningen met elkaar verbind middels een deur, ben je dan wel strafbaar en zo ja, waarom dan wel?

    Of, 25kg regel is toch per huishouden, niet? Wat wanneer je een kamertje verhuurt aan je zoon, ziet men dit dan als een aparte huishouden en mag je dan en in je eigen huis 25kg en 25kg op het kamertje van je zoon hebben liggen?

    En wanneer dat allemaal wel mag, hoe kan het dan zijn dat men in een bepaald geval dan spreekt over gevaar terwijl het in een andere omstandigheid ineens wel mag en niet gevaarlijk is?

    De hele wetgeving hieromtrent is zeer onduidelijk.
    In theorie, je kunt je perceel oodelen bij het kadaster. Enige is dat het vuurwerkbesluit volgens mij spreekt over een persoon en niet over percelen.
    Desondanks, moeite waard om uit te zoeken
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  9. Deze 3 gebruikers waarderen kamikaze voor het bericht:


  10. #246
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Mooie is ook.....er zijn al boxen die over de 25 kg wegen.....

  11. #247
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Mooie is ook.....er zijn al boxen die over de 25 kg wegen.....
    Dat geeft al aan hoe serieus de importeurs die 25KG wet nemen.
    Ik zorg dat ik mijn vuurwerk gewoon verdeel over meerdere huizen in de straat, dan heb ik helemaal geen gedoe met die wetgeving.

  12. #248
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Mooie is ook.....er zijn al boxen die over de 25 kg wegen.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    Dat geeft al aan hoe serieus de importeurs die 25KG wet nemen.
    Ik zorg dat ik mijn vuurwerk gewoon verdeel over meerdere huizen in de straat, dan heb ik helemaal geen gedoe met die wetgeving.
    Ik denk niet eens dat het bij de importeur te zoeken is. Ik denk dat ook de inspecterende instantie (ISZW?) hier een duit in het zakje doet.
    Weet iemand toevallig wat hun checklist voor veilig vuurwerk zoal omvat? Lijkt mij dat daar ook het algemeen voldoen aan het vuurwerkbesluit (25kg bruto) bij hoort.

    Al zou het met boxen en assortiment nog met een vaag verhaaltje opgelost kunnen worden; hebben we al 25kg compound blokken? Die verdeel je namelijk niet zomaar even.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  13. #249
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    25+ kg compounds zijn meerdere compounds en zitten mss wel per compound verpakt in de omdoos/kooi?

  14. #250
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    25+ kg compounds zijn meerdere compounds en zitten mss wel per compound verpakt in de omdoos/kooi?
    Ik verwacht het ook inderdaad. Dan worden ze dus getest per compound "deel", net als cakeboxen getest worden per cake. En die wegen niet zwaarder dan 25 kg per stuk.
    Dus.. Zware boxen zijn in die zin helemaal binnen de wet, hoewel onlogisch.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  15. #251
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2011
    Berichten
    330
    Thanks
    95
    619 waarderingen in 151 posts
    Mijn vraag is, mag een winkel je meer als 25 kilo per persoon verkopen? Als je online besteld en het gewicht van je bestelling dus niet weet en teveel besteld hebt en niet kunt annuleren ben je dus onbewust fout.

  16. #252
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.989 waarderingen in 2.471 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankvdB Bekijk bericht
    Mijn vraag is, mag een winkel je meer als 25 kilo per persoon verkopen? Als je online besteld en het gewicht van je bestelling dus niet weet en teveel besteld hebt en niet kunt annuleren ben je dus onbewust fout.
    Ze laten je dan meerdere keren lopen ;) voor het geval een controleur binnen komt
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  17. #253
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    Ja klopt de king of town was dus ook 3 losse dozen in 1 grote doos terwijl hij als compound verkocht werd

  18. #254
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Ja klopt de king of town was dus ook 3 losse dozen in 1 grote doos terwijl hij als compound verkocht werd

    Ja grappig he, officieel mag je het dus niet in huis hebben wat betreft het gewicht
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  19. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  20. #255
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    En als je nou 25 kg in huis zet en de rest in de tuin?

Pagina 17 van 52 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •