Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Stook jij om 10uur?

Aantal stemmers
257. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik begin met een 10uurs project! En stook daarna lekker de hele dag door

    35 13,62%
  • Ik stook vanaf 10 maar niet continue

    89 34,63%
  • Ik stook de hele dag door maar heb geen 10uurs project

    34 13,23%
  • Ik heb een 18uurs project!

    99 38,52%
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 119
  1. #46
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.952
    789 waarderingen in 319 posts
    Ik werk in een vuurwerk winkel dus mis al jaren het 10 uur moment.

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2007
    Locatie
    Hollandia
    Berichten
    220
    Thanks
    81
    96 waarderingen in 49 posts
    Ik stook zelf allang niet meer om 10 uur precies maar vind het nog steeds mooi om al het geknal te horen. Ik neem ook aan dat er wat dat betreft weinig veranderd hier aangezien de jeugd al stookt vanaf verkoopdag 1.
    Ben benieuwd of het carbidschieten ook pas vanaf 18 uur mag.

  3. #48
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Op dit moment stookt meer en deels van VWC gewoon nog door overdag. De brave liederen die hier normaal over vertegenwoordigd zijn zijn in de minderheid. Blijkbaar durft VWC anoniem wel eerlijk te zijn?

  4. Deze 3 gebruikers waarderen karol voor het bericht:


  5. #49
    VWC-Lid casper-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2014
    Berichten
    37
    Thanks
    15
    26 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maasster Bekijk bericht
    Ergens al bevestigingen van dit alles? Volgens mij vooralsnog niet dat dit er door heen is , en de eerste besproken data zou pas 27december zijn... Beetje heel laat voor een wetswijzeging..

    Correct me if i am wrong
    Het is er nog niet doorheen, de wetswijziging zou per 1 December 2014 in gaan dus technisch gezien zou het nog 10:00 kunnen blijven maar die kans is wel zo ontzettend klein.

    Tenminste zo vatte ik het dan op

  6. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2006
    Berichten
    465
    Thanks
    415
    349 waarderingen in 186 posts
    Stook al jaren eigenlijk niet meer. Alleen liep ik altijd wel even buiten rond om gewoon te genieten van de jeugd... Zal dat wel missen om eerlijk te zijn en zo af en toe stak ik ook wel wat af. Dit jaar doe ik het ook wel gewoon zo af en toe overdag, maar dan alleen iets wat nauwelijks geluid maakt, alleen de bijen, vind dat echt geweldige dingen en geven een heerlijke geur af. Het eerste wat ik om 1800 de lucht in schiet zijn dan weer wel 6 knal blokken. Gewoon aan de regels houden om het gezeur wat er toch al is niet nog meer te voeden. Het moet maar, ideaal en fijn is anders maar we mogen onze hobby alsnog uitvoeren.

  7. #51
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Ik weet het echt nog niet. Ik kan wel zeggen om 10:00 beginnen, maar heb écht geen zin in gezeur. Ik denk dat ik gewoon braaf wacht tot 18:00 *zucht*....

    Ik wil echt graag om 10:00 maar soms moet je verstandig zijn helaas.
    Vuurwerk is een passie!

  8. #52
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Ben dit jaar de 31e aan het werk in een vuurwerkwinkel. Dus begin sowieso niet om 10.00

    Hier gaan we dus netjes om 18.00 beginnen
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  9. #53
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.083
    Thanks
    2.648
    2.948 waarderingen in 890 posts
    Ik begin waarschijnlijk gewoon om tien uur, maar ben wel van plan me in te houden. Ga er voor zorgen dat ik redelijk wat categorie 1 heb, en verder spul wat niet zoveel lawaai maakt. Zoals als eerder genoemd bijvoorbeeld de bijtjes. Hartstikke leuk en niemand heeft er last van.

  10. #54
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.156
    5.076 waarderingen in 1.518 posts
    De klok speelt geen rol op zo'n dag.
    Jullie weten allemaal hoe het voelt, het is net of je in een soort "roes" zit.

    Een nagenoeg slapeloze nacht, wakker worden zonder wekker om 6 uur, dit allemaal door de spanning.
    Spanning die ontstaat omdat DE dag is aangebroken waar je het hele jaar naar uitkijkt.

    Gaan zitten wachten tot 18.00 zal voor de meeste van ons erg moeilijk zijn, laten we eerlijk zijn.

    Daarom vind ik het een lastige vraag om te beantwoorden, dus zoals ik al eerder zei, ik pas me (zo goed als lukt) aan. Dat wil niet zeggen dat er niks gestookt wordt..

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  12. #55
    VWC-Lid Fire-Freak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 december 2006
    Berichten
    623
    Thanks
    2
    233 waarderingen in 121 posts
    Ik steek vanaf 10 uur het cat.1 vuurwerk af, het liefst met knetter e.d. Dan kan vanaf 18:00 uur het grotere werk beginnen, maar het meeste bewaar ik toch tot 0:00 uur. Op deze manier houd ik mij toch aan de regels, maar kan ik toch gewoon vuurwerk afsteken.

  13. #56
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    nou ja, eigenlijk een 19:00 en een 20:00 project, samen met 3 anderen. net als vorig jaar, als vrijwilliger bij een instelling voor gehandicapten

  14. Deze 2 gebruikers waarderen vincmeister voor het bericht:


  15. #57
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Ik ga dit jaar de 31e gebruiken om nog even lekker wat shoppies af te struinen waar ik normaal gesproken te ver weg van woon om langs te gaan voor een paar dingetjes.
    Ik vier het in midden nederland dit jaar dus genoeg keuze.
    Mischien dat ik het niet laten kan om wat te stoken als ik tijd heb overdag aar ik doe me best om dit niet te doen.
    als ik wat stook moet het wel de moeite waard zijn en moet ik wel wat te kijken hebben dus zal waarschijnlijk wel een 100 shots knalblokkie zijn of 3 of 4 36 shot knalblokken of een groot fluitblok iets in die zin.
    aansteken en wegwezen.

    18:00 maar de eerste doorlontbox de lucht in.

  16. #58
    VWC-Lid pyrociruam's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 februari 2013
    Berichten
    87
    Thanks
    33
    44 waarderingen in 30 posts
    Heel jammer dit allemaal. Ik had vorig jaar namelijk mijn eerste echte 10 uur project. Had rond 10 uur een Camera op statief neergezet in de speeltuin in de buurt. zette deze aan en begon met wat klein spul te stoken samen met een mede Vuurwerkfanaat. Om daarna een 4 tal 300 shots fluitblokkies tegelijkertijd aftesteken, en daarop volgde 4 Lesli Thunderbricks in één keer. Toen was de buurt wakker zoals ook de bedoeling is met een 10 uur project toch. We rondde af met een 4 meter lange cracklinglint mat met eindbom. Deze was zeker geslaagd en de eindbom was zeer heftig en ook hard.

    Dit jaar heb ik misschien wel 3 projecten om 10uur een cat1 project om 18:00uur een project zoals mijn oude 10 uur project en om 1:00 s 'nachts een show project met veel sier cakes eindigend in een boel knalcakes die tegelijktijdig de lucht in gaan.

    Overdag op de 31ste zoek ik na het cat1 10 uurs project een rustige plek om te stoken zodat zo min mogelijk mensen er last van hebben. De politie is dan toch te druk met achter jochies aan te rennen om mij te storen, want ja die stoppen echt niet met afsteken. Ik was vroeger toen ik klein was namelijk 3 dagen achterelkaar van morgens vroeg tot een uur of 6 buiten. ik mocht nog niets afsteken en dus volgde ik de grote jongens met vuurwerk. Toen ik ouder was, en vuurwerk mocht afsteken was ik diegene waar de jochies achter aan liepen.
    En ook toen was ik 3 dagen achter elkaar buiten aan het stoken en ben maar 2 keer de politie tegengekomen, ik had toen zelf geen vuurwerk. Diegene die wel vuurwerk hadden loosde hun vuurwerk meestal ergens op de grond, en anders hield de agent zijn pet voor zich waar je het vuurwerk in deed. De politie ging daarna weg en je raapte je vuurwerk weer op een ging weer door. Er lag namelijk zoveel vuurwerkafval op het pleintje waar altijd werd gestookt dat de politie het geloosde vuurwerk niet zag liggen.

    Dat waren de nostalgische tijden voor mij en ik ben slechts 23 jaar. Dat was dus niet zo lang geleden en nu zie ik het langzaam ieder jaar minder worden met Oud&Nieuw overdag en zelf stook ik overdag wel wat maar echt niet de hele tijd.
    Dus als conclusie zeg ik mijn mening over deze nieuwe regel die niets gaat oplossen en eigenlijk symbool politiek is tegenover de grotere anti vuurwerk gemeentes. Mensen zoals ik vroeger en straks waarschijnlijk ook wel en al die jochies hielden zich al nooit aan de regels met betrekking tot afsteektijden en dat zullen ze nu ook niet gaan doen. Er is wel één verschil met vroeger en dat ik dat al die jochies van soms pas 8 jaar oud nu met illegaal vuurwerk rondlopen. Dat zorgt dus voor veel meer overlast en dus veel meer negativiteit omtrent vuurwerk. Ik vindt dat er meer moet gefocust worden op het tegengaan van zwaar illegaal vuurwerk. Ik bedoel dan al het vuurwerk van categorie 4 als cobra’s en co en niet het Cat 3 vuurwerk als nitraten mits men er normaal mee omgaat.

  17. Deze gebruiker waardeert pyrociruam voor het bericht:


  18. #59
    VWC-Lid spanischcracker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Locatie
    .......
    Berichten
    945
    Thanks
    897
    1.232 waarderingen in 334 posts
    De tijden dat ik heel de dag met een rugzak over straat liep en klein spul aan het stoken was liggen al een aantal jaren achter mij. Af en toe een potje of matje tussen het oliebollen bakken door zal het wel gewoon weer worden.

    Vind het wel echt sneu voor die kinderen die allemaal met vriendjes lekker de hele dag willen stoken en nu ineens strafbaar bezig zijn. Meeste ouders sturen hun kinderen in het donker niet meer de straat op met een paar vriendjes om vuurwerk af te steken. Die kinderen zijn dus het leukste kwijt...

  19. Deze 2 gebruikers waarderen spanischcracker voor het bericht:


  20. #60
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Weet je waar ik het meest van baal? Dat ik over 10 jaar niet eens met mijn eigen zoon/dochter (hopelijk) om 10:00 lekker kan stoken en ze hetzelfde kan laten voelen als wat ik voelde toen ik om 10:00 die mat of die knaller afstak....
    Vuurwerk is een passie!

  21. Deze 4 gebruikers waarderen MGMT voor het bericht:


Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •